Se merita cutie automata la noi?
Last Updated: Jun 22 2009 19:31, Started by
nmarius1
, May 10 2007 23:09
·
0
#1
Posted 10 May 2007 - 23:09
O cutie automata stiu ca duce la un consum ceva mai mare, n-am condus niciodata cu asa ceva si nu stiu cum se comporta de exemplu daca vrei sa demarezi in tromba la un moment dat sau cum se comporta pe suprafete alunecoase (gheata, zapada). Ma bate nevasta la cap sa iau o masina cu cutie automata sa conduca si ea mai usor, imi tot spune ca in america au foarte multi. E fiabila? Am vazut-o ca optionala si la golf5 si la aveo. A avut cineva? Se merita la noi?
|
#2
Posted 10 May 2007 - 23:16
nmarius1, on May 11 2007, 00:09, said: O cutie automata stiu ca duce la un consum ceva mai mare, n-am condus niciodata cu asa ceva si nu stiu cum se comporta de exemplu daca vrei sa demarezi in tromba la un moment dat sau cum se comporta pe suprafete alunecoase (gheata, zapada). Ma bate nevasta la cap sa iau o masina cu cutie automata sa conduca si ea mai usor, imi tot spune ca in america au foarte multi. E fiabila? Am vazut-o ca optionala si la golf5 si la aveo. A avut cineva? Se merita la noi? si eu ziceam la fel ca tine pana mi-am luat masina cu cutie automatica. Acum nu as mai lua manuala niciodata.Este super marfa!Si eu am un Golf si o sa-l dau sa iau unul cu cutie automata sau ceva similar, dar in nici un caz cu cutie manuala. Se merita la noi, desigur. |
#3
Posted 11 May 2007 - 11:24
nu inteleg de ce nu 's-ar merita' ?
ce sa nu se merite ? pe masura de cresc caii putere (si nu vorbim de circuitul de f) o sa vezi ca e din ce in ce mai enervant sa schimbi vitezele mai ales cand accelrezi si decelerezi frecvent pe anumite portiuni de drum, ca sa nu mai vorbim de oras... |
#4
Posted 11 May 2007 - 11:35
Merita toti banii !
In afara de consumul mai ridicat, NU vad alt dezavantaj. Sotia mea dupa ce a trecut pe automata conduce super. A fost super incantata de aceasta "minune a tehnicii". Sotia ta te va iubi dcaca ii iei cu cutie automata. Sper ca si mama ia carnetul vara asta si o sa o dotez si pe ea cu masina (neaparat cu cutie automata) P.S. O cutie automata pe un motor mai mic de ~ 2l e un dezastru... Am mers cu o Lancia Ypsilon de 1.2l benzina si murea in panta. E chiar periculos... Am inteles ca pe Peugeot 107 au cutie automata robotizata pe motor de 1l ! P.S. 2. Putini constructori au cutii automate si sa stii ca sunt mari diferente. Ca pret performanta cea de pe Golf este ok. |
#5
Posted 11 May 2007 - 13:46
Pai ma gandeam la Aveo cu motor de 1.4 16v si 94 CP cu cutie automata, masina de week-end si concedii prin Europa cu 3 persoane in masina. O fi ok?
|
#6
Posted 11 May 2007 - 14:48
Fara discutii se merita o cutie automata(mai ales in oras) Posed un Opel Astra cu easytronic si sunt multumit de cum se comporta.
Courage a spus: "O cutie automata pe un motor mai mic de ~ 2l e un dezastru...Am mers cu o Lancia Ypsilon de 1.2l benzina si mura in panta. E chiar periculos..." Poate o fi dezastru la un motor de 1.2l insa tin sa precizez ca la masina mea de 1.6l benzina nu se intampla asa ceva. |
#7
Posted 12 May 2007 - 08:52
si unde mai pui la socoteala ca din ce in ce mai multe cutii automate au consum la fel daca nu chiar mai mic decat cutiile manuale (adica masinile dotate cu). dar asta se intampla cu precadere in US unde exista cultura pentru automata. in orice caz, pentru aglomeratii urbane sau plimbari cu copiii, mai ales daca este o masina pentru sotia ta, nici nu sta pe ganduri
|
#8
Posted 15 May 2007 - 09:54
Courage, on May 11 2007, 12:35, said: 1. Merita toti banii ! 2. In afara de consumul mai riodicat, NU vad alt dezavantaj. 3. Am inteles ca pe Peugeot 107 au cutie automata robotizata pe motor de 1l ! 4. P.S. 2. Putini constructori au cutii automate si sa stii ca sunt mari diferente. 1. Nu mai generalizati, pareri impartite au existat, exista si vor exista intotdeauna. Nu exista un adevar absolut pe aceasta tema. Fiecare sofer este diferit si face alegerea in functie de mai multe criterii, prin urmare este absurd sa ne spuna X ca "se merita"... (apropos si de expresiile astea... of-of mai-mai) 2. Exista multe tipuri de transmisii (cutii cum le numesc unii) automate sau automatizate, fiecare cu avantajele si dezavantajele respective. Oricum, parerea general valabila cum ca o transmisie automata are consum mai ridicat decat una manuala este invechita. In zilele noastre, trebuie sa tinem cont la ce tehnologie ne referim cand vorbim despre transmisii automate. Exista trasmisiile cu doua ambreieaje (Dual/Double Clutch Transmission) care sunt de fapt transmisii manuale automatizate/robotizate si care sunt mai eficiente decat orice transmisie de pe piata la ora actuala, fie ea manuala sau automata. In cazul DCT, consumul este egal sau chiar mai mic decat al unei transmisii manuale. 3. O "cutie" automata nu mai poate fi si robotizata... cred ca te referi la AMT (Automated Manual Transmission) care este manuala robotizata 4. Probabil ca in afara de Dacia si inca cativa producatori marunti, transmisii automate sunt raspandite mai peste tot. Exista modele existente numai cu transmisie automata si exista modele numai cu transmisii manuale. Nu mai generalizati fara sa stiti despre ce vorbiti. Edited by rvm, 15 May 2007 - 09:55. |
#11
Posted 23 May 2007 - 10:39
Eu as opta pentru cutia DSG specifica VW / Audi / Skoda. Din cate am citit sunt cele mai performante si reprezinta in acest moment topul in domeniul cutiilor automate.
Deasemenea e foarte interesat modul de functionare. Ar merita citit aici: http://cars.about.co...howDSGworks.htm si aici: http://en.wikipedia....t-Shift_Gearbox Atentie masinile echipate cu cutii DSG pot avea consum chiar mai mic decat cele manuale. Deasemenea performantele sunt cu totul speciale: timpi de 8ms la schimbare in treapta superioara. Eu cred ca nu doar sotia ta va fi incantata... Dupa parerea mea face toti banii, daca e sa fie automata eu iti recomand DSG. (unde mai pui si ca daca tie nu iti convine o poti oricand selecta pe modul manual secvential). |
#12
Posted 23 May 2007 - 11:04
#13
Posted 13 June 2007 - 16:29
Nu toate automatele sunt DSG. Intr-adevar, la momentul actual DSG-ul este cea mai buna cutie de
viteze (automata, manuala etc). Pe de alta parte daca mi-as fi luat Golf GTI as fi mers pe manuala. Personal iubesc sa schimb viteze. Asa simt ca intr-adevar conduc. Din pacate tendinta este din ce in ce mai mult catre automate si va veni ziua (destul de curand) cand nu vei mai putea cumpara o masina cu cutie manuala, sau probabil va costa extra fata de una automata (total invers fata de prezent). Dezavantaje la automate (nu discut de DSG ci de automatele de pe masinile de rand): - consumul mai mare (in afara de DSG nu cred ca-s multe cutii automate care puse pe aceeasi masina sunt mai eficiente decat una manuala). Bineinteles aici contribuie si felul cum e condusa masina. - greutate mai mare a masinii -> ineficienta mai mare - pierdere de putere -> nu stau sa explic dar se stie ca o parte din puterea motorului se pierde cand e convertita de cutia automata - de obicei cutiile automate ieftine au 4 viteze deci treptele-s mai lungi, ceea ce e ok pe autostrada dar nu prea ok cand incerci sa accelezi mai rapid - cutia nu schimba tot timpul vitezele cum vrei tu, in situatii de urgenta/limita poate crea probleme. De ex. apesi pedala pana la fund si dureaza 1-2 sec pana cand isi da seama cutia ce ai vrut sa faci. - mai naspa sa faci frana de motor. Da, poti cobori in treapta inferioara dar asta e un mecanism secvential si nu poti alege rapid 2 trepte mai jos de ex. De asemenea nu poti sa controlezi exact CAT de mult faci frana de motor, asa cum poti face cu un ambreiaj. Am condus numai automate 2 ani de zile si m-am saturat de ele. Cand mi-am luat masina noua am mers pe manuala si sunt foarte fericit ca am facut-o. Alta viata. Depinde acum de gusturile fiecaruia. Pt multi, condusul e o corvoada si vor s-o faca intr-un mod cat mai facil. Pt altii, e o adevarata placere dar chiar si aici sunt multi care ar prefera automatele. In America suspectez ca un motiv semnificativ pt care automatele sunt asa de populare este comoditatea (ca sa nu zic lenea) americanilor. Parerea mea personala e ca o automata e o mare risipa pe motoarele in 4 sau mai putini cilindri. De la V-6 in sus merge, dar depinde cat de sportiva e masina. La o masina sport n-as vrea automata sub nici o forma. |
#14
Posted 13 June 2007 - 18:16
Am avut numai masini cu cutie manuala.Acum am un tiptronic si cand il da pe Sport, ma mir si eu de ce demaraj poate avea masina.Cu frana de motor e simplu, poti da vitezele manual si gata...oricum, schimba mai repede decat schimbi tu manual la acelasi motor.
Edited by sanddy1964, 13 June 2007 - 18:18. |
#15
Posted 13 June 2007 - 19:18
Ca posesor de masina cu cutie de viteza automata, nu pot sa-mi dau cu parerea decat doar la ce masini am condus pana acum. E o placere condusul actualei masini cu automata in oras, si daca ma indeamna inima la "liniutze", anulez EPS si plec cu scartz
Per ansamblu, imi place mult mai mult actuala masina decat de am avut inainte cu manuala (Skoda Octavia 1.9TDI cu chiptunning ~120cai). Aaa,daca vrei sa schimbi vitezele aproape de zona rosie, nici o problema, si o automata buna o sa ti le schimbe, dar pana se prinde ce vrei tu, trec 1-2 secunde. |
|
#16
Posted 13 June 2007 - 19:59
Asta zic si eu, sunt automate si automate, DSG fiind cea mai buna la ora actuala. Automatele de rand in schimb au intarzierea aia de 1-2 secunde la manevre bruste iar in cazuri extreme asta poate fi chiar fatal.
|
#17
Posted 13 June 2007 - 20:31
Am condus DSG destul de mult (masina de firma, nu personala) si pot sa spun ca astazi automatele obisnuite sunt foarte aproape ca perfomante de DSG, chiar au un comportament mai consistent. Si atentie, nici un DSG nu schimba treptele in 8ms. 8ms este timpul cat dureaza switch-ul intre cele doua ambreiaje, nu durata pana cand cutia trece in treapta ceruta de la momentul primirii comenzii. Durata reala de schimbare a treptelor la DSG este intre 100ms is 400ms, in functie de treapta preselectata, conditiile de mers, etc. Nici o cutie automata in momentul asta nu schimba vitezele sub 100ms, motivul fiind viteza de procesare a comenzii si nu (doar) partea mecanica.
Pe de alta parte nici nu e nevoie sa schimbe sub 100ms pt ca undeva intre 100 si 200ms este pragul de perceptie, oamenii nu fac deosebirea intre un interval de durata de 100ms si unul de 10 ori mai scurt, pt simturile noastre ambele dureaza la fel de mult. Un exemplu de cutie automata obisnuita care schimba treptele foarte repede (intre 100 si 200ms) este cea instalata pe BMW 335i coupe, ZF 6HP 19 TU. Edited by Courage, 18 July 2007 - 11:30. |
#18
Posted 14 June 2007 - 06:53
Unde pot sa gasesc si eu o descriere pentru diverse tipuri de cutii automate? De exemplu vreau sa stiu si eu ce cutie automata am pe masina (Mitsubishi Lancer 1994). In afara de faptul ca are 4 trepte nu stiu nimic despre ea.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users