Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce reprezinta in chimie abrevieri...

Google pay ma taxeaza in timp ce ...

Kia Picanto 2022 - Problema motor?

Durere umar AC Joint
 Care este cea mai sanatoasa paine?

Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity
 Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 

Volkswagen ID

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
3180 replies to this topic

#3151
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010

View Postzeroice, on 27 aprilie 2023 - 21:30, said:

tu ce zici, o sa le descopere?
platforma meb evo cu hw nou si sw >4.0 n-are nici-o legatura cu ce e azi pe piata.
Eu zic ca nu. Istoric VW este un producator de masini. SW este dezvoltat de o companie externa. Inertia este foarte mare. Eu am deschis un caz la VW in 2018-2019 la un an dupa ce am cumparat-o si nici pana in ziua de azi nu au rezolvat bug-ul desi la cata programare stiu eu era o chestie de 5 minute pentru un programator.

#3152
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,165
  • Înscris: 13.11.2017

View Postvalitudor, on 27 aprilie 2023 - 17:55, said:

Chiar atat de mult a vandut Tesla in ultima luna comparativ cu VW?

Nu, se referea la asta fiidca vorbea de modele

Attached File  model-y-q1.jpg   173.14K   32 downloads

Dar de cand cu analfabetismul functional in floare in Romania, se poate posta de catre unii si vanzarile pe grup

#3153
robertcb

robertcb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,497
  • Înscris: 04.12.2012
VW si toti cei care au deja o retea de service pentru masinile clasice vor face tot posibilul sa cheme si ev-urile pentru a mai mulge niste coco de la proprietari, asadar slabe sanse cu update-uri OTA. Sa pretinzi intrare in service la un an pentru un ev nou mi se pare japca pe fata, mai cu seama ca nu fac nimic masinii dar te taxeaza minim 1h de "manopera".

#3154
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,150
  • Înscris: 11.01.2009

View Postsparkyson, on 27 aprilie 2023 - 07:57, said:

tu ce zici, o sa le descopere?
platforma meb evo cu hw nou si sw >4.0 n-are nici-o legatura cu ce e azi pe piata.

Încearcă sa fii obiectiv. VW este de criticat în acest moment pe partea de SW. Critic ca proprietar VW ID.3.
Si sa ai bug-uri nereparate după aproape 3 ani de la lansare este penibil.

Imi doresc sa devină competitivi, pentru ca o concurenta puternica nu poate decât sa fie buna pentru clienți.

#3155
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postrobertcb, on 28 aprilie 2023 - 07:41, said:

VW si toti cei care au deja o retea de service pentru masinile clasice vor face tot posibilul sa cheme si ev-urile pentru a mai mulge niste coco de la proprietari
Dar toate "chemarile" au fost gratis.
Iar revizia este la 2 ani, fara limita de km.

#3156
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,931
  • Înscris: 30.01.2008
Intrebare relativ la utilizare: stiu ca acum au crescut temperaturile dar intreb pentru la iarna: cum fac battery preheat inainte sa o pun la incarcat iarna ? Idea ar fi ca o pun dupa ce m-am plimbat o idee cu ea, dar inca temperatura bateriei este mica. In acest caz nu ma intereseaza sa incalzeasca cabina, deoarece am terminat de folosit masina si as vrea sa o pun sa isi incalzeasca bateria si apoi sa incarce.

Stiu ca pentru unii este total aiurea sa consumi in plus ca sa incalzesti bateria, dar eu sincer as prefera sa aiba optiune pentru a prelungi viata bateriei de: 1 incazit bateria de la incarcator AC sau DC si apoi 2 incarca bateria.

#3157
pin_73

pin_73

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 934
  • Înscris: 03.10.2010

View Postkolfleading, on 28 aprilie 2023 - 09:24, said:

Dar toate "chemarile" au fost gratis.
Iar revizia este la 2 ani, fara limita de km.
Au fost "gratis" pentru client. In realitate VW plateste catre dealer. Toate costurile astea se contabilizeaza si la final pretul autoturismului e mai mare decat la concurenta.
Adevarul este ca exista o multime de subcontractori implicati in constructia unui autoturism clasic (nu stiu cum e la electrice) care trebuie sa traiasca si ei si de aici dificultatea de a concura cu un producator ca Tesla care a plecat de la 0 cu un concept nou de business si fara a fi nevoiti sa faca ceva cu productia existenta si implicit cu partenerii de afaceti actuali. Am vizitat in 2016 fabrica Landrover. Toate (majoritatea) reperele veneau din alte parti, majoritatea din afara Angliei si ei doar le asamblau. Parca piesele metalice le faceau acolo cu niste roboti si apoi le vopseau prin scufundare intr-o cuva imensa. Am fost foarte mandru sa aflu ca multe repere erau facute in Romania. Ce crezi ca se intampla cand treci pe electrice si nu mai ai decat o tableta in bord? Crezi ca este afectat producatorul din Germania dar in realitate pierde contracte subcontractorul din Romania.

#3158
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009

View Postdanfizesan, on 28 aprilie 2023 - 10:41, said:

Intrebare relativ la utilizare: stiu ca acum au crescut temperaturile dar intreb pentru la iarna: cum fac battery preheat inainte sa o pun la incarcat iarna ? Idea ar fi ca o pun dupa ce m-am plimbat o idee cu ea, dar inca temperatura bateriei este mica. In acest caz nu ma intereseaza sa incalzeasca cabina, deoarece am terminat de folosit masina si as vrea sa o pun sa isi incalzeasca bateria si apoi sa incarce.

Stiu ca pentru unii este total aiurea sa consumi in plus ca sa incalzesti bateria, dar eu sincer as prefera sa aiba optiune pentru a prelungi viata bateriei de: 1 incazit bateria de la incarcator AC sau DC si apoi 2 incarca bateria.
Se incalzeste singura inainte sa bage cu putere in baterie. Nu trebuie sa iti pui probleme din astea la o baterie cu termoreglare. Da, daca o bagi direct cu bateria rece o sa sufere de cold-gate pana ajunge in zona optima (adica o sa se incarce incet), ninic altceva.

#3159
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postpin_73, on 28 aprilie 2023 - 14:10, said:

la final pretul autoturismului e mai mare decat la concurenta.
Deocamdata nu prea este, asa ca explicatia probabil este alta.

#3160
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postsparkyson, on 28 aprilie 2023 - 08:33, said:


Încearcă sa fii obiectiv. VW este de criticat în acest moment pe partea de SW. Critic ca proprietar VW ID.3.
Si sa ai bug-uri nereparate după aproape 3 ani de la lansare este penibil.

Imi doresc sa devină competitivi, pentru ca o concurenta puternica nu poate decât sa fie buna pentru clienți.

pai fa quote la tot postul...n-am zis ca VW sunt momentan praf si matura Tesal cu ei pe jos? nu e obiectiv destul?
in schimb masina cred ca-ti merge absolut OK si cu bug-urile alea, nu? :)

#3161
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,181
  • Înscris: 16.05.2012

View Postzeroice, on 28 aprilie 2023 - 19:51, said:


pai fa quote la tot postul...n-am zis ca VW sunt momentan praf si matura Tesal cu ei pe jos? nu e obiectiv destul?
in schimb masina cred ca-ti merge absolut OK si cu bug-urile alea, nu? Posted Image

Poate cu noul soft sw > 4.0, o sa vina masinile cu toti kwh la ei? ca la astea vechi tot ieseau lipsa din fabrica...

#3162
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postraven75, on 29 aprilie 2023 - 06:04, said:

Poate cu noul soft sw > 4.0, o sa vina masinile cu toti kwh la ei? ca la astea vechi tot ieseau lipsa din fabrica...

nu. pt. ca....."it's elementary (physics/chemistry), my dear Watson"
si asta pt. a proteja bateria si utilizatorul in final.
indiferent de marca.

Edited by zeroice, 29 April 2023 - 08:56.


#3163
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,181
  • Înscris: 16.05.2012

View Postzeroice, on 29 aprilie 2023 - 08:56, said:

nu. pt. ca....."it's elementary (physics/chemistry), my dear Watson"
si asta pt. a proteja bateria si utilizatorul in final.
indiferent de marca.

My Dear Sherlock Holmes, imi misc curul zilnic cu o masina din care am scos 64kwh net in mai multe randuri - cat declara producatorul...cand e noua primesti de fapt chiar mai mult cu 1-2 kwh.
Daca se doreste se poate...inteleg noua moda prin care marea majoritate a producatorilor promit ceva care nu se pupa cu realitatea vezi Tesla in Coreea de Sud https://www.automark...tru-111919.html

Ideea e ca noi sa nu sprijinim sau sa consideram normalitate povesti ca "protejam bateria", "in conditii de laborator" si alte povesti bune de spus de dealeri: "asa face toate doml'e"
N-am inteles cum se "protejeaza utilizatorul final" livrand mai putini kwh dar in fine....

Matematic la 510km cu un consum de 127wh/km s-a scos peste 64kwh dintr-o baterie? R: 510x0.127=64.77kwh

Attached Files

  • Attached File  kona.jpg   260.03K   17 downloads

Edited by raven75, 30 April 2023 - 08:13.


#3164
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postraven75, on 30 aprilie 2023 - 08:11, said:

Ideea e ca noi sa nu sprijinim sau sa consideram normalitate povesti ca "protejam bateria",
1. Strict dpdv tehnic, all else being equal, fara nici un dubiu o baterie din care descarci 89% (55/62 kWh) va avea degradare mai redusa decat una din care descarci 99% (66/67 kWh).

2. Cand a inceput scandalul cu incendiile la Kona EV si Bolt EV, primele update-uri de soft au redus limitele de utilizare a bateriei la aceste masini. S-ar putea ca anumite informatii de pe Internet sa nu mai fie de actualitate...

3. Sunt 100% de acord ca nu este corect ca VW au anuntat "58 kWh utilizabili", dar de fapt ultimii 3 kWh sunt "rezerva" utilizabila abia dupa ce s-a ajuns la 0% pe bord.

#3165
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,150
  • Înscris: 11.01.2009
Si nici aia nu sunt utilizabili dupa ultimele update-uri de soft. Doar experienta personala, nu stiu daca este intentionat sau nu.
Am avut de 12 ori oroarea sa ma apropii de 0%:
- inainte de 3.0, masina a mai mers cu putere redusa pana am oprit pe loc, iar apoi a intrat in "maneuvering only"
- dupa 3.0, masina nu m-a mai lasat sa conduc imediat ce am atins 0%, ci a intrat imediat in "maneuvering only" in care poti sa mergi doar la pas (5-6 km/h)

#3166
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006
cred sincer ca unii sunt mai obsedati de a-si "prove the point" decat sa se bucure de masina in general.
experienta la condus si utilizare e aparent grav si iremediabil impactata de valorile declarate in fisa tehnica....
mai bine sa declare valoarea bruta si sa lase nebunii sa-si calculeze net-ul care oricum variaza si tot timpul, chiar si asa or sa fie nemultumiti care se simt furati indiferent de cine, unde si cum...deci...morile de vant...

@kolf: "3. Sunt 100% de acord ca nu este corect ca VW au anuntat "58 kWh utilizabili", dar de fapt ultimii 3 kWh sunt "rezerva" utilizabila abia dupa ce s-a ajuns la 0% pe bord."
pai.....sunt utilizabili sau nu?!

@raven: soc si groaza. autoritatile din coreea de sud (aka patria Hyundai/Kia) au pus ochii pe concurenta. aproape imi scapa o lacrima...

din nou, cheia (si balansul) este in formula V x Ah = Wh, charge/discharge rates in Coulomb si cum influenteaza factori externi aceste valori...chiar si in timpul condusului.

daca vrea cineva sa aprofundeze subiectul, puneti-va pe citit si va dati seama de ce e o o batalie/discutie pe care nu merita s-o duci, let alone win it.
la fel ca si-n cazul WLTP/NEDC etc...
concluzia mea ramane la fel: much ado about nothing.

Edited by zeroice, 30 April 2023 - 10:36.


#3167
sparkyson

sparkyson

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,150
  • Înscris: 11.01.2009
Nu e chiar nimic. Citeste post-ul meu de mai sus.
Sub 0% exista posibilitatea sa nu te mai poti deplasa decat cu 5 km/h.
Deci, 420 WLTP din 55 kWh inseamna 13 kWh/100 km. Greu de obtinut si in oras. Sunt chiar curios cum s-a masurat.

#3168
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

View Postsparkyson, on 30 aprilie 2023 - 20:04, said:

Nu e chiar nimic. Citeste post-ul meu de mai sus.
Sub 0% exista posibilitatea sa nu te mai poti deplasa decat cu 5 km/h.
Deci, 420 WLTP din 55 kWh inseamna 13 kWh/100 km. Greu de obtinut si in oras. Sunt chiar curios cum s-a masurat.

tocmai, ca WLTP nu masoara numai oras, unde consumul este mai mare.
crede-ma....forget it :)

eu am mers odata cu un phev de curiozitate in regim de hypermiling (am innebunit dar n-am cedat) si am reusit 89km electric, in conditiile in care wltp erau doar 55.
avea baterie de 13 brut, 11.5 net.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate