Kia Soul EV 2018
#55
Posted 29 October 2018 - 11:00
Nu am incarcat-o pana acum la 100% dar sunt mai mult decat sigur ca se opreste incarcarea.
Cand o sa o incarc full o sa te anunt ce si cum! Nu ma sacai deloc, ma bucur ca sunt oameni din ce in ce mai multi interesati de electrice. Edited by Crispy23, 29 October 2018 - 11:01. |
#56
Posted 29 October 2018 - 17:28
Crispy23, on 29 octombrie 2018 - 09:49, said:
Aplicatie exista dar nu pentru Europa. In State este si se numeste UVO. Ce se poate face la noi: se pot programa climatizarea si incarcarea atat timp cat masina este conectata la o statie de incarcare. Mai zi ceva de masina ce ti-a placut azi , ieri , ca deja " iubi " mi-a tocat creierul cu " cand mergem la dealer sa pove ... " ( am si pus una din masini la vanzare poate am noroc si iau electrica anu asta ) mi-e cumva ciuda ca nu stiam de modelul asta prin primavara . Edited by Baxon, 29 October 2018 - 17:30. |
#57
Posted 29 October 2018 - 22:26
In Europa nu merge aplicatia, masinile pentru State vin cu alt soft.
Masina e silentioasa, muzica se aude bine, portbagajul nu e foarte generos dar e ok la cat de scurta e masina. Pozitia la volan e destul de inalta, scaunele sunt ok cu toate ca la drive test nu m-au impresionat. Aerodinamica lasa de dorit dar daca faci 100-130 km zilnic (si nu pe autostrada) nu cred ca vei avea probleme nici la -25 grade celsius. Eu stiam de masina dar nu ma asteptam sa o gasesc pe stoc tocmai la noi in Romania...am avut noroc din punctul asta de vedere dar daca aveam de unde alege as fi ales in aceasta ordine: Kia Niro EV, Hyundai Kona EV sau Hyundai Ioniq EV. Din pacate la noi nu prea ajung, pooate peste vreo 2-3 ani...ramane de vazut! Edited by Crispy23, 29 October 2018 - 22:46. |
#58
Posted 29 October 2018 - 22:43
Asa cum am promis ieri, revin cu detalii despre incarcare.
Maisna vine cu 2 mufe: 20181029_121944 (1).jpg 956.47K 107 downloads Cea din stanga este o mufa type 1, pentru 230V, curent alternativ (AC) si poate incarca cu maxim 6.6 kW/h, atat permite masina, iar cea din dreapta este o mufa chademo, pentru curent continuu (DC) si poate incarca si cu 100 kW, asa zice in carte dar real ar fi pe undeva la 70-75 kW. Sunt foarte putine statii de putere asa mare chiar si in tarile cu o infrastructura mult mai dezvoltata decat Romania. In general statiile asa zise de putere mare se invart in jurul valorii de 40 kW. Maine va povestesc si despre cabluri...seara buna! Edited by Crispy23, 29 October 2018 - 22:45. |
#59
Posted 29 October 2018 - 23:48
Parca era un clip pe youtube unde ziceau ca incarcarea la o priza normala se face in 15 h si nu in 5 cum scrie n cartea masinii. Poate era un model mai vechi!?
|
#60
Posted 29 October 2018 - 23:53
Deci bro, ti se zice ca masina are 30kw.
Apoi ti se zice ca prin mufa clasica 230V poti incarca cu maxim 6.6 kW/h. 30kw/6.6kw= 4 ore jumate cu aproximatie. Dar tinand cont ca niciodata nu vei ajunge cu bateria pe 0% ci mai degraba la 10-15% , incarcarea medie la priza de 230V va fi de 3 ore +. Tot mai multe statii de incarcare in parcarile magazinelor foarte mari o sa se monteze, pentru ca asa atrag clienti. Cu un supercharger masina asta se incarca de la 20% la 100% in sub 40 minute. Timp in care parchez la kaufland pe locul de incarcat EV care e bullet proof pt handicapati, stiti la ce handicapati ma refer, intru, imi fac cumparaturile, si cand plec am masina incarcata 100% in 40 minute maxim. Daca ar fi sa facem o analogie, pentru a parcurge 200km in oras ard 16-18 litri de combustibil, care ma costa 100 ron. Asa platesc 100 ron pe mancare in kaufland si energia e gratis. Edited by Deenman, 29 October 2018 - 23:57. |
#61
Posted 30 October 2018 - 00:27
Deenman, on 29 octombrie 2018 - 23:53, said:
Deci bro, ti se zice ca masina are 30kw. Apoi ti se zice ca prin mufa clasica 230V poti incarca cu maxim 6.6 kW/h. 30kw/6.6kw= 4 ore jumate cu aproximatie. Dar tinand cont ca niciodata nu vei ajunge cu bateria pe 0% ci mai degraba la 10-15% , incarcarea medie la priza de 230V va fi de 3 ore +. Tot mai multe statii de incarcare in parcarile magazinelor foarte mari o sa se monteze, pentru ca asa atrag clienti. Cu un supercharger masina asta se incarca de la 20% la 100% in sub 40 minute. Timp in care parchez la kaufland pe locul de incarcat EV care e bullet proof pt handicapati, stiti la ce handicapati ma refer, intru, imi fac cumparaturile, si cand plec am masina incarcata 100% in 40 minute maxim. Daca ar fi sa facem o analogie, pentru a parcurge 200km in oras ard 16-18 litri de combustibil, care ma costa 100 ron. Asa platesc 100 ron pe mancare in kaufland si energia e gratis. |
#62
Posted 30 October 2018 - 00:29
Imi pun panou solar acasa si imi incarc masina acolo. Solutii exista, iar pe termen lung economisesc. Pe mine ma intereseaza acum ce pot sa fac, nu ce e peste 3-5 ani. Acum merg bine masinile electrice in orasele mari. Cine zice ca nu exista infrastructura habar nu are ce vorbeste, sau vrea masina electrica cu range de 600km sa plece la mare cu ea ()
|
#63
Posted 30 October 2018 - 08:27
https://m.youtube.co...h?v=Y-eyZ2F2_NY
Baietii astia zic de 15 h la 220 v ...d aia intrebam proprietarul. |
#64
Posted 30 October 2018 - 09:14
m6d, on 30 octombrie 2018 - 00:27, said:
Ha ha, logica e beton. Întrebarea capitala e : ce te vei face când, in viitorul extrem de apropiat se vor mai gândi exact așa încă 100-200 de pionieri ai mașinii electrice și veți face coada la cele câteva încărcătoare ??? ( sa fiți siguri ca nu se vor înmulți chiar așa cum credeți....in primul rând ca NU exista infrastructura electrică...transportul aerian e depășit...adică cel prin cablurile de pe stâlp) .....și hai încă o întrebare....dar când statul te va taxa la orice charter ??? Basca or sa taie orice subvenție, facilitate fiscală etc??? Chestiile astea încep deja prin Norvegia, Olanda....ajung rapid și la noi....nu faceți planuri cincinale ca sunt minciuni. este penibil oricum să iei o mașină pentru că încarci gratis la kaufland. este același lucru cu a cumpăra motorina la 1/2 de preț de la tiriști. Deenman, on 30 octombrie 2018 - 00:29, said:
Imi pun panou solar acasa si imi incarc masina acolo. Solutii exista, iar pe termen lung economisesc. Pe mine ma intereseaza acum ce pot sa fac, nu ce e peste 3-5 ani. Acum merg bine masinile electrice in orasele mari. Cine zice ca nu exista infrastructura habar nu are ce vorbeste, sau vrea masina electrica cu range de 600km sa plece la mare cu ea () |
|
#65
Posted 30 October 2018 - 09:54
Lasa si tu omu sa traiasca, macar topicul asta iarta-l si nu te atinge de el, ai aruncat deja cu rahat, dar e destul, lasa-l asa.
|
#66
Posted 30 October 2018 - 09:57
lula_canci, on 30 octombrie 2018 - 09:54, said:
Lasa si tu omu sa traiasca, macar topicul asta iarta-l si nu te atinge de el, ai aruncat deja cu rahat, dar e destul, lasa-l asa. |
#67
Posted 30 October 2018 - 10:03
Alex vorbesc din postura de acum 1 an, cand eram in Buc, si faceam naveta 40 km zilnic doar prin oras in Buc. Dar pentru spiritul meu aventurier care merg la munte in fiecare weekend sa fac trasee montante, trekking, nu se potriveste o masina electrica.
Dar pentru cineva ca initiatorul sau cineva care face 95% din km in oras, o vad ca masina/achizitia potrivita. Singurul mod in ai putea sa iesi cat de cat este sa cumperi un Hyundai i20 ieftin pana in 8500euro cu rabla, si de restul de bani sa bagi combustibil. Doar ca nu poti compara masinile, spatiul, acceleratia. Si sa-ti mai zic ceva, dar sunt sigur ca ai observat. Romanilor le place sa dea bani cate un pic cate un pic nu sa dea mai multi bani inainte si sa faca economie dupa. Marea majoritate nici nu fac plinul, baga cate 50-100ron, din ultimele mele 50 de alimentari, 45 sunt plinuri. |
#68
Posted 30 October 2018 - 11:33
m6d, on 30 octombrie 2018 - 00:27, said:
Ha ha, logica e beton. Întrebarea capitala e : ce te vei face când, in viitorul extrem de apropiat se vor mai gândi exact așa încă 100-200 de pionieri ai mașinii electrice și veți face coada la cele câteva încărcătoare ??? ( sa fiți siguri ca nu se vor înmulți chiar așa cum credeți....in primul rând ca NU exista infrastructura electrică...transportul aerian e depășit...adică cel prin cablurile de pe stâlp) .....și hai încă o întrebare....dar când statul te va taxa la orice charter ??? Basca or sa taie orice subvenție, facilitate fiscală etc??? Chestiile astea încep deja prin Norvegia, Olanda....ajung rapid și la noi....nu faceți planuri cincinale ca sunt minciuni. Pentru cei care au posibilitati de alimentare acasa ies foarte bine si asa nu trebuie neaparat sa mearga la chargere, deoarece e 0,65 lei kw parca. Ca sa nu mai zic daca-ti iei abonament de noapte pe racord separat unde este 22 bani kw. La pretul asta eu nici nu m-as obosi sa o duc la charger decat daca am treaba la magazinul respectiv. In legatura cu viitorul, oricum vei iesi mai ieftin sa alimentezi cu ee decat cu combustibil fosil unde statul tot va putea baga accize si taxe iar pretul petrolului va creste pana la cer in perioade de criza. Sa ne amintim ca ajunsese si la 150 $ barilul. Acum e doar un moment de respiro intre doua razboaie ! Edited by Ford4, 30 October 2018 - 11:34. |
#69
Posted 30 October 2018 - 11:35
Interesant ca are conector Type 1 si CHAdeMO. Acestea sunt mai populare in SUA.
In Europa sunt mai raspandite Type 2 si Type 2 Combo (CCS). Type 1 este monofazat, cum sunt majoritatea bransamentelor rezidentiale in SUA (ma rog, sunt bi-fazate dar nu intram in atatea detalii). Type 2 este trifazat, cum sunt destul de multe bransamente rezidentiale in EU. |
|
#70
Posted 30 October 2018 - 15:00
Haideti sa o luam usurel, pana la urma ne intelegem...
Prima poza este de la Suzuki Vitara 1.6 benzina, AT, Allgrip. Era cineva care spunea ca nu are cum sa consume 6.3 l/ 100 km... 20181030_110832.jpg 1.29MB 131 downloads Acum sa continuam cu incarcarea masinii. Singurul cablu cu care vine masina este cel de mai jos: Are o priza obisnuita pentru 230V iar in carte spune ca incarca cu maxim 10A. In realitate sunt vreo 8A. Cu acest incarcator bateria ajunge de la 0% la 100% in 15-20 ore. Attached FilesEdited by Crispy23, 30 October 2018 - 15:10. |
#71
Posted 30 October 2018 - 15:20
Asa cum spunea si kolfleading, in Europa este folosita mufa Type2 si pentru acest lucru ne trebuie un cablu adaptor de la Type 1 la Type 2:
20181029_113204.jpg 987.61K 50 downloads Acum deja ne creste puterea de incarcare, bineinteles si in functie de cat poate accepta masina. Cea mai rapida incarcare cu AC o are Renault ZOE, undeva la 40kWh, dar Renault Zoe nu mai are nici o alta mufa. Kia Soul EV poate accepta doar 6.6 kWh cu AC. O statie mobila de incarcare la AC arata cam asa: 20181029_115321.jpg 1.01MB 63 downloads Cea pe care o am eu poate incarca in 3 trepte de putere: cu. 10A, 16A sau 32A... 20181029_113618.jpg 1.14MB 66 downloads Edited by Crispy23, 30 October 2018 - 15:28. |
#72
Posted 30 October 2018 - 15:37
Pentru curent continuu, adica DC exista statiile de putere mare, cele care le gasim la Kaufland, Lidl, benzinarii etc.
In momentul de fata sunt 2 tipuri de mufe mai utilizate: chademo (Asia) si CCS (Europa). Kia fiind din Asia vine cu mufa chademo. Statiile DC incarca cu minim 40kWh, deci Kia Soul cu bateria de 30kW se incarca in mai putin de o ora de la 0% la 100%. Mufa din dreapta pozei de mai jos este chademo: 20181029_121944.jpg 956.47K 34 downloads |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users