Cum se parcheaza o masina?
Ultima postare: ian 01 2011 20:49, Inițiat de
axdat
, mar 13 2006 16:16
·
0
#2
Publicat: 13 martie 2006 - 16:34
Exista o procedura?!
Uite ceva simplu si eficient ... te aliniezi cu masina din fata (roata la roata), la o distanta convenabila (30 - 50 cm). Tragi de volan catre aceasta la maxim si dai in spate pana roata ta din fata ajunge in dreptul rotii din spate a celuilalt, cand brachezi maxim in sens opus si continui mersul cu spatele. In conditii ideale, manevra de mai sus te baga intre cele doua fara nevoie ulterioara de ajustare. In practica, va fi nevoie de ajustari atat in faza a doua a manevrei, cat si dupa ce botul ti-a trecut de spatele celui din fata. PS: atentie la colturile ce trec razant ... sa nu cumva sa le treci mai mult decat razant .. si sa-i murdaresti vopseaua omului cu a ta si invers! Succes! |
#3
Publicat: 13 martie 2006 - 16:38
Procedurile sunt pentru femei şi copii. Pentru bărbaţi, parcarea laterală este naturală. Ea se realizează din prima, fără a scoate din marşarier.
Ţin minte că acum 10 ani când făceam şcoală, îmi povestea şi mie instructorul: aliniază oglinda retrovizoare cu stâlpul central al maşini anterioare, iei maxim dreapta, dai încet....bla-bla. Am uitat în secunda 2. Îmi ieşeau parcările perfect, cum îmi ies şi acum de se minunează toată lumea Editat de Jaxx, 13 martie 2006 - 16:39. |
#4
Publicat: 13 martie 2006 - 17:06
fii atent:
vii in paralel cu masina din fata la o distanta de 50cm, iei max de volan (in functie de partea pe pare parchezi stanga sau dreapta) si dai in spate pana formezi un unghi de aprox 45 de grade cu aceasta, apoi dai 2 ture de volan (indrepti rotile) si continui sa mergi cu spatele pana stalpul masini tale din fata ajunge pe nr celui din fata dupa care iei max invers de volan si masina intra perfect. e verificata. |
#5
Publicat: 14 martie 2006 - 10:33
Depinde de masina. Trebuie s-o simti. Nu exista reguli d-astea cu stalpul care sa si functioneze. Daca are scaunul mai pe spate, sau mai in spate, sau daca stalpul e in alta pozitie...sau daca masina bracheaza mai mult, etc.
In principiu, se face cum s-a scris mai sus, dar reperele depind putin de la o masina la alta. |
#6
Publicat: 14 martie 2006 - 17:41
Mai e o varianta: dupa ce te-ai aliniat cu cea din fata, cu volanul dreapta complet, dai in spate pana cand in oglinda exterioara din stanga vezi coltul din dreapta fata a masinii din spate, apoi indrepti si mergi cu spatele pana cand spatiul iti permite sa bagi si botul.
Daca nu-ti ese din prima, sunt 2 variante: daca ai intrat prea mult (lovesti bordura) e usor de corectat; daca ai intrat prea putin (esti prea departe de bordura) e mai naspa, si la carte zice ca iesi mai castigat daca iesi si repeti figura. |
#10
Publicat: 14 martie 2006 - 19:37
Eu cred ca fie care parcare care urmeaza, este facuta intotdeauna prin proceduri diferite si asta in functie de spatiul intre masini daca sunt stalpi pe margine. Deci obicei se evita parcarile laterale dar am observat ca in locuri mai stramte o parchez mai usor cu parcarea laterala, cel putin la mine. Oricum cred ca depinde si de masina care o ai si chiar si de sofer. Un fund mai mare la masina te poate pacali la manevre si de aia e bine ca avem oglinzile si chiar geamul Asa ca spor la parcari perfecte. Ciao.
Editat de apollo_expert, 14 martie 2006 - 19:39. |
|
#12
Publicat: 15 martie 2006 - 03:31
Hehe, chiar ma gandeam care'i "standardu'" la prima parcare cu kaKALOsul.
Bine'nteles ca nu mi-a iesit, in ciuda faptului ca era loc de mai bine de o masina jumate. La doua zile dupa, parcarile ies brici (e drept, intotdeauna a trebuit sa o aliniez cu a1a, dupa marche-arriere'ul de rigoare). Din cate am remarcat, nu prea conteaza decat unghiul in care intri (35-45grade) si momentul in care alegi sa te 'indrepti'. Restu's povesti. |
#14
Publicat: 16 martie 2006 - 12:51
Jaxx, on Mar 13 2006, 16:38, said: Procedurile sunt pentru femei și copii. Pentru bărbați, parcarea laterală este naturală. Ea se realizează din prima, fără a scoate din marșarier. |
#17
Publicat: 25 martie 2006 - 18:14
eu am vazut in state un tip care a bagat un cadillac la marginea trotuarului, intr-un spatiu in care eu nici nu as fi incercat sa bag un oltcit de exemplu! tehnica: a oprt paralel cu masina din fata si a dat cu spatele pana s-a lipit de bara masinii din spate; apoi a dat in fata pana s-a lipit da bara masinii din fata. rapatand manevra de cel putin 7-8 ori, a reusit ceea ce credeam eu ca e imposibil. bine....lla maericani e avantajul ca toate masinile sunt echipate cu acele bare/spoilere imense, si nimeni nu se supara daca gaseste masina un pic zgariata in parcare pe partile acestea
|
#18
Publicat: 27 martie 2006 - 17:21
Niciodata nu mi-au trecut prin cap reperele, si nici nu mi-au fost povestite in scoala. Instructorul a spus ca daca stiu sa parchez natural, n-are rost sa imi mai explice dupa repere si n-a facut-o. Imi ies 100 de parcari din 100 cu Matiz de exemplu, din prima, fara sa mai scot din masarier. Cu B Klasse de exemplu, imi ies cam 90 din 100, in cele 10 mai bag odata 1-a si ma misc putin intre cele doua, insa alta - mult mai mica - e vizibilitatea din interior si mult mai mare e masina.
De mentionat este ca parcarile pe dreapta drumurilor cat si cele de pe stanga (pe drumul cu sens unic) imi ies la fel de bine, si in aceleasi proportii. De asemenea, intotdeauna atat in parcarile laterale cat si cele normale (garare cred ca se numeste cea normala) imi ies mai bine cu spatele decat cu fata si cred ca suntem cu totii in aceeasi situatie, pentru ca altul este unghiul de manevra in masarier decat in 1-a. Enjoy this exclusive parking style... Fișiere atașate |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi