Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Accident pe D.N.1 din data de 13.08.07
Ultima postare: iun 14 2009 21:10, Inițiat de
Satelitt
, aug 18 2007 17:06
·
0
#19
Publicat: 19 august 2007 - 00:33
devs.java, on Aug 19 2007, 01:23, said: Nu cred ca poti face presupuneri in privinta cauzei mortii in felul asta. Ar trebui sa citesti raportul medico-legal. Nu cred ca e greu sa intri in posesia acestor acte, chiar si in calitate de prieten, daca nu chiar de la familie. Ca prieten spune-mi si mie cine iti da raportul medico-legal. Singura varianta ar fi parintii lui Anto de la Campulung dar aceasta varianta pica din start. Singura varianta ramasa pentru noi ca sa ne clarificam ar fi o inregistrare video |
#21
Publicat: 19 august 2007 - 01:42
devs.java, on Aug 19 2007, 02:22, said: De ce? Nu cred ca ei nu doresc sa stie adevarul... Cu parintii ei nu au fost discutate aceste aspecte si nici nu vor fi. Ce este in sufletul lor... Sa pierzi si fica si nepoata nu este usor deloc ! Plus de asta la ei nu cred ca mai conteaza detalii despre cum a avut totul loc. La noi este poate si o deformatie profesionala deoarece lucram in domenii tehnice unde nu exista presupunere ci doar lucruri concrete. Functioneaza sau nu. Discutii cu vectori de forta , traiectorii , etc Editat de Satelitt, 19 august 2007 - 01:47. |
#23
Publicat: 20 august 2007 - 12:17
Nu va mai dati cu presupusul fara sa cunoasteti dinamica accidentelor. Am trecut printr-o situatie asemanatoare - tatal meu a adormit la volan pe trabsfagarasan si a intrat cu 60km/h intr-un parapet de beton. Dacia Sport.
1. soferul a intors pe dos volanul cu toracele. nu purta centura. toate coastele rupte, recuperare >3 luni. a supravietuit doar datorita faptului ca avea o constitutie atletica, fost rugbyist de performanta. 2. pasager 9 ani in dreapta (eu). cu centura - mare minune pe vremea aia ('88). socuri in respiratie din cauza centurii. recuperare 1 sapt. 3. mama pe bancheta spate dormea intinsa. arcada sparta din cauza loviturii de oglinda centrala. Noi am avut maaaare noroc, masina a fost distrusa jumatate, reparatia, la vremea respectiva, a fost 40000 lei in conditiile in care una noua era 60000 lei. |
#25
Publicat: 23 august 2007 - 23:13
wub, on Aug 23 2007, 15:33, said: Or fi intrat gaze de esapament in masina ? M-am gandit si eu la posibilitatea cu gazele. Totusi slabe sanse deoarece erau trei persoane in masina si toti erau nefumatori. Nefumatorul are un miros.... . Deci din trei persoane ar fi sezizat unul din ei ca miroase ceva. Ar mai exista o varianta care sa explice acest accident. Posibilitatea ca pe banda lui de mers sa fi franat cineva din fata lui violent, Marius sa nu fi avut o distanta suficienta ca sa poate frana si atunci sa fi ales varianta cu evitarea impactului prin intrarea pe contrasens. Aceeasi rezolvare in cazul in care cineva s-a inscris de pe banda 1 pe 2 fara sa se asigure. Bine ar fi cea mai tampita alegere deoarece e de preferabil sa ai un impact cu masinile care ruleaza pe acelasi sens de mers, dar cine stie. Conform raportului autopsiei nu au fost nici un fel de probleme medicale care sa stea la baza acestui accident. Adormitul il exclud din start din urmatoarele motive: - dormise toata noaptea , plecase de la mare in jur de 09.00, toti au baut cafea la Slobozia - in masina era cu sotia si cu fetita, daca fetita lor nu avea acces sa vada fata lui Marius, sotia lui avea aceasta posibilitate. Sa nu imi spuna cineva ca adormitul la volan se produce brusc si instantaneu. Ochii tradeaza starea de somnolenta. Nu cred ca sotia lui a stat 1 ora si sa uitat pe geamul din dreapta la relief fara sa mai arunce cate o privire in fata , la Marius. E imposibil sa nu fi vazut fata lui Marius , imposibil sa nu constate ca ar da semne de adormire. Era ziua (ora 14) deci vizibilitate maxima , noaptea hai sa zicem ca observi mai greu omul de langa tine din cauza intunericului. - Eu unul nu prea am auzit de accidente cu adormit la volan intre orele 10 - 16. Din aceste motive si ar mai destule , eu inclin sa cred ca Marius a ajuns pe contrasens incercand sa evite ceva. Faptul ca el nu a franat si nu a mai incercat sa evite nimic cred ca se datoreaza blocarii lui. Pe acel sector de drum masinile au cel putin 80km la ora. Deci apropierea dintre masini se face cu 160km, daca Marius a ajuns pe contrasens ar mai fi timp de reactie ? |
#26
Publicat: 24 august 2007 - 15:46
chestia cu adormitul la volan o judeci gresit. tocmai, ca se poate produce brusc si instantaneu.
am constatat pe pielea mea venind din germania, cand eram pe autostrada in austria. eram putin obosit, dar mai dormisem, bausem cafea si totusi la un moment dat am sesizat ca nu ma mai concentrez, pur si simplu timp de o secunda, cu tot efortul meu de concentrare nu mai puteam sa ma coordonez, aveam senzatia ca am atipit pt o secunda, iar in momentul imediat urmator tresaream si aveam tendinta sa bruschez comenzile. dupa ce mi s-a intamplat de 2-3 ori am cautat prima parcare ca sa ma culc, dar cum mai era de mers pana la prima parcare am mai avut momente de somnolenta. cu toate ca ma chinuiam sa ma concentrez, pur si simplu nu puteam. ideea e ca situatia a aparut dupa o perioada lunga de oboseala, adica vreo cateva zile agitate si cu putin somn, dar chiar inainte de a pleca la drum am dormit. am mai dormit un pic si la passau, la intrarea in austria, iar faza se intampla aproape de viena, deci nu la o distanta mare. in concluzie eu zic ca acele zile agitate de dinainte mi-au venit de hac, cu tot cu somnul de dinainte de drum si de pe drum. pana sa mi se intample, am considerat ca adormitul la volan apare doar la oamenii care practic au o stare de somnolenta accentuata si continua sa conduca. ei bine, uite ca eu nu eram somnolent, ci pur si simplu aparea cate 1 secunda in care nu mai puteam sa ma concentrez si probabil mi se inchideau ochii. acelasi lucru mi-l povestise si cumnatul meu care a patit la fel cu 2 saptamani inainte si mi se parea ca exagereaza, adica nu imi puteam inchipui cum sa iti vina sa adormi daca nu ai o stare generala de somnolenta. |
#27
Publicat: 27 august 2007 - 00:59
Satelitt, daca lucrezi in domeniu tehnic atunci te rog sa te documentezi despre ultimele avansuri tehnologice in domeniul centurilor de siguranta. Vezi ce inseamna pretensionare, dubla pretensionare, cum se absoarbe impactul cu ajutorul noilor tipuri de centuri etc. A trecut vremea centurilor sfoara fixate in podea...
Pe de alta parte, centurile sunt facute sa functioneze impreuna cu airbagul. Un airbag poate fi foarte periculos daca nu esti fixat in pozitie de centura. Vezi, e greu sa faci un sistem de siguranta cand nu ai nicio informatie despre pozitia subiectilor. Cu centura deja problema se simplifica... |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi