Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune

Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...
 PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...

w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...
 Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?

Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema
 Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul

Instagram - sunt eu batran, sau...

Regim utilizare HDD Ubuntu
 

Studiu: 8 mașini electrice din 10 au obținut în teste reale o autonomie apropiată de datele oficiale

- - - - -
  • Please log in to reply
62 replies to this topic

#1
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Un studiu f.interesant si cu rezultate surprinzatoare.

http://m.automarket....iale-86683.html

"Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq și BMW i3 au obținut autonomii mai mari în condiții reale decât datele oficiale WLTP, în timp ce Opel Ampera-e, Renault ZOE, Tesla Model S și Model X s-au apropiat de cifrele oficiale.

Autonomia reală a mașinilor electrice reprezintă una dintre principalele dileme ale șoferilor care analizează oportunitatea de a renunța la mașinile cu motoare cu combustie internă, mai ales că datele oficiale sunt obținute în cadrul unor teste specifice.

Pentru a afla cât de realiste sunt datele oficiale de autonomie, organizația Autobest și publicația spaniolă Coches au realizat un studiu pe 10 modele electrice comercializate în Europa prin care au analizat autonomia reală în condiții normale de utilizare.

Astfel, testele au fost realizat pe un traseu din Barcelona cu o lungime totală de 180 de kilometri, inclusiv pe autostrăzi, drumuri naționale și străzi urbane, iar mașinile au fost conduse pe modul Normal, fără accesarea modurilor Eco sau Sport.

De asemenea, sistemul de climatizare a fost activ, presiunea în pneuri a fost cea recomandată de producător, iar în fiecare mașină s-a aflat doar șoferul, care a fost schimbat la fiecare 30-40 de kilometri pentru ca stilul de condus să nu influențeze rezultatele.

Testul a fost efectuat de două ori, iar rezultatele finale au luat în calcul media autonomiilor obținute raportate la datele oficiale ale testelor WLTP, care au intrat în vigoare în 1 septembrie pentru toate modelele aflate pe piață.

Datele statistice arată că 4 dintre cele 10 modele au obținut autonomii reale mai mari decât cele stabilite oficial în urma testelor WLTP. Astfel, Kia Soul EV a obținut cel mai bun scor datorită unei autonomii de 218 km, cu 18% mai mare decât cea WLTP. Alte trei modele au obținut autonomii cu 3% sau 5% mai mari decât cele oficiale, și anume Volkswagen e-Golf, Hyundai Ioniq și BMW i3.

Pe de altă parte, alte 4 modele au fost foarte aproape de datele oficiale de autonomie: Opel Ampera-e, model care în prezent nu se mai comercializează în Europa, a atins o autonomie reală de 377 de kilometri, cu numai 3 kilometri sub cea oficială, în timp ce Renault Zoe, Tesla Model X și Tesla Model S au fost de asemenea la numai câțiva zeci de kilometri de datele WLTP.

În schimb, cele mai slabe rezultate au fost obținute de Jaguar I-Pace și Nissan Leaf. Jaguar I-Pace a obținut o autonomie reală de numai 313 kilometri, comparativ cu cea oficială de 480 de kilometri, însă autorii studiului menționează că au avut la dispoziție o versiune de pre-producție care nu a inclus cea mai nouă și stabilă versiune de software.

La rândul său, Leaf, cea mai vândută mașinăelectrică din Europa, s-a oprit la o autonomie de 228 de kilometri, sub pragul de 285 de kilometri conform WLTP."

Tesla S o autonomie cu 8% mai mica.
Tesla X o aut.mai mica cu 7%. Cum de nu a reusit tesla?

Surprinzator la eGolf o aut.cu 6% mai mare. La kia cu 18%.

Edited by Torquemada-666, 05 September 2018 - 13:42.


#2
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,738
  • Înscris: 30.10.2003
Pai in USA unde se fabrica si se testeaza Tesla curentul e de 120 V. In Europa e de 220V. De aici diferenta de autonomie.

#3
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Si nu au plecat cu bateriile full? Sa le incarce de unde a incarcat si eGolf.ul. Poate scoate autonomia.

Edited by Torquemada-666, 05 September 2018 - 13:52.


#4
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
He, he Barcelona... vara ....
Daca faceau testul la Miercurea Ciuc in Decembrie le dadea cu virgula.
Intradevar la E-Golf 232 km, mers normal e 100% real.

#5
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 Torquemada-666, on 05 septembrie 2018 - 13:51, said:

Sa le incarce de unde a incarcat si eGolf.ul. Poate scoate autonomia.
Pai si calitatea curentului electric conteaza, ca la combustibili, nu? Ori suntem troli pana la capat, ori nu. :)

 Bursul, on 05 septembrie 2018 - 13:48, said:

Pai in USA unde se fabrica si se testeaza Tesla curentul e de 120 V. In Europa e de 220V. De aici diferenta de autonomie.
Ori am senzorul de depistare a ironiilor deconectat, ori ai vb serios. Care sa fie?

Edited by inuendo0, 05 September 2018 - 14:08.


#6
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
@inuendo0, dovedeste calitatea curentului troll. Dovezi concrete stiintifice si modul in care afecteaza autonomia unei baterii auto. Stiintific dovezi.
Pana una alta troll.eală, pt.a motiva inca una din multele nereusite ale lui Tesla.

#7
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,819
  • Înscris: 07.02.2003

 N62B44, on 05 septembrie 2018 - 13:52, said:

Intradevar la E-Golf 232 km, mers normal e 100% real.
Ai masina asta ? Ca parca stiam ca cineva de pe forum o are dar nu mai stiu cine...

#8
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014
Da. El o are.

#9
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,680
  • Înscris: 29.03.2006

 Torquemada-666, on 05 septembrie 2018 - 13:41, said:

Tesla S o autonomie cu 8% mai mica.
Tesla X o aut.mai mica cu 7%. Cum de nu a reusit tesla?


Au motoare foarte puternice si autonomia variaza extrem in f de stilul de condus, atat in f. de reprizele de acceleratie cu o masina mai grea dar f puternica - si care permite si tenteza foarte mult cu accelerarea, cat si in f. de viteza avand in vedere ca iar poate si franarea aerodinamica creste in relatie cu patratul vitezei.

Cu viteze de maxim 40-50-60 km/h si fara accelerari, Tesla poate avea autonomie si de 800-1000+ Km, iar cu viteza maxima si calcata blana poate avea autonomie de +/- 60 km la modelul cu un motor, iar la cele dual motor poate sa scada si la 30-50 km sau sub daca e condusa nebuneste, eventual daca e mai mult e pt ca nu te lasa softwareul sa o forjezi la maxim ca sa nu arzi driverul electronic de putere, acumulatorii, motorul si desigur autonomia...
La condus normal se apropie de 400 W/km la viteze normale, in timp ce la condus eco - tot viteze normale, se apropie de 200 W/km, deci o variatie de 2X doar in f de tuning fin al stilului de mers, probabil forta reprizelor de accelerare in primul rand.

Sunt masini diferite, greu de comparat.
E greu sa conduci babeste o masina puternica.
Chiar si fara sa vrei sa conduci sport, chiar si pastrand viteza maxima limitata, chiar si evitand acceleratii puternice, ea oricum o sa accelereze mult mai usor pt ca are putere mare, si are si masa mare de la acumulatori.

Si la msinile puternice cu motoare pe combustie e diferenta f. mare in f de stilul de condus, chiar si fara viteza f mare.
Jaguar are si modele de 500 CP pe combustie. Chiar daca au motoare economice de origine Ford, consum mediu 14-15 l/100 km ca la Porsche, daca accelerezi blana (si apoi franezi ca sa nu depasesti viteza legala), consumul instantaneu creste porcos, si daca o ti tot asa golesti rezervorul foarte repede.

La americani sunt si limite de viteza mai restrictive fata de multe tari din Europa, chiar exceptand Germania.
Si variaza si in SUA destul de mult de la un stat la altul.
Si sunt impuse strict, mult mai strict fata de UE.
Pe coasta de vest inclusiv Commiefornia, cat si pe cea de est, limita e de 70 mph, adica 113 km/h...
In statele interioare variaza in f de stat fie la 75 mph ( 121 kmh) -80 mph (129 kmh).
Sunt state care au limita chiar la 65 mph, ba chiar si 60 mph..
Alaska, Connecticut, Delaware, Massachusetts, New Jersey, New York, Puerto Rico, Rhode Island, si Vermont au o limită maximă de 65 mph (105 km/h), iar Hawaii are o limită maximă de 60 mph (97 km/h). Washington, D.C. şi Insulele Virgine ale Statelor Unite au o limită maximă de viteză de 55 mph (89 km/h), iar Guam şi Samoa au limite de viteză de 45 mph (72 km/h)....

In Europa chiar si acolo unde sunt limite de 120-130 km/h, in multe tari se merge lejer cu 140-160+ km/h, inclusiv in RO.
Desigur ca in Elvetia te belesc daca o calci pe unde e limita stricta, dar Elvetia e mereu altceva...

Edited by loock, 05 September 2018 - 14:55.


#10
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018

 inuendo0, on 05 septembrie 2018 - 14:10, said:

Pai si calitatea curentului electric conteaza, ca la combustibili, nu? Ori suntem troli pana la capat, ori nu. Posted Image


Ori am senzorul de depistare a ironiilor deconectat, ori ai vb serios. Care sa fie?
Lungimea cablului de curent ati considerat-o ? :)

#11
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,746
  • Înscris: 23.04.2007

 Torquemada-666, on 05 septembrie 2018 - 13:41, said:

Surprinzator la eGolf o aut.cu 6% mai mare. La Kia cu 18%.

 N62B44, on 05 septembrie 2018 - 13:52, said:

Intradevar la E-Golf 232 km, mers normal e 100% real.
Am avut o singura experienta personala cu eGolf ... nu prea seamana cu "6% mai mare" respectiv "e 100% real" :(

Evident ... trebuie stabilit clar ce inseamna "mers normal" in cazul acestor masini ...

#12
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,369
  • Înscris: 10.09.2014
Va mai curge multa apa pe Dunăre pana sa atingă electricele 50 % din totalul autovehiculelor personale. Atunci poate ma va interesa. In cel mai bun caz iau una mica gen ZOE pentru fâțâit prin oraș. În cazul ăsta nu am nevoie de autonomie mare.

Edited by LeopardSurd, 05 September 2018 - 14:30.


#13
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 adrian_r5, on 05 septembrie 2018 - 14:29, said:

Am avut o singura experienta personala cu eGolf ... nu prea seamana cu "6% mai mare" respectiv "e 100% real" Posted Image

Evident ... trebuie stabilit clar ce inseamna "mers normal" in cazul acestor masini ...
Una e cat raporteaza masina si alta e cat mergi in realitate. Dupa 20-30 km de mers incepe sa indice real pentru ca se adapteaza la stilul de condus, consumatori porniti, etc.
Sub 60-80 km ramasi e chiar conservativ. Am mers pana arata autonomia 5 km ramasi si nu ramai in drum.
Si la mine dupa full charge arata 299 km , si dupa primii 10 km 210 .
Indicatorul ala estimativ la masini electrice e ca un computer de bord la masina normala pe care il resetezi de fiecare data cand incarci.

Mai utila la E-Golf e bara de incarcare a bateriei (0-100%). Daca am bateria la 50% stiu ca la mers normal mai fac cam 100 km.

La masinile normale e la fel, reseteaza consumul in oras si dupa 2 accelerari iti arata 20 l/100km, asta nu inseamna ca ala e consumul real.

#14
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,680
  • Înscris: 29.03.2006

 N62B44, on 05 septembrie 2018 - 14:44, said:

La masinile normale e la fel, reseteaza consumul in oras si dupa 2 accelerari iti arata 20 l/100km, asta nu inseamna ca ala e consumul real.

Nu, dar e totusi o exprimare vaga.

Asa cum poate sa fie si 4-5-6, consumul insantaneu poate sa fie muuuuuuuuuuuult mai mare de 20l/100km, in f de puterea motorului si de ce faci cu el.
Deci e exprimare vaga mai sus.
Poate sa fie si mai mare autonomia, dar poate sa fie si mult mai mica.
29 l ( nu 20) e consum instantaneu la o cascarabeta fara pretentii dinamice.
Daca ai motor de 385-600+ KW ( ca sa nu zic in CP ca sunt si mai mari numerele) , se duce in balarii consumul instantaneu, si daca o ti calcata blana, acel consum porcos tinde sa devina si consumul mediu....

Edited by loock, 05 September 2018 - 15:04.


#15
alx42

alx42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,802
  • Înscris: 26.06.2014
la electrice e mai naspa daca ramai fara baterie.
ca pleci cu ea doar tractata. de aia si are lumea retineri de natura psihologica

dar la termice daca ramai fara combustibil, poti sa mergi pana la cel mai apropiat peco pe jos sau cu ocazie. si iti iei combustibil

#16
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,680
  • Înscris: 29.03.2006
Nu e o problema reala, la  masina plina de electronica care arata mereu capacitatea ramasa si are  warning-uri, iti arata si unde gasesti incarcatoare, etc.
Nu intereseaza pe nimeni ca un inconstient orb si surd ramane fara energie in drum...

Sunt deja instalate aproape 11000 de superchargere Tesla, in crestere galopanta, pe langa alte zeci de mii de destination chargers Tesla, pe langa alte multe mii de incarcatoare de la alte firme.
Tesla are si adaptoare si alte cabluri, se poate incarca de la 110 la 400V, si la prize normale, si la incarcatoare diferite.
Numarul superchargerelor creste exploziv odata cu productia de automobil electrice - si ea in crestere exploziva - Tesla are in vedere sa se extina cu giga-fabricile in toata lumea, si in China si in Europa, si este in crestere exploziva productia de EV-uri la multi producatori de automobile din toata lumea.
In curand si Porsche & BMW vor lansa si incarcatoare de putere.

Edited by loock, 05 September 2018 - 15:16.


#17
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,171
  • Înscris: 13.11.2017

 Torquemada-666, on 05 septembrie 2018 - 13:41, said:

Tesla S o autonomie cu 8% mai mica.
Tesla X o aut.mai mica cu 7%. Cum de nu a reusit tesla?

Surprinzator la eGolf o aut.cu 6% mai mare. La Kia cu 18%.

citez din articol :

"De asemenea, o altă concluzie generală este că modelele cu autonomie oficială redusă, de până în 225 de kilometri, au reușit să obțină autonomii mai mari în testele reale, în timp ce modelele cu autonomii oficiale de peste 300 de kilometri au înregistrat valori reale ușor mai scăzute."

Dar na asa este cand nu intelegi ceea ce citesti, ti s-a mai spus Posted Image  !
Deci comparatiile intre e-Golf si Tesla sa le faci cand va avea si e-Golf autonomie de minim 400 km si demaraje de sub 4 s la 0-100 km/h Posted Image !

Edited by Ford4, 05 September 2018 - 15:32.


#18
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
@loock
Au aparut deja de 150kw, 175kw in Olanda.

Un lucru care trebuie studiat foarte atent inainte de a achizitiona o masina electrica sunt modurile de incarcare. (e foarte confuz daca nu studiezi serios problema ).

Pe foarte scurt  :

Sunt 2 situatii : incarcatoare normale (depinde de electronica de pe masina ) si incarcatoare rapide  (depinde de electronica de pe incarcator si masina )

1.La incarcatoare normale , degeaba e chargerul de 22 kw daca masina incarca maxim 7kw (E-Golf ) sau mai rau pe la alte modele mai vechi 3.6kw.

2.Un incarcator rapid de 100,150,175kw nu inseamna ca masina va incarca la 100.150,175 kw. Pe piata acum majoritatea incarca la 50kw (atat poate maxim masina), in afara de Tesla. Deci trebuie vazut in specificatii cat poate incarca maxim masina dintr-un incarcator rapid.
Ar mai exista si a-3-a situatie unde folosesti incarcatorul de "priza" (e cablu separat in masina ) dar ala e maxim 3.6 kw (la E-Golf ).

In afara de asta problema se complica si mai rau avand in vedere ca sunt vreo 4-5 tipuri/standarde de mufe, cabluri (depinde de marca) si nu toate chargere-le suporta. (cam 2-3 tipuri maxim ).
Type 1- Tazaki
Type 2- Mennekes
Type 3- Le Grand
CHAdeMo
Combo
Schuko


La unele statii de incarcare exista un adaptor separat (de obicei pentru Tesla ).

Un exemplu interesant : am oprit din intamplare la o statie Tesla de incarcare (o parcare cu vreo 30 incarcatoare ). Cablul are incarcator Combo, se potrivea, dar nu incarca pentru ca masina nu era Tesla si nu autoriza softul.

O sa mai dureze vreo 5-10 ani pana se standardizeaza si astea pentru ca pot provoca dureri de cap masive. (gen : ajungi la incarcator si vezi ca nu se potriveste cablu )

Edited by N62B44, 05 September 2018 - 15:34.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate