2021 Hyundai i30 Highway, Shimmering Silver - 1.5 DPi 6MT
Last Updated: Jun 04 2023 19:42, Started by
nei-k
, Dec 09 2021 15:25
·
8
#19
Posted 10 December 2021 - 23:00
#21
Posted 11 December 2021 - 23:23
nei-k, on 10 decembrie 2021 - 06:19, said:
DPi vine de la Dual Port injection. Pentru ardere completă și economică a carburantului motorul folosește injecție multipunct la mers normal, turații joase, adică majoritatea timpului în care rulează. La turații mari folosește injecția directă pentru spor de putere și eficiență. Nu am primit manualul mașinii în format fizic, dar în cel electronic este recomandat pentru motorul meu: - ulei Shell API SN PLUS: 0W20 sau - ulei API SN PLUS/SP sau ILSAC GF-6 E bine ca e dual port. Nu vei avea problemele motoarelor cu admisie uscata (GDI) cu depuneri pe supape si altele... |
#23
Posted 12 December 2021 - 06:58
#24
Posted 12 December 2021 - 12:25
takis, on 11 decembrie 2021 - 23:45, said:
Și nici cu oil dilution, ca la Honda... Cu putina rigoare se pot limita si problemele alea. Sau cu un CVT si rigoare mai putina Mai ramane sa si merite deranjul... Altfel, asta are cuplu prea mic raportat la capacitatea cilindrica pt a aparea probleme din alea chiar sa fi fost doar GDi. |
#25
Posted 12 December 2021 - 12:59
Meama, si cand te gandesti ca eu sunt ironizat pentru cei 200 nm ai mei, obtinuti dintr-un motor turbo...nici nu vreau sa ma gandesc cat HEIT iti iei tu, cu 144 nm, dintr-un aspirat. (sper ca intelegeti nota ironica, de umor )
Revenind on, sa o stapanesti sanatos! Cum a zis cineva, pt banii dati, ai masina multa! |
#26
Posted 12 December 2021 - 14:19
Atata timp cat nu incearca nici el sa o umfle si nici masina nu e perceputa ca o alegere semnificativ mai buna decat a altora, nu se intrunesc conditiile generatoare de hate
Pe topicul cu Yaris si-a cam luat hate uneori pt ca o cam umfla. |
#27
Posted 12 December 2021 - 20:24
@underb - ce dracu' era umflat la Yaris? L-am prezentat asa cum a fost pentru mine!
Revenind la i30, am bagat azi 1/3 din rodaj, pentru o pizza, pana la Busteni si retur, via DN7 + DN71 - cota 1000. Nu am mai prins zapada precum week-endul trecut, cand am fost cu v40-ul pe acelasi traseu, in schimb am prins umezeala, apa la greu pe carosabil, alternativ cu asfalt umed si pietris adus de apa de pe versanti. Si ceva asfalt uscat prin apropierea Bucurestiului. Ma declar foarte multumit de anvelope in conditiile intalnite astazi. Am intrat si tare, si incet prin apa. Nu am incercat sa franez prin apa ca n-am vrut sa-l sperii pe fiimiu. La fel, foarte multumit si de masina. Mult mai silentioasa si relaxant de condus fata de v40 condus anterior. Pentru ca motorul e foarte flexibil am mers zeci de Km pe serpentine si prin sate doar in treapta 4, de la 30 la 90 Km/h se poate conduce ca si o masina cu cutie automata, daca nu ai pretentii de raspuns instant la apasarea pedalei de acceleratie. Accelerezi usor de la 1200 rpm si motorul se tureaza incet si sigur, iar masina accelereaza incet, fara proteste sau trepidatii. La fel, motorul maraie gutural la accelerare, insa odata stabilizat la o turatie zgomotul nu mai este sesizabil. Ma gandesc ca la acceleratie injectia directa si valvele de admisie deschise mai mult determina acel sunet, apoi dupa stabilizare, injectia multipunct reintra in drepturi si calmeaza situatia. De la 4000 rpm in sus motorul ramane marait... Suspensii bune, directia cam prea asistata, mi-ar fi placut sa fie putin mai ferma. Dar, stiam ca asa e la Hyundai si Kia. Insa m-am distrat pe serpentine, atat cat mi-a permis traficul si conditiile meteo. O zic din start, ca sa nu existe dubii: cine are pretentii la depasiri din scurt cu acest motor va fi dezamagit. Sa mearga pe 1.5 T-GDI ! In schimb, pentru condus defensiv si atent, masina e capabila de depasiri, dar cu elanul de rigoare. Spatiile de depozitare pe portiere sunt mai mari si mai ergonomice decat la V40, pana si fiimiu a remarcat ca poate stoca telefonul, sticla de apa si un termos pe portiera, si le poate accesa lejer fara sa se uite la ele. Si nasoale: - Ma deranjeaza motorasul stergatorului spate, bazaie enervant la fiecare miscare. Nu stiu daca "asa face toate" sau doar a mea, dar o sa aflu - Peste 120 km/h simteam trepidatii in volan. Am sa verific intai presiunea in anvelope, eu am mers pe mana celor de la reprezentanta, gandind ca daca mi-au cerut 50 Euro pe manopera schimbului de anvelope stiu si ce fac. Daca nu se dovedeste a fi presiunea inegala cauza trepidatiilor, merg peste ei, si pentru semnalarea bazaitului de mai sus - Am folosit Android Auto conectand telefonul prin cablu la masina, pentru Waze si telefonie. Am observat ca folosind Waze prin AA acesta nu mai salveaza logul calatoriei in cont si nu prea imi convine. Daca vorbeam la telefon prin BT-ul masinii, la terminarea conversatiei Waze ramanea fara glas, avertizarile sale fiind redate doar prin speakerul telefonului. La fel si muzica redata prin BT-ul masinii de pe telefon, dupa terminarea convorbirii telefonice era redata doar prin speakerul telefonului, nu se mai refacea conexiunea BT cu masina. - Lane assistul e intrusiv, din fabrica vine setat pe nivelul maxim de agresivitate. Zilele trecute nu l-am sesizat, ca am circulat doar seara prin oras. Azi pe lumina a aratat ce poate si m-a speriat un pic cand mi- atras de colan intr-o curba usoar, de am crezut ca derapeaza rotile. Apoi incercam sa pastrez putina distanta de refugiile de tramvai, apropiindu-ma de banda 1 si el ma tragea spre refugiu. Noroc ca m-am prins ca am buton de dezactivare pe volan. Consumul pe ~ 320 Km, a fost de 5,6 l/100 Km, pe serpentinele de la Cota 1000 crescuse spre 6,1 l/100 Km. Am plecat la 8.30, la 15.20 am parcat acasa, ca deja incepuse cursa de F1 si ma grabeam sa-l vad pe MAX Campion ! Drumuri bune! |
#28
Posted 12 December 2021 - 20:32
1. Nu-i mai da 4000 rpm cât ești în rodaj! Ai răbdare macar 1000 de km.
2. Anvelope dezechilibrate. Chiar și la reprezentanță, pot să fie aparatele decalibrate. |
|
#29
Posted 12 December 2021 - 20:36
Citisem acea recomandare si in manual... N-am avut unde sa merg cu 4000 rpm, dar am atins acea turatie si am redus rapid. Incerc sa ma abtin inca 650 Km ! Azi am incercat sa trec motorul si cutia prin cat mai diverse regimuri de mers.
Edited by nei-k, 12 December 2021 - 20:38. |
#30
Posted 12 December 2021 - 21:09
takis, on 12 decembrie 2021 - 20:32, said:
1. Nu-i mai da 4000 rpm cât ești în rodaj! Ai răbdare macar 1000 de km. 2. Anvelope dezechilibrate. Chiar și la reprezentanță, pot să fie aparatele decalibrate. 4000 in rodaj face mai putin rau decat cresterea vitezei cand ai sub 2000 in intreptele mari (de la a4a in sus). Nu ca e recomandat sa treci de 4000... Sarcina e la fel de importanta ca si turatia in rodaj. ------------- Initiator, atata timp cat nu ii ceri tot ce poate da la o anumita turatie, oricare ar fi acea turatie (in niste limite rezonabile), esti in zona safe. Poate ar fi bine sa amani mersul ca si cu automata pt mai incolo. Treaba in sine cu rodajul e discutabila pt ca multi contesta necesitatea lui. Pt de alta parte, mare lucru nu pierzi daca o menajezi putin la inceput. Legat de cuplul motorului, avand un 1.4 si un 1.6 pot sa zic un singur lucru. Clima cu compresor cu volum variabil face toti banii pt un astfel de motor. Mai ales dupa ce se stabilizeaza temperatura impactul e nesemnificativ. ACul manual cu compresor obisnuit pune motorul in genunchi. Iar tr6 e binevenita. Dupa rodaj, evident E cam mare sarcina in tr6 pt rodaj (in caz ca e necesar). Enjoy! nei-k, on 12 decembrie 2021 - 20:36, said:
Citisem acea recomandare si in manual... N-am avut unde sa merg cu 4000 rpm, dar am atins acea turatie si am redus rapid. Incerc sa ma abtin inca 650 Km ! Azi am incercat sa trec motorul si cutia prin cat mai diverse regimuri de mers. De obicei scrie sa nu se depaseasca 2/3 din turatia maxima. Edited by underb, 12 December 2021 - 21:13. |
#31
Posted 12 December 2021 - 21:27
nei-k, on 12 decembrie 2021 - 20:24, said:
O zic din start, ca sa nu existe dubii: cine are pretentii la depasiri din scurt cu acest motor va fi dezamagit. Sa mearga pe 1.5 T-GDI ! In schimb, pentru condus defensiv si atent, masina e capabila de depasiri, dar cu elanul de rigoare. Salutare, eu am Elantra cu motor aspirat - 1.6i 128CP. Crede-ma ca merge lejer la depasiri din scurt, trebuie doar sa retrogradezi si sa nu-ti fie frie sa vezi ca e la 4-4500 rpm. Si nu vorbesc de viteze gen 80-90 km/h ci de 120+. Nu as dori sa fiu perceput ca imi laud masina, chiar am fost critic cu ea pe jurnalul de bord de mi-au sarit fan-boy-ii in cap. |
#32
Posted 13 December 2021 - 00:32
Sa o stapanesti sanatos .In privinta masinii, sigur ai punte independenta pe spate?Un prieten are I30 1.4MPI pana in facelift (2020) si mare minune a fost cand ne-am uitat si avea punte semi rigida pe spate, ne-a dezamagit, se pare ca doar 1.5 T-GDI mai venea cu punte independenta plus surata ei Ceed pe orice motorizare.Cat despre taria suspensiei si mie mi s-a parut cam barcuta, e mult mult mai moale ca actualul meu Proceed care e kart.
|
#33
Posted 13 December 2021 - 09:00
paul_kelso, on 12 decembrie 2021 - 21:27, said: Salutare, eu am Elantra cu motor aspirat - 1.6i 128CP. Crede-ma ca merge lejer la depasiri din scurt, trebuie doar sa retrogradezi si sa nu-ti fie frie sa vezi ca e la 4-4500 rpm. Si nu vorbesc de viteze gen 80-90 km/h ci de 120+. Nu as dori sa fiu perceput ca imi laud masina, chiar am fost critic cu ea pe jurnalul de bord de mi-au sarit fan-boy-ii in cap. Nei-k , sa te poarte sanatos! Se ne povestesti ce si cum pe parcursul km Pare-se ca motorul asta stie sa consume putin aaa la prima impresie |
|
#34
Posted 13 December 2021 - 10:01
1.6 MPi de pe Elantra are 128 Cp, pe care nu îi simți neapărat, pentru că îi obține la 6000 de ture, și un cuplu de 154 Nm. Am avut această mașină, am dat 15.000 de euro (13.700 cu Rabla) pe ea în 2015, am ținut-o 3 ani și 70.000 de km și am vândut-o cu 9.000 de euro. Ca probleme (nerezolvate) au fost: un zgomot de rulment din cutia de viteze la rece, caseta/coloana de direcție scotea zgomot la virarea pe loc, s-a strâns un tachete la cremalieră, problema a persistat, puntea spate prost proiectată și placă presiune cu simptome de moarte prematură (după un rulaj 90% extraurban). Ca să sintetizez, Hyundai e un fel de Huawei al telefoanelor.
Edited by takis, 13 December 2021 - 10:05. |
#35
Posted 13 December 2021 - 10:31
Consumul de azi dimineață prin București : Muncii - N. Caranfil și retur:
IMG_20211213_085505.jpg 235.34K 123 downloads Consumul general pe cei 360 Km totali ai mașinii: IMG_20211213_085509.jpg 217.28K 140 downloads Am băgat telefonul pe sub mașină și m-am convins : nu are suspensie independenta pe spate: IMG_20211213_085900.jpg 434.66K 160 downloads IMG_20211213_085951.jpg 406.2K 139 downloads |
#36
Posted 13 December 2021 - 10:52
@nei-k
Referitor la trepidatiile din volan: 1. Verificat echilibrare roti la un service bun 2. In 2009 am cumparat un Accent MC nou cu geometria "praf-praf" Am reusit sa imi dau seama cand mi-au tocit anvelopele. Tot asa vibra de la 100+ km |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users