Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!

La multi ani @xmanyacs77!

Tableta office
 Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...

Recomandare adeziv - pt pervaz PVC

Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...
 Priza contorizare consum energie

Cat timp purtați o pereche d...

Problema Makita PLM 4628n

Nelamurire sunet navigatie auto
 Ma bate gandul la primul bmw

Cum rezolv o incompatibilitate in...

Despre instaurarea normalitã...

De cate ori purtati o pereche de ...
 

Deep Blue Crystal Mazda 3 Sedan Skyactiv-X

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
500 replies to this topic

#271
Friend310

Friend310

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 18.03.2018

Vizualizare mesajcloschkutza, pe 29 noiembrie 2020 - 11:13, a scris:

Eu nu i-am pus roti de iarna (dupa cum am scris mai demult) iar socrul meu le-a schimbat la reprezentanta, cand setul complet de iarna a fost disponibil pentru livrare. El si-a cumparat al doilea set de la ei, un pic sub 1000 Eur pentru 4 jante OEM aliaj pe 16”, 4 anvelope Nokian Snowproof 205/60R16, 4 senzori de presiune (iese undeva la aproape 1200 lei / roata completa, destul de bine in opinia mea.
In consecinta, cand masina a iesit din hala nu avea nici un bec aprins, probabil ca au imperecheat si senzorii cu masina pe rampa.

Multumesc pentru raspuns. Am comandat si eu un set pentru ai mei. O seara frumoasa si drumuri bune!

#272
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Odo: ~3600km, totul ok pana acum.
In afara de 1-2 greieri care au scos capul de vreo 2 ori si apoi s-au ascuns la loc nu am experimentat nici una dintre micile dude "traditionale" la modelul in discutie. Ce s-a mai intamplat?
Pai luna trecuta am dat comanda si de ornamenetele de prag iluminate (accesoriul original) si mi-au ajuns la vreo saptamana de la comanda. Acum astept vreme calda sa le pot monta pe masina (probabil in Aprilie). Ca pret au fost 1420 lei.

Attached File  IMG_3769.jpg.482e0ae7b87f4385d80c8bc95a442fc7.jpg   320.66K   100 downloads

Mentiune: doar cele din fata sunt luminate, cele din spate nu. De asemenea, nu necesita fire trase, sunt alimentate cu 2 baterii CR2032 fiecare (care, evident, se pot schimba).

Ce-am mai observat in exploatare (nu foarte multa, dar nah, nu e vina masinii):
- tetirele spate nu pot fi scoase decat daca rabatezi partial spatarul banchetei, altfel se lovesc de plafon inainte sa poata iesi complet din gaurile lor. Am incercat sa le scot pentru a sterge mai usor luneta..n-a mers decat umbland la spatar. Si ca tot ziceam de luneta, unii dintre piticii mei sunt destul de agasati de faptul ca nu pot sa sterg luneta in dreptul celui de-al treilea stop de frana, sau cel putin nu ca lumea, fara ceva chinuiala. Posted Image.
- cutia de viteze foarte bine pusa la punct, precisa, feedback fain, nu face figuri la frig, nu agata;
- atat senzatia de accelerare cat si cea de viteza sunt atenuate de catre masina. Eram pe DN acum ceva vreme (drum destul de gol), ~110 prin ceva localitate si sotia ma intreba "ce-i cu tine de mergi asa incet?" Posted Image . I se parea ca nu avem mai mult de 80-90.
- am facut si un mic test de zgomot interior (telefon + app. NIOSH SLM) la 100km/h (cu toate cele oprite in masina) A rezultat un nivel mediu de 63.9dB. La fosta aveam 68.5, la aceeasi viteza, aceeasi app., acelasi telefon (deci cam aceeasi eroare de masurare). Ma interesa mai mult diferenta dintre ele, aproape 5dB nu e neglijabil.
- consumul se mentine in continuare mic, fara sa-mi dau silinta sa merg "eco", doar normal (mai jos o poza de la un drum extra-urban)
Attached File  32DB86AF-90B3-4DCB-952A-ADA72234D534.jpeg.07e2b9978206a4ea0eb7b47bcc06bac1.jpeg   102.92K   124 downloads

Numai bine ca se pregateste sa vina primavara ca satu' meu iar a intrat in carantina zonala. Bestial, ce pot sa zic, doar ce trecusera 2 luni de la ultima, deja incepusem sa ma simt mult prea liber si sprintar. Posted Image

Si..ca de obicei, cateva poze din ultimele saptamani.
Attached File  IMG_3756.jpg   428.16K   107 downloadsAttached File  IMG_3768.jpg   414.73K   88 downloads
Attached File  IMG_3817.jpg   449.35K   89 downloads

Edited by closchkutza, 23 March 2021 - 14:11.


#273
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,120
  • Înscris: 03.12.2005
Pentru geamuri ia-ti o laveta din-aia pe bat. Au la Lidl cateodata si uneori si la alte magazine si de bricolaj si de uz general. Cred ca si la Pepco am vazut o data.

#274
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Nu ma ajuta in mod deosebit. "Problema" mea (ma rog, a piticului) este ca intre stopul central si geam sunt ~5mm si te chinui nitel sa bagi ceva laveta in zona aia si sa stergi.

#275
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,515
  • Înscris: 08.01.2021
Mazda rulz! :D

Ce mai zice zvonistica oficiala, pupam resoftarea la skyactiv-x de 180cai, sau asta e doar pentru japonezi?

#276
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Momentan am inteles ca cica ei ar vrea insa s-au incurcat in itele legislatiei europene. Legislatie potrivit careia acest update ar aduce modificari ce necesita un nou proces de omologare.
Momentan nu exista nimic oficial in acest sens. Dar cica ar veni prin vara update (retrofit) la sistemul multimedia ca sa suporte Connected Services.

Si ca tot ziceam de updates, la prima revizie trebuie sa nu uit sa fac un update de soft pentru rezolvarea unui bug care poate duce la descarcarea bateriei (au patit-o cativa pe forumul monomarca). Am fost sunat de la Asko si informat de existenta problemei si a unei rezolvari, m-au intrebat cand vreau sa vin sa fac update-ul insa le-am zis ca nu ma grabesc, stiu pasii de reproducere si ii evit in exploatare, pana voi face update-ul (practic trebuie sa evit sa deschid direct portbagajul cu masina incuiata).

Edited by closchkutza, 24 March 2021 - 00:12.


#277
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,515
  • Înscris: 08.01.2021
Mie mi-au facut deja reprogramarea pentru descarcarea bateriei in ianuarie, cand am fost pentru alte chestii pe la ei. Din ce inteleg se face automat cand te prind pe acolo. Oricum, eu nu am avut problema cu bateria, desi nu am avut grija in mod special.

Reprogramarea aia Spirit1.1 nu se refera doar la motor, unde as putea intelege ca poate au dureri de dinti datorita birocratiei (desi nici de asta nu sunt convins, in general o anumita toleranta este permisa). Insa blogosfera japoneaza spune ca afecteaza si sistemul mild hibrid, si gestiunea cutiei de viteza si, dpmdv cel mai important, adaptative cruise control-ul pe care cica il vor face sa "mimeze mai bine comportamentul uman".  Dupa parerea mea acc-ul actual mimeaza comportamentul unui uman isteric, cu o overdose de cafeina  Posted Image
Pe astea le-ar putea oferi si fara sa umble neaparat la motor ca sa aiba probleme cu omologarea.  Am un amic cu G122 mod 2021, livrata acum doua saptamani care probabil ca are deja integrate modificarile de mh / cva / acc, o sa incerc sa o conduc si eu sa vad daca sunt diferente semnificative.  

Connected services ar fi frumos, insa eu nu tin neaparat, si nici nu-s convins ca le vreau. Da' mi-ar placea sa mi le ofere chiar daca poate le refuz  Posted Image

Edited by KiloW, 24 March 2021 - 10:04.


#278
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Legat de update-ul care adreseaza descarcarea bateriei mi-au spus sa specific cand fac programare pentru revizie si de asta ca sa se asigure ca au omul disponibil si sa evit sa trebuiasca sa astept sa termine orice ar putea avea in lucru la momentul acela (chestie normala de altfel).
Spirit 1.1 este in mod principal update motor si secundar alte sisteme (gen ACC). Modificarea declarata a parametrilor ce tin de putere, cuplu, consum, emisii noxe cam sunt subiect de re-omologare, conform legislatiei EU. De fapt, ingrijorarea ca nu va putea fi pusa in practica in EU dorinta Mazda a fost ridicata pe forumuri cam de cand au anuntat ce planuri au. Nu cred ca vor aplica doar parte din update-uri (gen update comportament ACC) in izolare fata de "pachetul" mare, probabil au facut testele cu pachetul general, nu o sa reia acum procesul doar pe bucatele. ACC-ul mi se pare cam la fel de "nevrotic" ca cel de pe Honda, motiv pentru care nu-l folosesc in situatii de trafic aglomerat cand intr-adevar, isi face treaba dar cam brutal.
Pentru mine ala e util fie la drumuri luuungi pe autostrata fie la mers in coloana pe vreun drum cu 1 banda pe sens, cand nu ai mare lucru de facut decat sa..urmezi masina din fata ta. La trafic aglomerat cu multe ruperi de ritm, mai mult ma incurca decat sa ma ajute si e normal, nu are de unde sa "stie" ce am eu de gand.

Marele avantaj la Connected Services il vad la update-urile OTA pentru sistemul de infotainment. Si wireless apple carplay, daca va fi disponibil dupa update-ul asta (daca ar fi wireless l-as folosi probabil mai frecvent). Altfel, cum ai zis si tu, nu mor de grija lui Posted Image .

Edited by closchkutza, 24 March 2021 - 10:35.


#279
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,515
  • Înscris: 08.01.2021
Adevarul e ca nu am reusit sa inteleg ce inseamna omologarea asta, si nici nu sunt convins ca sunt armonizate la nivel UE. De exemplu in Olanda si Belgia modificarile motor nu au nevoie de reomologare decat daca depasesc parca un procentaj destul de ridicat la  putere,  altfel doar o declari la asigurare si asta e, esti in regula, insa e posibil sa fie diferit in alte tari.

In mod normal pentru 3-4% nu ar trebui sa-i ia nimeni la intrebari nicaieri.  La urma urmei la VAG s-au facut o groaza de resoftari deja, si nu cred ca a fost nevoie de o reomologare de fiecare data.  Plus ca de ex fosta mea masina a venit stock cu 10% putere mai mare decat cea declarata.

De exemplu nici cu foliile nu-i armonizata legislatia, fiecare tara e cu a ma-sii.

#280
zaboss

zaboss

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,906
  • Înscris: 12.10.2005

 KiloW, on 24 martie 2021 - 10:59, said:

Adevarul e ca nu am reusit sa inteleg ce inseamna omologarea asta, si nici nu sunt convins ca sunt armonizate la nivel UE. De exemplu in Olanda si Belgia modificarile motor nu au nevoie de reomologare decat daca depasesc parca un procentaj destul de ridicat la  putere,  altfel doar o declari la asigurare si asta e, esti in regula, insa e posibil sa fie diferit in alte tari.

In mod normal pentru 3-4% nu ar trebui sa-i ia nimeni la intrebari nicaieri.  La urma urmei la VAG s-au facut o groaza de resoftari deja, si nu cred ca a fost nevoie de o reomologare de fiecare data.  Plus ca de ex fosta mea masina a venit stock cu 10% putere mai mare decat cea declarata.

De exemplu nici cu foliile nu-i armonizata legislatia, fiecare tara e cu a ma-sii.
Tu faci confuzie între omologare individuală și omologarea de tip. Una este ca Vasile să facă ciuning și să crească puterea mașinii (mai mult sau mai puțin autorizat) și alta este ca producătorul să schimbe parametri unui model omologat pentru toate autovehiculele.

#281
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,515
  • Înscris: 08.01.2021
Ok, nu vreau sa intru in chichite avocatesti ca nu-i domeniul meu. Mie mi-ar placea sa mi se ofere posibilitatea sa fac update de soft chiar daca e considerat ciuning dpdv al legiuitorului. Si ma priveste in rest, fara sa fie raspunderea constructorului. Iar eu imi sun asigurarea, ii spun de modificare, si il amenint ca daca imi creste prima pentru 6CP in plus plec la concurenta Posted Image

La urma urmei nici nu am nevoie de cei 6CP in plus, mi-ar fi suficient sa umble la curba de cuplu la turatiile joase, unde nu se pune problema de putere maxima, aia care e scrisa in certificatul european de conformitate. Puterea maxima, cea scrisa in hartii, ar ar putea ramane strict identica.

Plus ca se spune ca optimizarea reduce si consumul/emisia de CO2 (8% oficial insa asta include si schimbari hard, deci doar din soft probabil mai putin). Pentru birocratii care trebuie sa aprobe reomologarea asta  ar fi foarte nasol daca ar iesi prin presa un articol despre cum niste functionari rigizi impiedica constructorii sa reduca poluarea si sa salveze cu 8% mai multi pinguini, din motive de birocratie. Deci ar avea si ei motive sa incerce sa se miste in directia care trebuie.

Edited by KiloW, 24 March 2021 - 16:10.


#282
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Nu exista asa ceva "Mie mi-ar placea sa mi se ofere posibilitatea sa fac update de soft chiar daca e considerat ciuning dpdv al legiuitorului. Si ma priveste in rest, fara sa fie raspunderea constructorului." tocmai din cauza de "chichite avocatesti". Hai sa nu ne pacalim singuri, nimeni nu face asa ceva.
Singurii de care stiu ca au facut update-uri care modifica parametrii constructivi initiali ai masinii au fost cei de la Tesla, insa Elon e Elon si nici macar nu au cerut aprobare, a facut si..ura si la gara. Posted Image Plus ca ala e update OTA care momenten, in EU, e cam nereglementat..un fel de "grey area".

Cat despre curba de putere la turatii joase, nu stiu ce intelegi tu prin turatii joase insa nu te astepta la prea multe, tot un motor aspirat va fi si tot ca unul va produce puterea (sus-sus-sus la munte sus).

Edited by closchkutza, 25 March 2021 - 10:46.


#283
onzaueb

onzaueb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 18.06.2007
Aspirat*, cu steluta, ca are un compresor mecanic ascuns sub multe alte componente (apropos, l-au ascuns atat de bine tocmai ca sa nu se auda in sarcina).

#284
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Nu e ascuns deloc, e chiar primul lucru pe care il vezi cand salti capacul care acopera motorul.
Rolul lui nu este de a crea "boost" ci de a ajuta la umplerea completa cu aer a cilindrilor, chestie foarte necesara avand in vedere amestecul extrem de sarac folosit de motor cand merge in modul SPCCI (peste 30:1).

Edited by closchkutza, 25 March 2021 - 13:52.


#285
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,515
  • Înscris: 08.01.2021
Resoftari au facut si altii, oficial, insa au dat-o pe fiabilitate sau altele. De ex VAG (multi la TSI le-au refuzat pentru ca anestezia motorul, sau  post-dieselgate la TDI), sau Hyundai (pt reducerea vibratiilor).
Si nu cred ca au trebuit sa treaca prin reomologari.  De fapt resoftarea post-dieselgate a fost "reomologata" insa pe repede inainte.

#286
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Pai atat timp cat respectivele resoftari nu schimba parametrii de fabrica ai motorului, nu au de ce sa presupuna o reomologare. Nu orice update de soft motor trebuie sa treaca prin procesul asta.
Mai conteaza in plus si apententa pentru risc a fiecarui producator in parte. Ideea de baza este ca atat timp cat vor s-o faca public cam trebuie s-o faca si legal, orice ar presupune asta.
Evident, ar mai fi si varianta s-o faca "pe sub mana", sub pretextul "update de rutina" (ca alte update-uri software care se mai instaleaza la revizii) insa daca e sa se intample asta tu ca proprietar probabil nu vei afla niciodata :) .

Edited by closchkutza, 25 March 2021 - 14:03.


#287
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
Pai au schimbat raportul de compresie si alte pistoane la e-SkyActiv-X; e mai mult decat soft pentru a obtine noile performante (raspuns acceleratie, curba putere/cuplu, emisii mai reduse, etc)

Edited by MembruAnonim, 25 March 2021 - 15:49.


#288
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,443
  • Înscris: 08.12.2006
Nu stim sigur asta. Posted Image Daca ar fi fost asa atunci Mazda n-ar mai fi mentionat public ca vrea sa faca update si masinilor cu X180 deja vandute.

In fapt, daca stam s-on gandim la rece, nu stim nimic in mod clar, doar zvonuri. Vom trai si vom vedea :) .

Edited by closchkutza, 25 March 2021 - 16:10.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate