Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...
 Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare
 Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie
 Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15161 replies to this topic

#1135
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postcristi.r, on 29th September 2011, 13:33, said:

Vezi ca toata discutia a plecat de la recomandarea ta de a tine uleiul in motor mai mult de 20.000 km, ca nu stiu ce scula de ulei e Licky Molie.
Eu am zis ca nici macar Castrol-ul ( in care am mai multa incredere ) nu-l tin mai mult de 10.000 km si ca nici un ulei n-ar trebui tinut 20.000 km daca iti pasa de masina, indiferent de marca. Nu mai zic ca uleiul trebuie schimbat la 1 an chiar daca nu ai mers deloc cu masina, dar astea sunt alte aberatii ale mele.

Restul cu Licky Molie vs alte uleiuri e cancan, cand vom avea fiecare un laborator de analize ale uleiului acasa, putem sa ne bagam in seama, pana atunci facem doar trafic si fiecare pune ce crede si ce isi permite.

Edited by N62B44, 29 September 2011 - 16:24.


#1136
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostN62B44, on 29th September 2011, 17:22, said:

Nu mai zic ca uleiul trebuie schimbat la 1 an chiar daca nu ai mers deloc cu masina, dar astea sunt alte aberatii ale mele.
Sunt perfect de acord ca sunt aberatii. Nu e treaba mea sa-ti numar banii ca sa vad ca-ti permiti sa schimbi 9 kile de ulei de x ori pe an. Noi astialalti, mai amarasteni, mai citim, ne mai informam si aflam ca tehnologiile au mai avansat  de la ce stiai tu, iar noii aditivi folositi fac uleiul stabil pana la 2 ani, daca producatorul specifica clar treaba asta. Am spus doar atat: sa nu fie de tip low-saps.

Iar cu exemplele din SUA, poate n-ar fi rau sa mai citesti efectiv la subiect si bazat pe date tehnice. Poate asa vei afla ca normele API sunt mult mai lejere decat cele ACEA, iar tot acolo anumiti producatori europeni (da, exista si producatori europeni care vand in SUA si LM este unul dintre ei) vand uleiuri minerale catalogate ca sintetice. De ce ? Pentru ca li se permite. Acel "sludge", pe care il acuzi tu, apare in motoarele europene mult mai tarziu si mult mai putin. Poate asa ai fi aflat ca americanii in general au o mare problema cu catalogarea uleiurilor pentru diesel, deoarece ei inca mai considera ca doar camioanele sunt diesel. Iar un 5W40, de exemplu, din SUA are caracteristici mult mai proaste decat cel vandut sub aceeasi denumire comerciala in Europa. Dar astfel de informatii nu afli decat daca citesti si in adancime. De tradus ma pricep si eu sa traduc. Observ ca forumurile sunt daunatoare pentru unii care citesc niste chestii undeva si emit judecati de valoare altundeva ... Forumul este un loc de pareri. Aceste pareri, insa, se mai trec si prin filtrul gandirii proprii. Asa cum si comparatia cu altceva nu implica neaparat schimbarea marcii de ulei la fiecare revizie, adica un experiment continuu, dupa cum ai spus tu mai devreme. Se poate interpreta si asa, dar nu e singura posibilitate. Stiu ca omul interpreteaza asa cum ii convine, dar, totusi ...

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 11:30.


#1137
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Evident sunt aberatii cu uleiul schimbat la 1 an, doar scrie si in cartea tehnica si te avertizeaza  computerul de bord, nu conteaza cati km faci.
Mai zic de antigel, lichid de frana si servo care se schimba la 2 ani obligatoriu la revizie ? :D
In exemplele alea cu SUA era vorba de Castrol Edge si Mobil care se vand si in Europa.

#1138
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,046
  • Înscris: 12.06.2004

View PostKunzite, on 29th September 2011, 15:03, said:

Apropo, 0W20 Toyota (ce am eu in masina) dupa 10.000km in Auris:
http://www.bobistheo...119#Post2303119
Nici un comentariu? :)

O intrebare - in ce motoare e mai bine sa folosesti uleiuri low saps? Desigur, nu motorul in sine cere asta ci alte... sa le zicem accesorii (filtrul de particule de la diesel, catalizatoare...) Cum ne dam seama? Putem face economie la schimbat ulei, dar sa nu dam de alte belele...
Oricum in draga noastra Romanie cu strazi curate si pe care mergi intins, as fi foarte precaut cu tinutul uleiului peste 20.000 km mai ales ca analizele care sa confirme ca inca mai merge s-ar face la degetometru.

#1139
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Uleiurile low-saps nu sunt bune pentru niciun motor. Motivele de existenta a acestuia sunt normele de depoluare ale sufletului UE si necesitatea folosirii unui ulei mai "curat" pentru a nu afecta filtrul de particule. Acum, exista si o explicatie pentru felul cum ajunge uleiul in camera de ardere, respectiv pe evacuare, dar evaporarea este o notiune care nu e prea digerabila pentru unii. Stiu, e o veste proasta. Uleiurile low-saps au in loc de fosfor, zinc si sulf (indispensabile ungerii) niste "particule inteligente" sub forma unui "pachet de aditivi". Eu in astfel de notiuni n-am incredere.


Quote

Nici un comentariu? smile.gif
0w20 este un ulei absolut banal, insa cu un punct de inflamabilitate foarte mic din ce vad acolo. Pe de alta parte acel 5w30 este cu mult peste 0w20 la toate capitolele, in conditiile pastrarii unei vascozitati apropiate de 0w20. Cel putin asta releva experimentul ala... Se pare ca am avut dreptate :D. Nu s-o fi stricat aurisul ala cu asa o naspeta de ulei si care nu e 0w20 :D ? A, si bidonul seamana izbitor de mult (chiar cineva se mira de asta acolo in discutia aia) cu cel de Mobil. Si aici am avut dreptate. Asta e ! O sa ma obisnuiesc si cu asta :D

Eu stiu ca masina lui Cutzu (caci de la aia a pornit toata tarasenia) este un benzinar de 1.4, parca. Benzinarele de obicei nu polueaza uleiul atat de puternic ca dieselul. Daca mai e si sintetic, e ok sa-l tii mai mult in motor, fara consecinte dezastruoase, precum incearca unii sa demonstreze.


Quote

In exemplele alea cu SUA era vorba de Castrol Edge si Mobil care se vand si in Europa.
Asta imi explica mie de ce uleiurile astea nu sunt ceea ce se lauda a fi ...

Quote

Mai zic de antigel, lichid de frana si servo care se schimba la 2 ani obligatoriu la revizie ?
Exista si masini care merg sute de mii de km cu lichidele alea schimbate nu la 2, ci la 4 ani (sau o limita de km). Alea cum reusesc performanta ? Totusi, nu-ti face rau sa-ti bati capul cu chestii copy/paste dintr-un manual ?

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 20:42.


#1140
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postcristi.r, on 30th September 2011, 20:18, said:

Eu stiu ca masina lui Cutzu (caci de la aia a pornit toata tarasenia) este un benzinar de 1.4, parca. Benzinarele de obicei nu polueaza uleiul atat de puternic ca dieselul. Daca mai e si sintetic, e ok sa-l tii mai mult in motor, fara consecinte dezastruoase, precum incearca unii sa demonstreze.
Cand premisa de plecare e "de ce sa dau bani sa-l schimb la timp cand merge masina si asa", evident ca se pot gasi pseudo-argumente tehnico-SF prin care se poate justifica orice afirmatie.

Quote

Exista si masini care merg sute de mii de km cu lichidele alea schimbate nu la 2, ci la 4 ani (sau o limita de km). Alea cum reusesc performanta ? Totusi, nu-ti face rau sa-ti bati capul cu chestii copy/paste dintr-un manual ?

Întotdeauna romanul a fost mai "destept" si a stiut el mai bine ca proiectantii si inginerii cum se fac lucrurile.  De aia suntem "elitele" Europei  si ne pretuiesc "expertiza" toti. Uita-te in jurul tau pe strada si ai exemple cate vrei de masini întreținute conform filozofiei românești. Si cand e vorba de cumparat masini se duc toti in Germania , ca alea romanesti "merg si fara ulei, lichide schimbate la timp" si e "smenuiti chilometrii".

#1141
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Eu vorbeam de recomandarile producatorilor de autovehicule, nu de "elite" si filozofie romaneasca. Judeca si tu la bunul simt ca daca imi consum ceva energie in directia studierii acestui aspect rezulta ca nu sunt adeptul mecanicilor de cartier de tip "merge si-asa". Si asta tocmai pentru ca increderea asta "oarba" ca asa scrie pe capac" sau "toata lumea foloseste asta" m-a dus la pierderi mari de-a lungul timpului. Ai putea sa tragi concluzia asta ? Eu n-am pus la indoiala niciodata studiile si cercetarile producatorilor auto, insa am invatat cum sa folosesc progresul tehnologic in avantajul buzunarului meu.

Reformulez: sunt masini care merg dupa cartea de intretinere, cu lichidele schimbate la 4 ani sau 120k km si incep sa se vada masini trecute de 300-350k km in conditiile astea. Hai ca la ulei mai inteleg (cu pile si relatii), ti-e draga masina peste masura, dar daca producatorul spune 4 ani, eu de ce sa le schimb la jumatate de interval ?

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 21:13.


#1142
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,046
  • Înscris: 12.06.2004
Si eu ce spuneam? Cumva "filtrul de particule de la diesel, catalizatoare..."? :P
Daca au fost inlocuite inseamna ca nu sunt indispensabile. Ca ofera o ungere superioara, asta da... ce ma interesa insa pe mine e daca un ulei high saps ar avea efect asupra catalizatorului.

Parca 0W20 era ceva extrem, nu banal :)
"acel 5w30 este cu mult peste 0w20 la toate capitolele" - chiar asa sa fie? Inteleg ca esti fan Molia Lichida (despre LM Top Tec 5W30 e vorba, nu?), insa asemenea afirmatii trebuie sustinute cumva.
Ce experiment releva ce anume despre cine? Ce naspeta de ulei? Vorbeste clar, nu incerca sa ma ametesti!
E OK sa-l tii mai mult decat limita de 15.000 km pentru conditii normale, sau decat cea de 7.500km pentru conditii grele? Cum iti dai seama ca l-ai tinut destul, fara a face o analiza?

#1143
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostKunzite, on 30th September 2011, 22:33, said:

Si eu ce spuneam? Cumva "filtrul de particule de la diesel, catalizatoare..."? :P
Daca au fost inlocuite inseamna ca nu sunt indispensabile. Ca ofera o ungere superioara, asta da... ce ma interesa insa pe mine e daca un ulei high saps ar avea efect asupra catalizatorului.
Uleiul "normal" (high saps) nu are niciun efect nociv asupra catalizatorului.

Parca 0W20 era ceva extrem, nu banal :)
Este un ulei care are cifre caracteristice unui ulei subtire si care se incadreaza ca 0W20. Este la una dintre extreme pentru ca e foarte subtire si pe deasupra are si punct de inflamabilitate mic.

"acel 5w30 este cu mult peste 0w20 la toate capitolele" - chiar asa sa fie?
Da ! Ce argumente vrei ? A, sau stai ca nu n-ai inteles altceva, adica asta din continuare:

Inteleg ca esti fan Molia Lichida (despre LM Top Tec 5W30 e vorba, nu?), insa asemenea afirmatii trebuie sustinute cumva.
Nu ! Era vorba despre acel 5w30 din linkul pus de tine si care este branduit Toyota.

Ce experiment releva ce anume despre cine? Ce naspeta de ulei? Vorbeste clar, nu incerca sa ma ametesti!
Tu n-ai citit informatiile din linkul dat de tine ? Sau ce pareri ai vrut despre ce ? Si unde am zis eu "naspeta de ulei" ?

E OK sa-l tii mai mult decat limita de 15.000 km pentru conditii normale, sau decat cea de 7.500km pentru conditii grele? Cum iti dai seama ca l-ai tinut destul, fara a face o analiza?
Un ulei sintetic PAO din grupa IV (la esteri - gr. V am niste rezerve) rezista foarte bine in timp si la solicitari mai mari decat este in stare motorul tau sa produca. Acum, traba asta e interpretabila dupa cum doreste fiecare, dupa cum s-a vazut mai sus. Majoritatea producatorilor pun ulei cu baza minerala, chiar si la BMW, ca tot vorbea cineva mai sus de asa ceva, iar uleiul cu baza minerala are prostul obicei sa se degradeze in timp si asta destul de repede daca e solicitat, atat vara (evaporare, rupere pelicula), dar si iarna (neutralizare acizi). Acum, daca dilarul fixeaza intervalele de schimb la 30k km si pune in motor ulei de 10 euro litrul, nu e obligatoriu ca materia cenusie a clientului sa intre in conservare. Daca insa refuza sa gandeasca, isi merita soarta.

Tot esti pe receptie, olandezule, poate ne pui si noua aici un pret de la tine de acolo din Nederland la asa ceva: LINK sau LINK, desi eu as fi de acord mai mult cu asa ceva: LINK.

Io am gasit asa pe la voi:
Liqui Moly Synthoil Longtime plus 0w-30 5 liter E88,-
Liqui moly Top tec 4200 5w-30 5 liter E62,50


Iar echivalentele lor:
Castrol Edge 0W30 Vollsynthetische 5 liter E52.95
Castrol EDGE 5 w 30 Longlife 2&3 5 liter E52.95

Interesant e cum de au acelasi pret :D

Pentru cine este interesant de comparatii, asta e sursa

Deci cum e cu diferentele alea de pret de care spuneai ?

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 22:28.


#1144
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Uite de pe unde cumpar eu

Magazin 1
Magazin 2

Din pacate licky Molie n-am gasit la vanzare direct ( magazin online unde poti plati cu card, VISA, etc) in 5 min cat am cautat, dupa cum ti-am zis ca nu foloseste nimeni pe aici. Si daca nu-l gasesti de cumparat pe nicaieri probabil e si scump, nu stiu de unde au scot aia pretul ala pe linkul dat de tine.
Asta e importatorul in Olanda au toata gama vad, dar probabil lucreaza direct cu garajele si service-urile

TOP TECH 4200 la 39 euro bidonul de 5 litri (dar tot pe forumuri, probabil aduc din Germania cu adaos de bun simt)

#1145
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Chiar asa, nu stiu de unde au scos aia Castrol la pret de Elf :D

Primele doua linkuri nu sunt departe de ceea ce am postat eu, ba chiar mai jos. Nu inteleg cum poti vinde 0w40, care este un ulei ce se obtine destul de greu (vascozitate "mica" la rece si "mare" la cald) cu 13 E litrul si sa mai si pui sigla BMW original. Si clientii sa mai si puna botul la asa ceva. Pai e normal sa va faceti motoarele varza, fratie, cu asa ceva daca o mai si calci pe coada. Dar nu-i nimic, ai incredere, da-i inainte :D

Ultimul link este de larga inspiratie :D Eu macar am pus tot un forum, dar pe care vinde unul mai multe, nu un singur bidon :D.

Ce sa zic, judecata ta ma inmulteste cu zero. Dar cati folosesc Q8, de exemplu ? Nu rade, ca e "luat" din magazinul tau. In ala ar trebui sa am mai multa incredere ?

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 22:59.


#1146
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,046
  • Înscris: 12.06.2004
"Este un ulei care are cifre caracteristice unui ulei subtire si care se incadreaza ca 0W20." - este un 0W20, doh! "Este la una dintre extreme pentru ca e foarte subtire si pe deasupra are si punct de inflamabilitate mic." Cat ar trebui sa aiba? Cu ce compari?
"Da ! Ce argumente vrei ?" Orice argument pertinent si valid e de apreciat.
"Nu ! Era vorba despre acel 5w30 din linkul pus de tine si care este branduit Toyota." - poti sa arati exact despre ce link e vorba?
Ai scris: "Nu s-o fi stricat aurisul ala cu asa o naspeta de ulei si care nu e 0w20?"

#1147
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Pai ti-am zis ca nu gasesti la vanzare direct Licky Molie. Cauta si tu pe google.nl si sunt doar ebay si forumuri.
Se pune adaos bun la toate. In benzinarie aici 1 Litru de Edge e 27 euro, si am mai vazut preturi mari prin diferite magazine.


Sunt multe marci ieftine , gen Q8 ala, dar cine dracu il foloseste. Ala probabil e un fel de marca proprie, gen produsele pe care le gasesti si prin Metro / Praktiker. Banuiesc ca e cumparat vrac de firma si il ambaleaza ei in bidoane cu mai stiu eu ce sigla.

#1148
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,928
  • Înscris: 09.12.2004
te cam inseli cu Q8 :)
goagle si o sa vezi ce si cum, tot pe forumuri :lol:

#1149
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Despre 0w20 . Am si eu in Honda Civic Hybrid tot din asta si singurul motiv pentru care se foloseste e pentru a reduce consumul.( am mai scris cu ceva post-uri in urma)

"Watch the OIL type. they're supposed to have 0-20w oil. dealer changed our oil at 46k, wife drove it home and was appalled to see the meter showing 29 miles per gallon. way less than normal. we called the dealer back...they tried to put the blame on my new tires, but that wasn't the case as i already had 3k on them, with standard mileage we'd come to expect. today, we got the oil changed at dealer again...wife drove home and meter showed 40 miles per gallon. same car, same woman, same distance/route. three months ago after the last change: 29mpg. this time: 40mpg."

Sursa

#1150
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostKunzite, on 30th September 2011, 23:59, said:

"Este un ulei care are cifre caracteristice unui ulei subtire si care se incadreaza ca 0W20." - este un 0W20, doh!
Tocmai de-aia am spus ca e un ulei care se incadreaza in grade-ul SAE 0W20

"Este la una dintre extreme pentru ca e foarte subtire si pe deasupra are si punct de inflamabilitate mic." Cat ar trebui sa aiba? Cu ce compari?
Cu altele. Mai citeste si tu PDS-uri sa vezi cam pe unde se situeaza acest punt de inflamabilitate. Daca imi spui ca nici de asta n-are nevoie sa fie mare (ca la HTHS), eu nu-ti mai raspund, pentru ca e clar ca n-ai nicio legatura cu subiectul.

"Da ! Ce argumente vrei ?" Orice argument pertinent si valid e de apreciat.
Mai pertinente de atat n-am.

"Nu ! Era vorba despre acel 5w30 din linkul pus de tine si care este branduit Toyota." - poti sa arati exact despre ce link e vorba?
Ai scris: "Nu s-o fi stricat aurisul ala cu asa o naspeta de ulei si care nu e 0w20?"
A, ok, am recitit si am vazut, dar aici n-ai scris tu ?

View PostKunzite, on 29th September 2011, 15:03, said:

Apropo, 0W20 Toyota (ce am eu in masina) dupa 10.000km in Auris:
http://www.bobistheo...119#Post2303119
Ups, ba da ! :D N-ai citit tot threadul din linkul ala ?

Quote

Sunt multe marci ieftine , gen Q8 ala, dar cine dracu il foloseste. Ala probabil e un fel de marca proprie, gen produsele pe care le gasesti si prin Metro / Praktiker. Banuiesc ca e cumparat vrac de firma si il ambaleaza ei in bidoane cu mai stiu eu ce sigla.
Q8 este cel mai mare "rafinator" din Orientul Mijlociu. Dar nu suna asa bine precum Castrol. Iti dai seama cum gadila urechile "Liquid engineering" ? :D Si obligatoriu cu vocea/mutra lui C.Ronaldo ?

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 23:19.


#1151
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostEvergreen, on 30th September 2011, 23:07, said:

te cam inseli cu Q8 :)
goagle si o sa vezi ce si cum, tot pe forumuri :lol:

Se poate, dar nu m-a interesat niciodata si nici nu prea e un ulei comun.

#1152
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Unii dintre noi au inteles ca de fapt tu te-ai bagat aici ca sa lauzi uleiul Castrol doar pentru ca asta scrie pe capac si in carte si toata lumea pune asa ceva la BMW ...

Edited by cristi.r, 30 September 2011 - 23:20.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate