Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 

Tratamente si aditivi pt motoare, cutii de viteza, combustibili.

- - - - -
  • Please log in to reply
149 replies to this topic

#109
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
In primul rand ti-as recomanda sa dai jos capacul de la culbutori se vezi daca sunt reglati ok, daca supapapele lucreaza cum trebuie. (posibil sa fie si o tija indoita, aia care actioneaza culbutorul)
Apoi la capitolu bujii, platini, reglare avans, combustie totul sa fie ok.

Dupa toate astea vezi tu daca mai bagi sau nu vreun aditiv minune care sa-ti curete supapele de calamina.
Daca chiar ai depuneri mari de calamina si din cazua asta nu mai merge bine motorul, trebuie sa-l desfaci si sa-l cureti, aditivii in cazu asta sunt caca-pisi.
Cand deja exista depunere, mai greu sa o indepratezi cu vreun aditiv.

Edited by Octavian___28, 13 November 2008 - 09:46.


#110
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006
Cum scrie si in orice manual al unui vehicul , autovehicul , motocicleta: NU ADAUGATI ADITIVI ( NICI IN COMBUSTIBIL, CU ATAT MAI MULT IN ULEI ) ACESTIA POT CAUZA DEFECTAREA MOTORULUI !!!

Oameni buni ori numai folositi aditivi , ori la vanzarea masinii scrieti pe afis "am folosit adtivi minune duralube si metabond, si merge motoru mai vioi, trage mai bine , i-a dat 50 de cai in plus si ce bine e" ce sa-ti spun. De asta imi e frica sa cumpar o masina SH de la romanica :(

#111
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

View Postiwaa, on Nov 12 2008, 13:04, said:

am o dacie 1310 cu carburatie..Am ceva probleme cu motorul...cand scot cele 2 fise de la mijloc motorul inca functioneaza si nu este mare diferenta daca le pun la loc (sctanteie dau cele 2 fise, bujiile sunt noi).Daca scot o fisa din lateral motorul merge foarte prost...cineva mi-a spous ca am probleme cu cele 2 supape de la cilindrii din mijloc..m-a sfatuit primul lucru sa bag un aditiv pt a curata calamina depusa la supape...intrebarea mea este: cum se numeste acest aditiv si daca merita sa incerc....
io zic ca  nu faci mare lucru cu nici un aditiv. ca sa cureti supapele.... greu! io unu as desface motorul pentru ca orice aditiv ai baga tu cel mult va curata prin carburator dar supapele in nici un caz pentru ca prin ele benzina trece ca un gaz(vapori) asa ca nu cred eu ca poti curata. si iti mai zic o chestie ca si eu am dacie 1310, incearca sa reglezi cubultorii si ai grija sa nu fie cumva praf supapele nu infundate pentru ca Dacia e masina care merge numai cu benzina cu plumb de 98 deci daca ai altceva e posibil sa fie stricate supapele. pana atunci parerea mea: dacia este si va ramane mereu o enigma, nu va merge corect nici nu vei rezolva toate problemele(pentru prea mult timp ca mereu apar altele).
daca e sa iti recomand ceva: casite tune up la mine mai ridica putin relantiul(probabil mai desfunda jiglorul de relanti).

#112
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Supapele nu se strica daca mergi cu benzina fara plumb (de ani de zile merg cu benzina fara pb la batrana si jar manca), astea sunt povesti de-ale mesterilor ca se ard supapele, ca fara pb e mai uscata etc etc.
Asta e o chestie tendentioasa ''dacia este si va ramane mereu o enigma, nu va merge corect'' , sau poate este o enigma pt unii ca nu o pot mesteri ca sa mearga bine.
Vi la mine si-ti arat cum porneste o Dacie din '80 cu setu original la -15grC, si cum merge.
Daca te zgarcesti la bujii, platini, carburici de uzina, ulei bun  si alte consumabile care unii le considera ''reciclabile'' lasa bre ca mai merge si asa cum fac majoritatea posesorilor de Dacia preistorica, normal ca nu va merge bine. Si desigur trebuie sa gandim ca ea merge bine in parametrii la care a fost gandit motorul (acu 40 de ani...).

#113
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostOctavian___28, on Nov 14 2008, 08:47, said:

Daca te zgarcesti la bujii, platini, carburici de uzina, ulei bun  si alte consumabile care unii le considera ''reciclabile'' lasa bre ca mai merge si asa cum fac majoritatea posesorilor de Dacia preistorica, normal ca nu va merge bine. Si desigur trebuie sa gandim ca ea merge bine in parametrii la care a fost gandit motorul (acu 40 de ani...).
Pai de asta dacia a ajuns ce-a ajuns. De parca daca repararai mercedesu' cu sarma si patentul mergea mai bine. Dar .. in fine.

In legatura cu aditivarea, eu nu recomand niciun fel de aditiv (nici combustibil, nici ulei). Am mers cu mai multe masini si n-am observat nicio diferenta. Poate doar daca motorul a trecut de 150k-200k km, insa cu rezerve.

Edited by cristi.r, 14 November 2008 - 17:51.


#114
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

View PostOctavian___28, on Nov 14 2008, 08:47, said:

Supapele nu se strica daca mergi cu benzina fara plumb (de ani de zile merg cu benzina fara pb la batrana si jar manca), astea sunt povesti de-ale mesterilor ca se ard supapele, ca fara pb e mai uscata etc etc.
Asta e o chestie tendentioasa ''dacia este si va ramane mereu o enigma, nu va merge corect'' , sau poate este o enigma pt unii ca nu o pot mesteri ca sa mearga bine.
Vi la mine si-ti arat cum porneste o Dacie din '80 cu setu original la -15grC, si cum merge.
Daca te zgarcesti la bujii, platini, carburici de uzina, ulei bun  si alte consumabile care unii le considera ''reciclabile'' lasa bre ca mai merge si asa cum fac majoritatea posesorilor de Dacia preistorica, normal ca nu va merge bine. Si desigur trebuie sa gandim ca ea merge bine in parametrii la care a fost gandit motorul (acu 40 de ani...).
pai io unu nu m-am zgarcit deloc la dacia mea, dar tot nu merge ceas. are cam tot schimbat prin ea la nici 45k km, adica fise, aprindere electronica cu senzor,  carburatorul e curat, am schimbat odata platina, luleaua, capacul dela delcou, e reglata cu stroboscop la aprindere, cubultorii sunt reglati, etc. si tot merge ce merge si odata moare motorul cand calci ambreiajul sau nu porneste, sau are relanti neregulat, etc. mai nou imi scartaie scaunul :)) pe exterior zici ca e noua, am polishato, ceurito, tratament chedere, etc dar pe partea de motor si alte alea e.... si e din 99 nu din 80.

in legatura cu supapele nu poti sa sti sigur cum este. clar e ca astia zic ca la dacia ar trebui bagat benzina cu Pb si noi nu mai avem pe piata!

Edited by geopsi, 15 November 2008 - 18:47.


#115
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Cred ca esti un tip foarte pretentios si ca masina iti merge ''ceas''  :)
Ce spui tu se mai intampla la un motor conceput acum 40 ani, adica se inscrie in ceea ce s-a cerut la vremea lui.
Trepidatii, ralanti sacadat se mai intampla si la astea pe injectie.

In fine, uite eu la Dacia  reglam avansul (ca exemplu) dupa cum era benzina  (pt ca nu tot timpul e la fel de buna sau de rea si desigur ca nu stie ca astea mai noi sa-si faca singura avansu dupa cum e benzolu).

#116
shpampy

shpampy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 804
  • Înscris: 29.10.2005

View PostMirelaLucia, on Aug 7 2008, 12:43, said:

Singurul aditiv de motorina este MEGASEL .

e recomandat si ca aditiv de iarna? sau trebuie completat cu ceva suplimentar pe vreme friguroasa?

#117
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Recomandat mai ales pe timp de iarna.

#118
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006

View PostOctavian___28, on Nov 16 2008, 21:34, said:

Cred ca esti un tip foarte pretentios si ca masina iti merge ''ceas''  :)
Ce spui tu se mai intampla la un motor conceput acum 40 ani, adica se inscrie in ceea ce s-a cerut la vremea lui.
Trepidatii, ralanti sacadat se mai intampla si la astea pe injectie.

In fine, uite eu la Dacia  reglam avansul (ca exemplu) dupa cum era benzina  (pt ca nu tot timpul e la fel de buna sau de rea si desigur ca nu stie ca astea mai noi sa-si faca singura avansu dupa cum e benzolu).
stiu ca se regleaza in functie de benzina dar mai ales de cifra octanica a benzinei avansul si sunt constient de faptul ca nici nu pot sa ii pretind mai mult. doar ca asta e nivelul, e greu sa ai o dacie care sa mearga bine, trebuie mereu reglat cate ceva, mereu schimbat ceva, nu sunt tipul de masini care sa mearga zeci de mi de km fara sa deschizi capota. de asta zic ca nu poti sa rezolvi toate problemele sau sa le rezolvi pentru o perioada lunga de timp. partea proasta si care ma revolta este ca romanii au acceptat sa faca o masina cu tehnologie din anii 60-70 chiar pana in 2000 ceea ce mi se pare ridicol desi pretul motiva la vremea aceea. hai ca deja o dam in oftopic si se supara mak sau alti moderatori.
scuze daca am mai scris cu greseli dar iar am scris in graba :)

Edited by geopsi, 18 November 2008 - 22:32.


#119
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Da.
Imi aduc aminte la vechea Dacie (care acum nu mai exista) aveam la un moment dat o combinatie de ulei mineral 20W40 cu vreo doua tuburi de ''miere'' si unu de teflon.  :mellow:   (nu manca mult ulei, dar era pe duca tot motorul, compresie, linie tot varza).
Mergea tare ''rotund'' motorul. Cand l-am golit, avea (cald) o consistenta de smantana/maioneza subtire. Iti dai seama ce efort depunea pompa de oloi si motorul sa invarta maioneza aia. Multa minte la mine

#120
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006

View PostOctavian___28, on Nov 18 2008, 10:35, said:

Recomandat mai ales pe timp de iarna.
Recomandat pe naiba. Aditivii NU SUNT RECOMANDATI DE PRODUCATORII DE AUTOMOBILE.

Daca vrei sa stricati motoare nu aveti decat.

#121
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Sefu, era vorba de aditiv pt motorina, nu de ulei.
Rau nu face un aditiv bagat in rezervor.
Fie nu face nimic, fie se observa o pornire mai buna pe ger, o oarecare revigorare a motorului.
Eu ce am bagat in Mercedes (D200), a avut efect: pornire ceva mai rapida, dar nu pot garanta 100% ca e din cauza aditivului (oricum nu bag in mod frecvent, numai asa cand n-am ce face cu 15-20 de lei).

Nu sunt ''pro aditivi'', doar am incercat sa vad ce face si e ok, adica nu face rau.
Daca la aditivii de ulei s-au mai auzit chestii nasoale, la aditivii de carburant n-am auzit/vazut nimic pana acum, sunt ''nevinovati''.

PS: da tu ceva exemple de motoare dizal stricate, din cauza aditivilor de motorina.

Edited by Octavian___28, 23 November 2008 - 12:13.


#122
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004
cu multi ani in urma eram fanul produselor STP (era diferenta mare intre STP si restul marcilor); anul trecut am bagat un flacon in rezervor inainte de un drum lung, motorina "buna" de la oemve (buna = scumpa ca nu era pe banii mei :D) si nu mi-a placut cum  a mers...asa ca ma mai gindesc daca o sa mai bag diverse zemuri in masina in afara de alea care le recomanda fabricantul: apa/antigel, motorina, ulei, zeama de spalat parbriz.

#123
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostOctavian___28, on Nov 23 2008, 12:12, said:

Rau nu face un aditiv bagat in rezervor.
Ba da. Sistemele common rail moderne sunt foarte sensibile. Deci, foarte !


View PostOctavian___28, on Nov 23 2008, 12:12, said:

Fie nu face nimic, fie se observa o pornire mai buna pe ger, o oarecare revigorare a motorului.
Aiurea. Totul tine de faptul ca motorul trebuie exploatat corect si ii trebuie consumabile de calitate. Atat ! Exploatare corecta inseamna, printre altele, sa pui si injectoarele la treaba, sa le obligi sa lucreze, pentru ca dizelele moderne suporta turatii mari fara nicio problema. Sau mai bine spus, exploatarea pe cat se poate (ca doar n-ai s-o tii in 3000 ture de-aiurea prin oras), pe toata plaja de turatii. Cel mai mare dusman al dizelelor este mersul economic. Asta chiar daca sunt frantuzesti, nemtesti, italienesti, etc.


View PostOctavian___28, on Nov 23 2008, 12:12, said:

Eu ce am bagat in Mercedes (D200), a avut efect: pornire ceva mai rapida, dar nu pot garanta 100% ca e din cauza aditivului (oricum nu bag in mod frecvent, numai asa cand n-am ce face cu 15-20 de lei).
Ma indoiesc tare de tot ca mercedesul despre care spui tu are pana la 1600-1800 bar in rampa.


View PostOctavian___28, on Nov 23 2008, 12:12, said:

PS: da tu ceva exemple de motoare dizal stricate, din cauza aditivilor de motorina.
ford mondeo, Clio symbol, Opel vectra, insa nu asta e problema. Aditivii de carburant sunt pentru sistemele de injectie mai vechi si imbatranite, uzate. In sistemele actuale, unde cativa microni conteaza foarte mult, nu cred ca merita sa te joci cu nu stiu ce aditivi minune. Si atata timp cat exista si masini (sunt convins ca si tu cunosti cazuri) care merg cel putin suta de mii fara niciun fel de aditiv, cred ca nu mai e nevoie de dezvoltarea subiectului.

#124
lucian707

lucian707

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 391
  • Înscris: 20.10.2006
Ulei bun si schimbat la timp, si consumabile de calitate si schimbate la intervalul care spune producatorul... exact cum spunea si colegu mai sus !!!
Cunosc caz la amic cu o benzinara , a pus nu stiu ce aditiv minune in benzina si dupa cativa km a inceput masina sa ii dea in nas , sa tremure , numai sta la relanti de balbaie , la porniri facea figuri etc. etc.

#125
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007

View Postcristi.r, on Nov 23 2008, 15:04, said:

. Aditivii de carburant sunt pentru sistemele de injectie mai vechi si imbatranite, uzate. In sistemele actuale, unde cativa microni conteaza foarte mult, nu cred ca merita sa te joci cu nu stiu ce aditivi minune. Si atata timp cat exista si masini (sunt convins ca si tu cunosti cazuri) care merg cel putin suta de mii fara niciun fel de aditiv, cred ca nu mai e nevoie de dezvoltarea subiectului.
Sigur...la ce motorina de rahat avem noi la pompa, numai rau face un aditiv.
Am vazut aditiv bagat si in dci, nu mai scotea fum la forja.

Astea cu ''am auzit eu, stiu eu'' e 0, da niste exemple reale de motor stricat din cauza unui aditiv cunoscut (de carburant), nu bombe.

Edited by Octavian___28, 25 November 2008 - 10:03.


#126
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,793
  • Înscris: 28.11.2005
Je mai folosesc curatitor de injectoare, mai ales cand circul mai mult prin oras. Incercati Wynn's, e scump dar merita. 45-50 lei.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate