Deep Blue Crystal Mazda 3 Sedan Skyactiv-X
Last Updated: May 16 2024 17:49, Started by
closchkutza
, Sep 23 2020 10:39
·
22
#307
Posted 23 June 2021 - 11:32
Altfel, revenind la Mazdoi, de cateva saptamani a intrat in serviciu activ (pentru ca am reinceput sa ma duc la birou mare parte din saptamana) si incepe timid-timid sa adune km. Pana in momentul de fata (~6500km cred ca are) nu am ce sa-i reprosez din nici un punct de vedere, nu a calcat stramb niciodata, nici macar la nivel de "carcoteala" n-am ce sa zic mare lucru. Este exact ce m-am asteptat si am sperat sa fie, ba chiar in unele aspecte mi-a depasit nitel asteptarile.
Dpdv performante (chestie pe care mi-au zis toti si pe aici ca o s-o regret cand am luat decizia de a trece de la Civic la Mazda3) nu simt ca am pierdut mare lucru facand trecerea (o diferenta, evident, exista), dar cu siguranta am castigat pe mai multe fronturi. In acelasi timp insa, eu sunt constient ca mi-am luat masina cu motor aspirat si o tratez ca atare, nu ma astept sa se comporte ca un turbo. Daca stau bine sa ma gandesc si Civic-ul tot ca pe un aspirat il conduceam, nu vedea niciodata talpa sub 2500rpm iar WOT de la 3000. Pe final de vara avem programat un concediu de ~2 saptamani in care o sa iasa si din tara si o sa am ocazia sa merg cu ea pe distante mai mari de 1000km dintr-un foc. Este ultimul test si sper / ma astept sa nu dezamageasca cum a facut-o "fosta" (care a picat cu brio la capitolul uzabilitate pe distante mari) . Edited by closchkutza, 23 June 2021 - 11:33. |
#308
Posted 24 June 2021 - 07:19
closchkutza, on 22 iunie 2021 - 13:12, said:
Ieri dupa-amiaza Mazdoiu' si-a luat o mica bumbaceala din pricina vijeliei (cod rosu) care s-a abatut de nicaieri peste partea de nord a Ilfovului si in speta peste Corbeanca. Vreo 20 minute a dat grindina in continuu, dimensiuni variind intre "bob de mazare" si ceva pe la ~2cm in diametru. Ma uitam ca prostu' din casa la cum da in ea si nu aveam ce sa fac. Am inspectat-o astazi si, sper sa nu cobesc, pare sa fie scapat intreaga. Ca sa fiu 100% sigur tre' s-o spal (e un strat fin de praf acumulat in ultimele 2 saptamani care poate sa te fure) insa predictiile mele pana s-o vad erau mult mai sumbre. Grindina a batut dinspre spatele masinii, in lungul ei (perpendicular pe partea din spate a plafonului, deasupra lunetei). A mea nu a scapat, cod rosu aseara in Galati, grindina cum ai zis si tu ~2cm. Initial am zis ca e ok, dar dupa am dat pe ea cu prosopul pe care-l folosesc la uscat dupa spalare si sunt zone unde plafonul si capota sunt indoite (probabil si alte elemente), nu mult dar.. oricum bine ca se rezolva cu pdr si la ce grindina a fost, se putea mult mai rau. Edited by alliNdanuTz, 24 June 2021 - 07:19. |
#309
Posted 24 June 2021 - 09:50
Bine ca nu a sărit vopseaua, care e sensibila rău la Majdi.
A mea doarme în garaj, sper sa scape de genul asta de evenimente. |
#310
Posted 24 June 2021 - 09:51
Eu inca nu am spalat-o insa dupa ce s-a uscat m-am uitat in reflexia plafonului si capacului portbagaj la balustrata din sticla a unui balcon (care e chiar in dreptul masinii) si nu am vazut imaginea distorsionata deloc. Deci sanse mari sa nu fi patit nimic per total, daca suprafetele orizontale au scapat intregi.
@Kilow: vopseaua nu sare de la grindina, decat daca e cat porumbelul (grindina). Sa nu exageram totusi! Edited by closchkutza, 24 June 2021 - 09:52. |
#311
Posted 24 June 2021 - 09:56
Eu am avut parte de grindina suficient de zdravănă cât să-mi ciupească capota în doua locuri la un Citroen c1. Nu extrem de mare însă combinata cu vânt puternic 90-100km/h. Drept ca nici ala nu are cea mai grozava vopsea, era și bătrână, ținut afara, vopsea devenita casanta.
Scuze de offtopic, bine ca a scăpat Edited by KiloW, 24 June 2021 - 09:57. |
#312
Posted 24 June 2021 - 10:11
closchkutza, on 24 iunie 2021 - 09:51, said:
@Kilow: vopseaua nu sare de la grindina, decat daca e cat porumbelul (grindina). Sa nu exageram totusi! Adunata de pe social media. IMG_20210624_110742.jpg 124.02K 33 downloads |
#313
Posted 24 June 2021 - 11:15
closchkutza, on 24 iunie 2021 - 09:51, said:
@Kilow: vopseaua nu sare de la grindina, decat daca e cat porumbelul (grindina). Sa nu exageram totusi! Ciobeste lacul fara probleme de la 15-20mm in sus. In cateva saptamani se vad din ce in ce mai pronuntat puncte mate care incep sa se exfolieze. Exact ca si pe botul masinii de la pietricele de pe drum. |
#314
Posted 24 June 2021 - 17:53
closchkutza, on 23 iunie 2021 - 11:32, said:
Este ultimul test si sper / ma astept sa nu dezamageasca cum a facut-o "fosta" (care a picat cu brio la capitolul uzabilitate pe distante mari) . Mazda3 Gen4 mi se pare mult mai ok la drum lung cu noile imbunatatiri cu R&D facut cu pozitia omului in scaun, NVH si in principal imbunatatiri majore in frecventele pe care le auzi plus un sistem de sunet mai calitativ. (focusul lor pe human centric design). Cateva chestii interesante pe care eu le apreciez foarte mult (in general treburile astea human centric si integrarea om/masina); cred ca de asta si consider Mazda una din cele mai bune marci la ora actuala cu o gramada de inovatie care nu neaparat se vede in showroom sau spec sheet bagata pe toate modelele (gen G Vectoring Control, R&D pe pozitie la condus, etc): Mazda3, CX-30, CX-5, Mazda6. Edited by MembruAnonim, 24 June 2021 - 17:56. |
#315
Posted 24 June 2021 - 23:38
Dacă grindina este si mare,si colturoasa, este nasol, ciobeste sigur vopseaua. Daca este mare, dar netedă ( gen ou de porumbel), doar înfundă tabla.
|
#316
Posted 26 June 2021 - 07:37
MembruAnonim, on 24 iunie 2021 - 17:53, said: Cateva chestii interesante pe care eu le apreciez foarte mult (in general treburile astea human centric si integrarea om/masina); cred ca de asta si consider Mazda una din cele mai bune marci la ora actuala cu o gramada de inovatie care nu neaparat se vede in showroom sau spec sheet De vazut nu se vede insa de simtit se simte. Eu unul am simtit-o din primele minute, mai ales ca veneam de pe o masina unde s-au dat zero fucks pe treaba asta si asta a atarnat greu in decizia de achizitie. Efectiv in interfata om-masina nimic nu lasa de dorit, totul este exact unde ar trebui sa fie si totul se leaga intr-un mod placut, coerent. Si eu apreciez companiile care fac R&D, isi propun sa vina cu inovatii si sunt constient cat a intrat in masina asta, plecand de la ce discutam mai sus (ergonomie si confort, NVH - care cred ca este cel mai bun din clasa, exceptand modelele premium) si continuand cu platforma complet noua, motor nou pe o tehnologie complet noua, hibridizare, etc. |
|
#317
Posted 04 July 2021 - 22:17
Odo: ~6700 km. Probleme: nici una, nici macar un greier mic, nimic. Intr-un fel imi doresc sa-si tina “naravul” asta insa pe de alta parte mi-ar placea sa pice ce are de picat acum, in garantie, nu dupa .
Am testat si climatizarea in ultimele 3 saptamani si e ok, face racoare in masina chiar daca masina a stat in soare si e incinsa. Luna viitoare cred ca bag si prima revizie, sa plec la drum linistit, desi masina zice ca mai pot merge 7000 km pana se cere la revizie. Uleiul este in continuare galben, frumos si fara pic de miros de carburant, nici macar o idee. Hai sa zicem si ceva de naspa, ca de bine tot am zis. Mai jos o lista de “carcoteli”, deh, altceva de rau nu prea am gasit pana acum: - stalpul B este extrem de “generos” dpdv dimensiuni si e ca dracu’ sa te asiguri la o intersectie in unghi ascutit (intorc capul si vad…stalp); - intr-o masina foarte silentioasa, in care pana si bing-bong-urile facute de diverse notificari / alerte sunt facute finut, sa nu te deranjeze (mai putin alerta de coliziune care te baga nitel in sperieti, noroc ca nu prea am auzit-o pana acum, spre deosebire de Civic unde aproape zilnic tipa, din exces de zel), au uitat o singura chestie: felul in care se aude inchiderea centralizata. Si se aude intr-un mare fel! Am lasat auto-lock-ul activ (la 20km/h se incuie usile) si de fiecare data cand ajung la destinatie si opresc motorul, sunetul (un clanc! destul de..infipt) pe care il face te trezeste din relaxare. - Desi pe manometru ambele roti de pe fata au aceeasi presiune, in 50% din cazuri cea de pe dreapta are cu 0.1bar mai mult ca cea din stanga in meniul masinii. In restul de 50% din cazuri are aceeasi presiune. Cea de pe stanga bate cu manometrul, deci senzorul de pe dreapta e nitel cu capra. Cam atat am pana acum, dupa cum se vede, probleme reale, una si una . Astazi a fost zi de baie asa ca am dezpaducheat agregatul (nespalat saracul de o luna). Am fost la un self-service de la mine din sat unde ma duc de ceva vreme cu Fordul (si e chiar foarte ok, solutii decente, apa demineralizata, toate facilitatile, inclusiv jet de aer). Bineinteles ca eu m-am dus si cu agregatele mele, nu cred in spalarea fara atingere, mai ales cand masina are 4-5 saptamani de cand e nespalata. Acum arata as: F63A47ED-318E-48BB-AD75-90F9C9D21823.jpeg 323.28K 80 downloads F9E99678-541A-4947-A0F6-6D92336ECF18.jpeg 293.85K 73 downloads 39D1AE6A-27CB-4D5A-BEE1-6CACA393F4E3.jpeg 352.91K 84 downloads 9098FD2C-0E49-4D3D-9673-BC63998CF661.jpeg 331.08K 74 downloads Caterinca rau albastrul asta! Cu ocazia asta am facut si inspectia finala dupa grindina de acum 2 saptamani si totul e in regula, nu a patit absolut nimic. Foarte incantat si placut surprins de chestia asta, pana acum doar surprize placute, vedem cand or incepe cele mai putin placute . |
#319
Posted 05 July 2021 - 10:37
Toate variantele de motorizari Mazda3 din generatia curenta sunt mild hybrid.
Pretul final a fost 23.000 Eur, dupa discount si ecobonus-ul rabla (care a fost 10.000 Lei daca imi aduc bine aminte). Edited by closchkutza, 05 July 2021 - 10:38. |
#320
Posted 05 July 2021 - 13:48
Foarte bun pretul.
Eu primisem in ianuarie o oferta de 24.5k pt versiunea cu cutie automata (Mazda 3 Sedan X186 Automata GT PLUS/Sound/Style – Sonic Silver ). Ramasese sa-mi trimita o ofera de buy back, dar ei n-au mai revenit, eu n-am mai insistat... asa ca a picat 😅 |
#321
Posted 05 July 2021 - 14:22
Pai daca pretul tau era fara rabla, al tau a fost mai bun ca al meu, ca era si automata.
La mine pretul inainte de a se scadea rabla a fost de 24.910 Eur (asta este pretul dupa discount). Cu rabla + ecobonus am ajuns la ~22.600 Eur si daca punem ~450 Eur (cat m-a costat ticketul) => 23.000 pret final. Civic-ul a fost evaluat la 17.400 Eur = > Mazdoiul m-a costat in realitate 23.000 - 17.400 = 5.600 EUR. Le trimisesei poze cu masina pentru a-ti face oferta? La mine asa a fost, am completat un formular + trimis poze cu masina (inclusiv interior, odometru) si au revenit la 1-2 zile cu o oferta si mentiunea ca daca masina nu se prezinta ca in poze (adica sunt avarii / "urme de uzura" care nu apar in poze) la inspectia finala, in cazul in care accept oferta, pretul va fi scadea. Am acceptat pretul (era cu 5-600 eur mai jos decat pretul mediu de pe OLX / Autovit pentru echipare si rulaj similare) si la inspectia finala (cand le-am dus masina si am facut actele) pretul s-a pastrat. Ca idee, nu stiu daca am mai zis, masina a stat vreo 4 luni la vanzare. Edited by closchkutza, 05 July 2021 - 14:26. |
|
#322
Posted 05 July 2021 - 19:43
24 500 era pretul cu rabla.
Fara era 26 300. La fel am procedat si eu: am completat formularul de buy back, am dat poze si a ramas sa ma contacteze cand au pretul. Doar ca n-au mai revenit . |
#324
Posted 06 July 2021 - 07:46
Nu, doar pe 6 si CX-5 care nu primesc inca Sky-X-urile (ca sunt facute inca pe platformele vechi).
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users