Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

De ce le place unora sa se umilea...

Recomandare hidrofor

Montare balustrada exterioara
 cea mai potrivita banca pentru ce...

La multi ani @liviu_np!

Opel Insignia sau Renault Talisman

Parintii si cariera copiilor - ca...
 Stand up sau autoironie, concetat...

Antene gsm Medgidia

Criza alimentara, criza apei, cri...

achizitie auto nou de la dealer
 Contor trifazic/pompa de caldura

Prima masina - 0 experienta la vo...

e-distributie Muntenia s-a "m...

Livrare Hyundai i30 2022 cu DCT
 

Sisteme propulsie

- - - - -
  • Please log in to reply
340 replies to this topic

#19
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
Voi aduce acum noi informații privind sisteme de propulsie pentru automobile și alte mijloace terestre de locomoție dar și pentru scheme de instalații de forță,indiferent de aplicația acestora.
Este vorba de o serie de brevete în format PDF relative la informațiile generale pe care la-am postat în atașamentele anterioare din acest topic.

Și în continuare :

Attached Files



#20
oSerX

oSerX

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,033
  • Înscris: 23.06.2006
pdf-ul ala de pe la inceputul topicului nu se deschide ... o fi fost sters >?

Edited by Bean, 22 June 2008 - 22:05.
ataseaza si un link, sa stim despre care dintre pdf-uri e vorba.


#21
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
[quote name='oSerX' date='Jun 22 2008, 21:50' post='4785770']
pdf-ul ala de pe la inceputul topicului nu se deschide ... o fi fost sters >?

23.06.2008,ora 1,15 a.m. - am luat pe rând toate atașamentele din acest topic și s-au deschis fără probleme...

#22
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

View Postrocknum, on Jun 13 2008, 17:59, said:

Un proiect futuristic de genul asta exista doar pe hartie. Tunel transatlantic Lontra - New York
Tunelul trebuie vidat, astfel cu forta necesara pt a propulsa un tren la 400 km/h se poate propulsa acelasi tren in vid cu 7000 km/h
Calatoria Londra - New York ar dura 50 minute
Acum problemele raman de integritatea tunelului pentru ca la 7000 km/h in vid daca dai peste o punga de aer impactul este catastrofal.

Proiecte aproape de noi sunt Noile Avioane aripa portanta delta, deja testate cu succes pentru a inlocui avioanele clasice.

1.) - Acestea consuma doar 25 % din cat consuma un avion obisnuit.

2.) - Noul Concord ieftin, fara zgomot si ecologic !

3.) - Masinile zuratoare hiper-usoare, bazate pe Aparatele hiper-usoare de zbor deja existente in SUA pe scara larga la preturi sub 2000 dolari !

4.) - masinile terestre BIO-biciclete-risca, cu motor de motocicleta alimentat cu ulei, untura, H2, si caroserie din folie de rafie rezistenta !


5.) - casele ECO-semi-subterane hidro-izolate.

#23
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007
Vaporo-semi-submersibile, un fel de vapoare acoperite etans, capabile sa se deplaseze sub gheata, si pe orice furtuna !

#24
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
[quote name='Cyber-sapiens' date='Jun 23 2008, 13:40' post='4789142']
Proiecte aproape de noi sunt Noile Avioane aripa portanta delta, deja testate cu succes pentru a inlocui avioanele clasice.

R: soluția "aripilor zburătoare" nu este deloc nouă - primii care au aplicat-o au fost inginerii germeni Alexander Lippisch în perioada interbelică și cel de-al doilea război mondial ; tot atunci și firma Gotha dar și frații Reimar și Walter Horten au realizat interesante prototipuri de aripi delta zburătoare ; mult după război au mai fost creat și alte aeronave (militare) de acest tip - cum este cazul bombardierului strategic stealth B-2 dar parțial - și bombardierul AVRO VULCAN,care fără a fi propriu-zis o "aripă zburătoare" a făcut pasul de trecere între configurația clasică a celulelor aerodinamice și aceea de aripă zburătoare.Cei de la Boeing au propus încă din anii'70 tot felul de aripi zburătoare gigantice pentru transport pasageri,de obicei aceste idei fiind publicate în presa de profil aeronautic a vremii ; cel care însă avea să realizeze un impact deosebit în materie de "aripi zburătoare"(aparate de zbor fără fuselaj) avea să fie însă Henri Coandă ; el a demonstrat că dpdv aerodinamic utilizarea aripii zburătoare de formă rectangulară sau delta,dublu-delta,etc - este inoportună,neoferind decât performanțe modeste. A demonstrat astfel atât teroretic cât și practic faptul că aripa zburătoare cu perfecte calități aerodinamice este aripa zburătoare discoidală.
Sovieticii au experimentat-o încă din 1949 pentru aplicații în aviația militară,aplicații care au și fost puse în valoare,dar nu în cadrul aviației militare...date publicității (toate marile puteri,pe lângă aviația clasică și publică,dispun și de o serie de aparate de zbor secrete - așa cum pentru o lungă perioadă de timp a fost cazul lui SR-71, F-117 Stealth, ș.a.) iar începând cu 1995 o companie privată rusească a încercat să pună la punct și un model civil,public - dar despre asta s-a discutat aici deja... Odată ajunși la situația aripii zburătoare circulare sau discoidale - tot H.Coandă a observat că este economic și foarte eficient dacă se aplică metoda suflării extradosului profilului lenticular portant,cu ajutorul unui jet de aer comprimat sau jet de aer/gaze arse,prin aplicarea acestei metode obținându-se atât decolarea/aterizarea scurtă sau verticală cât și capacitatea de zbor la punct fix,ca să nu mai vorbim despre imensa economie de carburant și de putere necesară a fi dezvoltată de către motor.
În concluzie,-aripa zburătoare delta este deja revolută,depășită încă de la nivelul anilor'60,iar în momentul de față dacă se vrea cu adevărat o evoluție,adică un pas care să fie totuși "înainte" - va trebui să se treacă la aripa zburătoare circulară (în proiecție pe sol) și eventual și la metodele de aplicare a efectului Coandă pentru hipersustentație și propulsie.

1.) - Acestea consuma doar 25 % din cat consuma un avion obisnuit.
R: doar dacă sunt construite integral din materiale compozite,ceea ce crește enorm prețul de fabricație...Mai mult,cifra aceasta este prezentată răsturnat - în sensul că ele consumă cu 25% mai puțin,nu doar 25% ; reducerea nu este chiar atât de importantă - indiferent ce susțin ei în cadrul reclamelor publicitare ; asta se poate dovedi și printr-un calcul destul de simplu.

2.) - Noul Concord(e) ieftin, fara zgomot si ecologic !
R:ieftin nu are cum să fie,fără zgomot-da iar ecologic în niciun caz,din moment de utilizează încă un amestec pe bază de kerosen de aviație ; reamintesc faptul că aerodina lui Coandă utilizează amestecul aer/aburi (adică -aer și apă) și doar în mică măsură gaz propan,acesta fiind absolut nepoluant (flacăra de la aragaz - poluează ?) ; moncher,te lași amăgit de propaganda vicleană pe care o fac anumite companii pentru a-și susține proiectele "murdare" prin care nu încearcă altceva decât prelungirea unor tehnologii toxice,de consum petrolier ridicat și care presupun încă o serie de tehnologii costisitoare (o aripă zburătoare delta este printre altele și foarte instabilă,necesitând sistem computerizat de control aerodinamic precum și un centraj perfect ; pentru a fi eficientă asemenea formulă,este necesară utilizarea materialelor compozite,care sunt foarte ușoare și rezistente...dar și foarte scumpe).

3.) - Masinile zuratoare hiper-usoare, bazate pe Aparatele hiper-usoare de zbor deja existente in SUA pe scara larga la preturi sub 2000 dolari !
R: eu nu am văzut decât niște mașini dotate cu motoare turbopropulsoare,acestea fiind departe de conceptul de "hiperușor" realizate de inginerul Moller ; asemenea aparate sunt ineficace din mai multe puncte de vedere - se bazează pe motoare clasice (turbomotoare) care au defel un grad sporit de nesiguranță și fiabilitate destul de scăzută(din cauza consumului ridicat) ; presupun existența unor mecanisme de orientare/poziționare a motoarelor,defectarea acestora putându-se dovedi fatală (am cercetat toate experimentele de aparate cu motoare orientabile realizate după cel de-al doilea război mondial, și pot spune că nu au dat niciodată rezultate ssatisfăcătoare) ; mai mult,ele nu există "pe scară largă" în SUA,mai precis neexistând decât un singur model demonstrativ la bordul căruia Moller face reclama publicitară ; este puțin probabil ca astfel de aparate (care au deja vârsta de aproape 20 de ani,nefiind deloc noi - a se vedea data brevetării și a realizării primului aparat,la începutul anilor'90...) să fie utilizate vreodată "pe scară largă" ; mai mult,un asemenea autoturism volant costă peste 260.000 USD deci în niciun caz...sub 2000 USD.

4.) - masinile terestre BIO-biciclete-risca, cu motor de motocicleta alimentat cu ulei, untura, H2, si caroserie din folie de rafie rezistenta !
R: da,astea da...! Întradevăr există și sunt foarte interesante pentru...micile aplicații cotidiene ale oamenilor.

5.) - casele ECO-semi-subterane hidro-izolate.
     (...)


[quote name='Cyber-sapiens' date='Jun 23 2008, 17:23' post='4790391']
Vaporo-semi-submersibile, un fel de vapoare acoperite etans, capabile sa se deplaseze sub gheata, si pe orice furtuna !

Da ! Astea au fost create de pe la jumătatea anilor '80,la început în ideea de vase de salvare în dotarea platformelor petroliere,capabile să treacă nestingherite prin apa pe suprafața căreia s-ar afla petrol arzând.
Ulterior,modelul a fost perfecționat și adaptat pentru utilizări mai generale,inclusiv în dotarea stațiilor polare de cercetare, un vehicul capabil să meargă pe gheță și apă,fiind deci neafectat de eventuala spargere a banchizei, ca să nu mai vorbim de buna sa izolare în fața umidității,a vântului și temperaturii ridicate sau scăzute - din exterior...

#25
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007
1.) -Poate o aripa-portanta hibrid cu un element dirijabil de He ! (va fi mai usoara, dar si mai lenta, insa mult mai ieftina).

- un avion delta mai gros in sectiune transversala, si mai extins ca suprafata.


3.) -Aparate hiper-usoare de zbor (un cadru piramidal, un motor de motocicleta in spate, si o aripa de deltaplan atasata, ori aripi din fibre) se folosesc pe scara larga, insa nu stiu daca au 2 locuri.

-daca s-ar putea ateriza ori decola la punct fix, ar fi ideale uzului zilnic.


5.) -Raspandite in Scotia, sunt dupa modelul bordeielor, doar in fata si putin spre fata-deasupra, au deschidere spre exterior, avand fatada din termopan cu folie de aur si panouri foto-voltaice; luminatoarele sunt naturale - lumina solara reflectata in tuburi din tabla-oglinda.


6.) -Poate trimiti niste poze si link-uri (subiectul est ff interesant).


7.) - INTREBARE:

Ce cunoasteti despre propulsia pe unde electro-magnetice, unde nava reuseste sa capteze toata energia cinetica a undei fara pierderi !

Astazi avem propulsie laser unde se realizeaza un transfer termic urias, reflexie, absorbtie ...

- Ma intereseaza daca putem dispune de toata energia cinetica a undelor e-m, ca si cum ne-am remorca cu un lasou pe aceste unde, ori ca si cum ne-ar impinge fara sa se degaje caldura, fara absorbtie si amortizare, si fara reflexie, adica fotonii ori electronii sa-si transfere energia cinetica tot in energie cinetica pura, unei mase materiale !

- Ne-ar putea folosi la propulsia navelor cosmice fara incarcatura de combustibil, si la cresterea puterii presiunii fotonice asupra materialelor.  B)

#26
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
[quote name='Cyber-sapiens' date='Jun 24 2008, 15:37' post='4796420']
1.) -Poate o aripa-portanta hibrid cu un element dirijabil de He ! (va fi mai usoara, dar si mai lenta, insa mult mai ieftina).
- un avion delta mai gros in sectiune transversala, si mai extins ca suprafata.

R: ah,astea deja sunt dirijabile și fac parte din tehnica de zbor așa-zisă - "mai ușoară decât aerul" ; este vorba despre așa-numitele "aripi pneumatice",adică profile umplute cu un gaz de sustentație - fie heliu ; da,dar aparatele acestea au și multe restricții ; sigur că da - altminteri reprezintă o tehnică accesibilă chiar și constructorilor amatori și care oferă luxul portanței obținută prin aplicarea principiului lui Arhimede - cea mai ieftină portanță !

3.) -Aparate hiper-usoare de zbor (un cadru piramidal, un motor de motocicleta in spate, si o aripa de deltaplan atasata, ori aripi din fibre) se folosesc pe scara larga, insa nu stiu daca au 2 locuri-daca s-ar putea ateriza ori decola la punct fix, ar fi ideale uzului zilnic.

R: da,interesant ; nu știam mai devreme că la astea te referi ; și acestea fac parte tot din categoria generală a aparatelor de zbor "mai ușoare decât aerul" ; sunt variante perfecționate și miniaturizate de dirijabile - care beneficiază de tehnica modernă a materialelor compozite și alimentarea cu heliu - netoxic,neimflamabil,foarte ușor ; din păcate,din câte știu eu heliul este cam scump...


5.) -Raspandite in Scotia, sunt dupa modelul bordeielor, doar in fata si putin spre fata-deasupra, au deschidere spre exterior, avand fatada din termopan cu folie de aur si panouri foto-voltaice; luminatoarele sunt naturale - lumina solara reflectata in tuburi din tabla-oglinda.

R: locuințele astea au fost utilizate și pe timp de război,fiind cunoscute sub denumirea mai mult sau mai puțin improprie de "biute" ; când eram adolescent vroiam să-mi construiesc așa-ceva și să amenajez o cale subterană de acces între biută și rețeaua de canalizație a orașului - eh,ce vremuri ! Acum,nu mai fac asemenea proiecte...


6.) -Poate trimiti niste poze si link-uri (subiectul est ff interesant).

R: poze și link-uri pentru ce anume ?

7.) - INTREBARE:

"Ce cunoasteti despre propulsia pe unde electro-magnetice, unde nava reuseste sa capteze toata energia cinetica a undei fara pierderi !"
R: nu înțeleg foarte bine formularea aceasta -"pe unde electromagnetice" ; am să vă spun deci ce știu,dar repet - nu înțeleg clar la ce vă referiți în formularea de mai sus,așa că menționez doar câteva tipuri de sisteme propulsive care ar putea avea legătură cu cel despre care vorbiți :
1,- sisteme de propulsie magnetohodrodinamice ;
2,- sisteme de propulsie cuantică ;
3,- sisteme de propulsie cu accelerator pe ghid de undă radio ;

(1) - sistemele de propulsie MHD conțin o sursă de plasmă și un etaj accelerator care utilizează câmp magnetic ; cele mai puternice motoare MHD sunt acelea care utilizează ca sursă de plasmă o instalație coaxială de descărcare de tip Z-pinch și un accelerator mhd care utilizează nu doar "un câmp magnetic călător" ci și pereți interiori care emit radiație beta sau ultraviolet ;
(2) - sistemele de propulsie cuantică utilizează așa-numita "superplasmă",formată din particule complet ionizate ce sunt supuse acțiunii concomitente a tuturor tipurilor de radiații,aceasta realizându-se în cadrul unor dispozitive speciale de înaltă tensiune în care curentul de excitare este trecut printr-o serie de instalații de descărare cu vapori de mercur ; mercurul supus acestui curent de excitare crează nu doar câmp magnetic ci și o puternică radiație ultraviolet (pentru asta trebuie utilizată sticla de cuarț) provocând o serie de fenomene în lanț care conduc la ionizarea completă a agentului de lucru dar și accelerarea plasmei astfel formate în cadrul câmpului magnetic ;
(3) - aceste sisteme de propulsie,utilizează o cameră de ionizare a agentului de lucru (de obicei aer sau apă...) prin supunerea acestuia la un bombardament intens ultraviolet și de radiație beta (lămpi de mare putere din cuarț cu vapori de mercur și tunuri de electroni) după care se procedează la separarea plasmei potrivit cu sarcina sa electrică în cadrul unui filtru electric de înaltă tensiune ; fascicolele (+) și (-) sunt accelerate pe ghid de undă radio,utilizându-se monopoli - sistemul acesta a fost utilizat prima oară prin anul 1963 pentru experimentele de război climateric fiind mai târziu adaptat și pentru propulsie ; emisia radio monopol are drept scop accelerarea până la viteze relativiste a fascicolului de particule încărcate de un anumit semn ( + sau - ) urmând ca aceste două fascicole să se întâlnească într-un punct focal,unde formează un jet de plasmă cu viteză relativistă ; primele sisteme de propulsie de acest gen aveau dezavantajul volumului mare și necesității alimentării de la o sursă electrică de putere considerabilă ; mai mult,aveau o serie de accesorii care făceau imposibilă îmbarcarea pe un vehicul aerospațial - sisteme de baterii condensatori de dimensiuni mari,etc.
Abia după jumătatea anilor'80 perfecționările și miniaturizările din domeniul electrotehnicii și electronicii,au condus la posibilitatea de a compactiza un asemenea sistem de propulsie în sensul de a-i micșora dimensiunile și masa.

- Ma intereseaza daca putem dispune de toata energia cinetica a undelor e-m, ca si cum ne-am remorca cu un lasou pe aceste unde, ori ca si cum ne-ar impinge fara sa se degaje caldura, fara absorbtie si amortizare, si fara reflexie, adica fotonii ori electronii sa-si transfere energia cinetica tot in energie cinetica pura, unei mase materiale !

R: așa cum am arătat,emisia radio monopol purtătoare a unui fascicol de particule de un anumit semn,poate reprezenta un ghid de undă și un mediu accelerator pentru aceste particule până la viteze relativiste.

- Ne-ar putea folosi la propulsia navelor cosmice fara incarcatura de combustibil, si la cresterea puterii presiunii fotonice asupra materialelor

R: da,-în sensul de a absorbi agentul de lucru din mediul ambiant pentru a-l ioniza (dacă mai este cazul...) și accelera pe ghidul de undă radio ; jetul obținut poate fi utilizat în principiu pentru suflarea într-o pânză de mari dimensiuni,ca și la propulsia navelor cu pânze,dar materiale care să reziste la un asemenea bombardament de particule încărcate la o asemenea energie,nu avem în momentul de față ; poate că într-un viitor nedeterminat,aceste materiale vor fi create...

#27
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007
1.) Avioanele delta-hibride, ar avea atat heliu in componenta etajului superior, doar cat sa usureze putin avionul, nu pentru a-l face sa pluteasca !


3.) Aparatele hiper-usoare de zbor nu sunt "hiper-usoare" decat cu numele, si nu folosesc heliu, sunt simple deltaplane cu motor si roti, cu cabina invelita in folie !


5.) Sunt case construite AZI !!!, in panta, in Marea Britanie si au fost prezentate la o emisiune pe Discovery, cum se face;
-aceste case aproape ca nu consuma energie din reteaua nationala !


6.) poze si link-uri la acele barci acoperite semi-submerse ...


7.) Propulsia pe unda electro-magnetica (prezentata intr-un episoid din Star Trek -the next generation, ... o civilizatie sub-luminica dezvoltand tehn resp., ... si prima lor lansare a unei astfel de nave, care practic lua toata energia cinetica a undei din spatele ei fara reflexie, absorbtie termica, etc !!!).

- Deci ati auzit de posibilitatea de a lua de la o unda fotonica, toata energia sub forma cinetica, fara pierderi termice, reflexie, ori alte genuri de absorbtie ?!

-adica putem face ca o unda fotonica sa-si poata transfera energia in stare cinetica pura unui obiect material, tot in stare cinetica, la fel cum o piatra azvarlita spre alta piatra aflata in repaus, va transfera energia sa cinetica celei de-a doua pietre ?!

#28
karman2

karman2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 390
  • Înscris: 12.06.2008
va mai amintiti de ARCOCICLETA din "Racheta Alba"???

#29
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
[quote name='Cyber-sapiens' date='Jun 25 2008, 08:17' post='4799637']
1.) Avioanele delta-hibride, ar avea atat heliu in componenta etajului superior, doar cat sa usureze putin avionul, nu pentru a-l face sa pluteasca !

R: da,este o idee care-mi amintește de un proiect militar sovietic din anul 1987 ; era vorba de o încercare de adaptare a celulei avionului trisonic Mig-25 prin montarea unor rezervoare cilindrice de dimensiuni relativ mari care îmbrăcau structura celor două motoare și preluau o mare parte din căldura disipată de acestea pe care o transmiteau unor compartimente cu heliu ; sistemul nu funcționa decât la decolare-aterizare și în atmosfera joasă,după care heliul era absorbit de niște pompe de refulare și aparatul intra în regimul normal de zbor stratisferic,de foarte mare viteză.
Numeroasele complicații apărute și dificultățile legate de lucrul cu gaze ușoare,problemele de etanșare,modificările de centraj aduse celulei aerodinamice inițiale - au făcut ca până la finele anului 1988,proiectul să fie abandonat ;
da,poate fi o idee bună pentru ameliorarea tehnicii aviatice clasice,mai ales că la ora actuală avem materialele compozite și materialele plastice de bună calitate,compactizarea motoarelor (clasice) și aparaturii de bord,etc.

3.) Aparatele hiper-usoare de zbor nu sunt "hiper-usoare" decat cu numele, si nu folosesc heliu, sunt simple deltaplane cu motor si roti, cu cabina invelita in folie !

R: ah,te referi la motodeltaplane...Da,am și avut ocazia să zbor așa-ceva.În occident există numeroase aerocluburi private care utilizează aceste ULM-uri ; există și avionete ultraușoare construite după modelul general al motodeltaplanelor ; problema este că nu poți utiliza realmente astfel de aparate de zbor decât pe timpul verii și doar dacă este timp frumos.


5.) Sunt case construite AZI !!!, in panta, in Marea Britanie si au fost prezentate la o emisiune pe Discovery, cum se face;
-aceste case aproape ca nu consuma energie din reteaua nationala !

Bravo lor ! Oameni gospodari...În regiunile cu soare,ei amplasează centrale solare ; în regiunile vântuite ei amplasează o multitudine de turbogeneratoare eoliene,etc - încearcă să folosescă potențialul natural la maxim.


6.) poze si link-uri la acele barci acoperite semi-submerse ...

R: deși sunt chestii publice,nu știu de astea de pe internet ; dar voi căuta și dacă le găsesc dau aici link-urile .


7.) Propulsia pe unda electro-magnetica (prezentata intr-un episoid din Star Trek -the next generation, ...

R: stop ! Star Trek ?! atunci nu mă amestec... nu mi-a plăcut niciodată Star Trek și cunoștințele mele de inginerie aerospațială nu se raportează la acest film ; singurul SF a cărui prezentare tehnică (mai puțin cea actoricească...) am apreciat-o și chiar m-a impresionat,a fost STAR WARS - tipii ăia au beneficiat de o consultanță tehnică serioasă atunci când au stabilit design-ul majorității aparatelor fictive prezentate acolo...

- Deci ati auzit de posibilitatea de a lua de la o unda fotonica, toata energia sub forma cinetica, fara pierderi termice, reflexie, ori alte genuri de absorbtie ?!

R: sincer,nu înțeleg prea bine conceptul...Ar fi vorba de conversia energiei fotonice în energie cinetică la un randament maxim...De "randament maxim" - nu știu,dar știu de un sistem de propulsie care poate face o astfel de conversie la un "randament bun" : o cameră de descărcare de înaltă tensiune de pinch azimutal formată dintr-un sistem de electrozi cilindrici coaxiali ; aceasta este alimentată de către o cameră de ionizare de radioînaltăfrecvență,cu electrozi exteriori și de formă inelară. De obicei,agentul de lucru îl consitituie hidrogenul gazos - introdus în camera inelară de ionizare,este supus acțiunii microundelor și se obține un jet inelar semiionizat care este injectat în camera de descărcare Z-Pinch,în spațiul dintre electrozii cilindrici coaxiali.Descărcarea de înaltă tensiune (sub formă de impulsuri) conduce la ionizarea completă a hidrogenului și confinarea jetului de plasmă astfel format către axul camerei de descărcare.
Pe acest ax,din afara camerei este direcționat un fascicol LASER de ultraînaltăfrecvență (această din urmă condiție neputând fi îndeplinită decât de către Laserul cu Electroni Liberi,la care frecvența poate fi reglată după dorință) ; vom avea așadar un fascicol LASER în mijlocul unui jet de plasmă foarte fierbinte care este confinată și turbionată magnetic(acesta fiind așa-numitul fenomen de pinch azimutal...) ; în aceste condiții se va produce fenomenul de "bremsstrahlung invers".
  Un electron cinetic poate emite un foton sub forma așa-zisei "radiații de frânare",atunci când trece prin aproierea unui atom sau ion (radical atomic),acest fenomen fiind cunoscut sub numele de "bremsstrahlung" ; fenomenul se produce foarte intens în situația plasmei intens ionizate (formată din radicali atomici și electronii ce au părăsit mantalele atomice ale acestor ioni) care este turbionată magnetic - rotația electronilor este mai rapidă deoarece aceștia sunt mai ușori decât ionii și automat intersectează traiectoriile ionilor cu care interacționează,printre altele prin "radiație de frânare" adică emisie de fotoni.Fenomenul invers apare atunci când un electron liber sau un fascicol fotonic va absoarbe un foton incident - deci este o absorbție,nu o emisie fotonică de această dată...
Concret,plasma termonucleară turbionată magnetic - din cadrul instalației de descărcare amintite mai sus,va produce o puternică radiație de frânare care în mod normal se disipează în pereții instalației respective,supraîncărcându-i termic.
Dar fascicolul laser axial,va absoarbe această radiație de frânare la un bun randament de absorbție (75-80%) ceea ce va conduce la amplificare deosebit de mare a fascicolului luminos... Obținem astfel un așa-numit "motor-rachetă laser-fotonic" al cărui jet are...viteza luminii,fiind compus din fotoni.Puterea unui asemenea jet de plasmă convertită în lumină este de-a dreptul gigantică,a cărei valoare corespunde unui raport de 10.000 Kgf per gram de plasmă...
  La motoarele-rachetă fotonice "clasice"(pur teoretice) era utilizată o sursă de lumină - teoretică,inexistentă tehnologic - și o oglindă imposibilă dpdv tehnologic,care să fie concentrat fascicolul luminos fără pierderi...

-adica putem face ca o unda fotonica sa-si poata transfera energia in stare cinetica pura unui obiect material, tot in stare cinetica, la fel cum o piatra azvarlita spre alta piatra aflata in repaus, va transfera energia sa cinetica celei de-a doua pietre ?!

da,-cu pierderile de randament corespunzătoare ; aceasta se poate face prin utilizarea unui fascicol de lumină focalizată și amplificată,al cărei rol este acela de a absorbi radiația de frânare din cadrul unui jet de plasmă pe care îl străbate axial; amplificarea luminoasă este deosebit de puternică și se obține jetul fotonic care are efect de reacție ca și un jet fluidic ejectat din cadrul unui motor-rachetă clasic.Primele observații și experimente pe marginea acestui tip de motor au fost realizate la sfârșitul anilor'60 de către L.Gudzenko și L.Șelepin,dar fatalmente laserele de pionierat cu care au lucrat ei nu le permiteau la acea dată să regleze frecvența după necesitate ; abia în anii'80,laserul cu electroni liberi a adus această posibilitate concretă.

Attached Files



#30
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008

View Postxtreme45, on Jun 12 2008, 08:44, said:

[

Hai să-ți arăt și-o aeronavă atipică ; menționez că deși pare de domeniul imposibilului - este cât se poate de reală și funcțională ! De altfel,la noi în țară inginerul,inventatorul și constructorul amator Justin Capră a construit un asemenea aparat monoloc,monomotor - dar a avut mari necazuri cu Securitatea din cauza acestui aparat de zbor,care i-a fost confiscat la un moment dat,etc.

Attached Files

  • Attached File  01.jpg   186.79K   157 downloads
  • Attached File  02.jpg   125.58K   152 downloads


#31
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

View Postgilldarida, on Jun 25 2008, 11:36, said:

R: sincer,nu înțeleg prea bine conceptul...Ar fi vorba de conversia energiei fotonice în energie cinetică la un randament maxim...De "randament maxim" - nu știu,dar știu de un sistem de propulsie care poate face o astfel de conversie la un "randament bun" : o cameră de descărcare de înaltă tensiune de pinch azimutal formată dintr-un sistem de electrozi cilindrici coaxiali ; aceasta este alimentată de către o cameră de ionizare de radioînaltăfrecvență,cu electrozi exteriori și de formă inelară. De obicei,agentul de lucru îl consitituie hidrogenul gazos - introdus în camera inelară de ionizare,este supus acțiunii microundelor și se obține un jet inelar semiionizat care este injectat în camera de descărcare Z-Pinch,în spațiul dintre electrozii cilindrici coaxiali.Descărcarea de înaltă tensiune (sub formă de impulsuri) conduce la ionizarea completă a hidrogenului și confinarea jetului de plasmă astfel format către axul camerei de descărcare.
Pe acest ax,din afara camerei este direcționat un fascicol LASER de ultraînaltăfrecvență (această din urmă condiție neputând fi îndeplinită decât de către Laserul cu Electroni Liberi,la care frecvența poate fi reglată după dorință) ; vom avea așadar un fascicol LASER în mijlocul unui jet de plasmă foarte fierbinte care este confinată și turbionată magnetic(acesta fiind așa-numitul fenomen de pinch azimutal...) ; în aceste condiții se va produce fenomenul de "bremsstrahlung invers".
  Un electron cinetic poate emite un foton sub forma așa-zisei "radiații de frânare",atunci când trece prin aproierea unui atom sau ion (radical atomic),acest fenomen fiind cunoscut sub numele de "bremsstrahlung" ; fenomenul se produce foarte intens în situația plasmei intens ionizate (formată din radicali atomici și electronii ce au părăsit mantalele atomice ale acestor ioni) care este turbionată magnetic - rotația electronilor este mai rapidă deoarece aceștia sunt mai ușori decât ionii și automat intersectează traiectoriile ionilor cu care interacționează,printre altele prin "radiație de frânare" adică emisie de fotoni.Fenomenul invers apare atunci când un electron liber sau un fascicol fotonic va absoarbe un foton incident - deci este o absorbție,nu o emisie fotonică de această dată...
Concret,plasma termonucleară turbionată magnetic - din cadrul instalației de descărcare amintite mai sus,va produce o puternică radiație de frânare care în mod normal se disipează în pereții instalației respective,supraîncărcându-i termic.
Dar fascicolul laser axial,va absoarbe această radiație de frânare la un bun randament de absorbție (75-80%) ceea ce va conduce la amplificare deosebit de mare a fascicolului luminos... Obținem astfel un așa-numit "motor-rachetă laser-fotonic" al cărui jet are...viteza luminii,fiind compus din fotoni.Puterea unui asemenea jet de plasmă convertită în lumină este de-a dreptul gigantică,a cărei valoare corespunde unui raport de 10.000 Kgf per gram de plasmă...
  La motoarele-rachetă fotonice "clasice"(pur teoretice) era utilizată o sursă de lumină - teoretică,inexistentă tehnologic - și o oglindă imposibilă dpdv tehnologic,care să fie concentrat fascicolul luminos fără pierderi...

-adica putem face ca o unda fotonica sa-si poata transfera energia in stare cinetica pura unui obiect material, tot in stare cinetica, la fel cum o piatra azvarlita spre alta piatra aflata in repaus, va transfera energia sa cinetica celei de-a doua pietre ?!

da,-cu pierderile de randament corespunzătoare ; aceasta se poate face prin utilizarea unui fascicol de lumină focalizată și amplificată,al cărei rol este acela de a absorbi radiația de frânare din cadrul unui jet de plasmă pe care îl străbate axial; amplificarea luminoasă este deosebit de puternică și se obține jetul fotonic care are efect de reacție ca și un jet fluidic ejectat din cadrul unui motor-rachetă clasic.Primele observații și experimente pe marginea acestui tip de motor au fost realizate la sfârșitul anilor'60 de către L.Gudzenko și L.Șelepin,dar fatalmente laserele de pionierat cu care au lucrat ei nu le permiteau la acea dată să regleze frecvența după necesitate ; abia în anii'80,laserul cu electroni liberi a adus această posibilitate concretă.

Dar fara plasma am putea ?!

Ma gandesc la un fel de SOLAR-SAIL-velier-solar mai avansat, care ar putea dispune de presiunea fotonilor solari, fara conversie termica, reflexie ori absorbtie-transformari cuantice ?!

Adica vom putea vreodata sa utilizam lumina la fel cum facem cu vantul, cu privire la Veliere-eoliene/ solare  ?!  B)

#32
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
"Dar fara plasma am putea ?!............................................................................
.................................................."

R: se poate utiliza "vântul solar",dar acesta este slab ca putere și sunt necesare suprafețe foarte mari ale voalurii ; randamentul de propulsie este scăzut iar praful cosmic și asteroizii degradează în mod sigur voalura ; s-au făcut experimente pentru menținerea orbitelor circumterestre cu ajutorul voalurii solare orientabile ; da-ideea este bună pentru că la distanța la care se află Terra,radiația solară este încă destul de puternică.
Ca să te bizui însă pe așa-ceva într-o călătorie interplanetară îndepărtată - nu ,are prea multe inconveniente și putere de propulsie mult prea mică ; poate doar pentru sonde automate de mici dimensiuni...
La nivelul orbitei circumterestre puterea radiației solare este de cca.1400 Watt/mp și sateliții care sunt înzestrați cu velă solară dispun de un mijloc de propulsie eficient pentru zborul interorbital,pentru menținerea permanentă a unei anumite orbite fără niciun consum de combustibil sub nicio formă,chiar și pentru un zbor lent,progresiv până la orbita circumlunară.
Forța de propulsie solară este determinată de relația :
Fs = [ ( 1 + r ) x W/c ] cos U x S unde (x) este aici semnul de înmulțire, r = coeficientul de reflexie, W = puterea fluxului radiant solar pe unitatea de suprafață , unghiul U = unghiul format între normala la elementul de suprafață al pânzei solare și direcția de aplicare a radiației ; S = suprafața velei solare.
Presiunea exercitată de radiația solară este egală cu Ps = (1+r)Dce unde r este coeficientul de reflexie a cărui valoare este înscrisă în marja 0 <= r <= 1 ,aici <= ar vrea să însemne "mai mic/mare sau egal" iar Dce este densitatea câmpului electromagnetic. Când reflexia este totală atunci r = 1 și avem valoarea maximă a presiunii solare de Ps = 2 Dce .
  Variația puterii fluxului solar față de depărtarea de Soare poate fi dată de relația W = 1400 (Rp / Ds )^2 adică este produsul dintre 1400 și patratul raportului dintre raza Terrei și distanța față de Soare a punctului pentru care vrem să calculăm puterea fluxului de radiație solară.
Pentru că văd că te interesează această metodă care poate fi eficientă în zborul cosmic periterestru,am să postez aici niște atașamente extrase din cadrul lucrării de specialitate "Motoare pentru zboruri cosmice" din Editura Tehnică 1967,sub semnătura lui C.Țurcanu,D.Stoenciu și C.Guță . Lucrarea are peste 40 de ani vechime,dar formulele de calcul sunt aceleași doar materialele de astăzi destinate pânzelor solare sunt altele...

#33
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008

View Postgilldarida, on Jun 25 2008, 16:02, said:

"Dar fara plasma am putea ?!............................................................................
.................................................."

Iată și extrasul din lucrarea lui C.Țurcanu privind propulsia spațială cu velă solară ; am preferat să-ți trimit aceast material în limba română - deși vechi - pentru că mai tot ceea ce poți găsi pe internet despre velele solare este "învârteală în jurul punctului",adică nu-ți dau relațiile de calcul clare,modele de calcul și date precise ci doar teorie abstractă și încâlcită.
Subcapitolul acesta din lucrarea lui Țurcanu conține date simple și clare - de la care pornind îți poți face o idee clară despre ceea ce înseamnă vela solară și cam ce performanțe este capabilă să obțină...

Attached Files



#34
gilldarida

gilldarida

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 30.05.2008
În continuare voi adăuga alte materiale referitoare la aplicațiile sonicității precum și prezentări generale "de popularizare" referitoare la efectul Coandă - apărute în publicațiile tehnice ale anilor'60-'70.

Și în continuare :


Iată și link-ul pentru aplicațiile sonicității în materie de sisteme de propulsie și nu numai :
http://www.netdrive.ws/80731.html


Dar și schema motorului-rachetă VASIMIR :

Attached Files



#35
Bean

Bean

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,477
  • Înscris: 12.11.2006
gilldarida, felicitari si multumiri pentru volumul de informatie pus la dispozitia forumistilor :).
E mai putin important daca-s avangardiste, indraznete, conspirationiste sau mai stiu eu ce :lol:.

#36
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

View PostCyber-sapiens, on Jun 25 2008, 15:41, said:

Dar fara plasma am putea ?!

Ma gandesc la un fel de SOLAR-SAIL-velier-solar mai avansat, care ar putea dispune de presiunea fotonilor solari, fara conversie termica, reflexie ori absorbtie-transformari cuantice ?!

Adica vom putea vreodata sa utilizam lumina la fel cum facem cu vantul, cu privire la Veliere-eoliene/ solare  ?!  B)


Pe Wikipedia la Solar sail se prezinta un material care reflecta in totalitate lumina (un aluminiu cu goluri egale cu 1/2 din lungimea de unda a luminii), si care este "mai bine impins" de catre radiatia solara !

Pe mine m-ar interesa un material ipotetic care sa fie si mai bine impins de catre fotoni, un material care ar reflecta fotoni incetiniti dupa impactul cu materialul respectiv !!!

- Daca se va putea realiza asa ceva pe viitor, eu consider ca am fi aranjati cu privire la zborurile cosmice !

- Daca SUPRA-CONDUCTORII au aceasta capacitate, problema este ca si rezolvata !  ;)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate