Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 

Faruri si stopuri de ceata aprinse, faruri reglate prost.

- - - - -
  • Please log in to reply
258 replies to this topic

#19
VipeR85

VipeR85

    Il Magnifico

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,663
  • Înscris: 13.12.2006
am patit ieri in deva o chestie...eram pe banda a doua, pe prima n-aveam cum sa ma bag si nici unde iar din spate vine un taxi Logan cu toate luminile aprinse. mergeam cu 70, si zic ca cu 70/h in oras fie si pe centura e o viteza rezonabila. in fine, vine taxiul si nici una nici doua imi baga vre-un minut faza lunga in oglinzi, a gasit pana la urma o portita si s-a bagat in fata mea, a aprins stopul de ceata desi era ora 17 iar vizibilitatea era excelenta. la semafor s-a mai si dat jos si a gesticulat de parca eu as fi facut ceva.

am oprit in siguranta am pus avariile, m-am dus la el si i-am bagat legitimatia sub nas(ca sa nu mai caute dupa par prin masina) si l-am intrebat cu ce i-am gresit de ma injura aprinzand stopul de ceata si bagandu-mi faza lunga in oglinzi. nu a avut ce-mi raspunde si si-a stins toate luminile si si le-a aprins mai apoi neuitand sa aprinda si stopul de ceata, apoi mandru de el "uite dom'le ca nu e aprins" i-am aratat martorul luminos aprins in bord ca probabil era prima oara cand conducea o masinasi nu stia ce-s cu luminitele alea in bord.

intr-un final am renuntat ca se facuse verde si nici nu aveam cu cine discuta. nu e singurul taximetrist are aprins stopul de ceata si proiectoarele iar cand se grabesc fac unele faze de sta matza in coada si te gandesti ca-s kamikaze iar apoi tot ei cu gura mare ca nu-i lasi sa circule in siguranta.urasc oamenii astia.cred ca ma las de condus daca se inmultesc specimenele astea.

si mai ales nu mai conduc noapte. la cat am batut drumul deva-sibiu m-am saturat sa nu mai vad drumul in fata mea din cauza unor nesimtiti si inculti care isi aprind faza lunga si o pun sa bata jos, dar de fapt tot la cel de pe contrasens in ochi ajunge, cei care merg si cu proiectoarele noaptea sunt si mai nasoli, si ca sa nu mai spun de SUV-uri si dube care au niste faruri reglate sa bata exact acolo unde nu trebuie. daca ai coloana de astfel de masini pe contrasens trebuie sa tragi pe dreapta ca de vazut nu mai vezi nimic pe drum....deci ma las de condus ca pana la urma ma apuc ca un prieten sa fug dupa vreunu si sa-i sparg toate farurile

#20
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
La taximetristi ce pretentii sa mai ai, ca majoritatea sunt oameni de-au facut liceul la seral asta in caz ca l-au facut. Nu poti cere unuia ca asta sa caute in carte sa vada ca inseamna luminile alea prinse cu verde prin bord. Mai rau e ca unii gen Santa Fe care se incapataneaza sa creada ca mai mult se ajuta de ceata decat incomodeaza. Sincer eu nu stiu cum ai putea sa vezi 2 becuri care fac o lumina difuza care abia o zaresti de la departare dar te nauceste din 5-10 metri, dar nu poti sa vezi ditamai farul, eventual cu xenon care mai ales la SUV-uri face lumina ca ziua. Oamenilor astora nu le dorec dacat tiruri pe contrasens care sa-i faca atenti ca folosesc gresit luminile de drum, ca daca ti-a bagat tirul in luminile de pe cabina din 5 metri nu mai esti om vre-o 5 secunde.

#21
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,695
  • Înscris: 30.01.2006
Pai si de ce nu i-ai dat amenda frate, tot esti politist?? Eu il frigeam pe ala de-i sareau ochii. ii bagam vreo 3-4 amenzi asa sa se sature.

#22
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005

 spe, on Dec 8 2007, 10:20, said:

Putin off-topic, dar stie cineva la ce folosesc proiectoarele de deasupra ? Intreb pentru ca ieri am vazut un L200 care avea pe o bara deasupra habitaclului cel putin 4 proiectoare. Bine ca erau stinse.


Sunt halogene de mare putere, ca la tanc. Nu sunt omologate pentru folosirea pe drumuri publice, doar in offroad se aprind. Si crede-ma, pe langa alea faza lunga e lumanare. Astea sunt facute sa bata in fata si in lateral si sa ilumineze complet (flood lighting) ca sa vezi eventuale animale care ti-ar sari in fata, sau obstacole dinaintea ta.

Sunt puse asa sus ca sa creeze o umbra cat mai mica in spatele obstacolului.


Is dupa chinuri la dentist. Revin si eu cu comentariul meu la subiect mai pe seara.

#23
sadina

sadina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 24.08.2007
am repostat una din pozele pentru care am avut de suferit pe topicul de la Santa Fe..asta e masina, pe drum, de la cluj la Dej, m-am oprit cu trebi la Nokia pe santier unde noroiul era cat casa si am facut safari prin el..si la un moment dat m-am oprit sa imi pozez mandretea de masina...daca mariti pozele se poate vedea ca e ceata..mentionez ca erau aprinse numai proiectiarele fara lampa spate...(asta cu siguranta) , eu prin oras circul cu o masina automata  (inclusiv la lumini) si cand am luat-o pe asta avea luminile setate de dimineata...am pus cheia in contact si pe-aici mi-a fost drumul...astept discutii cu maxim interes...( va rog sa luati in calcul , ceata laptoasa+masina alba)...

Attached Files



#24
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006

 sebulbus, on Dec 8 2007, 11:48, said:

Sunt halogene de mare putere, ca la tanc. Nu sunt omologate pentru folosirea pe drumuri publice, doar in offroad se aprind. Si crede-ma, pe langa alea faza lunga e lumanare. Astea sunt facute sa bata in fata si in lateral si sa ilumineze complet (flood lighting) ca sa vezi eventuale animale care ti-ar sari in fata, sau obstacole dinaintea ta.

Sunt puse asa sus ca sa creeze o umbra cat mai mica in spatele obstacolului.


Is dupa chinuri la dentist. Revin si eu cu comentariul meu la subiect mai pe seara.

Multumesc de raspuns. Si lui @alexpreda, ca si el mi-a raspuns mai devreme, dar nu mai vad postul lui.


@sadina Dar o poza numai cu ceata nu ai ? :D Nu cred ca spune nimeni sa nu fie folosite proiectoarele de ceata cand e ceata... Sau daca spune, e problema lui.

#25
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
sadina, da-o in pasarici. Aia nu e ceata sa necesite proiectoarele nici batuta. Mai ales la vitezele care se pot practica pe drumul ala. Daca vrei sa bagi scuza cu masina alba, vezi ca aia merge mai mult daca ai fi avut stopul de ceata aprins. Daca te uiti in spate, la trecerea la nivel, masinile alea au aprinse fix nici o lumina. Nu zic ca e bine, dar arata ca nu era nici o ceata foarte densa la momentul ala.

E omeneste sa gresesti, de fapt sa uiti. Si am vazut ca in general fetele nu prea se uita prin bord, nici de curiozitate. Si a mea nevasta pleaca intr-o veselie cu frana de mana trasa, desi are un ditai martor in bord. Solutia ei? Nu mai trage (de fapt eu la masina ei) frana de mana. Posibil sa mearga si la proiectoare de ceata.

#26
golanski

golanski

    Dresez bizoni

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,322
  • Înscris: 23.11.2006
De fapt noi ce dezbatem aici ? Daca este legal sau nu sa mergi cu proiectoarele de ceata ziua ? Sau daca este "frumos"  sau "moral"? Ca nu mai inteleg nimic...in fond si la urma urmei, fiecare are placerea lui lui sa mearga dupa cum doreste ! Binenteles sa nu incalce legea ! Suntem noi cumva mai catolici decat Papa,sa condamnam ceva care nu dauneaza traficului ? Voi credeti ca daca legiuitorul  socotea ca mersul pe zi cu farurile de ceata aprinse,dauneaza sigurantei traficului,nu prevedea asta in noul cod rutier ? Sau nu mai avem ce face,soselele sunt safe,semnalizarea rutiera la fel,carutele nu mai circula pe drumurile nationale,biciclistii au lumini, si hai sa condamnam pe cei care merg cu farurile de ceata aprinse ! O sa ajungem sa ii condamnam si pe cei care merg cu geamul sau trapa deschisa, ca in nebunia noastra suntem in stare de asa ceva !

#27
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,058
  • Înscris: 24.02.2006

 sadina, on Dec 8 2007, 13:07, said:

............mentionez ca erau aprinse numai proiectiarele fara lampa spate...(asta cu siguranta) , eu prin oras circul cu o masina automata  (inclusiv la lumini) si cand am luat-o pe asta avea luminile setate de dimineata...............


stai putin, vrei sa spui ca la tine se aprind automat proiectoarele (pe modul Auto)? La fordul meu, senzorul de lumina declanseaza numai faza scurta, proiectoarele trebuie sa le aprind manual.

#28
golanski

golanski

    Dresez bizoni

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,322
  • Înscris: 23.11.2006

 _Smiley_, on Dec 8 2007, 19:54, said:

stai putin, vrei sa spui ca la tine se aprind automat proiectoarele (pe modul Auto)? La fordul meu, senzorul de lumina declanseaza numai faza scurta, proiectoarele trebuie sa le aprind manual.
Nu , a vrut sa spuna ca butonul de proiectare la santa este undeva in stanga jos pe bord,spre si nu prea este vizibil din cauza voalnului ! Iar martor in bord nu are santa, ci doar pe buton un led mic, care cateodata nu prea il vezi !

#29
Crash

Crash

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,066
  • Înscris: 27.08.2002
incep cu modul meu de folosire al luminilor

1)nonstop am faza scurta aprinsa
2)farurile de ceata le aprind numai pe ceata si pe drumuri foarte proaste(ma ajuta sa mai ocoloesc gropile.........de obicei in afara orasului)
3)lampa pe spate o aprind  pe ceata si am grija sa o sting daca se apropie cineva(normal o mai folosesc injurand dobitocii care o aprind aiurea)
4)raman pe luminile de pozitie numai cand stationez


si inchei  cu ce detest

1)folosirea farurilor de ceata(inutil) in orice combinatie cu alte lumini(ii detest mai mult pe aia care le folosesc cu pozitiile)
2)folosirea luminilor de pozitie in mers( ziua sau mai rau  noaptea)
3)folosirea lampii spate de ceata fara sa fie nevoie(aici 99% din cei care o folosesc fara sa fie nevoie sunt pur si simplu dobitoci..........da dobitoci.........la multe masini becul martor din bord este la fel de deranjant ca si lampa de pe spate)
4)folosirea farurilor de ceata pe autostrada(care e rolul acestor faruri aprinse pe o sosea perfecta ?)


P.S:ca si rezumat cred ca pur si simplu ca unii nu isi cunosc masina si apasa/rotesc orice buton de pe consola si imprejurimi.........altii sufera de ei si de loganul lor........altii aprind doar pozitiile crezand ca ce consuma cu farurile apare pe factura de la electrica...........altii cred ca sunt mai ieftine becurile de la farurile ceata decat cele normale

#30
sadina

sadina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 24.08.2007
:lol: ati vazut? cica e ceata mare pe autostrada Soarelui..o sa-mi iau pozele cu SF-ul (alea cu farurile de ceata aprinse) si ma duc si io!

#31
sadina

sadina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 24.08.2007

 sadina, on Dec 8 2007, 21:07, said:

:lol: ati vazut? cica e ceata mare pe autostrada Soarelui..o sa-mi iau pozele cu SF-ul (alea cu farurile de ceata aprinse) si ma duc si io!
am uitat sa spun ca le duc cu A4..listate pe A4! :P

#32
sadina

sadina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 24.08.2007

 sebulbus, on Dec 8 2007, 15:58, said:

sadina, da-o in pasarici. Aia nu e ceata sa necesite proiectoarele nici batuta. Mai ales la vitezele care se pot practica pe drumul ala. Daca vrei sa bagi scuza cu masina alba, vezi ca aia merge mai mult daca ai fi avut stopul de ceata aprins. Daca te uiti in spate, la trecerea la nivel, masinile alea au aprinse fix nici o lumina. Nu zic ca e bine, dar arata ca nu era nici o ceata foarte densa la momentul ala.

E omeneste sa gresesti, de fapt sa uiti. Si am vazut ca in general fetele nu prea se uita prin bord, nici de curiozitate. Si a mea nevasta pleaca intr-o veselie cu frana de mana trasa, desi are un ditai martor in bord. Solutia ei? Nu mai trage (de fapt eu la masina ei) frana de mana. Posibil sa mearga si la proiectoare de ceata.
aloha!  masinile alea stationau acolo, altfel daca stateau oprite la bariera, la care de fapt se lucra, aveau stopurile pe spate aprinse (macar atat stiu si eu)...drumul meu a continuat mai apoi pe sosea, am fotografiat undeva chiar inainte de iesirea la sosea (pe santier nu am voie si in rest noroiul era prea mare)...pe sosea, care acum e refacuta si perfecta se circula cu viteze mari...ceata era ceata, recunosc nu una sa-ti bagi degetele in ochi, mai mentionez ca ora la care am facut pozele era in jurul amiezii...(cam 12...stiu ca la si jumatate aveam o intalnire si am biciuit ca sa ajung).pentru conformitate intr-o zi cu soare o sa merg sa fac o poza in acelasi loc...nu vreau sa ma scuz, dar m-am simtit oportuna, desi am mai spus, n-am apris eu becurile...puteam si fara...dar nu vreau sa ma sustrag raspunderii si imi place sa aud comentarii..pertinente... :P

#33
sadina

sadina

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 24.08.2007

 MAK, on Dec 8 2007, 10:07, said:

Nu ai pt ce, eu respect oamenii cu care poti glumi, asta spune multe.
Nu stiu in RO daca este interzis a  merge cu farurile de ceata aprinse aiurea.
Sa va spun cum fac eu cind este ceata si circulatie:
Daca este ceata densa merg cu farurile de ceata, daca este ceata in care ai totusi vizibilitate, nu aprind ceata.
Asa si cu stopurile de ceata, daca este ceata densa le aprind, dar daca imi vine masina din spate ( ajunge undeva la 100 metri de mine ) le sting, stiu cit de enervante sint, mai ales cele de pe Golf unde am pe ambele parti.
Problema este ca eu fac treaba asta din reflex, nu stau sa ma gindesc, am ceva experienta.
Tot asa si la semafoarele care le gasesti pe drumuri in reparatie, te trezesti dupa curba ca ai semafor, pun avaria si aprind ceata pe spate daca este din scurt semaforul, asta ca sa atentionez pe cei care se trezesc cu masina oprita pe un drum care la prima vedere, nu este nici un motiv de a opri.
Cind ajunge masina in spatele meu, opresc ceata si avarile ( de obicei, cei care vin din spate pornesc si ei avarile, mie asta imi spune ca au inteles situatia de pe drumul respectiv si mai ales ca m-au vazut si opresc in siguranta pt mine si pt ei )
Propun sa purtam un dialog civilizat, toata lumea stie sa jigneasca.


Nu-i chiar asa, sint multi care vor invata de aici, sint multi care nu constientizeaza ca niste faruri/stopuri de ceata aprinse aiurea deranjeaza.
draga mak, ma simt tratata regeste pe topicul asta si ma bucur ca desi nu sunteti de acord cu atitudinea masinii in locul ala...o sa scriu pe aici ca si pe topicul de la Santa Fe, unde e casa mea...cat despre lumini eu cred ca le folosesc de bun simt si uneori , mai ales acum la masina pe care o conduc si se aprind singure cum considera nenea computerul ca e intuneric afara mi se pare super comod mai ales ca am altele pe cap (inclusiv sa ingros randurile pe aici si sa fiu pertinenta), decat becuri faruri si alte luminite in scafarlie...mai apoi sunt mai atenta la tinuta mea de drum (fac o confidenta aici...referitoare tot la lumini , am obsevat ca semnalizez din ce in ce mai putin schimbarea directiei..ma asigur si tasnesc..e cea mai mare tampenie, si trebuie sa imi schimb modul asta de a conduce)...apoi altele...inerente in traficul de zi cu zi...si in viata mea de conducator auto ...

#34
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,478
  • Înscris: 14.04.2002
Incepusem sa cred ca Speedo a fost dur. Dar NU! SUNT TARANI CEI CE MERG ZIUA CU PROIECTOARELE! Ceata densa (10m maxim vizibilitate), noapte. Drum interurban apoi urban. Guess what? 80% NU aveau proiectoarele aprinse! In conditii de necesitate! dar ziua era invers.
Cat despre Sadina m-am luat de ea pentru ca masina este in situatia pe care o urasc cel mai rau, la orice automobil: pozitia + proiectoare. Faza scurta + proiectoare mai acceptam (injuram mai putin) dar asa .. e cel mai rau. Dovedeste ca soferul:
Nu stie sa foloseasca comenzile masinii
Nu respecta pe ceilalti soferi
Nu verifica masina inainte de a pleca (ma scuzati domnu politist, am calcat cei 4 pietoni pt ca aveam scaunul prea jos si nu se vedea bine. Asa era setat de cel ce a condus masina inaintea mea)
Nu cunoaste legislatia (similar cu 'ce domle., am pus semnal, ce sa ma mai asigur, nu ai vazut ca veneam eu?)

Afara pentru o situatie similara se lua o mama de amenda de nu iti mai ardea

Cat despre reglat farurile .. in functie de incacatura INTOTDEAUNA modific setarile, fie zi fie noapte. Iar despre ceilalti .. MATIZ niciodata nu am vazut sa aiba farurile reglate

#35
batman

batman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,749
  • Înscris: 15.09.2004
OUG 195/2002 modificata prin OUG 69/2007, prevede la art. 108:
"Art.108. - (1) Săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenții atrage, pe lângă sancțiunea amenzii, și aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
...
  b ). 3 puncte de penalizare pentru săvârșirea următoarelor fapte:
...
8. folosirea luminilor de ceață în alte condiții decât pe timp de ceață;
"

http://www.incepator...69_din_2007.asp

Edited by batman, 09 December 2007 - 08:58.


#36
golanski

golanski

    Dresez bizoni

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,322
  • Înscris: 23.11.2006

 batman, on Dec 9 2007, 08:49, said:

OUG 195/2002 modificata prin OUG 69/2007, prevede la art. 108:
"Art.108. - (1) Săvârșirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contravenții atrage, pe lângă sancțiunea amenzii, și aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
...
  b ). 3 puncte de penalizare pentru săvârșirea următoarelor fapte:
...
8. folosirea luminilor de ceață în alte condiții decât pe timp de ceață;
"

http://www.incepator...69_din_2007.asp
Iti raspund si tie dupa cum i-am raspuns si lui morogan :
Dar in Romania pentru aprobarea unei OUG trebuie sa existe o lege aprobata de Parlament pentru aprobarea acesteia...iar aceasta nu exista pana la aceasta data ! Dupa cum putem observa din acest paragraf :
"Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea prin lege a prezentei ordonanțe de urgență, dându-se textelor o nouă numerotare. "
Deci aceasta ordonanta nu produce inca efecte juridice ! La aceasta ora ea se afla pe agenda Camerei Deputatilor !

V-as ramane recunoscator daca pe viitor va veti informa din surse oficiale, nu de genul celor www.incepator.ro,care nu reprezinta nimic din punct de vedere juridic !

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate