Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Seminee

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
2842 replies to this topic

#1621
citizenics

citizenics

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 23.05.2013

View PostOxigen1234, on 22 aprilie 2015 - 10:57, said:

@citizenics - probabil nu intelegi ratiunea raspunsurilor precedente, sunt intepaturi personale, ignora-le.
1. deschiderea - inseamna latimea? Asta la un focar este oarecum proportionala cu puterea, iar focarele nu se aleg dupa diagonala ca televizoarele, si nici ca la masini jeepul cel mai mare sa compenseze scula cea mai mica.
2. focarul propus este ENORM pentru o camera - asta daca nu ai o sufragerie de 150 mp, si in plus deja ai incalzire pe gaze. Asta se traduce ca daca faci focul imediat in camera se face extrem de cald si un foc nu are robinet sa il inchizi.
3. si focarul NI25 la 14kW este prea mare si face extrem de cald.
4. daca te intereseaza doar o flacara pe un ecran mare poti cauta un semineu cu etanol
5. daca vrei un foc bun si frumos ia focar cu samota, la cele doar din fonta simple nu e doar problema randamentului arderii (desi asta iti spune si cat CO genereaza - monoxid de carbon - si nu vrei gaz din asta pe langa casa) cat ca focul arde direct metalul, avand cicli de incalzire/racire brusca la temperaturi inalte fonta crapa in cativa ani
6. pe criteriile date de fiabilitate cauta nume mai cunoscute decat Kratki (low cost) - insa va fi greu sa gasesti ceva bun si ieftin. In general cat dai atata face.
7. nu uita cosul de fum, si asta costa cat un focar bun si cosul se alege in functie de focar, iar focarul dupa necesarul termic si posibilitati materiale
8. cauta focare pana la 8kW (mai mici nu prea se gasesc) obligatoriu sa aiba ardere secundara si reglabila (secundara = noxe reduse; si reglabila sa poti sa inchizi intrarea de aer ca sa scazi viteza de ardere a lemnelor adica sa reduci puterea focului)

Multam. Se pare ca ma voi intoarce la ideea initiala: usa semineu cat mai mare (610*460 mm sticla) + focar construit din caramida si samota. La asta n-are cum sa crape fonta, decat usa...Posted Image

#1622
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

View Postcsomi, on 19 decembrie 2014 - 00:23, said:

Un  focar "Kratki " pus in opera, inainte de finisajele finale...

si cu finisajele finale .

#1623
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

View Postcsomi, on 28 iulie 2014 - 09:34, said:

Exista technologia si pt realizarea acestor cerinte....
Un exemplu.... o lucrare al unui coleg-colaborator , aceeasi problema de masivitate sa pus in discutie... unul dintre tipurile de insert mai sus prezentate(Hoxter) cu un sistem convectiv(fumuri) de acumulare din samota, dupa un foc intensiv, cedarea caldurii se face timp de 6-8 ore... puterea agregatului se poate dimensiona intre 2-4 kW. Greutate bruta intre 600-800 kg, temperatura medie pe suprafata activa cca 60 grd. Forma constructiei poate fi si "rotunjita" , tip insertului poate fi cu  forma "clasica" doar cu usa si geam frontal, si finisajul dupa preferinte...

Cateva imagini ca ideie si finisajul final in casa locuita...

Edited by csomi, 24 April 2015 - 07:20.


#1624
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postcsomi, on 24 aprilie 2015 - 07:18, said:

Cateva imagini ca ideie si finisajul final in casa locuita...
E alt nivel, ce sa mai..! Vad ca in aceasta casa exista si sistem de ventilare.. Stiu ca e off topic, dar am vrut sa atrag atentia si sa constat ca "mai avem de framantat mocirla..inca ceva timp'".. pana cand si proiectantii nostri si-ar putea face o ""traditie'" in abordare.. Caci prea s-au denaturat lucrurile..  Ce sa povestesc eu despre discutii cu proiectanii gen'  prevederea cosului in interior daca ei invoca problema dificultatii solutionarii etansarii la strapungerea invelitorii..Posted Image .. Despre care concept de focare etanse, de aductiune din exterior  sa mai vorbim... ''Hai la gramada, sa nu iesim din cireada..'"

Hai Romanie, ca-ti pleaca mainile si creierii din tara! Putem face lucruri uimitoare la strain, iar acasa din noroi nu mai iesim..Posted Image

Edited by andreilesan, 24 April 2015 - 09:13.


#1625
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 27.02.2008
eiii..problema la strapungerea invelitorii...Pana acu..strapungerea aia..era 'izolata' cu niste ciment intr-un amestec 'secret'..de multe ori si cu un fel de lut...si uite ca nu mai intra apa in casa..deloc..Dar deloc vreau sa zic...

De ex, la ai mei..au fost niste furtuni urate de tot..saptamanile trecute...ca ziceau ai mei..ca le ia azbestu de pe casa...Curios din fire..am zis..sa merg in pod..sa vad daca a intrat ceva apa...Mare minute..nici un strop...si daca te uiti din pod spre azbest..sunt locuri unde sunt batute cuiele..pe unde se vede luminitza de la capatul tunelului.....Ori intra ceva apa..si se usuca instant..pt ca e pod 'ventilat naturel'..ori nu intra deloc...Clar ca e nu au avut probleme niciodata cu izolarea hidro pe acolo...

#1626
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
Semineul meu e gata.
Este strict utilitar, in zona nu sunt gaze si va fi deocamdata singura sursa de incalzire a casei (e casa de vacanta) - la nevoie voi avea un calorifer electric si un panou radiant.
Hota e din silicat de jos si pana sus, mai putin semisamota pe lateral si un rand de semisamota subtire pusa in spate, pe aici focarul radiaza mai multa caldura si scopul caramizii e sa inmagazineze si ea cat poate (vreo 200 kg).
Mai am de facut o polita din lemn pe 3 laturi, sa se sprijine pe caramizi, sa pun grile, sa pun parchet... dar acum trebuie sa se usuce tencuiala.
Ce nu se vede in poza - prin peretele din spate e o gaura captusita cu silicat din care un burlan de 150 duce la alta camera de sus, 2 burlane spre baile de jos si de sus si o grila spre cealalta camera de jos.
Am prins cateva dimineti mai reci si l-am probat - pana acum cred ca se duce prea multa caldura la camerele de sus si comparativ ramane prea putin jos, de aceea nu izolez inca burlanele si astept iarna - probabil voi mai pune o grila deasupra focarului pentru incalzirea sufrageriei, eventual voi schimba burlanele de 150 cu 120 sau mai mici, etc.
Prin inchiderea burlanelor spre etaj va fi posibila si incalzirea doar a parterului, tavanul parterului e izolat cu 10 cm vata sub rigips.
Ce pot spune sigur e ca prin convectia naturala a aerului cald prin hota iese destula caldura, din cei 8 kw nominali ai focarului ma astept ca 35% (2,8kW) sa fie radiati prin geam iar cei 5kW ramasi sa fie transportati - mai multe masuratori voi face insa abia la iarna.

IMG_2690.JPG
IMG_2717.JPG

Edited by Oxigen1234, 26 May 2015 - 10:11.


#1627
vasilemet

vasilemet

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 05.10.2009
Mai multe fotografii din timpul executiei, poti posta
Cu respect, Vasile Met

#1628
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
Din pacate nu am alte fotografii de la executie, am fost ocupat cu executia :)
Pe scurt - intai s-a lipit pe peretele din spate silicat cu CM25, apoi lateralele din semisamota si pe ele mai sus sprijinita o placa de 1m silicat, in fata placi prinse de laterale cu holzsuruburi de 60. Hota e goala in interior. Grija a fost sa nu existe zone de contact intre aerul cald si casa, peste tot e izolat cu un strat de silicat.

#1629
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 27.02.2008
Arata frumusel..asa ceva vreau si eu...ca idee de functionare...Ce ma intereseaza..e...
--prin tevile alea..cum se propaga zgomotul din camera respectiva..in cele unde duci tubulatura?..sau invers..
--cum inchizi tubulatura care duce in sus..de ex?..Ai ceva in hota semineului...sau inchizi grilele de la etaj?
--de ce ai ales teava de 15 si nu de 10-12? Ceva calcule la baza..sau aveai nevoie de multa caldura in celelalte camere si ..much is better?
--bineinteles...cat a costat focar ..tubulatura...materiale..manopera..estimativ..daca ai o evidenta a costurilor?!

Thanks!
Man.

#1630
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
Nu am gasit nicaieri cum se calculeaza stiintific asa ceva, deci am pornit direct "din burta" cu o viteza a aerului cald de 1 metru/secunda la iesirea din semineu (diferenta de temperatura aer intrare-iesire, transport la maxim 8 kW, calculator http://www.engineeri...ems-d_1136.html
Intrarea de aer de ardere se face direct de afara prin tubulatura sub placa in gaura speciala a focarului N20F-AIR, iesirea direct pe cos - circuitul este complet separat.
Suprafata incalzita totala 88 mp, din care pentru sufragerie + scara 25 mp am rezervat cei 35% din caldura radiata prin sticla focarului.
In manualul focarului se recomanda iesirea de aer cald 450 cm2 - eu am pus 600 cm2 la vreo 60 mp, deci la o camera de 15 mp au iesit 150 cm2 - burlanul cel mai apropiat a fost de 150mm adica aria 175 cm2. La fel baia de 6 mp are 60 cm2 adica burlan 100mm.
Cred insa ca ar fi trebuit sa ajustez admisiile in camerele de la etaj cu un coeficient oarecare - ceva intre 0.5 si 0.7 - pentru ca aerul cald se ridica mult mai usor decat sa intre in camerele de jos.
- zgomotul se propaga foarte bine dar numai spre-dinspre sufragerie nu intre camere, oricum casa e de vacanta, la batranete vom locui doar la parter 2 persoane, etajul e "de oaspeti", in familie nu inchidem usile niciodata, cine vrea sa tipe sa iasa in curte.
- grilele de la etaj vor fi reglabile pana la inchidere totala.
- calculele le-am facut proportional cu volumul adica suprafata camerelor (toate au aceeasi inaltime 2.5 m)
- costuri::
- cos ceramic T..a cu montaj - 900 euro  - 4 metri, pornit de la planseu pana peste coama acoperis
- focar 8 kW  N....s N20-AIR cu burlan inox dublu si montaj - 1350 euro
- silicat 18 placi, CM25, caramizi, burlane - 350 euro - din silicat am facut si cutia de distributie aer cald din cealalta camera si o cutie de protectie la etaj in jurul burlanului de inox pana la intrarea in cosul ceramic
- manopera nu stiu exact ca a intrat la total lucrari, un zidar 4 zile, sa zicem 100 euro (plus munca mea, dar aia e "gratis")
Total 2700 euro

Edited by Oxigen1234, 26 May 2015 - 13:27.


#1631
manghels

manghels

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,901
  • Înscris: 27.02.2008
thanks!
suna bine..

#1632
andreeasta

andreeasta

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 05.06.2015

View PostOxigen1234, on 22 aprilie 2015 - 10:57, said:

Desii nu vindem KRATKI, va pot recomanda produsele lor. Sunt indiscutabil la fel calitativ ca si Chazelles sau altii din gama mai scumpa. Singura parere negativa despre Kratki este ca vand multe produse cu deschideri extrem de mici 60-65 cm si au autonomie la incarcare foarte mica. Orice focar decent are nevoie de minim 70 cm deschidere sau mai mult.

Edited by florin71_skoda, 12 June 2015 - 05:51.


#1633
andreeasta

andreeasta

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 05.06.2015

View PostOxigen1234, on 26 mai 2015 - 10:06, said:

Pare ok montajul. Trebuie in schimb sa intelegi ca cei 8kw sunt relativi, deoarece la o umplere cu combustibil uscat si de calitate cu un aport marit de oxigen poti chiar dubla usor puterea semineului. In cazul tau privind modul in care ai realizat camera de convectie iti recomand sa montezi un kit de ventilatie fortata pentru convectie. Ventilatia porneste automat cand in incinta temperatura creste la punctul setat (ex. 60 oC). Avantaje maxime deorece reusesti sa incalzesti volumul de aer din incaperi extrem de repede, niciodata nu supraincalzesti incinta semineului, vei lua practic aerul rece de la nivelul pardoselii si il vei recircula pe linga focar cam de 400% mai mult decat la o convectie naturala.

Edited by florin71_skoda, 10 June 2015 - 22:13.


#1634
Oxigen1234

Oxigen1234

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,675
  • Înscris: 21.07.2011
Intrebarea mea e inversa - si daca supraincalzesc incinta semineului ce se intampla? Ia foc silicatul? Se incalzeste prea tare caramida de semisamota?
Caldura transportata este produsul dintre volumul de aer si deltaT - deci la acelasi volum de aer trecut prin semineu caldura creste liniar cu cresterea temperaturii din semineu.
Dar cu cat creste diferenta de temperatura intre incinta semineului si aerul rece de la intrare - cu atat creste proportional viteza de convectie naturala.
In concluzie caldura transportata va creste exponential cu cresterea temperaturii in semineu.
Eu cred ca se va ajunge  intotdeauna la un echilibru - nu stiu inca la ce temperatura, si foarte probabil aceasta va varia in functie de esenta lemnului, uscarea lui, incarcarea focarului...
Asa in loc sa cresc prin ventilatie fortata de la 1 metru cub la 4 metri cubi de aer la 60 grade - va ajunge natural la 2 metri cubi de aer la 100 grade.

Oricum decat un kit scump de ventilatie de semineu bagat in hota la zeci de grade - nu e mai simplu/sigur/ieftin un ventilator normal pus sub focar in aer rece?
Ca un termostat mecanic cu lamela bimetalica se gaseste usor.

Edited by Oxigen1234, 11 June 2015 - 08:01.


#1635
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

View Postandreeasta, on 10 iunie 2015 - 20:04, said:

Desii nu vindem KRATKI, va pot recomanda produsele lor. Sunt indiscutabil la fel calitativ ca si Chazelles sau altii din gama mai scumpa. Singura parere negativa despre Kratki este ca vand multe produse cu deschideri extrem de mici 60-65 cm si au autonomie la incarcare foarte mica. Orice focar decent are nevoie de minim 70 cm deschidere sau mai mult.


Serios, "decenta" unui focar provine din latura deschiderii???::::Posted Image))))

Edited by florin71_skoda, 12 June 2015 - 05:51.


#1636
makemyday1

makemyday1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 123
  • Înscris: 15.11.2012

View Postandreeasta, on 10 iunie 2015 - 20:04, said:

detalii exacte puteti solicita la dep. teh. ing. A. Schrotter

Orice focar decent are nevoie de minim 70 cm deschidere sau mai mult.

Inca o data mi-a fost dovedit ca " marimea conteaza" Posted Image

#1637
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

View Postandreeasta, on 10 iunie 2015 - 20:23, said:

Pare ok montajul. Trebuie in schimb sa intelegi ca cei 8kw sunt relativi, deoarece la o umplere cu combustibil uscat si de calitate cu un aport marit de oxigen poti chiar dubla usor puterea semineului. In cazul tau privind modul in care ai realizat camera de convectie iti recomand sa montezi un kit de ventilatie fortata pentru convectie. Ventilatia porneste automat cand in incinta temperatura creste la punctul setat (ex. 60 oC). Avantaje maxime deorece reusesti sa incalzesti volumul de aer din incaperi extrem de repede, niciodata nu supraincalzesti incinta semineului, vei lua practic aerul rece de la nivelul pardoselii si il vei recircula pe linga focar cam de 400% mai mult decat la o convectie naturala.

In ce sens sunt relativi cei 8 kw??  aportul de oxigen NU inseamna dublarea puterii, din contra!
Semineul este  o sursa alternativa, adaptarea unui kit de ventilatie il transforma intr-o sursa dependenta....

"trebuie sa intelegi " ca pe acest forum exista oameni foarte pregatiti din punct de vedere tehnic...faza cu "autonomia la incarcare" este de toata jena,serios! Posted Image Sa intelegem ca trebuie sa ne cumparam TIR cu rezervor mare  pentru a putea merge mult cu masina??

Edited by mmtsdc, 11 June 2015 - 14:52.


#1638
conu71

conu71

    Termopanist

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,080
  • Înscris: 22.06.2004
sa veniti sa imi luati semineul cu deschiderea de 33 si sa imi aduceti unul de 80 va rog

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate