Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
De la un proiect in Python la un ...

Chestie ciudata

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...
 Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u
 

Sisteme propulsie

- - - - -
  • Please log in to reply
340 replies to this topic

#307
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View Postloock, on 25 martie 2013 - 22:21, said:

Nu face fata o membrana subtire nici la micrometeoriti, si nici la radiatia ionizanta gasita din belsug chiar si in atmosfera superioara, dar cu atat mai mult in afara ei.
De deseuri spatiale din belsug, sau de meteoriti, nici nu are rost sa mai discutam.
Atmosfera si campurile magnetice terestre, sunt un scut pt. radiatii si meteoriti.
Nici nu este nevoie sa ajungi la centura Van Allen, ca sa ramai fara balon.
Si sa nu uitam nici de vid - care si el separat, garanteaza spargerea/explozia/ruperea balonului.
De vitezele cosmice necesare, nici nu are rost sa mai discutam; am observat ca se doreste motorizare electrica/ionica....
Basica aia nu are nici o sansa.
Sunt alte solutii pt. reducerea costurilor:
1. Lansare de la mare altitudine, de la munti inalti pana la avioane purtatoare.
   Avionul deja se foloseste pt lansare.
( Eu am propus solutia asta cu f. multi ani in urma, si nu ma laud cu asta, pt. ca este o slutie banala si de bun simt)
2. Motoare cu randament cuantic, nu chimic, fie ele si primitive si cu randament infim, dar mai mare decat cel chimic.
3. Blindaj compus cat cuprinde, plus campuri de forta f puternice. Posted Image

Legat de motorizare, cu toate ca ele fac subiectul thredului, eu propun repulsoare, si nu propulsoare.

Pai hai sa vedem prin ce trec proiectilele printr-o coperta de kevlar (un plastic special) sau printr-o platose din cel mai tare otel?!... de asemenea opresti un tren de mare viteza intr-o plasa din panza de paianjen sau nano-fire de siliciu sau intr-un zid de otel?!

Basica aia nu este aerodinamica in atmosfera, dar ea se ridica deasupra stratosferei undeva pana la cca. 100 km altitudine si se va propulsa in spatiu pe orbite spirale tot mai excentrice fata de campul gravitational terestru, asadar este mai lenta decat o racheta, dar mai simpla si mai ieftina, mult mai ieftina.

Basica asta poate fi chiar si solida, adica neelastica, adica un fel de dirijabil, avand peretii formati dintr-un materiat inteligent autoregenerant.

Edited by Endinion, 26 March 2013 - 21:28.


#308
Ixtl

Ixtl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 27.04.2006
For the sake of argument, discutia se poate purta catre taramul SF/idealist, sau ne mentinem in limitele realitatii si tehnologiilor de perspectiva dintr-un viitor apropiat?

#309
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,607
  • Înscris: 02.10.2009
Nu, trebuie pus punct aberatiilor iar numitul ori de duce sa se culce, ori pune naibii mana pe carte, poate revine cu picioarele pe pamant. Nu cred ca e constient de ce enormitati debiteaza, din cauza aceea insista cu prostii si mai mari.  Se crede tare de tot.
Am obosit sa tot incerc sa fac pe unii tineri sa priceapa ca 1+1 fac 2. Ei vor 3 sau 4 ca asa au chef. N-au decat.
Dupa aia se plang ca nu gasesc slujbe, ca n-au una si n-au alta. Cap n-au.
Good Night.

#310
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View PostRosebud09, on 27 martie 2013 - 03:09, said:

Nu, trebuie pus punct aberatiilor iar numitul ori de duce sa se culce, ori pune naibii mana pe carte, poate revine cu picioarele pe pamant. Nu cred ca e constient de ce enormitati debiteaza, din cauza aceea insista cu prostii si mai mari.  Se crede tare de tot.
Am obosit sa tot incerc sa fac pe unii tineri sa priceapa ca 1+1 fac 2. Ei vor 3 sau 4 ca asa au chef. N-au decat.
Dupa aia se plang ca nu gasesc slujbe, ca n-au una si n-au alta. Cap n-au.
Good Night.

De ce jignesti?! iti lipsesc cei 7 ani de acasa si mai dai si sfaturi aiuristice!

Tu ar trebui sa pui mana pe carte ca habar nu ai pe ce planeta traiesti, nu ai fost capabil sa raspunzi la subiect deoarece esti complet pe din afara, ... degeaba iti vorbesc despre 100 km altitudine ca tu habar nu ai ce conditii se afla acolo, ... degeaba iti vorbesc despre kevlar ca esti iar pe dinafara, ...imi spui si mie totusi daca ai ceva cunostinte macar partiale in vreun domeniu anume?!

PS: Bine ca ai tu cap, da, probabil o musaca, un terci mucilaginos pe post de creier! Posted Image

#311
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,607
  • Înscris: 02.10.2009
Tinere, nu te agita ca te superi degeaba ca vacarul pe sat si n-ai nimic de castigat. Nici eu n-am de castigat ca-mi pierd vremea cu tine.
M-am cam enervat cand am vazut ca insisti cu niste lucruri complet deplasate, care n-ar trebui spuse nici colegilor de gradinita, desi s-ar putea ca o anume parte din ei sa creada ca o cutie cu heliu poate zbura singura in spatiu. La urma urmei  trebuie sa fie o cauza pentru care aia nu pot sa-si ia BAC ul.

Am spus sa pui mana pe carte (e o jignire in ziua de azi, recunosc), dar nu pe aia de SF pentru ca pana a ajunge sa intelegi diferenta dintre SF si realitate trebuie sa treaca ceva timp si sa se adune o multime de cunostinte. Altfel ramai la povestea aceea cu zburatul pe matura sau cu covorul zburator (din kevlar umplut cu heliu si vopsit cu o vopsea foarte speciala desigur).
Sigur ca sunt pe dinafara cand e vorba de visat cai verzi pe pereti, dar luand treaba mai serios intr-adecar recunosc ca nu mai sunt asa de repede entuziasmat de cate o stire nastrusnica sau mare realizare pentru ca stiu cat de greu se poate ajunge la asa ceva in realitate, si cat de usor este de facut din tantar armasar.
Ti-am spus ca ideea aceea a balonului este doar un exercitiu de "ce-ar fi". M-am uitat peste articolul original si apoi m-am uitat si peste unele comentarii si completari. Daca ai fi avut curiozitatea sa le citesti, probabil ca ti-ar fi trecut entuziasmul, suficient cat sa nu mai deschizi subiectul. Asta presupunanad ca ai fi inteles ceva din acele comentarii, dar ma cam indoiesc.

#312
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View PostRosebud09, on 28 martie 2013 - 06:25, said:

Tinere, nu te agita ca te superi degeaba ca vacarul pe sat si n-ai nimic de castigat. Nici eu n-am de castigat ca-mi pierd vremea cu tine.
M-am cam enervat cand am vazut ca insisti cu niste lucruri complet deplasate, care n-ar trebui spuse nici colegilor de gradinita, desi s-ar putea ca o anume parte din ei sa creada ca o cutie cu heliu poate zbura singura in spatiu. La urma urmei  trebuie sa fie o cauza pentru care aia nu pot sa-si ia BAC ul.

Am spus sa pui mana pe carte (e o jignire in ziua de azi, recunosc), dar nu pe aia de SF pentru ca pana a ajunge sa intelegi diferenta dintre SF si realitate trebuie sa treaca ceva timp si sa se adune o multime de cunostinte. Altfel ramai la povestea aceea cu zburatul pe matura sau cu covorul zburator (din kevlar umplut cu heliu si vopsit cu o vopsea foarte speciala desigur).
Sigur ca sunt pe dinafara cand e vorba de visat cai verzi pe pereti, dar luand treaba mai serios intr-adecar recunosc ca nu mai sunt asa de repede entuziasmat de cate o stire nastrusnica sau mare realizare pentru ca stiu cat de greu se poate ajunge la asa ceva in realitate, si cat de usor este de facut din tantar armasar.
Ti-am spus ca ideea aceea a balonului este doar un exercitiu de "ce-ar fi". M-am uitat peste articolul original si apoi m-am uitat si peste unele comentarii si completari. Daca ai fi avut curiozitatea sa le citesti, probabil ca ti-ar fi trecut entuziasmul, suficient cat sa nu mai deschizi subiectul. Asta presupunanad ca ai fi inteles ceva din acele comentarii, dar ma cam indoiesc.

Domle' daca eu imi pierd vremea cu tine ar trebui sa ai bunul simt sa-mi intorci serviciul, ... respecta si vei fi respectat.

Nu inteleg nimic din ce vorbesti spui doar generalisme, shabloane rasuflate, nici macar nu ai incercat un studiu sistematic, dar ai tupeul sa spui ca e pierdere de vreme, ... acum daca ai obloane eu chiar nu o sa ma chinui sa-ti demonstrez contrariul desi in curand se va lansa o linie de baloane suborbitale pentru bogatii lumii !!!


http://www.descopera...al-fara-racheta

http://pilotmagazin....turism-spatial/

Cinci ore în balon: turism spaţial fără rachetă!

Jules Verne a scris cartea de aventuri „Cinci Saptamani in Balon” in care ne povesteste despre calatoria cu balonul a doctorului Ferguson deasupra Africii cu scopul de a descoperi izvoarele Nilului.
Iata ca dupa aproape 150 de ani  (1862)  de la apariția carții vizionarului Jules Verne, omul poate ajunge in Spațiul Cosmic cu balonul in numai cinci ore. Poate a trebuit sa treacă prea mult timp pentru a atinge o astfel de performanță, dar progresele facute in acest sens, au trebuit sa țină cont de securitatea si siguranța pasagerilor, astfel incât ei să se poată intoarce pe pamânt vii si nevatamați si fara a-si risca viața.
  Un balon cu heliu ce poate ajunge până în stratosfera Pământului ar putea da oamenilor prilejul de a fi “turişti spaţiali”. Balonul s-ar putea ridica la o înălţime de 36 de kilometri, oferind călătorilor şansa de a vedea cum Soarele apune în spatele Pământului.
  Aeronava – botezată „Bloon” – a fost descrisă drept similară unei nave spaţiale, călătoriile la bordul acesteia urmând să coste 150.000 de dolari de persoană.

Records

Construction of a free gas balloon. An opening with filling mechanism, B vent, C vent line, D netting line, E basket ring, F filling mechanism (remote) line, G rip panel, H rip line, K drag line.
The altitude record for a manned balloon flight was set at 39.045 kilometers on October 14, 2012 by Felix Baumgartner breaking a record of 34.7 kilometers on May 4, 1961 by Malcolm Ross and Victor Prather in a balloon launched from the deck of the USS Antietam in the Gulf of Mexico.[7]
The altitude record for an unmanned balloon is 53.0 kilometers. It was reached by a Fujikura balloon with a volume of 60 thousand cubic metres, launched in May 2002 from Sanriku, Iwate, Japan. This is the greatest height ever obtained by an atmospheric vehicle.[8] Only rockets, rocket planes, and ballistic projectiles have flown higher.

http://en.wikipedia....iki/Gas_balloon

http://voceaclujului...ele-viitorului/

Aerostatul spațial ar putea deveni în scurt timp mai mult decât un proiect viabil. Plasarea acestuia s-ar putea realiza pe orbite circumterestre la altitudini variind între 30 – 40 km.

Recordul mondial al baloanelor nepilotate de mare altitudine este deţinut de JAXA (Agenţia Spaţială Japoneză) care, în 2003, a reuşit ridicarea balonului BU60-1 la 53.000 m.
Un avion de croazieră zboară la o altitudine cuprinsă între 9.000 şi 12.000 m. Stratosfera este poziţionată între 10.000 m şi 50.000 m înălţime.
Staţia Spaţială Internaţională orbitează Pământul la o altitudine cuprinsă între 320.000 şi 400.000 m.

http://www.stiintasi...omania_785.html

#313
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,607
  • Înscris: 02.10.2009
Tu stii ce e aia zbor la mare altitudine si ce e aia zbor spatial? De ce amesteci lucrurile? Poate din cauza ca nu faci diferenta. Una e sa te ridici cu un balon la 40 km in atmosfera si altceva sa ajungi la 100, 1000, 1 milion kilometri distanta de Pamant sau alte corpuri ceresti.
Stii ce inesamna Spatiul, ca distante si caracteristici?
Nu intelegi ce vorbesc pentru ca iti lipsesc niste cunostinte, de aceea ti-am indicat cartea, nu aia de SF sau reviste de duminica
Nu o intoarce acum la lectia cu balonul, subiectul era despre posibilitatea unui zbor spatial, si inca departe, nu de ridicat cativa burtosi cu bani.
Sunteti exemplul tipic al unei bune parti a noii generatii, care ia de-a gata, pe nemestecate tot ce gasesc in Wiki, pe Google sau YouTube, filme usoare care trec prin fata ochilor.  De ce sa studieze ei ceva, sau  sa memoreze vreo formula sau teorie, cand se gasesc imediat la un click de mouse??
In momentul in care "nu intelegeti nimica", nu faceti efortul de a vedea de ce, ci acuzati pe ceilalti de "tupeul" de a indrazni a pune la indoiala cunostintele voastre vaste.

Punct. Inchei discutia, ne-am abatut prea mult de la subiect, oricum SF si el.

#314
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View Postvo_marius, on 11 decembrie 2012 - 00:52, said:

Salutare tuturor, am revenit cu o forma simplificata a propulsorului propus anul trecut aici in forum.

Printr-o conducta spiralata (serpentina) se circula un fluid cu viteza foarte mare, realizandu-se transportul fluidului intre punctele de intrare si iesire (actiunea). Pentru aceasta actiune avem si reactiune care se manifesta prin acceleratia Coriolis, efect giroscopic si forte inertiale care actioneaza asupra spirelor din serpentina. Deoarece spirele serpentinei sunt inclinate la un unghi x, ele actioneaza continuu asupra traiectoriei fluidului generand astfel o forta liniara de sens opus directiei de transport a fluidului.
O demonstratie poate fi vizionata aici: www.2live.ro/demo

A
stept parerile si argumentele voastre.
Pornind de la acest mesaj si de la un topic de pe alt forum, m-am trezit intrebandu-ma ceva de fizica de clasa 5-a. So, niste bile de biliard care se ciocnesc si isi modifica impulsul/directia/energia pot scapa de Newton si legea lui cu actiunea si reactiunea ?

Am facut un desen exemplificand situatia. Bila 1 este impinsa in jos cu energia e=1 ceea ce determina reactiunea cu e=1 in sus. Apoi bila 1 loveste bila 2 si se obtin 2*e=1/2. Bilele 1 si 2 cu e=1/2 lovesc bilele 3 si 4 si rezulta 4*e=1/4. Din aceste 4 energii avem 2 indreptate in jos si 2 orizontal si cu sens contrar (se anuleaza).
In concluzie din e=1 (bila 1) ramanem cu 2*e=1/4 in jos (bilele 1 si 2), adica jumatate din energia initiala pe directia jos. Adica avem un castig pe directia verticala de 1/2 din energia initiala cu care am accelerat bila 1.

Zboara sau nu zboara jucaria asta ? De ce ?

Attached Files



#315
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View PosttheMisuser, on 29 martie 2013 - 15:19, said:

Zboara sau nu zboara jucaria asta ? De ce ?
Nimeni nimic ?

Hai sa va ajut. Daca ideea asta functioneaza, o sa avem toti aparate zburatoare. Masini, ozn-uri, ce vrei tu faci sa zboare fara nici o elice, fara nici un deranj in jurul zonei in care zboara.

Deci ?

#316
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007
Nici pe desen nu se vede legatura bilelor 3 si 4 cu bila 2?! ... si pana la urma de ce ar zbura, practic ar fi cel mult o jucarie tip perpetum mobile ca multe altele de prin magazine, doar ca odata ce intervi in sistem incercand sa scoti energie perpetumul mobile se opreste, este la fel precum electromotorul invartit undeva in cosmos in mediul interplanetar, se roteste la infinit pana incerci sa-l cuplezi pt. a culege energie, idem daca faci un dispozitiv magnetic sensibil la campul magnetic terestru ...

#317
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View PostEndinion, on 29 martie 2013 - 21:37, said:

Nici pe desen nu se vede legatura bilelor 3 si 4 cu bila 2?!
Bila 2 se ciocneste de bila 3 si coboara in jos la iesirea cu nr ei, adica 2. Urmareste linia pe care merge.

View PostEndinion, on 29 martie 2013 - 21:37, said:

... si pana la urma de ce ar zbura, practic ar fi cel mult o jucarie tip perpetum mobile ca multe altele de prin magazine, doar ca odata ce intervi in sistem incercand sa scoti energie perpetumul mobile se opreste, este la fel precum electromotorul invartit undeva in cosmos in mediul interplanetar, se roteste la infinit pana incerci sa-l cuplezi pt. a culege energie, idem daca faci un dispozitiv magnetic sensibil la campul magnetic terestru ...
N-are nici o treaba cu PM. E vorba ca impulsul pe verticala in jos e de 2x mai mic decat pe verticala in sus. Iar daca o sa consideram o cutie inchisa in care stau bilele astea, avem un impuls net in sus de e=1/2 FARA material care paraseste cutia.

#318
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View PostRosebud09, on 28 martie 2013 - 20:44, said:

Tu stii ce e aia zbor la mare altitudine si ce e aia zbor spatial? De ce amesteci lucrurile? Poate din cauza ca nu faci diferenta. Una e sa te ridici cu un balon la 40 km in atmosfera si altceva sa ajungi la 100, 1000, 1 milion kilometri distanta de Pamant sau alte corpuri ceresti.
Stii ce inesamna Spatiul, ca distante si caracteristici?
Nu intelegi ce vorbesc pentru ca iti lipsesc niste cunostinte, de aceea ti-am indicat cartea, nu aia de SF sau reviste de duminica
Nu o intoarce acum la lectia cu balonul, subiectul era despre posibilitatea unui zbor spatial, si inca departe, nu de ridicat cativa burtosi cu bani.
Sunteti exemplul tipic al unei bune parti a noii generatii, care ia de-a gata, pe nemestecate tot ce gasesc in Wiki, pe Google sau YouTube, filme usoare care trec prin fata ochilor.  De ce sa studieze ei ceva, sau  sa memoreze vreo formula sau teorie, cand se gasesc imediat la un click de mouse??
In momentul in care "nu intelegeti nimica", nu faceti efortul de a vedea de ce, ci acuzati pe ceilalti de "tupeul" de a indrazni a pune la indoiala cunostintele voastre vaste.

Punct. Inchei discutia, ne-am abatut prea mult de la subiect, oricum SF si el.

Bun vad ca faci progrese, "tocmai ai acceptat lucrurile ... pana la 40 km altitudine", asta e foarte bine!

Sa mergem mai departe, la 120 km in termosfera aerul este deja destul de dens pt. a genera incalzirea scuturilor navetelor spatiale

The vehicle started encountering more significant air density in the lower thermosphere at about 400,000 ft (120 km), at around Mach 25, 8,200 m/s (30,000 km/h; 18,000 mph). The vehicle was controlled by a combination of RCS thrusters and control surfaces, to fly at a 40-degree nose-up attitude, producing high drag, not only to slow it down to landing speed, but also to reduce reentry heating. As the vehicle encountered progressively denser air, it began a gradual transition from spacecraft to aircraft.
http://en.wikipedia...._Shuttle#Launch

The SRBs are jettisoned from the space shuttle at high altitude, about 146,000 ft (45 km). SRB separation is initiated when the three solid rocket motor chamber pressure transducers are processed in the redundancy management middle value select and the head-end chamber pressure of both SRBs is less than or equal to 50 psi (340 kPa). A backup cue is the time elapsed from booster ignition.
The SRBs are jettisoned from the shuttle system at 2 minutes and an altitude of about 146,000 feet (44.5 km). After continuing to rise to about 220,000 feet (67.1 km), the SRBs begin to fall back to earth and once back in the atmosphere are slowed by a parachute system to prevent damage on ocean impact.

Boosterele solide dau 83% din forta de tractiune a rachetei!!! si aceasta se consuma in primii 45 km altitudine, adica pana unde tine stratul dens de aer !!!
http://en.wikipedia....ster#Separation

Teoretic niste baloane speciale ar putea zbura pana la 120 km altitudine !!!



The satellite's arrow shape and fins help keep the GOCE stable as it flies through the wisps of air still present at an altitude of 260 km. In addition, an ion propulsion system continuously compensates for the deceleration of air-drag without the vibration of a conventional chemically-powered rocket engine, thus restoring the path of the craft as closely as possible to a purely inertial trajectory. The craft's primary instrument is three pairs of highly sensitive accelerometers which measure gravitational gradients along three different axes.
http://en.wikipedia....lation_Explorer


http://en.wikipedia....hite_Knight_Two

http://en.wikipedia....ShipOne#Flights

SS one s-a desprins de avion la cca. 20 km altitudine si s-a inaltat pana la 112 km altitudine.

[ http://www.theozonehole.com/images/atmosphere_02.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.nasa.gov/images/content/463940main_atmosphere-layers2_full.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.agci.org/classroom/images/Atm_Structure.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Hidrogenul e de 14 x mai usor decat aerul, insa un gaz similar incalzit ar putea fi mult mai usor in stratosfera rece. ... un gaz ionic de litiu ar fi interesant, sau un balon solid "umplut" cu vid !

Attached Files



#319
mdionis

mdionis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 18.05.2009

View PosttheMisuser, on 29 martie 2013 - 21:41, said:

N-are nici o treaba cu PM. E vorba ca impulsul pe verticala in jos e de 2x mai mic decat pe verticala in sus. Iar daca o sa consideram o cutie inchisa in care stau bilele astea, avem un impuls net in sus de e=1/2 FARA material care paraseste cutia.

E un exercitiu banal pentru cine are habar de fizica si unul inabordabil pentru cine doar se afla in treaba. Nu inteleg de ce l-ai propus aici.
Raspunsul imediat este ca dintr-o suma de trei procese de ciocnire corect analizate conform legilor mecanicii (si in care implicit impulsul se conserva) nu poti spera sa extragi o violare explicita a legii conservarii impulsului. Matematic vorbind, compunerea de operatii ce respecta simetria la translatie spatiala este tot o operatie interna a grupului de simetrie, deci nu are cum sa produca ceva cu o simetrie diferita.
Daca vrei mai explicit, deja ar trebui sa nu amesteci notiunile la nivel de enunt: acolo apare indiscriminat energia (presupus conservata) insa cu proprietati directionale de gen impuls. Presupunand ciocnirile perfect elastice intre bile identice, fiecare ciocnire duce la injumatatirea energiei insa viteza scade doar ca 1/sqrt(2), deci cele doua bile ce merg finalmente in jos cu energii pe sfert (1 si 2) au vitezele pe jumatate din viteza initiala a bilei 1 -> impulsul total pe verticala este suma lor, fix acelasi cu impulsul initial.

Endinion said:

Sa mergem mai departe, la 120 km in termosfera aerul este deja destul de dens pt. a genera incalzirea scuturilor navetelor spatiale

... care se deplaseaza cu o viteza suficient de mare (peste 8 km/s) pentru a impacta un mare numar de molecule de gaz (chiar si extrem de rarefiat) in unitatea de timp. Insa densitatea aerului este absolut insuficienta pentru a ridica eficient ceva la inaltimile respective. La 120 km inaltime, densitatea este cam de 2,22*10-8 kg/m3: pentru a ridica doar un individ de 80 kg pana acolo ai nevoie sa dezlocuiesti un volum de 3,6*109 m3 = 3,6 km3 de aer (facem abstractie de greutatea aparatului si instalatiilor de rezistenta care ar sustine o structura atat de mare ultrausoara si vidata), absolut nerealist. Mai rau, forta ascensionala data de diferenta intre forta arhimedica si greutatea ansamblului este atat de mica incat nu poate sustine o deplasare intr-un timp decent de la limita stratosferei in sus.
Inteleg ca sectiunea e dedicata si pseudo-stiintei, totusi asemenea aflari in treaba sunt prea penibile chiar si aici.

#320
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View Postmdionis, on 29 martie 2013 - 23:07, said:


E un exercitiu banal pentru cine are habar de fizica si unul inabordabil pentru cine doar se afla in treaba. Nu inteleg de ce l-ai propus aici.
Raspunsul imediat este ca dintr-o suma de trei procese de ciocnire corect analizate conform legilor mecanicii (si in care implicit impulsul se conserva) nu poti spera sa extragi o violare explicita a legii conservarii impulsului. Matematic vorbind, compunerea de operatii ce respecta simetria la translatie spatiala este tot o operatie interna a grupului de simetrie, deci nu are cum sa produca ceva cu o simetrie diferita.
Daca vrei mai explicit, deja ar trebui sa nu amesteci notiunile la nivel de enunt: acolo apare indiscriminat energia (presupus conservata) insa cu proprietati directionale de gen impuls. Presupunand ciocnirile perfect elastice intre bile identice, fiecare ciocnire duce la injumatatirea energiei insa viteza scade doar ca 1/sqrt(2), deci cele doua bile ce merg finalmente in jos cu energii pe sfert (1 si 2) au vitezele pe jumatate din viteza initiala a bilei 1 -> impulsul total pe verticala este suma lor, fix acelasi cu impulsul initial.



... care se deplaseaza cu o viteza suficient de mare (peste 8 km/s) pentru a impacta un mare numar de molecule de gaz (chiar si extrem de rarefiat) in unitatea de timp. Insa densitatea aerului este absolut insuficienta pentru a ridica eficient ceva la inaltimile respective. La 120 km inaltime, densitatea este cam de 2,22*10-8 kg/m3: pentru a ridica doar un individ de 80 kg pana acolo ai nevoie sa dezlocuiesti un volum de 3,6*109 m3 = 3,6 km3 de aer (facem abstractie de greutatea aparatului si instalatiilor de rezistenta care ar sustine o structura atat de mare ultrausoara si vidata), absolut nerealist. Mai rau, forta ascensionala data de diferenta intre forta arhimedica si greutatea ansamblului este atat de mica incat nu poate sustine o deplasare intr-un timp decent de la limita stratosferei in sus.
Inteleg ca sectiunea e dedicata si pseudo-stiintei, totusi asemenea aflari in treaba sunt prea penibile chiar si aici.

Sa inteleg ca tu calculezi vitezele in "decenta", structurile in "realism /nerealism"?!

PS: Totusi te felicit, este prima ta postare coerenta, macar incepi sa gandesti!

#321
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View Postmdionis, on 29 martie 2013 - 23:07, said:

E un exercitiu banal pentru cine are habar de fizica si unul inabordabil pentru cine doar se afla in treaba. Nu inteleg de ce l-ai propus aici.
(...)
Presupunand ciocnirile perfect elastice intre bile identice, fiecare ciocnire duce la injumatatirea energiei insa viteza scade doar ca 1/sqrt(2), deci cele doua bile ce merg finalmente in jos cu energii pe sfert (1 si 2) au vitezele pe jumatate din viteza initiala a bilei 1 -> impulsul total pe verticala este suma lor, fix acelasi cu impulsul initial.
Aceasta problema are sursa in experimente ciudate propuse de diversi. Si de aici si din forumul indicat. Asa ca.. a ramas aici.

Cu problema.. Tre' sa recunosc ca si eu m-am pierdut in ea Posted Image  Cred ca am citit prea multe ciudatenii si mi-am dereglat bunul simt.
Merci de lamurire :)

#322
mdionis

mdionis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 18.05.2009

View PostEndinion, on 29 martie 2013 - 23:36, said:

Sa inteleg ca tu calculezi vitezele in "decenta", structurile in "realism /nerealism"?!

Deh, daca la atat te-a purtat intelegerea dumitale este inutil sa mai insist: ramai cu bine pe acest topic.

#323
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,650
  • Înscris: 29.03.2006
Probabil este nevoie de troli pt. a impulsiona aria....

Altfel, fara motivatia amintita mai sus, un om cat de cat sanatos, nu poate insista in a fi atat de penibil.

Edited by loock, 30 March 2013 - 01:48.


#324
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View Postloock, on 30 martie 2013 - 01:47, said:

Probabil este nevoie de troli pt. a impulsiona aria....
Altfel, fara motivatia amintita mai sus, un om cat de cat sanatos, nu poate insista in a fi atat de penibil.

Ce bine ca te simti!Posted Image

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate