Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Filtru sedimente inainte de pompa?

Paște fericit!

electrician constructor video curs

Cum pot bloca transferul de date ...
 Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 

Tratamente si aditivi pt motoare, cutii de viteza, combustibili.

- - - - -
  • Please log in to reply
149 replies to this topic

#73
danpopescu m

danpopescu m

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 643
  • Înscris: 01.03.2007
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Vj_21dikYR8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]. deci nu mai datii banii pe prostii

#74
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
il stiu de mult.... asa e, poate ca scad puterea dar daca stai sa analizezi ca o cifra octanica mai mare iti protejaza motorul ajungi sa nu te mai uiti la cei -2% putere. si eu am pus problema aditivilor de ulei in cazul unui motor cat de cat uzat...
oricum cei de curatare sistem de alimentare sunt foarte buni si la o masina pe carburator unii au efecte foarte vizibile....

#75
Logicon

Logicon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 12.04.2007
Am citit intregul topic si tot nu m-am lamurit: pt o cutie de viteze care are un usor zgomot in treapta a 4-a ce ulei/aditiv recomandati? Probabil nu conteaza, e vorba de o Fabia 1.9 tdi.

#76
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,700
  • Înscris: 27.06.2007

View PostLogicon, on Jul 11 2008, 00:37, said:

Am citit intregul topic si tot nu m-am lamurit: pt o cutie de viteze care are un usor zgomot in treapta a 4-a ce ulei/aditiv recomandati? Probabil nu conteaza, e vorba de o Fabia 1.9 tdi.
Metabond GT pentru cutie de viteze!

#77
Logicon

Logicon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 12.04.2007
Merci

#78
Pupilaev

Pupilaev

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 21.07.2008

View Postgeopsi, on Jun 17 2008, 22:36, said:

azi mai bagai inca un 2+2 cu teflon, cred ca sunt cam 4 litri de ulei in dacie dintre care 1 litru sunt aditivi :))). interesant este faptul ca efectul nu a mai fost cel de data trecuta adica nu a mai scos deloc fum si am mers ceva si de data asta dupa ce am bagat aditivul...
am sesizat faptul ca dintre aditivii de ulei incercati pana acum nici unul nu a avut un efect care sa dureze mai mult de 500km in sensul ca la inceput se simte diferenta,mai ales dupa ce il bag, in schimb dupa ceva km motorul merge la fel.
poate avea o influenta negativa cantitatea mare de aditiv din ulei?(in uleiul de il am acum sunt 2 cutii de 2+2 cu teflon, o sticluta de whynns pt reducerea consumului de carburant si o cutie de stop oil leak tot de la whynns, uleiul este foarte curat)

geopsi, nu mai da banii pe prostii!! Mai rau ii faci motorului cu toate porcăriile de "aditivi", mai ales cele din gama 2+2 care sunt groase ca mierea. Dacă "aditivii" ăștia chiar ar fi așa buni cum se laudă că sunt, ar fi încorporați în ulei. De altfel, faptul ca uleiul este curat trebuie sa îți dea de gândit. Uleiul are proprietăți detergente. Este normal sa se "murdăreasca" atâta timp cat motorul merge. Anormal e sa rămână curat.
Sfatul meu este să schimbi uleiul si filtrul, fara a face rabat la calitatea acestora. Dacă vrei un ulei bun, caută Motul. Merge și Mobil sau Castrol.
Și singura metodă de a verifica uleiul este prin măsurarea presiunii din instalație la diferite temperaturi. Măsurarea exactă, in cifre, nu empirică!

Edited by Pupilaev, 22 July 2008 - 12:31.


#79
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006
Valvoline SynPower XLIII nu-i bun?
M-am uitat si eu la Motul(ma intereseaza sa bag in al meu matiz) dar mari diferente intre cel pe care il am acum(mai sus mentionat) nu am vazut.

#80
Pupilaev

Pupilaev

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 21.07.2008

View Postcloschkutza, on Jul 22 2008, 14:05, said:

Valvoline SynPower XLIII nu-i bun?
M-am uitat si eu la Motul(ma intereseaza sa bag in al meu matiz) dar mari diferente intre cel pe care il am acum(mai sus mentionat) nu am vazut.

Valvoline nu am testat pana acum. Rău nu poate să fie, dar eu nu aș pune in motorul meu așa ceva. Sunt cam pretențios la capitolul ăsta.  :lol:
Cu Motul, povestea e mai lungă. Uleiurile lor clasice, sunt uleiuri ca toate uleiurile, respectând anumite standarde(ca și Valvoline, Aral, Mobil, Esso etc). Nu fac reclamă, dar m-am jucat cu destule uleiuri, iar motorul meu este tare mofturos la capitolul ăsta(desi nu ai zice...  :rolleyes: ). Tot Motul oferă si gama Ester, un ulei derivat din Motorsport, care este lapte si miere.  :arigato: Pot spune cu mâna pe inimă ca a fost de departe cel mai bun ulei pe care l-am folosit(presiunea la temperaturi mari si foarte mari era incredibilă, mă uitam fascinat la ceasurile de temp. si presiune). Cel mai apropiat ulei cu proprietăți asemănătoare a fost(și este) Mobil 1 SuperSyn Nascar edition, ulei câștigător in cele din urmă din cauza prețului mai mic(pe rafturile magazinelor prețurile sunt egale intre Motul Ester și Mobil 1 SS, dar am reușit să fac rost de Mobil oarecum pe sub mână   :lol: ).
Incă odată iți spun... Nu contează ce scrie pe cutia uleiului. Calitatea acestuia se poate aprecia doar prin măsuratori exacte ale temperaturii și a presiunii!!!!!

Un sfat de sfârșit... Orice ulei ai folosi(doar să fie o firmă consacrată, nu benzinărie sau alte fantome), incercă sa cauți un ulei pe care scrie țara de fabricație. Pe Motul scrie Made in France, pe Mobilul de care am facut rost scrie Made in USA, pe Aral scrie Made in Germany. Un lucru foarte important după care te poți ghida. Altfel, uleiul poate fi facut chiar la noi(îți dau un exemplu notabil... Total fabrică uleiurile in fabrica Lubrifin) sau mai rău pe la frații bulgari, iar asta poate dăuna performanței uleiului, tinând cont ce fel de concepții au țările est-europene față de calitate.

#81
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006
Asta pe care il am eu este fabricat in Olanda. Motorul masinii mele este oarecum altfel, adica uleiul rareori trece de 100 grade, iar ca sa il aduci la 70 dureaza ceva. Nu stiu ce presiune am in sistem dupa ceva timp dupa ce motorul a ajuns la temperatura de functionare, nu am cum sa vad asta. Temperatura motorului oricum este stabila, orice i-as face, semn ca sistemul de racire este foarte bine dimensionat. Pana acum am avut in motor Mobil 1 Protection Formula 0w40. La trecerea spre 5w30(prin Valvoline-ul de care am mentionat) am observat ca motorul urca mult mai repede in ture si are alt sound, ca un suierat. Masina nu consuma gram de ulei, dupa aproape o ora de mers pe serpentine si jucat cu ea la peste 4500 ture constant(ori in frana de motor ori in sarcina), singura modificare la starea uleiului a fost faptul ca s-a inchis un pic la coloare, atat. In tot timpul asta, temperatura apei din motor a ramas constanta.

#82
Pupilaev

Pupilaev

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 21.07.2008
Într-adevăr Matizică are sistem de răcire termostatat al apei. Dacă ai avea un senzor de temperatură ulei, ai observa cu ușurință ca valorile oscilează si pot atinge si temperaturi ceva mai mari sub sarcină(spre exemplu, Peugeot 205 GTi, cu vestitul motor 1.9 incinge uleiul in draci, chiar dacă temperatura apei este constantă.)
Dar sa nu deviem. NU trebuie sa cumperi cel mai scump ulei dupa piață pentru un motor standard. Folosește vâscozitatea recomandată de manual, un ulei de "firmă", pe care-l schimbi exact când trebuie și filtru bun. Fără aditivi, fără alte mizerii.  :peacefingers:

#83
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006
Pai dupa asta m-am ghidat si eu. Uleiul este din categoria Long-Life, full-sintetic, putand fi folosit pana la 30.000km in motor, intre schimbari, vascozitatea recomandata si anume 5w30. Eu il schimb la maxim-maxim 10.000km(asa zice cartea). Filtru de ulei am Mann, desi cei de la service mi-au zis ca este prea mic si sa nu mai iau din asta(intr-adevar, este foarte mic). La pornire la "rece", acum vara, becul de presiune se stinge cam in 1/3 dintr-o secunda, dupa pornirea motorului.

#84
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,983
  • Înscris: 06.04.2007

View Postgeopsi, on Jun 17 2008, 22:36, said:

azi mai bagai inca un 2+2 cu teflon, cred ca sunt cam 4 litri de ulei in dacie dintre care 1 litru sunt aditivi :))). interesant este faptul ca efectul nu a mai fost cel de data trecuta adica nu a mai scos deloc fum si am mers ceva si de data asta dupa ce am bagat aditivul...
am sesizat faptul ca dintre aditivii de ulei incercati pana acum nici unul nu a avut un efect care sa dureze mai mult de 500km in sensul ca la inceput se simte diferenta,mai ales dupa ce il bag, in schimb dupa ceva km motorul merge la fel.
poate avea o influenta negativa cantitatea mare de aditiv din ulei?(in uleiul de il am acum sunt 2 cutii de 2+2 cu teflon, o sticluta de whynns pt reducerea consumului de carburant si o cutie de stop oil leak tot de la whynns, uleiul este foarte curat)

Man...  :lol:
Deci n-am comentarii.
Mai stiu unu' care a bagat in Dacia 1300 doua tuburi de 2+2 (eu!) si mergea bine motorul, cand i-am facut schimbul, chit ca era cald uleiu...era ca marmelada. Am bagat 10W40 Mobil + un tub de 2+2, a mers brici 10000 km :)

#85
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,120
  • Înscris: 29.06.2005
Tot pentru un Matiz ma intereseaza si pe mine ce aditivi as putea sa-i pun. Masina are cam 1 an jumate, nu consuma ulei deloc.
Curios e faptul ca, in ultima perioada zgomotul motorului e putin mai diferit, parca mai "uscat" si trepidatiile la ralanti se simt putin (inainte nu se simteau deloc, chiar daca tineai mana pe volan).
Uleiul folosit e Mobil sintetic(syntS) 5W40; benzina in general de la OMV.
Ma gandesc ca e posibil sa fie de vina carburantul (asta stiu ca e prost - din pacate e cel mai bun dintre cele proaste, in zona mea) si poate ii trebuie o curatare de injectoare.

Inainte am folosit tot ulei Mobil sintetic 10w 30 parca si motorul era mai linistit......

#86
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,983
  • Înscris: 06.04.2007
Inainte foloseai eventual Mobil Fe 5W30 sau in cel mai bun caz (dar asta e scump tare) Mobil1 ESP Formula 5W30 - si cu asta chiar ''suna'' mai bine motorul in toate conditiile, eu de asta am (fata de Mobil SyntS 5W40)

Daca masina are numai 1,5 ani NU baga nici un fel de aditiv in motor.
Uleiu care il ai e bunicel (am avut si eu, dar l-am schimbat ca nu-mi placea cum suna motorul la turatii mari - zgomot metalic).

Daca te ''mananca'' si dispui de bani ceva mai multi, iti recomand (asta ca sa ramai tot pe Mobil) Mobil1 0W40, net superior lui SyntS 5W40. Cam 55 de lei litra...  :mellow:  Dai un ban dar stai in fata  ;)

Edited by Octavian___28, 24 July 2008 - 17:49.


#87
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
am auzit de un ulei Petro Canada. cica ar fi foarte bun!  e fabricat chiar in canada!

#88
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,983
  • Înscris: 06.04.2007
E bun da.
Nu stiu daca se gasesc produsele lor si la noi pe piata.

#89
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
se gasesc . vrei sa cumperi?  nu de la mine! iti fac legatura cu cineva!  eu vreu sa schimb uleiul la a mea (aveo. 1.2 ) mai devreme de 15k cat mi-a spus dealerul . 15k mi se pare mult mai ales ca e dupa rodaj.

#90
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,983
  • Înscris: 06.04.2007
Momentan raman pe M1. :)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate