Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

Cum se parcheaza o masina?

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#19
proxxxy

proxxxy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,078
  • Înscris: 15.07.2003

 StGermain, on Mar 27 2006, 18:21, said:

Imi ies 100 de parcari din 100 cu Matiz de exemplu, din prima, fara sa mai scot din masarier. Cu B Klasse de exemplu, imi ies cam 90 din 100, in cele 10 mai bag odata 1-a si ma misc putin intre cele doua, insa alta - mult mai mica - e vizibilitatea din interior si mult mai mare e masina.

ori esti geniu, ori minti, ori parchezi in parcarea libera...

#20
Immortal

Immortal

    nemuritoru'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,932
  • Înscris: 11.01.2004
Ori e vorba de'un spatiu cat trei matiji :D

#21
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 proxxxy, on Mar 30 2006, 21:22, said:

ori esti geniu, ori minti, ori parchezi in parcarea libera...


Pai nu am numarat parcarile facute cu Matizul, dar stiu ca am avut timp de exact un an un job in care umblam cu un Matiz zilnic. Asa am facut eu cunostinta cu modelul de masina si i-am invatat mofturile. Pe ce m-am bazat cand am spus mai sus ca imi ies 100 parcari din 100, este faptul ca nu imi aduc aminte sa fi fost nevoie vreodata, cel putin in ultimele luni sa dau inca odata inainte ca sa intru bine cu spatele. Nu contorizam in nici un fel numarul de parcari efectuate pe saptamana sau stiu eu ce aberatii. Deasemenea nu eram atent incat sa imi pot aminti acum spatiul mediu pe care il aveam la dispozitie. Probabil era indeajuns, (de parca mult iti trebuie pentru un microb de Matiz). Am facut o estimare din ce mi-am adus aminte de cand eram angajat si cu volan de Matiz in brate. Din ~20 feb mi-am dat demisia si de atunci nu am mai avut nici un fel de tangenta cu vreun matiz, nici macar ca pasager. Anyway nu stiu de ce vi se pare asa o monstruozitate atata timp cat Matizul este o masina atat de mica, prin a carei luneta vezi exact cati cm mai ai pana la masina din spate, si asa mai departe. Este foarte plauzibil. Unde mai pui ca si PREFER sa parchez cu spatele decat cu fata atat lateral cat si garare, pentru ca este mai usor de manevrat masina. Deci majoritatea parcarilor in masarier le fac. Erorile la B Klasse din cauza carora nu imi ies toate parcarile laterale cu spatele (cele garare ies) este ca luneta este foarte mica, staplii din-mprejur sunt foarte grosi si, per total, nu vezi mare lucru in spate (NU folosesc niciodata oglinzile ci intorc capul si privesc direct).

Edit: cam ampla justificarea... :huh:

Edited by StGermain, 31 March 2006 - 15:18.


#22
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006
citind si pe sarite, tot am inteles ce ai vrut sa spui :D

#23
Alan`dala

Alan`dala

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 985
  • Înscris: 12.04.2005

 Tyby, on Mar 13 2006, 16:34, said:

Exista o procedura?! :w00t:

Uite ceva simplu si eficient ... te aliniezi cu masina din fata (roata la roata), la o distanta convenabila (30 - 50 cm).

Tragi de volan catre aceasta la maxim si dai in spate pana roata ta din fata ajunge in dreptul rotii din spate a celuilalt, cand brachezi maxim in sens opus si continui mersul cu spatele.

In conditii ideale, manevra de mai sus te baga intre cele doua fara nevoie ulterioara de ajustare. In practica, va fi nevoie de ajustari atat in faza a doua a manevrei, cat si dupa ce botul ti-a trecut de spatele celui din fata.

PS: atentie la colturile ce trec razant ... sa nu cumva sa le treci mai mult decat razant .. si sa-i murdaresti vopseaua omului cu a ta si invers! ;)

Succes!

uite una si mai simpla:

rulezi pe carosabil ( :D ) linistit cu o viteza constanta  de 50-70km (depinde de conditii). cand ai ajuns cu botul aliniat cu portiera din spate a primei masini urmeaza o secventa de 3 pasi simpli:
1. debreiezi
2. brachezi volanul stanga sau dreapta functie de locul unde vrei sa parchezi
3. actionezi frana de mana.

modul asta de parcare iti va aduce cateva neintelegeri ( certuri ) cu proprietarii vehiculelor intre care vrei sa parchezi, dar are marele avantaj ca poti zice ca ai parcat "in doi timpi si trei miscari ( respectiv 1,2,3) " :D :D :D

#24
Valmotor2

Valmotor2

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 11.01.2004
Sau alta varianta :ai o parcare pe lateral sa zicem un pic mai in fatza, in dreapta ta e o masina sau nu e , depinde de situatie ,ok , esti aproape de masina din dreapta ta, in fatza ai o parcare , iei o mica viteza , 20-30 km/h (asta pe asfalt uscat ) pe zapada (10-15km/h )virezi  spre stanga repede(pana incepi sa balansezi masina) apoi repede spre dreapta. In timp ce virezi spre dreapta tragi la maxim frana de mana  in caz contrar daca nu aveti viteza suficienta faceti altfel: calcati pe acceleratie la maxim dupa loc si urmati procedura stanga ,dreapta ,frana de mana si cand ai ajuns in parcare laterala, iei piciorul dupa acceleratie si frana! Asta pentru masinile cu tractiune pe fata ,cele cu tractiunea pe spate nu are rost sa v-o zic ca o stie toata lumea. Teorie e usoara ,dar sa vedetzi "distractie" la parcare, daca nu sunteti sigur de asta ca o puteti face , va recomand sa incercati mai intai intr-un loc unde nu sunt masini , pentru orice eventualitate ...  
P.S. Nu vorbesc prostii , eu le-am incercat  si-am reusit,acum o sa ziceti ca mie tot timpu mi-au iesit ,nu e asa , si eu la inceput le-am zbarcit :)  dar bine ,asta le incercam si eu cand consideram ca am spatiu suficient si nu implic niste riscuri ,decat masina mea :) ca ii mai "cade" cate o piesa pe parcurs :)

#25
Ramy

Ramy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 21.11.2004

 Jaxx, on Mar 13 2006, 17:38, said:

Procedurile sunt pentru femei și copii. Pentru bărbați, parcarea laterală este naturală. Ea se realizează din prima, fără a scoate din marșarier.
Țin minte că acum 10 ani când făceam școală, îmi povestea și mie instructorul: aliniază oglinda retrovizoare cu stâlpul central al mașini anterioare, iei maxim dreapta, dai încet....bla-bla. Am uitat în secunda 2. Îmi ieșeau parcările perfect, cum îmi ies și acum de se minunează toată lumea :D
Esti extraordinar ! Fac pariu ca in momentul in care te-ai nascut ai plecat mergand de la maternitate!
Pentru ceilalti...exercitiu este cel mai bun. Reperele de la scoala de soferi (pe care marturisesc ca nu mi le mai amintesc prea bine) nu prea merg cand e spatiul stramt dar se poate totusi parca. Parerea mea

#26
danco

danco

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 597
  • Înscris: 17.04.2006
Bai nu va mai contraziceti degeaba, topicul asta-i inutil. De ce? Fiindca cine "simte" masina parcheaza natural din prima, cine nu - poate exersa la nesfarsit, niciodata n-o sa-i iasa perfect 100%. Oamenii nu-s la fel, aveam un sef la vechiul servici care avea nevoie de ambele porti deschise (cca 6m) ca sa bage un cielo cu spatele in curte si facea 5-6 manevre inainte-inapoi. De rasul curcilor!

#27
diesel

diesel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,198
  • Înscris: 06.07.2003
A. Opriti paralel cu masina parcata, la o distanta laterala de aproximativ un metru de acesta. Selectati 'Mers Inapoi'. Verificati oglinda retrovizoare! Miscati autovehiculul incet pana cand coltul masinii parcate sa apara in fereastra laterala;
B. Cand vedeti coltul autovehiculului parcat, rotiti volanul 360° (o tura) spre dreapta. Continuati sa verificati traficul auto si pietonal! Daca totul este 'Ok', continuati manevra pana cand coltul din fata (farul) a masinii dumneavoastra va trece de coltul masinii parcate. In acest moment, rotiti volanul stanga complet. Aceasta manevra va roti fata autovehiculului spre trotuar.
C. Aduceti volanul usor spre pozitia de centru, si miscati usor masina spre inapoi.
D. Daca este necesar, corectati pozitia masinii miscandu-va usor in fata sau in spate.
verificat (de mii de ori - sunt instructor  ;) )

#28
dixy

dixy

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,910
  • Înscris: 06.09.2004

 gigi_p, on Mar 14 2006, 11:33, said:

Nu exista reguli d-astea cu stalpul care sa si functioneze. Daca are scaunul mai pe spate, sau mai in spate, sau daca stalpul e in alta pozitie...sau daca masina bracheaza mai mult, etc.

In principiu, se face cum s-a scris mai sus, dar reperele depind putin de la o masina la alta.

Dimensiunile mașinilor diferă. Așa că aliniezi mașina astfel încât hayonul să fie la același nivel cu cealaltă mașină. Instructorii de la școală recomandă metoda lui yo_2fast4u, dar se poate folosi și metoda lui Tyby aplicată mai mult sau mai puțin ochiometric.

#29
GreuHip

GreuHip

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 615
  • Înscris: 29.07.2006

 Jaxx, on Mar 13 2006, 17:38, said:

Procedurile sunt pentru femei și copii. Pentru bărbați, parcarea laterală este naturală. Ea se realizează din prima, fără a scoate din marșarier.

asta se numeste discriminare

on topic
sunt persoane ce fac din instinct parcarile, pentru cei ce nu se descurca prea bine recomand antrenament; ideea e ca trebuie "sa simti" masina si asta se va intampla dupa mai multe luni sau multi ani de condus

Edited by GreuHip, 20 August 2006 - 14:09.


#30
FantaMangoBeat

FantaMangoBeat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 237
  • Înscris: 22.07.2006
Faza cu 360 grade pica. Daca ai Tico da, dar daca ai un A4, mai mult de 180 nu poti invarti :D

#31
diesel

diesel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,198
  • Înscris: 06.07.2003
ce nu poti invarti? Volanul la A4? De ce? Stii ce inseamna sa invati 180 grade? o juma de tura.

#32
Goofy

Goofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,732
  • Înscris: 10.04.2004
Poate el conduce masini de WRC sau de F1... unde asa e....  :naughty:

Edited by MAK, 15 June 2007 - 18:04.


#33
octavius

octavius

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 225
  • Înscris: 21.08.2006
N-am condus A4, dar la Mazda3 de exemplu faci mai putin de o tura jumate ca sa intorci rotile la maxim.

Eu fiind si incepator pot sa confirm ca e mare diferenta intre o parcare cu supernova sau Dacia berlina (pe care de altfel le executam din 3 manevre si respectand niste repere fixe, cum m-a invatat la scoala) si o alta masina cu caracteristici total diferite.
Tot raul spre bine insa, fiindca nemaivand repere am inceput sa le fac dintr-o miscare, adaptandu-ma la fiecare situatie si uitandu-ma atent in oglinzi (eventual le las mai jos).

#34
Laurence

Laurence

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 218
  • Înscris: 06.09.2004
Cum parchezi un autocar cu semiremorca intre doua masini in linie ? Exista vreo procedura ? :D

#35
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 Laurence, on Aug 22 2006, 17:19, said:

Cum parchezi un autocar cu semiremorca intre doua masini in linie ? Exista vreo procedura ? :D
aha, buna intrebare, dar cum bagi un camion cu remorca ( nu cu semiremorca ) intr-un atelier cu spatele ? (marfa din remorca trebuie descarcata cu un pod rulant ) si mai ales ca intrarea in atelier este perpendiculara cu strada.

#36
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,517
  • Înscris: 04.04.2004

 MAK, on Aug 22 2006, 17:30, said:

aha, buna intrebare, dar cum bagi un camion cu remorca ( nu cu semiremorca ) intr-un atelier cu spatele ? (marfa din remorca trebuie descarcata cu un pod rulant ) si mai ales ca intrarea in atelier este perpendiculara cu strada.


Cred ca e mai simpla parcarea asta a camionului, cel putin dinastea am vazut.
Dar sa faci parcarea laterala a unui autocar cu tot cu remorca nu cred ca se poate... Adica se poate, dar doar sa vii din fata, si deci sa ai foarte mult spatiu.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate