Pompe de caldura
#5077
Posted 25 November 2017 - 21:20
salut. mai am o intrebare.
la pompele de calucra cu incalzirea prin pardoseala se poate regla o incalzire individuala a camerelor? se poate pune un termostat in fiecare camera si regla individual? ai 5 incaperi cu incalzire in pardoseala. volume diferite, izolatie diferita (unele au un perete afara, altele doi sau poate 3...), suprafata geamurilor diferita. prin urmare daca treci agent termic prin ele la aceeasi temperatura se vor incalzi diferit. evident, suprafata la fiecare este diferita. cum se poate face reglarea? |
#5078
Posted 25 November 2017 - 21:52
Se poate pune termostat in fiecare camera, nu e nici o problema.
Pompa de caldura ar trebui sa aiba un mic puffer (de ordinul a 100 - 200 L pentru aplicatii rezidentiale), ca sa nu aiba prea multe cicluri on-off atunci cand cererea de caldura este mica. Daca e pompa aer-apa, pufferul este foarte util pentru degivrare. Edited by kolfleading, 25 November 2017 - 21:53. |
#5079
Posted 25 November 2017 - 23:39
DeathRipple, on 25 noiembrie 2017 - 21:20, said:
salut. mai am o intrebare. la pompele de calucra cu incalzirea prin pardoseala se poate regla o incalzire individuala a camerelor? se poate pune un termostat in fiecare camera si regla individual? Eu de ex am 8 termostate. Iar termostatele nu pornesc zubadanul ci doar cele 2 pompe din distribuitoare si inca una din puffer. Zubadanul are propria logica prin care mentine un ecart de 5gr in puffer. El nu stie nimic despre termostate, stie doar ca s-a racit apa din puffer si actioneaza in consecinta. |
#5080
Posted 26 November 2017 - 06:11
cheluakame, on 24 noiembrie 2017 - 22:54, said: Există pompe de căldură al căror compresor functioeaza pe curent continuu. Însă ele ca si un întreg se alimentează la curent alternativ. Edited by adi_stezar, 26 November 2017 - 06:12. |
#5081
Posted 26 November 2017 - 07:11
kolfleading, on 25 noiembrie 2017 - 21:52, said:
Se poate pune termostat in fiecare camera, nu e nici o problema. Pompa de caldura ar trebui sa aiba un mic puffer (de ordinul a 100 - 200 L pentru aplicatii rezidentiale), ca sa nu aiba prea multe cicluri on-off atunci cand cererea de caldura este mica. Daca e pompa aer-apa, pufferul este foarte util pentru degivrare. godaro, on 25 noiembrie 2017 - 23:39, said:
Eu de ex am 8 termostate. Iar termostatele nu pornesc zubadanul ci doar cele 2 pompe din distribuitoare si inca una din puffer. Zubadanul are propria logica prin care mentine un ecart de 5gr in puffer. El nu stie nimic despre termostate, stie doar ca s-a racit apa din puffer si actioneaza in consecinta. am inteles. multam. aveti incalzire prin pardoseala? |
#5083
Posted 26 November 2017 - 11:57
92-BYA, on 25 noiembrie 2017 - 20:07, said:
Am Ăźntrebat la vreo doua firme la mine Ăźn oraș de hrv și pdc pe 24 sau 48V, iar ei se uitau la mine parcă atunci căzusem din ozn! |
#5084
Posted 26 November 2017 - 12:04
godaro, on 26 noiembrie 2017 - 10:17, said:
Da. bun. ajuta-ma sa inteleg putin mecanismul. deci ai un vas separat doar pentru incalzire, corect? ai nevoie de mai multe pompe pentru ca ai mai multe etaje la casa? ce se intampla cand termostatul ajunge la temperature setata? da comanda sa se inchida circuitul pentru camera respectiva? |
#5085
Posted 26 November 2017 - 12:04
#5086
Posted 26 November 2017 - 14:43
DeathRipple, on 26 noiembrie 2017 - 12:04, said: bun. ajuta-ma sa inteleg putin mecanismul. deci ai un vas separat doar pentru incalzire, corect? ai nevoie de mai multe pompe pentru ca ai mai multe etaje la casa? ce se intampla cand termostatul ajunge la temperature setata? da comanda sa se inchida circuitul pentru camera respectiva? In rest, felul cum gestioneaza fiecare termostat circuitele desrvite nu are legatura cu acest topic, ci are legatura cu topicul de ipat. In general, termostatele ipat au o logica proprie prin care mentin temp intr-o camera. Dar cum ziceam mai sus, ele nu declanseaza nimic in Zubadan, doar consuma apa calda din puffer. Mai departe, prin logica sa proprie Z isi da seama ca a scazut temp in puffer si incalzeste pufferul la loc. |
|
#5087
Posted 08 December 2017 - 20:57
De 6 luni ma tot chinui sa obtin acord notarial de la un vecin pentru extindere si bransament gaz. Oferta/devizul Gaz Sud emis este de 150 mil extinderea si in jur de 40 mil bransamentul. Suntem 8 vecini si 6 mi-au dat acordul iar al 7-lea ma tot amana, ca e ocupat, ca ma ajuta, ca nu gaseste actele de proprietate, azi mi-a zis sa nu il mai stresez si mi-a inchis in nas. Deci cu parere de rau trebuie sa ma reorientez si nu stiu ce sa aleg intre peleti si PDC. Am citit si pe acel topic citesc si aici dar inca nu sunt lamurit si as avea nevoie de niste recomandari.
As alege cazan peleti pentru ca am estimat ca fiind mai ieftin ca pret de achizitie fata de un PDC, nu stiu ce consum are o centrala pe peleti aici ma depaseste dar ca si dezavantaj ar fi mai multe aspecte, faptul ca trebuie sa fac cos de fum, sa cumpar si sa car peleti, sa ii depozitez, curatare cos fum, curatare focar, etc. Alt impediment ar fi ca nivelul la usi, ferestre, prize si intrerupatoare a fost dat la +12 cm pentru IPAT si nu merge sa pun calorifere pentru agentul termic ridicat furnizat de un cazan, as putea integra un puffer din care sa traga apa GPA-ul da mi se pare stupid sa incalzesc apa la 60 oC ca dupa sa o scad la 35 oC. As alege PDC pentru ca vreau IPAT pentru comfort, apas pe buton si nu mai intereseaza toate cele descrise mai sus la cazan pe peleti, un dezavantaj ar fi pretul mare de achizitie fata de cazan, oricum si la gaz m-ar fi costat ~200 mil, de aceea acest impediment nu este chiar atat de major, problema mare pe care o estimez este consumul electric si daca ar face fata fara alta sursa de incalzire in situatia urmatoare. Casa este situata in Cornetu, Ilfov, in semi-camp sa zicem, am cativa vecini in apropiere pe doua laturi care sa ma protejeze iarna de viscol dar pe doua laturi nu am niciun vecin pe distanta de 200 m. Suprafata de 120 m utili impartiti pe doua nivele, parter plus etaj, placa peste etaj si dupa pod nelocuit. Ca si izolatie ce este pana acum si ce va fi pe viitor: am 10 cm XPS perimetral exterior pe fundatie si soclu si 15 cm XPS sub placa de la cota 0 iar tamplaria este Salamander Streamline de 44 mm 4s-float-lowe. Termosistemul va fi de 15 cm grafidat(sau 20 cm EPS), la etaj va fi tavan fals izolat cu 5 cm vata iar peste placa in pod va fi 10 cm de XPS, podul va fi pentru depozitare si nu intentionez sa il izolez. Incalzirea va fi IPAT pentru care am prevazut spatiu tehnic de 12 cm, (5 cm EPS, 5 cm sapa, 2 cm finisaj), cu tub de 16 mm la pas de 10 cm cu doua GPA-uri si termostate pe fiecare camera. Uitasem sa precizez ca am bransament de 20kW 308V 32A si ca locuinta va fi prevazuta si cu HRV de 300 mc/h montat in pod cu doua orificii de admisie aer viciat pe hol parter si etaj si 5 orificii de ventilare in living, bucatarie si 3 dormitoare. Ce se potriveste cel mai bine pentru situatia neplacuta in care ma aflu(fara acces la gaz) si descrierea casei privind izolarea si dotarile viitoare, cazan sau PDC, eu inclin spre PDC dar ma sperie pretul in crestere al curentului electric, faptul ca in lunile Ianuarie si Februarie cand sunt cateva zile (10-15 zile) in care temperatura noaptea este in jur de ~ -10 oC plus ca daca e viscol temperatura resimtita se duce spre -20~-25oC care poate fi un caz dificil si extrem pentru pompa sa mentina pe tur un 35 - 40 oC. O pompa de ce putere ar fi suficienta, 8,10,12 kw, monofazata sau trifazata? Pareri, sugesti, sfaturi !?! Edited by Mirel_85, 08 December 2017 - 21:00. |
#5088
Posted 08 December 2017 - 22:14
Dupa calculele mele investitia initiala la centrala pe lemne/peleti e mult mai mare decat la PDC, iar costul centralei e relativ putin din total. Fara acumulator de caldura (puffer) nici nu are rost sa te gandesti, randamentul real e prastie fara. Numai aici bagi 6-8000 ron (acumulator, GPA (ladomat), fittinguri). Cos - inca 5-10k, depinde de configuratia casei si cat de bun vrei. Camera tehnica suficient de mare si spatiu de depozitare lemne/peleti la care sa poate ajunge camionul, alta caruta de bani si posibile probleme.
Pompa mea e una relativ ieftina (10k ron), in specificatii scrie ca merge doar pana la -15 grade, si tot reusea sa scoata apa la 35 de grade iarna trecuta, la sub -20. Dar exista pompe cu minimul de -25 in specificatii. |
#5089
Posted 09 December 2017 - 17:18
Nu aveai in plan aere conditionate pentru vara? Daca iei ceva un pic mai mare decat ti-ar trebui pe racire si mai urci un pic izolatia in pod, o scoti la capat fara probleme.
|
#5090
Posted 09 December 2017 - 20:39
Usor, usor, nu va inbulziti sa raspundeti toti deodata....
sebulbus, on 09 decembrie 2017 - 17:18, said:
Nu aveai in plan aere conditionate pentru vara? Daca iei ceva un pic mai mare decat ti-ar trebui pe racire si mai urci un pic izolatia in pod, o scoti la capat fara probleme. Ce legatura au aerele conditionate folosite vara la racire cu o pompa de caldura folosita iarna la incalzire? Banuiesc ca presupui ca as putea sa le folosesc pe caldura iarna? Nu cred ca voi avea aer conditionat, am prevazut prize si circuite dedicate dar vom vedea daca vor fi necesare si oricum daca voi pune nu le voi folosi pe caldura. Am la servici un AC inverter care e folosit iarna pe caldura si daca il opresc sau las usa deschisa de la hol sau 2 minute deschid fereastra sa aerisesc, in cateva minute s-a dus toata caldura, deci prefer caldura prin acumulare in sapa IPAT nu prin ventilare iar la casa daca deschid geamurile pe microventilatie sau folosind HRV o sa traga afara aerul incalzit de AC. |
#5091
Posted 09 December 2017 - 21:12
Ai avea nevoie de o PDC de 6 kW.
Poti merge cu aceeasi PDC si pe racire(depinde de PDC ce o vei alege), in sezonul caduros, fie prin sistemul ce il vei avea in pardoseala(depinde de ce sistem IP alegi), fie prin VCV. In timpul iernilor, temperaturile f scazute se inregistreaza timp de cateva ore/zi, asa ca nu este cazul sa te gandesti la drobul de sare. Sistemul de incalzire prin pardoseala, odata ce ai casa in echilibru termic, nu face altceva, decat impreuna cu sursa termica, sa mentina temperatura de confort dorita, avand un interval de 0,4 *C(in cazul fericit al alegerii sistemului IP) in care "jongleaza". De ce ai opta pt pas de 10 la IP? Edited by scurt_pe_2, 09 December 2017 - 21:17. |
|
#5092
Posted 09 December 2017 - 21:17
#5093
Posted 09 December 2017 - 21:34
Au mai avut si altii temeri de tot felul. Si... le-a trecut
|
#5094
Posted 09 December 2017 - 21:45
Mirel_85, on 09 decembrie 2017 - 20:39, said:
Am la servici un AC inverter care e folosit iarna pe caldura si daca il opresc sau las usa deschisa de la hol sau 2 minute deschid fereastra sa aerisesc, in cateva minute s-a dus toata caldura, deci prefer caldura prin acumulare in sapa IPAT nu prin ventilare iar la casa daca deschid geamurile pe microventilatie sau folosind HRV o sa traga afara aerul incalzit de AC. Chiar si caldura produsa de aerul conditionat se acumuleaza in elementele masive ale casei (pereti, plansee). La servici, cred ca mai degraba izolarea termica e slaba si incalzirea nu merge permanent, astfel ca peretii nu apuca sa acumuleze caldura. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users