Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Kadjar 1.2 TCE 130 CP

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
611 replies to this topic

#469
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,322
  • Înscris: 02.02.2006

View PostM0sGerila, on 06 decembrie 2018 - 19:12, said:

Turbo astea mici au si ele niste nevoi aparte ca sa functioneze corect si pe termen lung !
Așa este. Și nevoile sunt foarte clar scrise în manual. Nu se află de pe forumuri de la "cei aleși să cunoască detaliile sacre ale utilizării unui motor turbo de-ăsta mic".

Ca fapt divers, turație constantă nu înseamnă consum constant. Să mergi la 2000rpm nu înseamnă să stai cu motorul mergând în gol la 2000rpm. În mers, chiar și la turație mică (că mașina merge foarte bine și sub 2500rpm), consumul e mai mare, deci căldura degajată e mai mare, deci motorul ajunge mai repede la temperatura optimă, deci mai bine pentru el.

Tu știu că ești împotriva manualului, ne-am mai contrat și prin alte locuri. Ești liber să-ți folosești mașina personală cum dorești, dar măcar ai bunul simț ca, atunci când dai un sfat, să specifici clar că l-ai scos din burtă și că contrazice flagrant ceea ce recomandă producătorul. Măcar să fie interlocutorul conștient.

#470
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

View Postalexcrist, on 06 decembrie 2018 - 13:40, said:

La orice mașină scrie asta, iar 2-3 minute de stat pe loc nu te vor ajuta cu nimic.
Din pacate nu e asa ! Daca pleci imediat in forja cu motorul rece ai toate sansele sa uzezi prematur motorul . Daca tu faci asa cu masina ta nu inseamna ca e bine ! Intai trebuie sa se faca ungere sa se incalzeasca putin si apoi dai pedala .
Vad ca fiecare are un obicei si crede ca e al mai bun insa daca o iei logic , un motor se incalzeste la ralanti pt ca nu circula agentul de racire prin termostat ( pacat ca cei care sfatuiti pe aici habar nu aveti cum functioneaza un motor ) .
I'm out !

#471
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007

View Postalexcrist, on 06 decembrie 2018 - 19:50, said:


Așa este. Și nevoile sunt foarte clar scrise în manual. Nu se află de pe forumuri de la "cei aleși să cunoască detaliile sacre ale utilizării unui motor turbo de-ăsta mic".

Ca fapt divers, turație constantă nu înseamnă consum constant. Să mergi la 2000rpm nu înseamnă să stai cu motorul mergând în gol la 2000rpm. În mers, chiar și la turație mică (că mașina merge foarte bine și sub 2500rpm), consumul e mai mare, deci căldura degajată e mai mare, deci motorul ajunge mai repede la temperatura optimă, deci mai bine pentru el.

Tu știu că ești împotriva manualului, ne-am mai contrat și prin alte locuri. Ești liber să-ți folosești mașina personală cum dorești, dar măcar ai bunul simț ca, atunci când dai un sfat, să specifici clar că l-ai scos din burtă și că contrazice flagrant ceea ce recomandă producătorul. Măcar să fie interlocutorul conștient.
Tare as vrea sa vad un manual unde scrie la ce turatii sa mergi cu masina in primii 3 km dupa pornire. La fel, tare as vrea sa vad din ce carti tehnice si manuale ai scos tu informatia cum ca turbo ala mic merge foarte bine sub 2000 rpm si mai mult, ii face bine !
Rezuma-te la aspirata ta conceputa in anii 2000 si lasa sfaturile gratuite despre ce nu folosesti !

Mai ai putin si ne spui ca si benzina de 95 e mana lui Dzeu pentru motor , ca asa scrie in manual !
Eu nu dau sfaturi, i-am spus omului cum procedez EU cu masina mea cu motor IDENTIC cu al lui, tu ai dat-o in generalitati, pune recomandarea din "manual" sa vedem despre ce turatii vorbeste "producatorul" .
Am mai spus, pentru cei 3 km care ii am de parcurs, la -10 grade , indiferent cum merg cu masina motorul nu are nici cea mai mica sansa sa se incalzeasca mai mult de 30-40%, deci va merge prost, va consuma mai mult, va risca sa se defecteze mai repede !
Daca tu consideri ca este optim sa mergi cu masina astfel incat temperatura motorului sa nu depaseasca 50-60 de grade, jos palaria, specifica totusi din ce manual citesti !

Edited by M0sGerila, 06 December 2018 - 22:02.


#472
Nego10

Nego10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 311
  • Înscris: 22.01.2017
Nu e indicat sa dai forja, dar mers normal e ok. Daca nu s-a mers cu masina stai 15-20 secunde sa traga pompa ulei, nu trebuie sa stai 10 minute. Vrei sa imi spui ca tu in a doua cand e trafic sau pe stradute nu mergi si pe la 1300 rpm? La diesel cel putin eu stiu ca nu e indicat sa mergi in treptele 4,5 si 6 sub cuplu maxim iar in cele mici sa nu ii dai talpa pana la fund daca esti sub cuplu maxim al motorului( ma rog astea sunt metode de protejare a motorului ca poti la fel de bine sa nu le aplici). Benzina nu e asa pretentioasa.

Edited by Nego10, 06 December 2018 - 22:33.


#473
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007
Dar statul cu motorul pornit pe loc face bine motorului, cand fix asta zice in manual sa nu faci. Tot ce faci e sa tii si mai mult motorul in ungere proasta, cum spui tu de fapt. Nici nu stiu daca are rost sa-ti explic unde gresesti, ca daca nu ti-ai dat seama singur, cand e atat de evident.

Citez din manualul Renault Kadjar 2017, pagina 2.22:

"În loc să încălziţi motorul în staţionare, conduceţi moderat până când acesta a atins temperatura normală de funcţionare."

#474
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Adica e mai bine sa conduci "moderat" chiar daca " nu atingi temperatura normala de functionare" ?
Am spus clar, traseu de 3 km, dimineata, -10 grade.
Ca sa ajunga la "temperatira normala de functionare" conducand "moderat" ii trebuie minim 15 km, deci....
Am spus clar , 3-5 minute pana degivrez si inca atat mers in iddling , adica atat cat se tureaza natural motorul, hai maxim 1500 rpm.
Daca te bagi in trafic si faci 2 km in 30 de minute nu se pune ca ai incalzit motorul pe loc ? Se pune ca ai mers moderat ?
Legat de mersul pe stradute, merg cu treapta a doua, minim 2000 rpm, masina haleste tr 1 si la peste 20km/h, deci se poate merge turat !

Edited by M0sGerila, 06 December 2018 - 23:18.


#475
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,387
  • Înscris: 24.03.2007
Nu o zic eu, ca nu ma pricep, eu doar citesc un manual, si se pare ca sunt printre putinii care o fac. Si asta scrie in manual. Ca tu ii crezi sau nu, asta e problema ta si chiar esti liber sa faci ce vrei cu masina ta, la fel cum si eu fac cu a mea.

#476
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Orice masina, fie diesel, fie benzina, cand o pornesti la rece, merge in mod automat mai turata. Astepti cateva secunde si turatia scade singura. Atunci este super safe sa pleci de pe loc si sa o conduci normal. E mai rau sa mergi cu motorul rece subturat decat supraturat.

Tampenii din astea cum ca se uzeaza motorul daca e rece nu mai auzisem de vreo 20 de ani, de cand uleiurile performante au ajuns pe piata la discretie. Uleiul la pornire ajunge peste tot in maxim 2-3 secunde.

#477
Nego10

Nego10

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 311
  • Înscris: 22.01.2017
Si cum bagi a doua cand ai 20km/h?

Si acum serios. 15 km pt benzina? Se incalzeste si dieselul in vreo 7-8 km in oras apăi o benzina. 1.4 tsi de la vag se incalzeste in 2-3 min la 90 la temperaturi cu -

#478
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
A mea este incalzita cand plec in marea calatorie de 3 km, si motorul si habitaclul , daca as pleca direct dupa pornire nu s-ar incalzi !
Deci respect indicatia cu mersul la temperatura normala !

#479
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 16.08.2016
@M0sGerila, după 1 minut de la pornirea motorului poți începe sa te deplasezi. La motoarele turbo (diesel sau benzina) nu e recomandat sa accelerezi brusc cu motorul rece. Dacă accelerezi încet nu ai probleme. Nu este recomandat sa faci asta perioade mari de timp.

#480
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
De acord, prefer insa sa merg cu masina calda. Ca fapt divers, azi la -1 grad motorul a ajuns la temperatura optima de functionare dupa fix 25 de minute de la pornire si 3 km parcursi. Daca plecam dupa 1 minut de la pornire , motorul nu ajungea nici la 50 de grade, deci....

Vom vedea daca faptul ca pornesc la drum cu masina incalzita va dauna mai mult decat mersul cu ea rece si opritul dupa 10 minute de mers cu ea.

LE:
Povesti, nepovesti, cand se urca in masina copilul gaseste caldura....
Azi am dat 2 ture de cartier, viteza maxim 15 km/h, turatie maxim 1500 rpm si am stat pe loc vreo 3 minute ! Dar a fost doar -1 grad.
Ia spuneti in cat timp faceti pe Splaiul Independentei de la Cora pana la MacDonald's, oricand dupa ora 07:10 dimineata, si daca ala e mers sau stat pe loc 🤔

Edited by M0sGerila, 07 December 2018 - 09:32.


#481
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Dupa aproximativ 20-30 secunde de la pornirea motorului se poate pleca de pe loc indiferent de cat de rece e afara sau motorul. "Incalzitul" pe loc e total ineficient.
La ralanti motorul consuma cam 0.8-1 l/h. In mers, sa zicem la 30 km/h, ar putea lua, ipotetic,  5-8 l/ 100 km, adica 2.5-4 l/h. Din combustibilul ala cam 30-40% (teoretic, sa zicem) ajunge sa fie lucru mecanic, restul este caldura. Deci, in mers, motorul se va incalzi de cel putin 5-8x mai repede decat pe loc. Termostatul se deschide in functie de temperatura lichidului de racice, nu in functie de viteza, deci el va sta inchis pana se va incalzi suficient motorul.
Cele mai grele momente pentru motor sunt primele rotatii pe care le face la pornire, cand e rece si fara ungere. Aici se vede un ulei bun, care e suficient de fluid incat sa asigure ungerea pana cand presiunea uleiului ajunge la normal.
Asta este motivul pentru care in manualele masinilor se recomanda sa pleci de pe loc "imediat", adica dupa ce s-a stabilizat turatia la ralanti. Restul sunt povesti urbane.

#482
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 16.08.2016
@M0sGerila dacă odată la 2-3 săptămâni faci un drum de exterior și mergi ceva mai turat nu o sa aibă nimic motorul.

#483
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Nu asta e ideea, oricum ii dau curatire de injectoare zilnic, treaba e cu incalzitul in habitaclu...
Remi, zi-ne tata si tu ceva 😂

#484
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,789
  • Înscris: 25.11.2009
De încălzirea habitaclului sunt mulțumit, se face relativ repede , cred că până la urmă sunt anumite limitări ale fizicii, nu poți avea și mulți cai putere și consum minuscul pe benzină, pai un Logan de 90 CP are 10-11 la sută în infernul din Cluj.
Toată faza e sa nu forțez turații de peste 3000-4000 când e rece motorul.
M-am mai gândit la o chestie, daca nu dau drumul la căldură când o pornesc acea căldură care venea prin aeratoare oare rămâne în motor și îi grăbește încălzirea? Sa nu râdeți daca spun prostii că profesia mea e alta nu cu tehnica asta.
Și în final cred că nu ar mai trebui să-mi pun atâtea întrebări ci sa folosesc mașina 😀.

#485
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,322
  • Înscris: 02.02.2006
Da, dacă oprești căldura din habitaclu, teoretic motorul se va încălzi mai rapid. Asta o poți demonstra atunci când e foarte ger afară (poate de la un -10 în jos), motorul complet bocnă (oprit peste noapte). După ce motorul se încălzește puțin și acul trece măcar de un 70 de grade, dacă vei sta pe loc cu căldura în habitaclu dată pe maxim, temperatura motorului are tendința să scadă. Nu vei mai observa asta dacă motorul e bine încălzit, doar dacă abia începe să se dezmorțească.

Exact detaliile depind de modul de implementare a încălzirii la tine. De exemplu, dacă lichidul de răcire trece permanent sau nu prin calorifer, dacă ai încălzire electrică auxiliară, poate și climatizarea automată are alte reguli...

Însă strict dpdv fizic, daca parte din căldura motorului o folosești în habitaclu, e normal ca motorul să se încălzească mai greu.

#486
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Sunteti putin in eroare amandoi.
Da, in prima faza se incalzeste mai repede motorul dar daca nu este nevoie de caldura in calorifer si robinetul este inchis, atunci se deschide termostatul si lichidul de racire se duce in radiator unde totul se duce in atmosfera.
La orice masina moderna, folositi cu incredere caldura de la climatizare daca aveti nevoie de ea. Nu este semnificativa incalzirea motorului daca nu folositi climatizarea.
Nu mai spun ca sunt masini care au rezistente electrice care incalzesc si ele lichidul de racire sau aerul de la ventilatia masinii.
@Remicade, nu ai de ce sa mergi cu 4000rpm. Intre 2000 si 3000rpm este super ok sa tii motorul.

Eu la Tucson, o sa radeti, i-am pus cadran si blochez toata partea care este in fata radiatorului. Doar intercoolerul este liber in continuare. In caz ca e nevoie si porneste electroventilatorul isi poate lua aer fara probleme de la zona de intercooler pentru ca intre cadranul montat de mine si radiator sunt mai bine de 15cm spatiu liber si aerul poate circula in voie.
Da, se simte ca motorul se incalzeste mult mai repede si cred ca ajuta si la economia de combustibil ca nu se mai risipeste caldura aiurea.
Nu am sa inteleg niciodata de ce nu se implementeaza la ca la multe masini premium grila de admisie a aerului cu voleti mobili. Pana si camionul Carpati avea asa ceva in urma cu 50 de ani. Iar la BMW, pana sa apara voletii controlati de servomotor erau niste clapite care actionau gravitational. La viteza mica, stateau in jos si nu intra aerul, la viteza mare, se deschideau din cauza vitezei. Simplu ca buna-ziua.
Sa nu radeti de cadranul meu. Este pus de test. Daca o sa ma convinga, o sa-i fac o husa de vinilin negru la masca. Zona de jos insa, de sub masca, o voi lasa libera.

Eu sunt mai batran ca voi si am prins vremurile alea cand la Dacie iti givra carburatorul de la frig :D De caldura in habitaclu nici nu mai zic.

https://mechanics.st...ng-cold-weather

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate