Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Deep Blue Crystal Mazda 3 Sedan Skyactiv-X
#343
Posted 14 July 2021 - 10:30
Sunt niste camere pe la Petromul de la Baneasa acolo. Au mai folosit imaginile si cu alta ocazie. Ramane de vazut daca vor scoate imaginile pentru o contraventie.
|
#344
Posted 14 July 2021 - 10:31
Parerea mea ar fi sa astepti rezultatul anchetei politiei.
Daca are asigurare, ar fi pacat sa nu o faci pe asigurarea lui. Mai ales ca masina ta are pagube minore si nu necesita interventie rapida. Daca vor fi probleme atunci o repari cum zici mai sus. Eu asa as face. |
#345
Posted 14 July 2021 - 10:37
E suficient sa pastreze facturile si nu cred ca va fi o problema sa obtina decontarea daca se gaseste vinovatul si are si asigurare valabila.
Mai e si acel fondul victimelor strazii sau ceva de genul care in anumite conditii despagubeste, dar nu stiu care sunt alea. |
#346
Posted 14 July 2021 - 14:48
Fuga de la locul accidentului nu cred că-i doar contravenție, chiar dacă e vorba doar de zgârieturi.
|
#347
Posted 14 July 2021 - 16:19
"Fuga de la locul accidentului" exista doar in conditiile in care accidentul este soldat cu victime (cel putin 5 zile de ingrijire medicala).
Edited by closchkutza, 14 July 2021 - 16:20. |
#348
Posted 14 July 2021 - 16:49
Nici eu n-as pune prea mult efort cu sunat la urgente si declarat cine mai stie ce.
Si in alte tari (cum se mai zice "cu apa calda") am gasit masina lovita in parcarea subterana (teoretic cu camere de supraveghere si intrare doar pentru rezidenti) iar politia a zis ca pentru atat nu-si bate capul (si fix asta a fost exprimarea). In alta parte, stateam la semafor si o duduie din spate a luat piciorul de pe frana si masina ei (automata) a intrat in bara mea: s-a dat jos, a facut poza la masina mea, masina ei si face "I can't see anything; all good my love"; nici n-am avut timp sa realizez defapt ce s-a intamplat ca s-a si urcat inapoi in masina ei si a plecat. Tot ce poti face e sa declari tu accidentul ca sa nu profite pe urma ala si sa cazi tu cumva vinovat. Edited by MembruAnonim, 14 July 2021 - 16:52. |
#349
Posted 14 July 2021 - 17:15
Exact asta a fost scopul. Oricum, in declaratia pe care o completezi la politie ai de completat date asigurare RCA si Casco (daca e cazul).
In momentul in care vad ca masina are casco, caz rezolvat, uite autorizatia de reparatie, multe succesuri in viata. Nu sta nici dracu' sa-l caute pe ala, necesita un efort mult prea mare in comparatie cu rezultatul (o amenda + suspendat permisul unui individ). Asta apropo de: igor06, on 14 iulie 2021 - 10:31, said:
Parerea mea ar fi sa astepti rezultatul anchetei politiei. Daca are asigurare, ar fi pacat sa nu o faci pe asigurarea lui. Mai ales ca masina ta are pagube minore si nu necesita interventie rapida. Daca vor fi probleme atunci o repari cum zici mai sus. Eu asa as face. Care investigatie? Nu exista nici o investigatie . Autorizatia de reparatie a fost emisa, ura si la gara . Cat despre Casco, nu ma duc pentru ca ca nu am chef sa ma complic. Mi-e mult mai la indemana sa fac un singur drum la service in drum spre munca, comand reperul si ma duc si-l ridic cand vine, la fel, in drum spre munca (Asko Mazda e la 5 minute de cladirea in care lucrez). Nu tu programari, nu tu traversat orasul ca sa ajung la o constatare, etc. Da, scutesc bani insa timpul pierdut pe drumuri nu am cum sa-l recuperez si e mai important decat niste sute de lei. Edited by closchkutza, 14 July 2021 - 17:24. |
#350
Posted 14 July 2021 - 17:22
#351
Posted 15 July 2021 - 06:19
closchkutza, on 14 iulie 2021 - 17:15, said:
Nu sta nici dracu' sa-l caute pe ala, necesita un efort mult prea mare in comparatie cu rezultatul (o amenda + suspendat permisul unui individ). |
#352
Posted 15 July 2021 - 06:51
Intr-o lume ideala, ai dreptate. In lumea reala e un efort asimetric ce ar consuma mult mai multe resurse decat paguba medie raportat la incidenta. De-aia si ramane asa.
|
|
#353
Posted 16 July 2021 - 11:15
Fost astazi la service si dat comanda de carenajul aripii + cateva clipsuri, sa le am de rezerva (doar unul vad ca e ciufulit).
~320 lei carenajul (vine in ~1 saptamana) + ~70 lei clipsurile (5 bucati). Am avut dreptate sa nu ma complic cu Casco, era mai mare daraua decat ocaua. Edited by closchkutza, 16 July 2021 - 11:15. |
#354
Posted 03 September 2021 - 15:23
Sa mai bagam un mic update, zic.
Odo: 10.865 km. Probleme in continuare zero. In ultima luna s-au intamplat urm. treburi: - facut prima revizie la mijlocul lui Aug., 7840 km rulati. Data limita era 22.09, masina imi arata inca ~2000 km disponibili insa am avut concediu planificat la final de august si voiam sa stau linistit ca plec la drum cu ulei proaspat si nu unul care avea peste un an in motor. Revizia am facut-o la Asko, ulei + filtre (cel de polen luat de la ei dar schimbat de mine acasa). Au fost cateva aspecte care m-au deranjat in ceea ce priveste lucrarea (care tin in principal de curatenie + respect fata de bunul altuia), le-am evidentiat in chestionarul primit pe mail dupa reviziei si am fost ulterior sunat de catre Rares, am discutat despre ele si m-a asigurat ca le va lua in serios si experienta viitoare va fi diferita, in bine. Apreciez atitudinea constructiva asa ca ne vedem si data viitoare, cu speranta ca se vor observa schimbarile si nu voi mai avea remarci negative. - am achizitionat si schimbat (in regie proprie) carenajul aripii stangi fata, gaurit in incidentul mentionat mai sus. A fost vreo 260 lei la care s-au mai adaugat vreo 10 clipsuri pe care le-am comandat sa le am de rezerva in caz ca se mai rupe vreunul (sunt folosite in mai multe locuri la masina, nu doar la fixarea carenajului). Clipsurile sunt aproape la fel de scumpe ca si carenajul (14 lei bucata daca nu ma inseala memoria). Pretul de mai sus era pentru carenaj de Mazda6, s-a produs o mica eroare cu comanda mea, rectificata la sosirea piesei. - am facut primul drum lung cu Mazdoiul, ~1100 km pe sens (Bucuresti-Viena si retur), ambele facute intr-o bucata (13-14 hr fiecare, din care vreo 1.5hr probabil au fost opririle). La dus am prins si coada foarte mare (vreo 2km) la vama Ungaria-Austria, austriecii verificau fiecare masina de…covid. Acolo am pierdut aproape 2 ore la dus, din cele 14 si ceva facute pana la destinatie. Despre masina, numai de bine. Eram foarte curios cum o sa se comporte, mai ales din punct de vedere al confortului si mai precis al scaunelor (avand in vedere ca asta a fost motivul principal pentru care am vandut Civic-ul si am luat Mazda) si pot sa afirm cu tarie ca diferenta intre fosta si Mazdoi este foarte foarte mare. Nu am avut absolut nici o problema dupa 13-14 ore de stat in ea, nu m-am resimtit absolut deloc (nici macar o jena, sa zic asa). Spre comparatie, dupa un drum Bucuresti-Salzburg facut in 2019 cu Civic-ul m-a durut partea de jos a spatelui si fundul 2 zile si la dus si la intors, efectiv nu voiam sa ma mai urc in ea, drumul de intoarcere a fost tortura, mai ales ca stiam deja ce ma asteapta. Scaunele alea dupa 4-5 ore de stat pe ele continuu deveneau niste chestii tari ca o bancuta din parc si se vedea efectiv cum partea de sus a buretelui era tasata si ce era sub el era spuma tare (sezutul avea mulajul fundului pe el). N-am facut in viata mea atatea pauze la un drum cate am facut cu masina aia la drumul ala, cred ca pe la 8-9 pe sens. De remarcat si diferenta in antifonare, la 140 km/h zgomotul in masina era redus, vorbeam cu sotia absolut normal, ca si cum am fi mers cu 100 km/h. Motorul nu mi-a parut la nici un moment “subnutrit”, per total mi-a placut liniaritatea lui (comparat cu motor de acceasi putere dar mai mic si turbo), s-a simtit relaxat, in elementul lui la viteze de autostrada, ca de altfel toata masina. Chiar si pe urcarile de pe Dealul Negru facute mai in forta, nu am simtit la vreun moment ca se chinuie, in treptele 3 si 4 la ~3000 rpm este foarte vioi iar de la 140 la 200 km/h in treapta 6 urca liniar si relaxat (nu m-am dus peste 200 sa nu-mi fortez norocul, treaba s-a intamplat in Ungaria, pe bucata de autostrada din apropierea granitei cu Romania, pe o bucata efectiv goala). Din punct de vedere eficienta, exceptand segmentul cu granita Ungaria-Austria unde consumul intre 2 opriri a fost de 6.2l/100km (pentru ca ~2hr motorul a mers la ralanti) in rest consumul pe cate un segment de drum (intre 2 pauze) s-a situat intre 5.1 si 5.5, din nou, nitel peste ce poate oferi un motor turbo de cilindree mica dar putere echivalenta in aceleasi conditii de mers. Despre Viena, ce sa zic, super-oras cu oameni politicosi si atenti. Mie oricum imi place Austria insa Viena chiar m-a impresionat destul de mult. Am stat in afara orasului intr-o localitate mica pe dealurile din jurul Vienei (la vreo 30 km de centru) si am mers zi de zi dimineata in oras (cu intoarcere seara). In fiecare zi am facut intre 30 si 40 minute pe fiecare sens, pana in buricul targului, in mijlocul centrului vechi (desi treceam prin doua zone cu lucrari si restrictii de benzi la intors si una la dus). Daca in Bucuresti in general mi-e lehamite sa conduc, acolo a fost exact opusul. Nu am vazut nicaieri pana acum nivelul asta de politete, corectitudine si ordine in trafic. Asta coroborat cu o infrastructura incomparabila . Nu mai vorbesc de nivelul de curatenie (peste tot) si de cat de dichizite erau cam toate (si nu ma refer neaparat la Viena ci si la satucul / asezarea in care am avut hotelul). Ne-am muta acolo maine daca ar fi posibil . O sa revin mai pe seara cu cateva poze din Viena. Edited by closchkutza, 03 September 2021 - 15:27. |
#355
Posted 18 September 2021 - 18:20
Scriu aici ca mi-e lene sa caut topicul celalalt.
Astazi am descoperit ca fosta masina (Civic-ul) cel mai probabil fost cumparat de cineva care sta in acelasi cartier cu socrii mei, la cateva sute de metri distanta de blocul acestora. L-am reperat (datorita etrierilor verzi ) in timp ce mergeam spre ei (pe alta ruta decat cea pe care merg de obicei), m-am apropiat ca sa confirm si intr-adevar, se confima, fostul Civic . Nu, nu am simtit nici un sentiment de nostalgie, doar mi s-a parut interesant ca a ajuns in zona aia, vorba aia, care ar fi fost sansele? Plus ca tin minte ca am scris pe topicul celalalt ca poate il mai vad prin trafic si la 1 an si 1 saptamana de cand nu mai e la mine..aparent s-a intamplat . Nu, nu arata ca scos din cutie, era jegos ca un porc, plin de gainati si praf + ceva zgarieturi . |
#356
Posted 18 September 2021 - 23:19
La mine mașina anterioara e în România, la taica-miu... O mai conduc din când în când când vin în Ro. E ciudat sentimentul...
Edited by KiloW, 18 September 2021 - 23:20. |
#357
Posted 16 October 2021 - 16:47
O poza de sezon..
71C4E9C8-8D9E-4322-BF41-0D9CEA72FADD.jpeg 629.64K 119 downloads Mazdoiul a implinit 1 an de cand e la noi acum ~3 saptamani, toate bune! Edited by closchkutza, 16 October 2021 - 16:48. |
|
#358
Posted 16 October 2021 - 16:59
Superba! 😁
Edited by Friend310, 16 October 2021 - 16:59. |
#359
Posted 28 October 2021 - 13:10
Niste detalii interesante de la partea laterala a farurilor / stopurilor. Pe langa rolul in ceea ce privește vizibilitatea din lateral, pur și simplu mi se pare foarte fain cum se vede, parca sunt niște decorațiuni:
IMG_4506.jpg 108.59K 76 downloads Si cam așa arata văzut de mai departe (in poza de mai sus camera a mai redus din strălucire): IMG_4508.jpg 247.57K 91 downloads Lateralul farurilor: IMG_4510.jpg 117.55K 79 downloads Zonele respective au cumva iluminare indirecta și in realitate arata ca niște șiraguri de pietricele sclipitoare. Telefonul se cam chinuie cu ele însă in realitatea arata foarte finuț. E o chestie pe care chiar puteau sa n-o facă (sau puteau s-o execute mult mai simplu de atât) dar cu toate astea..au făcut-o așa pentru ca arata bine. Chestia asta e disponibilă doar pe modelele cu faruri LED Matrix, pe cele LED normal atât stopurile cât și farurile sunt diferite (ex. stopurile nu au cele 2 cerculețe pe poziție). Edited by closchkutza, 28 October 2021 - 13:15. |
#360
Posted 29 October 2021 - 03:58
Da, foarte multe detalii bune la Mazda3 (inclusiv cu grila de la difuzoare din aluminiu sau plastic moale pe portierele din spate (ceva ce nici macar Audi A3 n-are)).
Am si eu cateva poze. de genul: [ https://i.postimg.cc/QHKpbw3j/IMG-1734.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.postimg.cc/MXF71xgs/IMG-5605.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cand am gasit loc de parcare intre astea doua, n-am putut sa nu fac o poza dar alea n-au stopurile atat de interesante: [ https://i.postimg.cc/qN82fKqY/IMG-1550.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by MembruAnonim, 29 October 2021 - 03:59. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users