Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Incredintarea autovehiculului unei persoane cunoscute , fara permis.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
90 replies to this topic

#73
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 Paz, on 08 octombrie 2018 - 20:38, said:

Legea are un scop, si ala e singurul lucru care trebuie urmarit in aplicarea ei, nu persecutia. Trebuie evaluat comportamentul lor si gradul de pericol creat, iar pedeapsa trebuie sa fie in functie de astea.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul de 1,5-2 tone sau mai mult, nu este un comportament cu un grad de pericol ridicat? Tu te-ai simți în siguranță traversezi dacă oricine ar putea conduce fără permis? Ți-ai lăsa fără grijă copilul să se descurce printre ăia care habar n-au care-i frâna și care-i accelerația? O consider o faptă gravă.

1 an cu suspendare ți se pare "persecuție"? Este evaluat comportamentul și gradul de pericol creat, de-asta ai limitele de pedepse. 1 an pentru cazul de față, dar dacă ar fi lovit un pieton sunt sigur că pedeapsa ar fi mai mare.

#74
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,893
  • Înscris: 27.04.2010
Dap, cica se despagubeste si daca n-are permis ...

Edited by shymano, 08 October 2018 - 22:54.


#75
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 SmurfK, on 08 octombrie 2018 - 22:31, said:

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul de 1,5-2 tone sau mai mult, nu este un comportament cu un grad de pericol ridicat? Tu te-ai simți în siguranță traversezi dacă oricine ar putea conduce fără permis? Ți-ai lăsa fără grijă copilul să se descurce printre ăia care habar n-au care-i frâna și care-i accelerația? O consider o faptă gravă.

1 an cu suspendare ți se pare "persecuție"? Este evaluat comportamentul și gradul de pericol creat, de-asta ai limitele de pedepse. 1 an pentru cazul de față, dar dacă ar fi lovit un pieton sunt sigur că pedeapsa ar fi mai mare.

Hai sa n-o dam in exaltari, nu s-au dus in curtea gradinitei, ci tocmai intr-o parcare pustie. Nu e nici primul nici ultimul care face asa ceva, nu am auzit niciodata ca cineva care se exerseaza sa fi ranit un copil intr-o parcare pustie.

Am comis si eu crima asta, si ne-au prins carabinierii. Era parcarea unei fabrici in periferie, pustie in weekend. Nici n-au coborat din masina, au intrebat doar cu un aer sictirit: "nu-i asa ca aveti permis?" Nevasta-mea inghetase, si am raspuns eu din dreapta: sigur ca da. Au plecat cu acelasi aer sictirit si totul s-a terminat acolo. In parcarea aia mai erau alti 6 - 7 - 8 ca noi.
Pe urma am dus-o in alta parcare mai izolata, i-am pus si jaloane. Rezultatul a fost ca nu a facut niciodata vreo dauna.

Edited by Paz, 08 October 2018 - 22:52.


#76
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,406
  • Înscris: 06.02.2008

 C63AMG, on 08 octombrie 2018 - 16:28, said:


Si atunci rolul Politiei Rutiere care este?Ce atributii au?Tu cand suni la 112 si reclami pe X ca da muzica tare la 12 noaptea vin cei de la rutiera sa ii dea amenda lui X?

I-a venit Poliția națională, nu cea locală, a confundat inițiatorul. Și ăștia au aceleași atribuții și competențe cu cei de la rutieră.

 shymano, on 08 octombrie 2018 - 19:31, said:


Vezi ca RCA e valabila DOAR daca la volan e unul cu permis valabil ...
Cand aia vor vedea ca la volan e unul fara permis (in caz de ceva), sa te tii circ !!!
Stii tu ceva, dar schema pe care o recomandai e cam veche ... mai studiaza.

RCA este valabil în orice condiții, nu are excluderile CASCO referitoare la alcool sau permis. Tocmai pentru că cel păgubit nu are vreo vină sau control că cel vinovat e beat sau nu are permis. Ulterior asiguratorul se îndreaptă în instanță împotriva vinovatului.

Edited by caiuscorneliu, 09 October 2018 - 06:49.


#77
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

 Paz, on 08 octombrie 2018 - 22:52, said:

ci tocmai intr-o parcare pustie.
Tocmai ... aici e problema ... s-a dovedit ca parcarea nu era pustie Posted Image

 Paz, on 08 octombrie 2018 - 22:52, said:

nu am auzit niciodata ca cineva care se exerseaza sa fi ranit un copil intr-o parcare pustie.
esti dat dracu Posted Image

#78
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Observ că faceţi confuzie între drumul public şi domeniul public, de asemenea între drumul privat şi domeniul privat.
Poliţia are dreptul "să se bage" oriunde, dacă primeşte sesizare: şi pe drum public, şi pe domeniu public, şi pe drum privat, şi pe domeniu privat.
Sesizarea a fost primită - de la paznic - oficial; prin urmare, poliţia se afla legal acolo.
Orice cale de comunicaţie destinată deplasării autovehiculelor este considerată drum public, atât timp cât nu este reglementată prin indicatoare de restricţie şi prin acces controlat.
Prin urmare, dacă absolut oricine poate intra pe o cale de comunicaţie aflată pe un domeniu privat şi o poate utiliza fără restricţii privind accesul, acea cale de comunicaţie este drum public.

Şi vreţi să mai ştiţi ceva?
Proprietarul şi/sau administratorul acelui drum are chiar obligaţia de a solicita poliţiei reglementarea circulaţiei conform normelor rutiere în vigoare! Adică instalarea de semne de circulaţie!

Acestea fiind stabilite, cei doi se aflau pe o cale de comunicaţie care se supune regulilor rutiere în vigoare.

Ca să fie mai clar:
Drumurile şi parcările din incinta unei unităţi militare sau din Zona 51 nu sunt drumuri publice, deoarece accesul publicului nu este permis acolo.
Drumurile şi parcările din incintele private destinate publicului sunt drumuri publice.
Dar chiar şi în incinta unităţilor militare, chiar şi în Zona 51, există reguli de circulaţie valabile pe acele căi de comunicaţie.

#79
flp014

flp014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,830
  • Înscris: 22.01.2010

 slai, on 08 octombrie 2018 - 12:30, said:

Sa va liniștească, sa nu faceți scandal. Ca va fi condamnare cu suspendare, e adevărat,, dar tot cazier inseamna.
va fi clasare in cel mai probabil caz si nu va fi afectat cazierul. NUP nu se mai da, s-a inlocuit cu clasarea.

#80
Dau

Dau

    veteran

  • Grup: Moderators
  • Posts: 5,548
  • Înscris: 24.01.2007

 stefanutz13, on 08 octombrie 2018 - 13:05, said:

Nu , in sala de sedinte . Scria celalalt politist , care era un pustiulica de 20 + ani , care asta ii zicea cand sa puna cratima :-j.
Cumva la Sectia 26 Politie? Nu ai fost audiat. Ala era un proces-verbal completat probabil de catre un politist din carul Biroul Ordine Publica al secitiei respective.
Se va intocmi un dosar de urmarire penala, vei fi citat si audiat.
Ai rabdare.

#81
ankr

ankr

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 13.11.2018
Ai primit deja cateva raspunsuri foarte  pertinente. Nu le ignora.
Pe scurt: faptele voastre se afla sub incidenta legii penale. Nu mai pierde vremea cu ”drum public/drum nepublic” sau cu alte contraziceri subiective in afara obiectului postarii. Evident faptele se încadrează la art 335 Cod penal.
Daca a fost întocmit un PV de catre politist in acet sens, e doar o chestiune de timp pana va citeaza in vederea audierii.
Daca e asa, cauta un avocat de penal. Te va ajuta sa iti aduci in circumstanțiere anumite elemente. Mai mult, daca nu aveti cazier va poate cere o amanare aplicare pedeapsa, sau o renuntare.
Si da, poate dura 2-3 ani pana ajunge dosarul in instanta, dar odata inceputa urmarirea penala, situatia nu e roz.

Pe de alta parte procurorul poate da renuntare la urmarire penala (varianta optimista)..

Intentia mea nu este de a va speria, ci de a constientiza situatia juridica in care va aflati. Atat.

Edited by ankr, 13 November 2018 - 13:42.


#82
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Ce de specialisti domle

http://www.ziare.com...arcarile-276019

Quote

Soferii care conduc autovehiculul in parcari, altele decat cele situate pe marginea strazilor, ar trebui sa stie ca se afla in zone care nu intra sub incidenta Codului Rutier. Aceasta pentru ca parcarile din mall-uri, din subsolurile cladirilor, din cladirile amenajate pentru parcare etc. nu au statut de drum public, iar incidentele care au loc in acele spatii sunt mai greu de rezolvat din cauza vidului legislativ.


#83
ankr

ankr

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 13.11.2018
vata_pe_bat, lasa ziarele, mergi pe jurisprudenta. acolo e „realitatea din teritoriu” ;)

#84
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 vata_pa_batz, on 13 noiembrie 2018 - 15:26, said:

Dar si tu ai gasit specialistii... :lol:

#85
ankr

ankr

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 13.11.2018
exemplu:

”In motivele de recurs se invedereaza ca in mod gresit instanta de fond a apreciat ca spatiul de functionare a unei statii de carburanti precum si parcarea unui magazin nu constituie drum public intrucat potrivit art.6 pct.14 din O.U.G. nr.195/2002 drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile.
Ori atat parcarea unui magazin cat si spatiul unei benzinarii au cai de comunicatie terestra special amenajate pentru traficul rutier si pietonal ,deschis circulatiei autoturismelor si pietonilor...
Curtea constata ca ambele spatii fiind deschise circulatiei publice atat auto cat si pietonale sunt drumuri publice potrivit art. 6 pct.14 din O.U.G. nr.195/2002 - ``orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile``.
Ar fi contrar scopului legii altfel cum este reglementat in art.2 din O.U.G. nr.195/2002, sa se aprecieze ca cele doua spatii desi deschise circulatiei publice nu sunt drumuri publice ,intrucat potrivit textului dispozitiile prevazute in ordonanta de urgenta au ca scop asigurarea desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei pe drumurile publice, precum si ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public, protectia drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor respective, a proprietatii publice si private, cat si a mediului.
Astfel prin excluderea acestor spatii de sub incidenta dispozitiilor legale mentinate s-ar pune in pericol siguranta circulatiei precum si integritatea corporala si sanatatea celor care circula in aceste zone ....”



etc....

#86
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

 Paz, on 13 noiembrie 2018 - 15:44, said:

Dar si tu ai gasit specialistii... Posted Image

Bine, atunci incercam mai complicat:
http://www.euroavoca...drumuri_publice

http://www.euroavoca...drumuri_publice

Quote

Conform art. 6 pct.14. din O.U.G. nr.195/2002 prin drumul public de intelege orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile.
Prin sentinta penala nr.116/21 02 2011 pronuntata de Judecatoria Alba-Iulia s-a dispus in baza art. 11 pct. 2 lit. a C.p.pen. raportat la art. 10 alin. 1 lit. d C.p.pen. achitarea inculpatului A.R. pentru savarsirea infractiunii de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange, prevazuta la art. 87 alin. 1 din O.U.G. nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata.
Pentru a hotari astfel instanta de fond a retinut in fapt ca la data de 15.08.2009, ora 0105, organele de politie au fost sesizate cu privire la producerea unui accident de circulatie soldat cu victime pe str. V. din C.
Deplasandu-se la fata locului, lucratorii de politie au identificat in statia de combustibil SC DM E. SRL pe conducatorul autoturismului cu nr. de inmatriculare YY 0000 XX implicat in accident, respectiv pe inculpat, care a fost transportat la spital pentru ingrijiri medicale.
Din procesul verbal de cercetare la fata locului intocmit la data de 15.08.2009 rezulta ca evenimentul rutier a avut loc in incinta statiei de combustibil SC DM E. SRL, in ciuda faptului ca in actul de sesizare se indica drept loc al accidentului str. V.
Din declaratia inculpatului, instanta retine ca acesta a lasat autoturismul in parcarea magazinului P.M., apoi a mers cu niste prieteni la un local unde a consumat bauturi alcoolice. In acest timp, a fost sunat de martorul H.C., care, vazand masina inculpatului la o ora tarzie in parcarea magazinului, a dorit sa il atentioneze ca nu este bine sa il lase acolo caci va fi amendat. In acest context, inculpatul s-a deplasat la masina cu intentia de a o muta in parcarea alaturata, respectiv in parcarea statiei de carburanti. Telefonul dat inculpatului este confirmat de martorul H.C., audiat in cauza.
Instanta de fond a retinut ca pentru ca o persoana sa comita infractiunea prevazuta la art. 87 alin. 1 din O.U.G. nr.195/2002 trebuie indeplinita si o anumita conditie de loc, respectiv aceea ca fapta sa se fi savarsit pe un drum public. Insa, asa cum reiese din procesul verbal de cercetare la fata locului si din declaratia martorilor B.D. si S.O., accidentul s-a produs in spatiul de functionare a unei statii de carburanti, care nu poate fi considerata drum public, deoarece nu se incadreaza in definitia legala a acestuia, prevazuta la art. 6 pct. 14 din O.U.G. nr. 195/2002: ``orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice``.


#87
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 vata_pa_batz, on 13 noiembrie 2018 - 15:53, said:

Ma dau batut. :lol:

#88
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

 ankr, on 13 noiembrie 2018 - 15:49, said:

exemplu:

”In motivele de recurs se invedereaza ca in mod gresit instanta de fond a apreciat ca spatiul de functionare a unei statii de carburanti precum si parcarea unui magazin nu constituie drum public intrucat potrivit art.6 pct.14 din O.U.G. nr.195/2002 drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile.
Ori atat parcarea unui magazin cat si spatiul unei benzinarii au cai de comunicatie terestra special amenajate pentru traficul rutier si pietonal ,deschis circulatiei autoturismelor si pietonilor...
Curtea constata ca ambele spatii fiind deschise circulatiei publice atat auto cat si pietonale sunt drumuri publice potrivit art. 6 pct.14 din O.U.G. nr.195/2002 - ``orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt inchise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile``.
Ar fi contrar scopului legii altfel cum este reglementat in art.2 din O.U.G. nr.195/2002, sa se aprecieze ca cele doua spatii desi deschise circulatiei publice nu sunt drumuri publice ,intrucat potrivit textului dispozitiile prevazute in ordonanta de urgenta au ca scop asigurarea desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei pe drumurile publice, precum si ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public, protectia drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor respective, a proprietatii publice si private, cat si a mediului.
Astfel prin excluderea acestor spatii de sub incidenta dispozitiilor legale mentinate s-ar pune in pericol siguranta circulatiei precum si integritatea corporala si sanatatea celor care circula in aceste zone ....”



etc....

Se pare ca ai dreptate. N-am citit acelasi articol pina la capat

 Paz, on 13 noiembrie 2018 - 15:55, said:

Ma dau batut. Posted Image

N-ai de ce, aveti dreptate amindoi. In cazul asta initiatorul topicului a cam dat de dracu. Singura sansa ar fi ca oficialitatile sa fi aruncat constatarea pe drum. Din lene, evident Posted Image

#89
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 vata_pa_batz, on 13 noiembrie 2018 - 15:57, said:

N-ai de ce, aveti dreptate amindoi.
Eu nu vad ce dreptate pot sa am, nu am sustinut nimc din punt de vedere legal. Singurul lucru pe care-l sustin eu e ca nu e corect sa persecuti niste oameni pentr o tampenie ca asta.

#90
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,406
  • Înscris: 06.02.2008
Nu-l persecută nimeni. Va scăpa cu suspendarea pedepsei sau chiar cu amendă penală, fapta nu prezintă pericol social și nu are antecedente. Dar îi va fi învățare de minte pe viitor.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate