Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 La mulți ani @yanni17!

La mulți ani @Kokoshmare!

Mai exista la voi in oras strandu...

Bon Jovi - Living Proof
 Problema card reader Sandisk

Recomandare acumulator 26650

Accident nerespectare viteza

Consumul in bord VS consumul la p...
 PC-ul nu booteaza

Coada dronei de lupta Fioroasa

Taxa RAR pt motor 2.0 diesel Euro...

Radio Aftermarket Golf 5
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
15161 răspunsuri în acest subiect

#8641
Vali_Lj

Vali_Lj

    New Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 19
  • Înscris: 04.06.2008
Diderenta intre graficele normale si cele severe la generatia 96-00 Honda civic. Manual service de germania.
Normal
Fișier atașat  20180123_143015.jpg   56,44K   30 download-uri
Sever
Fișier atașat  20180123_143148.jpg   47,42K   29 download-uri
Si etapa intermediara intre normal si sever
Fișier atașat  20180123_143015.jpg   56,44K   29 download-uri

#8642
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 279
  • Înscris: 06.12.2009
@nei-k

Quote

Părerea ta nu înseamnă că e și corectă, mai citesc oamenii pe aici și își fac de lucru apoi...
Subscriu celor recomandate de colegi anterior, filtrele sunt consumabile și se schimbă cat de des se poate, mai ales în România unde regimul de explorare este sever.

Eu vb de Ford si de filtru de motorina si aer , nu de ulei sau ce vrei u sa insunezi toate consumabilele.

Faci ce vrei ,schimba cat/cum vrei ,dar nu inseamna ca neaparat trebuie schimbat. Se tine cont si de ce recomanda producatorul.

#8643
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.066
  • Înscris: 20.06.2005
Filtrele de aer/motorina se schimbau in trecut o data la 2 ani sau 20-30.000 km. Acum e de rasul curcilor la 1 an / 10.000 km. Si mașinile alea au in prezent peste 400.000 km. Nu au nimica. Ele oricum sunt supradimensionate din construcție ca sa duca debitul chiar si cu ele infundate la maxim. Si da, mai bine il schimbi decat sa il scuturi sau sa il aspiri.

Editat de wolfydRg, 23 ianuarie 2018 - 22:04.


#8644
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 5.700
  • Înscris: 27.06.2007
Pe topicul ăsta sunt multe discuții ridicole! :(

#8645
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 9.062
  • Înscris: 26.11.2001

 wolfydRg, on 23 ianuarie 2018 - 22:03, said:

Filtrele de aer/motorina se schimbau in trecut o data la 2 ani sau 20-30.000 km. ...Ele oricum sunt supradimensionate din construcție ca sa duca debitul chiar si cu ele infundate la maxim...

Te-am pus in quote pentru ca gogomania era prea mare, insa ceea ce scriu foloseste si celorlalti.

Cei care au VAG si interfata VCDS sa se uite la MAF sa vada valorile masurate si cele specific cerute de ECU, cu filtrul murdar si apoi cu filtrul curat.
Asta presupunand ca MAF nu este prea vechi (sub 100K km) si masoara corect .
Un filtru plin/murdar scade fluxul de aer catre motor si pe cale de consecinta scade performanta motorului si/sau creste consumul.
Pe VCDS se observa usor, faceti log-uri, apoi grafice ca sa aveti o reprezentare vizuala, poate intelegeti mai usor ce inseamna un filtru de aer cu rezistenta crescuta la trecere si flux redus.

Un filtru de aer OE, la aproape orice marca, costa in RO ~30-70Lei (+10-15Lei la cele pentru vreme rece), chiar sunt asa o problema cativa zeci de lei la 6 luni?
Mai ales ca in majoritatea covarsitoare a cazurilor le puteti schimba singuri cu o surubelnita in 4min.
Ce mai cautati pe topicul asta sa va alegeti uleiul daca in gandirea voastra price point-ul e primordial?

Aceleasi consideratii si la filtrul de ulei, la VAG cele originale sunt pana in 50Lei, de ce ati mai lua orice AM?

Editat de Speedo, 23 ianuarie 2018 - 23:25.


#8646
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.066
  • Înscris: 20.06.2005
Un flux redus nu strica nimic. Doar la buzunar, ca face gaura inutila. Gogomănie,  ai?  Spunele asta si celor care particia la Paris - Dakar. Unele masini au filtre identice cu astea de serie. Bine ca nu strica intervalul long life la ulei si strica debitul... ca sa fim on topic.
PS: vorbeam de masini de generații trecute. Acu daca le fac de plastilina greseala mea.

#8647
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Mesaje: 9.062
  • Înscris: 26.11.2001
Nu trebuie sa scrii doar ca sa-mi raspunzi ceva (este valabil si pentru celalti), ca sa-l citez pe un personaj destul de cunoscut in RO, avem diferente ireconciliabile in pregatirea tehnica.

Te-ai uitat macar la Eurosport saptamanile trecute, la cursa si la comentariile din parcul de asistenta, ai retinut ceva din ce ziceau cei de acolo?
In ce an cei de la Dakar au folosit direct solutii comerciale in masinile lor?

Intervalele extinse este evident ca nu sunt in regula pentru cei care vor sa pastreze masina o perioada mai lunga.

Editat de Speedo, 24 ianuarie 2018 - 00:32.


#8648
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 38.190
  • Înscris: 19.09.2005
Acu pun si eu o intrebare.
Daca intra praf in motor, pe langa uzura prematura a segmentilor si camasilor, nu se uzeaza si uleiul mai repede?

Editat de arg, 24 ianuarie 2018 - 00:40.


#8649
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 7.066
  • Înscris: 20.06.2005
Da, acumulează particule si de aici depreciere mai accentuată a uleiului.

Nu am spus ca au pus cei de la curse chestii comerciale. E invers, unii au proiectat filtre pentru necesarul lor din cursa dupa care le-au pus pe mașinile de serie. Asta in anii 90-00.

Ca sa fac o descriere plastica : aportul de particule aspirat de motor va fi întotdeauna superior la un filtru nou comporativ cu un filtru folosit. Fizica elemnetara. Pe măsură ce se îmbâcseste filtreaza mai bine. Evident la limita debitului optim de aer care o suporta motorul.



#8650
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 919
  • Înscris: 01.10.2013

 Speedo, on 23 ianuarie 2018 - 23:22, said:

price point-ul e primordial?

Deadlineuri much la multinationala!? :)

Supozez ca face sens sa forcastam reimplementarea limbii romane, carand in minte ca romgleza nu mai epateaza nici peizanii à la campagnes de Broscauti.

Unii sunt plecati de zeci de ani prin lume dar scriu corect.

Si eu dupa sase ani de branzeturi imputite mai scap un "fa atentie " sau "putain de con" la oral, dar la scris e timp destul de gandire.

Whatever.

Filtrul de aer se murdareste la fel in tarile calde ca-n patria muma. Vazut, trait.

E drept ca de la Carpati la Urali, din cauza verilor toride e plin de praf de-ala fin, care le-a facut nemtilor praf motoarele in cateva luni in drum spre Moscova, si le-a dat o scuza in plus pe langa aia cu noroiul si iarna ruseasca.

Dar chiar nu merita inca o megadiscutie despre nimic ca aia cu spuma/emulsia  :)

Mi se par geniale filtrele alea care odata incalzite devin umede pe garnitura  (folosesc alea de la Mann cu garnitura roz). Umezeala retine bine praful care vrea sa se strecoare pe langa filtru.

In rest ce atata neurochirurgie pe-un cap de musca...

Cica nu se scutura filtrul de aer... vax, nu suntem in blocul operator,  daca-l mai scuturi cateodata sa-i iasa mustele si puful de plop, se desterilizeaza motorul sau ce?  :)

Editat de zveroboi78, 24 ianuarie 2018 - 07:33.


#8651
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.241
  • Înscris: 01.12.2007
Salut,

Pentru un Peugeot 1.6 HDI 109cp care merge preponderent in oras (90%) ce ulei recomandati din urmatoarele:
Eolf 5W30 Evolution 900SXR, Total Quartz 5W40 9000 Energy, Aral HighTronic 5W40 ? As baga in lista si un Wolf 5W30 sau 5W40, insa am testat la mine Wolf 5w30 MS-F pe un 1.4 TDCI si nu mi-a placut cum se auzea.
Deci, strict din cele 3, ce sa ii pun? Multumesc!

#8652
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.989
  • Înscris: 22.01.2013
totalul din cele 3, celalalte 2 sunt pt drujba de experimentat. :) dar baga 5w-30 si schimba la 7 mii km maxim, ca mergi mult in oras.

#8653
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.241
  • Înscris: 01.12.2007
Doar din cele 3 pot alege. Doar pe ele le am pe stoc.

#8654
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.989
  • Înscris: 22.01.2013
pe stoc? ideal erau niste norme actuale, sa reziste la contaminare, condens..si sa se incalzeasca motorul cat mai repede.

#8655
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.241
  • Înscris: 01.12.2007
Da, pe stoc la mine in magazin. A vrut ceva ieftin la bani si complet sintetic. Pe astea le aveam :). I-am dat Total, acum are Yacco Lube F 5W30 de aproape 10k km.

#8656
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.354
  • Înscris: 29.04.2011

 tonuloi, on 23 ianuarie 2018 - 13:38, said:

Eu la FF2 1.6 tdci 2006 stiu ca se schimba
- filtru motorina la 60 k sau vreo 3 ani ( dar nu are nimic daca mergi cu el ) - e si 200 ron . - doar povesti cu schimbatu devreme.
- filtru aer de ce sa schimbi la 10 k , nu are nimic sunt doar povesti cu schimbatu devreme.
- ulei cutie iar mi se pare putin ..la Ford era parca 8-10 ani - 100 k km. asa safe limita de km

Si la  1.4 TFSI filtrul de benzina nu se schimba niciodata.
Cel de aer se schimba la MAXIM  90.000 km
Uleiul si filtrul de ulei la MAXIM  30.000 km.

Daca mergi cu motorina din Jermania poate te ajuta intervalul de schimb de 60.000 km.
Eu am tot luat benzina intr-o sticla de plastic in ultima vreme asa, pentru a vedea ceea ce bag in rezervor. OMW MAXX 100 plus dupa o noapte de stat in sticla a lasat pe fund niste depuneri.  Cand am agitat sticla depunerile s-au dispersat in masat de benzina.

Sa am filtru de benzina oare pe viata ? Sau sa il schimb la 100k km asa in Romania ?
Fișier atașat  mizerie pe fund.jpg   117,39K   31 download-uri
Fișier atașat  mizerie.jpg   129,3K   30 download-uri

La un Audi A4 b8.5 2.0 TDI stiu ca filtrul de motorina la fel se schimba la km foarte multi, la fel si cel de aer.  Nu vrei sa vezi cum arata o asa masina adusa de la nemti si in ce stare se afla cel putin filtrul de aer.
Am mai spus si ma repet, cine vrea sa duca masina spre linia gandita de producator, adica spre service la greu, sa schimbe consumbatilele in Romania in conditii grele pentru motor, la intervalul MAXIM recomandat de producator.   Pana si reprezentanta nu a inteles termenul de MAXIM si l-a transformat in CIFRA FIXA de schimb.

Editat de Kspic, 24 ianuarie 2018 - 11:07.


#8657
eolianu

eolianu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.171
  • Înscris: 01.03.2010
Nu cred ca cele enumerate de tine sunt complet sintetice. Oricum motorul ala se va auzi in ultimul hal cu alea. Are nevoie de ceva tare dar cade din start ipoteza asta daca zici ca omul vrea ceva ieftin si n are ureche sa l deranjeze suspinatul de sub capota

#8658
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.354
  • Înscris: 29.04.2011

 arg, on 23 ianuarie 2018 - 13:59, said:

filtrul de aer cred ca e cel mai expus filtru.
daca la ulei curata doar ce e din motor, cel de banzina ce e in benzina (pot pune benzina mai buna sau mai proasta), la aer nu prea am ce sa-i fac.
daca merg pe un drum de tara in urma unui tracotor (mult praf) in cativa km cred ca se cam duce filtrul..
sau cel putin as scoate capaul sa ma uit la el.

Filtrele de ulei sunt expuse extrem de mult in functie de motorizare si de stilul de a conduce. Ai o hartie filtranta care la mers de oras prezinta deterioare mult mai accentuata comparativ cu un mers in extern.   In functie de calitatea lor si de originalitate ai si evolutie favorabila sau nu.  Daca masina este una care vede talpa pana se face mov catalizatorul ...... e nasol.

Benzina proasta sau buna ? Ai mai sus ceea ce eu am gasit in benzina OMW " premium " , in Brasov pe Bulevadrul Garii.

 Vali_Lj, on 23 ianuarie 2018 - 14:12, said:

@ Kaspic , in UOA ai contaminari cu diferite elemente metale/nemetale etc. In functie de valoarea si tipul lor poti deduce de unde si ce sunt , cate de mult este afectat motorul. Asta in conditiile in care folosesti acelasi ulei. Bun poti incerca un alt ulei sa si compari rezultatele si poti afla daca uleiul este cauza pe partea de contaminare cu metale. Diferenta ar trebui sa se vada perfect. Dar cred ca diferentele sunt putin sesizabile.
Daca sti ca este o problema mecanica , ce faci? prelungesti agonia cu un ulei mai scump sau remediezi cauza? Pana la urma aici se ajunge , majoritatea posesorilor/mecanicilor de automobile au acest concept : " Consuma? pune ulei mai gros si gata scapi de consum.

Uleiul la un anumit nr de km poate sa fie si mama lui de redline sau Rli sau 300v daca ai contaminare mare nu rezista mult. Sau cu este cazul royal purple , produce oxizi dupa depasesti un anumit prag.
Spre diferenta de multi eu nu am bagat ce zice in carte. 5w40 nu este specificat in carte , doar 5w30 10w30 10w40 15w40 etc. Cel putin in Romania majoritatea posesorile de honde cu productie pana in anii 2000 folosesc 10w40. In primul rand ca in anii de productie ai motoarelor "avansul tehnologic de larg consum al uleiului" nu exista ca acum. Mai toate uleiurile erau semi sintetice. Uleiul este ieftin si se gaseste oriunde ... consuma? las ca iau de la colt ca e 20 lei bidonul de un litru. Apoi vin pe forumuri si auzi ca marca x nu e buna ca se strica motoarele sau consuma ulei sau mai stiu eu ce aberatii.
Sun deacord cu tine cand vine vorba de constructori fie ei europeni , asiatici sau americani. Aduti aminte "incidentele" numite cobra sau 1.9tdi. S-au invatat minte cu asta.

Eu am avut redline pret de 80k km, in acest motor aspirat , masina de zi cu zi. Daca greseala mea este ca am investit ulei bun intr-o masina de strada... mea culpa pentru cei 320 k km ai motorului nedesfacut pentru segmentare. Cunosc majoritatea posesorilor de Honda din Romania , mai bine de 80% din posesori ori au facut segmentarea pana acum ori motorul le consuma ulei. Toti in cauza folosesc 10w40. Eu si cu inca cativa "nebuni" folosim atat 5w40 cat si 5w30. Diferenta in cazul meu este destul de mare. Poti vedea pe topicul meu de pe forumul dedicat marcii , ce am facut la masina pana acum. Investitii in upgradeuri nu reparatii ale motorului.
Un ulei bun face diferenta ( nu ulei scump) , pentru Romania un OCI de max 10k-12k  km este indicat la orice marca de autoturism. Asta este parerea mea personala.

De tipul cu lupo ce sa zic , este alta mentalitate in vest. Sa stricat lupo ? ia altu . La noi sa stricat masina daily .. dezastru , dureaza ceva pana luam alta , ne atasam sentimetal de o bucata de "fer" si ii dam cele mai fine "bucate" , ca doar sa ne mai tina pana cresc nepotii Posted Image).

Cu graficul de schimb sunt per total de acord cu tine. In mare parte asta este graficul de schimb care exista la majoritatea japonezelor pre 2003

@TLGTLC : se pare ca suntem pe aceasi unda Posted Image

In dubai cel putin filtrele si/sau admisia sunt concepute altfel. Exista productii de auto/motoare special pentru anumite zone , rusia / uae , brazilia , asia centrala si oceania etc.

1. In ulei gasesti materiale din motor ? Ok
Stii sursa cu siguranta in functie de UOA ? Nu ai garantie 100% ca uzurile vin de la cuzineti, segmenti. In general stii ca daca masina are distributie pe lant, uzuri mai mari pe fier sunt normale.
Daca folosind un ulei ai uzuri mari nu schimbi din prima uleiul.
- verifici daca ai contaminare cu carburant
- vascozitatea uleiului
- cate elemente ce tin de filtrarea aerului ai in ulei

Daca nu verifici prima daca contaminantii uleiului, poti sa schimbi 10 uleiuri ca ai acelasi rezultat.
Daca uleiul are contaminanti in limite normale, abia atunci il schimbi cu alt ulei pentru rezultate mai bune sau poate mai rele, laboratorul iti spune exact ce si cum.

Testarea motorului si gradul lui de uzuri nu il vezi cu UOA. Ma repet.
Sunt semne si simptome tipice problemeleor motoarelor.

2. Lasa-i naibi de " oxizi " ca am mai avut discutia asta pe paginile anterioare si am postat frumos ca in motor ai multe reactii chimice si fizice care se produc iar " oxidul " nu este singurul mod de degradare a unui ulei.

3. Nu este neaparat gresit ca ai bagat Redline 5w40 in ea, dar este inutil.
Cu banii dati pe redline in 100.000 km isi refaci motorul mereu.

Nu am spus ca trebuie sa bagi ce este mai prost in ea ci ca este suficient sa folosesti consumabile de strada.

 tonuloi, on 23 ianuarie 2018 - 16:56, said:

Sau il lasi acolo ca nu are nimic , daca mai sta ...Posted Image

Asta e rolul lui de a permite doar aerului sa treaca , precum uleiul iti curata motorul in interior ...asa si asta se inegreste de la praf de la multe frunze etc , asta nu inseamna ca si-a pierdut caracteristicile de a retine impuritatile .

Eu consider bani aruncati degeaba pe asa zisele consumabile , filtru de motorina ,filtru de aer schimbat neconform manualului.
Filtru de aer duce 30 k ca popa vorba din popor Posted Image sau 3 ani .

Cel putin pe Ford.

Bine spus. Tu consideri.
La mine dupa 10k km deja isi simte impuritatile prezente.

Doar ca ...... diferenta o face si zona in care stai. In Romania in zona de campie ai praf in nesimtire. Speli masina si a doua zi e plina de praf.  Oare la nemti este la fel ?
Sau stai .... la ei dimineata inainte sa inceapa traficul asfatul este spalat si aspirat in marile orase.  La noi ? ;)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate