Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 Cat de riscant e sa rezerv un hot...

Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...
 

PMB elimină gratuitatea pentru hibride

* * * * - 3 votes
  • Please log in to reply
51 replies to this topic

#37
thorxx

thorxx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 18.07.2022

 Pekiasan, on 31 octombrie 2022 - 19:02, said:

Multe sunt facute sa fe hibrid doar cu numele. Mild-hybrid. Adica ai un motoras electric si o baterie care te ajuta fix ca un sut in fund. Nu impinge masina aproape deloc. In schimb baza e tot motorul termic de 3-4-5-6l care ofera tractiunea. E o gaselnita de marketing. Care ajuta utilizatorul final sa plateasca impozit mic si taxe f. mici la un motor de 3-4-5-6l . Cand vor deschide ochii si cei de la stat(ul degeaba) ?
Asta e si ideea, ca in oras unde sunt viteze mici sa mearga masina pe motorasul electric, cand te infingi in acceleratie sa ii dai talpa intra motorul petrolier.
Prinzi coloana si inaintezi in ritm de melc, intra motorasul ala mic electric care te taraste metru cu metru cat stai jumatate de ora in coloana. Dupa ce treci de blocaj si merge sa ii dai talpa, intra petrol putere.

#38
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017
La un mild hibrid motorasul ala electric nu te taraste nici macar un mm darmite 1 m :) !

#39
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,778
  • Înscris: 22.12.2006
Mild hibrid doar asista motorul termic, sunt mai multe sisteme, cel mai des intalnit fiind alternatorul reversibil care porneste motorul la cald si ajuta la demaraje cu 2-3 cai
Mhev nu se deplaseaza deloc in mod electric.

#40
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016

 CRG, on 31 octombrie 2022 - 07:09, said:

Eu nu înțeleg de unde ideea constituțională de egalitate între deținătorii de electrice și cei de termice atâta timp cât eu înghit noxele mașinilor lor , dar invers nu. Nu suntem egali. Tu îmi faci mie un rău,  eu ție nu. Mie îmi pasă de tine, invers nu.

Asta zic și cei din Rovinari, de ce trebuie sa suporte ei poluarea ca să te dai tu cu electrica.

#41
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

 andreyvsjoker, on 31 octombrie 2022 - 21:36, said:

Nu inteleg! ce tot discutati aici? Care-s cotetele alea de Plug-in care nu au regenerative braking?
Energia aia cinetica, transformata in energie electrica vine fix de la ICE.
Nu-i vorba de recuperarea energiei ci de încărcare folosind motorul termic.

#42
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,255
  • Înscris: 25.01.2007
Pai energia recuperata de unde vine? Nu cumva de la energia generata de ICE pentru a aduce masina la o viteza sau a o urca peste un deal? Ba da. Deci tot de la ICE se incarca dar indirect.
Si oricum ideea, gresita dealtfel, era ca PHEV plimba bateria descarcata la 0 fara utilitate ceea ce nu e adevarat. In rulare vor aparea cicluri de incarcare si descarcare a bateriei la Orice PHEV, chiar daca nu e conectat la o priza.

A incarca bateria direct de la ICE ar fi o mare prostie. Ar face masina chiar mai ineficienta. Transformi o energie in alta, cu pierder... nu are sens. Logic e sa folosesti doar energia care altfel ar fi pierduta, pentru a incarca bateria.
Cele care o fac, probabil o fac doar pentru a genera putere suplimentara pe accelerare dar aia e alta mancare

Edited by andreyvsjoker, 01 November 2022 - 18:14.


#43
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,959
  • Înscris: 30.08.2005

 MicroEdge, on 01 noiembrie 2022 - 15:29, said:



Asta zic și cei din Rovinari, de ce trebuie sa suporte ei poluarea ca să te dai tu cu electrica.

Stai chill, că nu am nevoie de Rovinari să mă deplasez. Uită-te la procentele de import și export. Get it?

Attached Files



#44
yekun

yekun

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,426
  • Înscris: 13.10.2022
Iar tu ești etalonul, toți sunt ca tine, nu ?

Și ce faci tu e aplicabil la toți ceilalți posesori de EV care stau la bloc, să și monteze panouri pe balcon, treaba lor...

Dacă ziua e la servici, să lumineze panourile cu lanterna și să și încarce EV ul noaptea, ce mama dracu ?

#45
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 yekun, on 01 noiembrie 2022 - 18:19, said:

Iar tu ești etalonul, toți sunt ca tine, nu ?
Suntem mai multi, nu e numai el.

Dar oricum argumentul cu "Rovinari" este slab...
  • la termocentrale se aplica masuri anti-poluare mai stricte decat se pot pune pe autoturisme (din motive de spatiu si cost)
  • utilizarea combustibililor fosili este in scadere
  • cota de energie electrica din surse regenerabile a crescut si va tot creste si de asta vor beneficia toate masinile electrice, inclusiv cele aflate deja in exploatare. Adica pe masura ce avanseaza in varsta, masina electrica va polua mai putin. La masinile cu pistoane este invers: cu cat e mai veche, polueaza mai mult.


#46
wrc2007

wrc2007

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,223
  • Înscris: 01.08.2007

 MicroEdge, on 01 noiembrie 2022 - 15:29, said:

Asta zic și cei din Rovinari, de ce trebuie sa suporte ei poluarea ca să te dai tu cu electrica.
pai si aia de langa rafinarie ce vina au?

#47
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,044
  • Înscris: 09.08.2005

 andreyvsjoker, on 01 noiembrie 2022 - 18:09, said:

Pai energia recuperata de unde vine?
Aia recuperată e de la frînare.

 andreyvsjoker, on 01 noiembrie 2022 - 18:09, said:

A incarca bateria direct de la ICE ar fi o mare prostie.
Prostie, neprostie, exact asta pot face. O parte din energia motorului e utilizată pentru a pune în mișcare un generator, la fel ca la mașinile full hybrid. La plug-in (nu știu dacă la toate dar la unele sigur) poți alege să încarci la priză sau să încarci folosind ICE. Recuperarea din frînare e bașca.

Edited by radunic, 02 November 2022 - 15:24.


#48
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,403
  • Înscris: 28.10.2018

 radunic, on 02 noiembrie 2022 - 15:24, said:

O parte din energia motorului e utilizată pentru a pune în mișcare un generator,

Generatorul fiind chiar motorul electric, care poate schimba modul de functionare.

La VAG motorul electric este instalat intre volanta si cutia de viteze si are forma circulara (cilindica). Deci cand masina sta pe loc si vrei sa iti incarce bateria la ralanti (dar si in mers e valabil), motorul cu combustie se apuca sa invarta motorul electric in mod generator, producand curent care incarca bateria. Poti vedea pe displayul de bord cum consumul creste la aproape 3 litri pe ora ca sa produca cam 3 kWh. Deci e un mod extrem de scump de a incarca bateria arzand benzina, dar exista posibilitatea asta.

Cel mai mai avantajos e sa franezi regenerativ lasand masina sa curga cand vezi semaforul din departare ca se face rosu. Dupa care evident te mai duci si tu pe la o statie cu plata sa incarci. Este important sa ai curent mereu in baterie pentru ca motorul electric si cel ICE lucreaza complementar. Ambele motoare au plaje diferite de eficienta, deci daca le folosesti in tandem in mod hibrid cum le-a gandit producatorul, scoti niste consumuri superbe, mai ales in oras in trafic bara la bara.

Edited by abac, 02 November 2022 - 16:25.


#49
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016

 CRG, on 01 noiembrie 2022 - 18:10, said:



Stai chill, că nu am nevoie de Rovinari să mă deplasez. Uită-te la procentele de import și export. Get it?

Oare cum se face balansare rețelei datorita producției intermitente de energie solara și eoliana? Nu cumva se poluează degeaba doar datorita acestor intermitente?
Hai sa vedem cati din România stau la casa și câți la bloc. Din cei ce stau la casa cati își produc energia electrica.

#50
Zoot

Zoot

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,118
  • Înscris: 13.03.2003
A injectat in retea 43 kW intr-o LUNA, mare "dezechilibru" si o "intermitenta" fantastica ce a generat in retea. Omul are o auto-suficienta excelenta, cam la asa ceva aspira orice posesor de panouri.
Ar trebui felicitati si incurajati cei care stau la casa si pun panouri (multi pe banii lor), ajutand reteaua si dependenta de energie din alte surse, nu blamati ca fac dezechilibre sau alte minuni si aberatii. Cred ca e si logic de ce furnizorii de energie nu agreeaza aceste mici proiecte, e potential profit minus pentru ei.
La fel si EV-ul, un esapament in minus care nu se mai aduna la poluarea locala generala, iar aici eliminarea gratuitatii pentru hybrid este foarte intemeiata, deoarece s-au folosit tot felul de tertipuri pentru acesti hibrizi de catre producatori, in cu totul alte scopuri decat cele ecologice.

Parca avem un dar divin sa sa mergem spre rau doar de amorul artei, decat spre bine.

#51
andreyvsjoker

andreyvsjoker

    unProfessional Joker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,255
  • Înscris: 25.01.2007

 radunic, on 02 noiembrie 2022 - 15:24, said:


Aia recuperată e de la frînare.


Prostie, neprostie, exact asta pot face. O parte din energia motorului e utilizată pentru a pune în mișcare un generator, la fel ca la mașinile full hybrid. La plug-in (nu știu dacă la toate dar la unele sigur) poți alege să încarci la priză sau să încarci folosind ICE. Recuperarea din frînare e bașca.

Lol, ai impresia ca nu inteleg? De unde vine defapt energia aia? Ca nu poti sa ai franare fara sa pui masina in miscare. Cred ca postarea mea a fost destul de clara trebuie doar sa citesti.

La EV-ul meu, un motor de 60kW recupereaza 7.6kwh /100km la un consum mediu al Motorului de 15kwh/100km. Energia din recuperare e chiar f multa. Desigur,depinde de motor si dimensiunea bateriei dar  a zice ca ce se recupereaza nu e important e de-a dreptul o prostie.

PS: Ca sa nu aud discutii cel de mai sus e consumul motorului, cu propulsia. Consumul mediu total e 10.7kwh/100km

Edited by andreyvsjoker, 02 November 2022 - 23:11.


#52
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
era si cazul. Electric-hibrid e o porcarioara cu mult marketing. Unele masini cara sute de kg in plus ca baterii+motor electric, altele au o baterioara de jucarie buna pentru 15km, mildurile sunt chiar degeaba. In realitate consuma benzina exact ca o masina oarecare, ba chiar mai mult unele.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate