Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 

2021 Hyundai i30 Highway, Shimmering Silver - 1.5 DPi 6MT

* * * * * 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
90 replies to this topic

#1
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,555
  • Înscris: 21.12.2006
Dupa ce am incheiat jurnalul anterior cu putin timp in urma, am placerea sa deschid un nou jurnal. Am ramas fidel masinilor asiatice, trecand de la japoneza la sud coreana:
  • Hyundai i30 hatchback, facelift 2021, echipare Highway, culoare Shimmering Silver, motor 1.5 DPi 110 CP, 81kW, 144 Nm, cutie 6MT

Pret de achizitie 14,968.6 Euro + tichet RABLA (1500 Euro). Pretul final platit a inclus si un discount de 861 Euro fata de pretul afisat online la data negocierii pentru programul RABLA, insa discountul real fata de discutia initiala a constat in contravaloarea culorii metalice ~405 Euro.

Pe 4 Septembrie am facut test drive cu masina, in saptamana urmatoare am initiat negocierile si am aplicat pentru programul RABLA.
Pe 8 Septembrie s-a lansat comanda ferma pentru masina, odata cu validarea dosarului pentru RABLA - cu estimarea unui termen de livrare de 3 luni, masina fiind fabricata in Cehia, la Nosovice.

Pe 8 Decembrie, dupa exact 3 luni de la lansarea comenzii am preluat masina de la dealer.

Pe langa pretul masinii am mai avut urmatoarele costuri:
- 1004 Lei - RCA Omniasig 12 luni
- 1938 Lei - Full CASCO Gothaer 12 luni, fara fransize
- 1150 Lei - set cauciucuri All Season Vredestein Quatrac 205/55 R16 91H
- 232 Lei - presuri de cauciuc originale, inscriptionate i30
- 351 Lei - numere rosii, schimb anvelope, montaj presuri, spalat masina si pregatire de livrare la reprezentanta 🤮

Nu am apucat sa parcurg decat 15 Km, masina e foarte bine insonorizata, motorul toarce frumos, nici nu imi dau seama cand se opreste la semafor. Abia cand calc ambreiajul pentru a pleca realizez ca reporneste si motorul. Ce citisem si vizionasem in review-uri despre acest nou motor se adevereste: este foarte elastic -  m-am trezit ruland in tr. V la 40 Km/h cu 1500 rpm si accelerand fara a simti trepidatii.

I30 este un upgrade fata de Yaris, insa dupa ce l-am predat la RABLA m-am dat cca. 1500 Km cu un Volvo V40 D2 cu dimensiuni, forma, masa, portbagaj si anvelope (aproximativ) identice cu i30. Revenind de la diesel la benzina se resimte lipsa puterii brute, insa am regasit rafinamentul si elasticitatea. Oricum, m-am convins inca odata ca nu ma impac cu motorizarile diesel. Nu am probleme in a le conduce, dar nu sunt pe gustul si stilul meu.

Masina in echiparea Highway s-a livrat standard cu anvelope de vara Michelin Primacy 4 (DOT 4321, Made in Germany), fara a fi posibila schimbarea acestora din fabrica cu altele potrivite sezonului, asa ca am optat sa le inlocuiesc inainte de a iesi pe poarta dealerului cu Vredestein Quatrac, modelul All Season lansat in 2020 si foarte bine cotat in teste. Anvelopele sunt fabricate in Ungaria, sunt inscriptionate M+S, dar si cu simbolul 3PMSF (muntele+fulgul de nea), asa ca sunt acoperit atat legal, cat si dpdv al conditiilor CASCO.

Nu am apucat sa fac poze, iar culoarea nu este acel argintiu metalic, ci mai degraba un gri metalizat. Am sa atasez poze ce redau mai aproape de realitate culoarea, cu mentiunea ca apartin unui dealer polonez.

Attached File  55050.jpg   423.82K   274 downloadsAttached File  55053.jpg   431.98K   258 downloadsAttached File  55051.jpg   445.68K   244 downloadsAttached File  55052.jpg   431.36K   234 downloadsAttached File  5505c.jpg   316.17K   281 downloadsAttached File  5505a.jpg   331.97K   323 downloadsAttached File  55058.jpg   263.2K   299 downloadsAttached File  55054.jpg   332.82K   257 downloadsAttached File  55056.jpg   347.32K   51 downloadsAttached File  55056.jpg   347.32K   51 downloadsAttached File  55057.jpg   323.98K   218 downloadsAttached File  55059.jpg   460.73K   198 downloadsAttached File  5505b.jpg   427.59K   193 downloads

La fel, am sa atasez si fisa cu specificatii, planul de revizii si graficul motorului, in loc de a posta link-uri care vor disparea in timp.

Attached File  1.5_DPI 4x3.jpg   30.27K   161 downloads
Attached File  Specs_New-i30-1.5-110CP-DPi-5DR-Highway_2021.pdf   271.34K   63 downloads
Attached File  Revizii_i30-2020-15-MPi-benzina-.pdf   253.92K   57 downloads

#2
asul

asul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 24.12.2005
Să o conduci cu plăcere și să te țină cel puțin cât Yarisul! Posted Image

#3
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Fostai lele cat ai fost Yaris, verde frumos! Acum te inlocui un Hyundai aratos Posted Image

S-o stapanesti sanatos si fara probleme!
Bun scor la RCA si Casco, ce clasa Bonus ai?

Din pacate toate masinile ies de la Montaj General cu anvelope de vara, niciun producator nu coreleaza anvelopele cu sezonul vanzarii, cel putin la noi nu am vazut asta. Maxim sa-ti dea All Season cum o fac pe Duster si alte crossover-e.

Edited by connectorxp, 09 December 2021 - 17:02.


#4
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
S-o stăpânești sănătos! :)

#5
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,793
  • Înscris: 08.01.2010
Foarte multa masina pentru banii platiti.

#6
MKdens24kw

MKdens24kw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,859
  • Înscris: 02.02.2014
Am avut o singura experienta cu all-seasons. Este vorba de Kleber Quadraxer 2  sub patronaj Michelin. Dupa 2 ani si 40k km s-au intarit ca naiba acum iarna , au inceput sa se crape din vara si sa scartaie prin curbe si cand conduc mai sustinut. Sunt dezamagit de ele. Am hotarat sa merg cu dedicate pentru fiecare sezon.

On topic- sa o stapanesti sanatos!! Frumoasa masina. Si mie imi plac asiaticele pe benzina.

#7
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,555
  • Înscris: 21.12.2006
Multumesc tuturor pentru urari, versuri si gandurile bune!

@asul - asa am gandit si eu: daca Yaris a costat <13,000 Euro si l-am tinut 13 ani, I30 de ~15,000 Euro si il voi tine 15 ani... fara reparatii

@connectorxp - acum B6, iti dai sema ca daca aveam B8 mai scadeam 200 lei. La CASCO Gothaer are promotie 3+3 (full CASCO) pana la sfarsitul anului. Eu am incercat sa obtin cotatie online, insa simulatorul lor evalueaza masina la pretul de lista ~20,000 €. Agentul meu a reusit sa obtina cotatie pentru pretul de factura ~16,500 € si a scos prima la 391.4 €. Urmatoarea oferta o aveam de la Omniasig pentru 443 €, dar nu era acoperirea full.

@Cumulus - asta m-a interesat si pe mine: best bang for the bucks. Am testat Kona, motorul de 1l Turbo era mai fasnet, dar simteam ca ma "strange" masina. Am testat Vitara cu 1.4 Turbo, motorul era fantastic, masina o simteam perfect (ca si pe Yaris) dar interiorul era slabut si termenul de livrare necunoscut. Originile germane sau franceze nu m-au interesat, Toyota in buget nu mi-a placut, asa ca am ales rational: i30 = placut, in buget si la termen.

@MKdens24kw - am ales anvelope all season din comoditate (nu preconizez mai mult de 10-12.000 Km anual), de sila aglomeratiei si a incompetentei de la vulcanizari, dar si in baza review-urilor. Masinile de la firma au cele mai penale anvelope dedicate, colegii parcurg minim 30.000 Km anual fara probleme sau incidente, le-am condus si eu destul fara probleme si m-am gandit ca mai bine premium all season decat penal dedicat.


Pentru cine are curiozitati referitoare la diferentele motoarelor din grupul Hyundai / Kia benzina turbo 1 L vs benzina aspirat 1.5 L se poate elucida din clipul de mai jos
Spoiler: turbatul castiga la reprize, consumul de carburant e similar indiferent de conditii, aspiratul e mai flexibil si se bucura de prezumtia de fiabilitate

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EvTzJu8xTOI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#8
GLA

GLA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 23
  • Înscris: 13.08.2017
Bafta cu masina, domnule!

#9
Anthraxs

Anthraxs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 421
  • Înscris: 11.04.2010
Sa o stapanesti sanatos! Frumoasa masina Posted Image

#10
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,639
  • Înscris: 22.03.2007
Bravo! Să o stăpânești sănătos!

#11
Phonyx

Phonyx

    Veteran

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,586
  • Înscris: 11.07.2006
Cat mai multi km fara incidente,norocosule eu astept un Tucson de juma de an.

#12
pancone99

pancone99

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 264
  • Înscris: 03.07.2008
Foarte fiabil motorul!Ma bucur ca nu te-ai dus catre motor de 1l ! In rest drumuri cat mai multe si fara incidente!

#13
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,639
  • Înscris: 22.03.2007
Să ne spui cu ce ulei vine din fabrică, dacă e scris pe undeva (Shell...). La fel, dacă au păstrat suspensia independentă pe spate, cât consumă și dacă face figuri marșarierul. Mulțumesc.

@pancone: de unde știi că motorul e fiabil? Nu cred că are mai mult de un an de când e pe piață,  e cu injecție directă (nu MPi, posibil depuneri de carbon, au fost cazuri și încă multe atât la 1.6 GDi, și 1.6 TGDi), în plus, dacă nu greșesc, are 2 injectoare pe fiecare cilindru. Mai multe piese, mai multe șanse de stricăciuni spune un clasic în viață. Este aspirat, dar nu cred că a atins cineva măcar 100.000 de km, să vedem cum stă cu consumul de ulei, eventual bug uri de fabricație. Spunea cineva că în primele 6 luni de producție abia se reglează liniile de fabricație (în ultimele 6 probabil că le dereglează).

Edited by takis, 09 December 2021 - 22:14.


#14
puiutu73

puiutu73

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 202
  • Înscris: 09.02.2007
Să o stăpânești sănătos!

#15
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,555
  • Înscris: 21.12.2006
DPi vine de la Dual Port injection.

Pentru ardere completă și economică a carburantului  motorul folosește injecție multipunct la mers normal, turații joase, adică majoritatea timpului în care rulează. La turații mari folosește injecția directă pentru spor de putere și eficiență.

Nu am primit manualul mașinii în format fizic, dar în cel electronic este recomandat pentru motorul meu:

- ulei Shell API SN PLUS: 0W20

sau

- ulei API SN PLUS/SP sau ILSAC GF-6

Edited by nei-k, 10 December 2021 - 06:24.


#16
special

special

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,685
  • Înscris: 03.03.2007
Felicitari pentru achizitie. Referitor la anvelope ai facut o alegere foarte buna, le am si eu pe masina si sunt excelente in orice conditii . De la ce dealer ai comandat masina? Am facut  si eu comanda de Elantra ,pe langa vopsea gratis si vreo 200e discount, am mai primit si covorasele si numerele gratuit.

#17
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,555
  • Înscris: 21.12.2006
Mașina a fost comandată prin DAB Auto București.

Se pare că reducerile oferite la Hyundai sunt cam aceleași, împachetate diferit, în funcție de cum te citește vânzătorul: fie contravaloarea vopselei, fie covorașe + numere roșii + mic discount. Aviz amatorilor la ce se poate negocia, dacă poți negociază tot!

@takis - rămăsesem dator cu o informație: se pare că mașina are în continuare suspensie independentă, deși citisem că Hyundai ar fi renunțat la ea pe i30, versiunea 2020. Conform specificațiilor atașate:

Suspension 1.5 DPi
Front: MacPherson strut
Rear: Multi-link / CTBA

Attached Files


Edited by nei-k, 10 December 2021 - 11:19.


#18
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Misto treaba cu DPi ca la cum ai in plan sa o pastrezi nu vei avea probleme cu "afumatul" valvelor de admisie cum se intampla la motoarele cu injectie directa. Practic este o alternativa la sistemul D4S si Dynamic Force vazut la Toyota si alti producatori, este bine ca reduce cantintatea de particule fine emise de masina.

La tine ai independenta pe spate? Atunci este fain ca sta altfel pe sosea fata de bara de torsiune sau alte minuni de buget.

Edited by connectorxp, 10 December 2021 - 20:32.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate