Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#1171
Hardstyle1

Hardstyle1

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 778
  • Înscris: 02.04.2011

 N62B44, on 1st October 2011, 15:11, said:

Iar la benzina banuiesc ca trebuie sa-l lasi vreo 30.000 km ca sa devina maro sau negru.
ce inseamna negru? la a mea e negru pana in 10k km. pana si mecanicul a zis dupa schimb ,intrebandu-l, ca e cam "negru".

Edited by Hardstyle1, 01 October 2011 - 19:25.


#1172
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,990
  • Înscris: 12.06.2004
@Speedo:
Auris 2008 pre-facelift, cu motor 1ZR-FE (1.6l, benzina, dual VVT-i cu putini km). Ai vazut ce are 0W20-ul Toyota in el? Daca era un ulei "racing", mai ziceam... dar cum sa crezi ca un asemenea ulei "nu lucreaza"?

Nu inteleg... de ce-as renunta la adevarul meu pentru adevarul tau, esti vreo autoritate in domeniu si cuvantul tau e lege? Ar trebui acum sa caut cu disperare uleiul care se innegreste dupa cateva sute de km?
Poti sa-mi dai argumente solide, motive sa ma duc c-o falca-n cer si-alta-n pamant peste cei de la service?

#1173
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
E clasicul VVTi, la fel ca si la cele doua pe care le vad eu.

Nu vreau sa te conving de nimic, nu am argumente pentru tine.

Quote

...oil will lose its golden-brown colour within a few hundred miles of being put in to the engine. That doesn't mean it's not working. Quite the contrary - it means it is working well. It changes colour as it traps oxidised oil, clots and the flakes of metal that pop off heavily loaded engine parts...

Edited by Speedo, 01 October 2011 - 22:19.


#1174
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,990
  • Înscris: 12.06.2004
Se vede ca nu ai argumente, dupa modul in care ai abordat "discutia".
FYI, in citatul acela nu scrie ca ar fi musai sa devina negru in cateva sute de km, ca daca nu o face "it's not working well". Iar eu nu spun ca n-ar fi OK sa se inchida la culoare, in masura in care are ce mizerie sa spele din motor.

Apropo, nu e "clasicul" VVT-i ci un dual VVT-i ce accepta uleiuri 0W20. Si n-ai spus de ce un asemenea ulei cu continut ridicat de detergenti nu ar "lucra". Ce fac detergentii aia, spala vase?

Edited by Kunzite, 01 October 2011 - 23:52.


#1175
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Asta am spus si eu, n-am argumente pentru tine.
Poate mergi cu masina foarte putin si trebuie sa schimbi uleiul deoarece se implineste anul si nu Km, poate avem perceptii diferite de culoare, etc.

Cele doua Toyota pe care le stiu eu folosesc Repsol si respectiv Castrol.
Cel care foloseste Repsol isi facea service-ul doar la Toyota Pipera, pana intr-o zi cand a fost nevoit sa schimbe uleiul si filtrul plecat fiind in alta localitate...iar cei de acolo au putut scoate filtrul de ulei doar dupa ce l-au strapuns cu o surubelnita si au avut suficient cuplu.
Remarca mecanicilor de la service-ul respectiv a fost, "de cat timp nu l-ai schimbat domnule, s-a vulcanizat garnitura pe motor".
...iar el isi facea schimburile la 10.000Km, stiind ca merge 80% in Bucuresti...
Teapa fiind luata de la reprezentanta si-a permis sa caute alt ulei pentru masina lui.....a ales Repsol.

Celui cu Castrol nu-i pasa, il schimba la 7.000-10.000Km, in functie de anotimp si regim.
La ambii dupa 500-1.000Km uleiul se inchide la culoare.

Consider subiectul inchis, bine cu de-a sila nu merge.



Tema noua de discutie.
Am citit, si multi pun pret pe asta, ca producatorii de uleiuri care-si extrag petrolul sunt avantajati in privinta stabilitatii produselor si a caracteristicilor.
Cu alte cuvinte, daca ai put si forezi, teoretic ai putea obtine uleiuri mai bune decat ceilalti care doar aditiveaza.

Pareri?

#1176
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
Inseamna ca e prost si castrolul si repsolul daca se innegreau asa repede :). Adica dai bani doar pe brand, calitate mai putin. Sau poate o fi in alte tari cu apa calda ulei castrol la adevaratu lui prestigiu. La noi gasesti numa scursuri fabricate in tara sau la turci.

#1177
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,990
  • Înscris: 12.06.2004
@Speedo:
Daca standardul e o masina la care nu s-a schimbat niciodata filtrul de ulei (presupunand ca nu erau bata cei de la al doilea service), n-am ce zice. Da, am schimbat uleiul la binisor sub 10.000km cat despre perceptia diferita, de la transparent (cu o usoara modificare a culorii, vizibila pe un servetel alb) la negru e IMHO o diferenta mult prea mare.
E bine totusi ca ai inceput sa gandesti ca poate, totusi, e normal sa nu am uleiul negru. O imbunatatire evidenta! Ar fi trebuit insa sa ma lauzi ca mi-am pastrat motorul curat, nu sa-mi propui sa-l imbacsesc ca sa vad cum "lucreaza" uleiul :P

In privinta temei noi... o exista acel avantaj, nu zic nu, dar cat se rasfrange asupra produselor? Cred ca analiza uleiului uzat e mai concludenta decat o simpla presupunere.

#1178
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

 Kunzite, on 2nd October 2011, 10:13, said:

...E bine totusi ca ai inceput sa gandesti ca poate, totusi, e normal sa nu am uleiul negru. O imbunatatire evidenta! ...

Nu nu, n-am spus asta, uleiul trebuie sa fie inchis la culoare dupa primele sute de km, dar in fond fiecare este responsabil de masina lui.
Doar la avioane, unde siguranta este critica, poate as fi continuat discutia, asa nu e cazul.

#1179
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Pengoon, on 1st October 2011, 00:24, said:

le poti lua din comert, la diferite preturi, in functie de adaosul comerical si de pe site-uri de pe net ca si oil-center.de , care exista de ani buni. daca aia ar vinde uleiuri piratate ar fi la puscarie de mult, ca nu-i ca-n RO.
Eu n-am zis nicaieri ca uleiul ar fi piratat, ci doar ca nu respecta reteta si asta din considerente financiare. Ca sa dovedesti magaria, trebuie intai sa-ti strici motorul si apoi sa demonstrezi ca uleiul a fost cauza. Si probabil ca un argument foarte solid ar fi sa mai strngi vreo 10.000 de clienti care au patit asa ceva. Insa cum motoarele moderne rezista foarte bine la solicitari destul de mari (pe perioade scurte, evident), probabil ramane sa dovedesti calitatea doar dupa cantitatea de pilitura sau de namol care se strange in carter dupa ... 100k km. Pentru comerciant ala este doar lubrifiant de motor.


 Speedo, on 2nd October 2011, 01:31, said:

Tema noua de discutie.
Am citit, si multi pun pret pe asta, ca producatorii de uleiuri care-si extrag petrolul sunt avantajati in privinta stabilitatii produselor si a caracteristicilor.
Cu alte cuvinte, daca ai put si forezi, teoretic ai putea obtine uleiuri mai bune decat ceilalti care doar aditiveaza.

Pareri?
Petrolul care exista la adancime nu are o compozitie omogena niciodata. Asadar, niciun producator/extractor/rafinator nu poate garanta o anumita calitate a produselor, ci o marja de calitate. In dorinta de a satisface nevoia de produs finit a clientilor, producatorii mari de uleiuri mai relaxeaza un pic standardele de fabricatie. O alta metoda de satisfacere a cererii este "externalizarea" productiei, catre producatori mai mici, agreati, sub forma de franciza. In felul acesta, producatorii auto pot miza la orice ora din zi si din noapte de materie pentru servisuri, etc. La extrema ailalta sunt cei care isi produc singuri uleiul si, din dorinta de a-si construi un brand tin foarte mult la calitatea produsului. Asta inseamna ca nu accepta decat materie prima de la anumiti furnizori. Dar asta mai inseamna si ca nu pot asigura un flux liniar de livrare a uleiului catre servisuri/parteneri/etc.

Iar in general, orice ulei auto este cu atat mai bun cu cat este mai aditivat. Aditivii aia il fac stabil in timp, detergent pentru reziduurile de ardere a combustibilului si rezistent la solicitari. Baza minerala care este folosita la lubrifiantii autoturismelor este un compus secundar care rezulta dupa ce s-au extras alte substante. Fiind un produs secundar are si un pret foarte mic. Daca nu unge motorul, el poate fi aruncat sau reciclat, pentru ca nu e bun de altceva. Acea baza minerala are o capacitate combustibila apreciabila, fiind formata dintr-o serie de substante destul de volatile. De aceea el trebuie aditivat. Baza minerala nu unge bine niciodata un motor de turism, doar ea singura.

Edited by cristi.r, 02 October 2011 - 17:53.


#1180
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,990
  • Înscris: 12.06.2004

 Speedo, on 2nd October 2011, 14:48, said:

bla bla bla
Esti irecuperabil. :uhuhno:

Cristi, baza aia, de una singura, nu poate constitui un ulei single-grade?

#1181
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Putin probabil, desi nu imposibil. Depinde si de cerintele motorului. In agregatele moderne, nu !

#1182
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001

 cristi.r, on 2nd October 2011, 18:51, said:

...Petrolul care exista la adancime nu are o compozitie omogena niciodata. Asadar, niciun producator/extractor/rafinator nu poate garanta o anumita calitate a produselor, ci o marja de calitate. In dorinta de a satisface nevoia de produs finit a clientilor, producatorii mari de uleiuri mai relaxeaza un pic standardele de fabricatie. O alta metoda de satisfacere a cererii este "externalizarea" productiei, catre producatori mai mici, agreati, sub forma de franciza. In felul acesta, producatorii auto pot miza la orice ora din zi si din noapte de materie pentru servisuri, etc. La extrema ailalta sunt cei care isi produc singuri uleiul si, din dorinta de a-si construi un brand tin foarte mult la calitatea produsului. Asta inseamna ca nu accepta decat materie prima de la anumiti furnizori. Dar asta mai inseamna si ca nu pot asigura un flux liniar de livrare a uleiului catre servisuri/parteneri/etc....


Se zice ca nu este asa, fiecare zacamant are anumite caracteristici si rafinariile sunt "dezvoltate" sa rafineze un anume tip de ulei, de ex. Midia-Navodari de la noi (petrol arab - iranian).
Crude oil de la rafinarie se duce la fabrica de uleiuri si de aici se obtine uleiul de masini.
Exista opinia ca cel care extrage petrolul din put si-l si rafineaza reuseste sa asigure un flux constant de materie prima de aceeasi calitate catre fabricile sale de ulei (care sunt setate intr-un anumit fel).
Aici ar fi BP, (cu brandurile lui Castrol, Mobil, BP); Texaco, Shell, Repsol, etc.

Pe de alta parte, producatorii independenti de uleiuri nu reusesc sa-si asigure de fiecare data aceeasi sursa pentru producerea uleiurilor, pentru ca depind de bursa, de cotatiile petrolului, de vreo revolta a statelor arabe, etc.
Din cauza surselor cu probleme reteta de productie se pare ca trebuie adaptata continuu, iar la acestea se adauga si perioada de tranzitie de la un crude oil la altul in tancurile de depozitare.

Sa luam exemplul tau, Liqui Moly isi aduce crude oil din Belgia si Olanda si depinde de bursa si de cererea pe piata.
Tot LM avea externalizata o mare parte de productie de uleiuri catre Meguin, caruia ii cumpara 80% din productie, iar la fabrica LM din Ulm face unsori si produse de intretinere masini.
Deci, cum ramane cu productia Liqui Moly doar in Ulm?
In timpurile moderne n-a fost niciodata asa.
Intr-un final LM a cumparat Meguin si l-a modernizat.

Nu spun ca LM este prost, vreau doar sa spun ca pe piata este o situatie volatila, ceea ce astazi este/pare bun, maine poate sa fie prost/declasat.

RAR a omologat pentru Castrol importat in RO 3 fabrici de productie, 2 amplasamente din Germania si unul din Italia, Mobil in Turcia, si totusi Castrol din .ro nu este la fel cu cel din .de.
Unde este problema? Este evident ca in RO Castrol aduce ceva facut cumva altfel...

Deja eu am o experienta negativa cu Castrol, una care se regaseste si-n rapoartele de service de la Porsche Romania la masinile aflate in garantie.


Am scris toate cele de mai sus ca sa intelegeti ca situatia uleiurilor este mai complicata si transcende TDS-urile.

#1183
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Speedo, on 3rd October 2011, 01:18, said:

Sa luam exemplul tau, Liqui Moly isi aduce crude oil din Belgia si Olanda si depinde de bursa si de cererea pe piata.
Tot LM avea externalizata o mare parte de productie de uleiuri catre Meguin, caruia ii cumpara 80% din productie, iar la fabrica LM din Ulm face unsori si produse de intretinere masini.
Deci, cum ramane cu productia Liqui Moly doar in Ulm?

In timpurile moderne n-a fost niciodata asa.
Intr-un final LM a cumparat Meguin si l-a modernizat.

Nu spun ca LM este prost, vreau doar sa spun ca pe piata este o situatie volatila, ceea ce astazi este/pare bun, maine poate sa fie prost/declasat.
Asa e ! Dar asta nu inseamna ca toti fac la fel. Unii se mai si adapteaza sau macar depun eforturi sa aiba o productie la o calitate cat mai constanta. De aceea au probleme cu livrarile s.a.m.d. Iar consumatorul vrea Castrol pentru ca stie ca e bun si a vazut o gramada de reclame si toti prietenii lui folosesc asa ceva. Tocmai pe asta mizeaza si producatorul. Nu-i pacat sa nu-i dai omului ceea ce-si doreste ? Prea prost n-are cum sa fie ... Adica nu se vede imediat ca e prost.

De fapt LM face uleiurile la Dillingen, iar la Ulm (locul nasterii) face doar aditivii si cosmeticele. Este foarte posibil ca nea Prost ala sa beneficieze de tot know-how-ul in materie de uleiuri datorita Meguin, stiut fiind faptul ca LM s-a lansat pe piata acum cateva zeci de ani in urma ca producator de aditivi si tratamente pentru motoare si alte angrenaje. Dar si asa, probabil ca nu ma poti contrazice ca acest ulei se face doar pe teritoriul Germaniei si nicaieri altundeva, deci cu o calitate mult mai bine controlata. Este un producator care face ceea ce ar trebui sa faca toti ceilalti producatori de uleiuri, adica achizitioneaza materia prima si o aditiveaza dupa cum ii spun sobolanii din laborator care stau cu sticlutele in mana toata ziua. Eu am dubii foarte mari ca aialalti, agreati de RAR, fac exact asa. Cei mai multi care lucreaza sub un brand mare amesteca substantele in proportiile dinainte stabilite si gata. Ce-o iesi, aia e ! Motoarele de turisme nu pica asa usor, deci treaba merge mai departe.

Desigur, ma poti contrazice cu Castrolul despre care tu zici ca e tot de Germania. Apropo de asta, nimeni nu mi-a raspuns la o intrebare pe care am pus-o cateva pagini in urma: Ce desemneaza codul de bare ? Tara de fabricatie sau aia de imbuteliere ? Judecand dupa unele produse, inclusiv alimentare, prezente la noi in supermarketuri, eu tind sa cred ca e doar tara de imbuteliere. Cea mai pacatoasa norma existenta la ora actuala este aia cu Made in EU !!! De ce naiba nu scrie made in Germany ? De ce noi scriem pe produsele noastre "made in Romania" - la export, respectiv "fabricat in Romania" pentru consumul intern, pentru ca vrem sa aratam lumii un produs de calitate, aspect valabil oriunde in lume, chiar si in Germania cu uleurile LM (pe alea scrie clar made in Germany), iar pe unele produse scrie made in EU ? Adica unii producatori tin la brandul de tara, iar altii nu ?

Pe langa Castrol, BP mai detine si brandul Aral. De ce pe Aral scrie "Made in Germany", iar pe Castrol scrie "Made in EU" ? Calitatea judecata dupa masuri diferite (la primul tara, la al doilea brandul) chiar nu ridica niciun semn de intrebare ?

Edited by cristi.r, 04 October 2011 - 18:27.


#1184
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,921
  • Înscris: 09.12.2004

 N62B44, on 1st October 2011, 00:11, said:

Se poate, dar nu m-a interesat niciodata si nici nu prea e un ulei comun.
Attached File  a.JPG   44.93K   52 downloads
:lol:

#1185
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 Evergreen, on 24th August 2011, 13:18, said:

dar de asta cu nume de sirop de tuse ceva pareri?
http://www.ravenol.de/products?part=57

Alt ulei pe care l-am recomandat (pe lângă LM).

#1186
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 tudorart, on 29th July 2011, 20:55, said:

Eu lucrez la o firma de importatori de uleiuri auto sintetice (PAO si POE) si nu inteleg de unde vine conceptia ca anumite viscositati denota automat felul de ulei-sintetic full, sintetic semi, mineral sau mai stiu eu ce. Adica noi vindem uleiurile astea in toate viscositatile posibile. Inainte vindeam si uleiuri minerale si minerale sintetizate si  aproape tot in aceleasi viscositati ca si astea de grupa IV si V. Bine poate cu mici exceptii cand e indexul de viscositate  mare (0W,5-50,5-60,10-60). La exceptiile astea ader si eu dar la celelalte nu va inteleg. De ex un 5W-30,10W-30,10W-40 poate sa fie de gr2,3,4,5.

Ți-ai răspuns singur. Un 0w40, 0w30, 5w50, 5w60 este sigur sintetic. Un 10w40, 20w50, etc. sigur nu este sintetic. Sau e ceva foarte exotic care oricum nu are ce căuta în motoare de stradă.

#1187
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 Speedo, on 16th September 2011, 10:46, said:

Eu cred ca daca sunteti ingineri cu o specialitate mecanica si va mai aduceti aminte din facultate, puteti intelege importanta honuirii unui cilindru/piston si mai apoi puteti intelege de ce un anumit consum de ulei este acceptat.

Ingrijorarea vine doar in momentul in care nu ai nici un consum de ulei!
Orice masina consuma, doar ca la unele nu se vede si pe joja ochiometric. Cand nu mai consuma, damage is close.

La motorul meu cea mai mare parte a consumului de ulei sunt de fapt pierderi:

[ http://s3.postimage.org/1tejyfd50/IMG_0181.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://img155.imageshack.us/img155/4876/ulei.th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

După aceea urmează ce se consumă prin racordul de recirculare gaze de carter:

[ http://img22.imageshack.us/img22/2219/cartd.th.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ce se mai pierde/consumă pe alte căi sunt firmituri.

 Speedo, on 23rd September 2011, 17:44, said:

Si la PGT la unele modele cu motoare de la 2.0 in sus, in cutie se completeaza printr-un buson pe deasupra, se torna exact cantitatea din manual, in caz de prea plin busonul respectiv are o supapa care lasa sa iasa uleiul extra, murdarind cutia si dand de gandit pentru neavizati.

Nu. E un bușon de nivel pe unde se și umple cutie. E fie în lateral, fie pe carcasa diferențialului, pe partea dreaptă.

 N62B44, on 27th September 2011, 21:00, said:

Si toate belelele astea pentru ca BMW are programul ala de revizii gratuite timp de 5 ani in Europa si vrea sa mai scuteasca niste bani ( e vreo 20 euro un litru de ulei "lifetime").
Si exemplele cu sinteticele astea tinute 20-30 k in motor si probleme aparute sunt gramada pe net.

Ce te aștepți de la o marcă de cocomobile? :lol:

Edited by SonyAD, 06 October 2011 - 02:10.


#1188
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
Da chiar ca, a incercat un posesor de BMW in garantia de 5 ani moca sa aduca alt ulei la revizie, decat cel recomandat de mesterii bmw?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate