Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...
 Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3
 

Kadjar 1.2 TCE 130 CP

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
611 replies to this topic

#595
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Pentru ca am mers la Renault si ei mi-au zis ca sunt doar placutele de vina, alea nu intra pe garantie, la fel ar fi zis ptr celelalte  elemente.

#596
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,304
  • Înscris: 02.02.2006
Dacă schimbi doar plăcuțele pe discurile alea, părerea mea de afon, se vor strica foarte repede. Deja discul e vizibil afectat și uzat neuniform. Sigur simți și la deget că suprafața nu e plană.
Însă pe hârtia ta sunt și discurile incluse în cei 1100 de lei, nu doar plăcuțele.

În altă ordine de idei, da, discurile și plăcuțele sunt consumabile. Nu cred că e vreo marcă la care să intre pe garanție după 5 ani.

La restul elementelor de suspensie și tren de rulare, e discutabil. Majoritatea mărcilor le consideră tot consumabile, puține le schimbă pe garanție.

Suportul de far nu știu ce motiv au să te taxeze. Acolo mi se pare măgărie pe față.

Edited by alexcrist, 14 June 2023 - 10:59.


#597
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Farul avea o problema, era iesit un pic de pe suport, posibil de la un caine kamikaze de acum 3 ani :(.

View Postalexcrist, on 14 iunie 2023 - 10:58, said:

Dacă schimbi doar plăcuțele pe discurile alea, părerea mea de afon, se vor strica foarte repede. Deja discul e vizibil afectat și uzat neuniform. Sigur simți și la deget că suprafața nu e plană.
Însă pe hârtia ta sunt și discurile incluse în cei 1100 de lei, nu doar plăcuțele.
Renault au zis 1.100 lei ptr 2 placute FARA discuri de frana :).

#598
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
pai pe hartie scrie discuri+placute frana fata nu doar placute
nici la MRS3 placutele nu sunt 1100 lei la Renault

#599
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Eu am fost acum 2 saptamani cu masina la reprezentanta Renault din Cluj (Ti Suerom), am mers cu omul in masina si a spus ca sunt placutele fata de vina (nu au ridicat masina pe elevator), 2 placute plus manopera ar fi costa 1.100 lei. Am mers la alt service unde au descoperit mai multe, am primit poze plus un filmulet, nu le stiu interpreta ptr ca nu stiu mecanica.

#600
tatimeu

tatimeu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,337
  • Înscris: 15.10.2007
cel mai bine cere deviz de la Ti Suerom
pe mine la MRS3 placute+discuri fata/spate cu manopera (la Renault) ma duce undeva la 4000 lei.
am facut prostia sa fac schimbul indicat mai sus la un atelier (de incredere dar se pare ca nu cu multa experienta sau nu au vrut sa isi bata capul prea mult) iar acum sunt nevoit sa repet operatiunea. Nu am rulat cred ca mai mult de 5kkm de la schimb.

#601
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,569
  • Înscris: 30.12.2007
Ti-am vazut pozele, asa e si la mine pe spate. Din discutiile cu mecanicul a reiesit ca asa se intimpla la masinile statute adica cele care fac putini km/an. Tu ai facut 33.000 km in 5 ani si asa arata discurile, cam asa faceam si eu dar 2 ani am facut chiar mai putin ca au aparut ceva probleme de sanatate la sotie care au necesitat mers mai des la spital/doctor si nu am avut timp/chef de plecat sa facem km astfel ca am ajuns la 4.000 km/an. Ideal ar fi schimbare de set discuri si set placute, dar daca masina va fi miscata la fel se va ajunge la aceeasi problema.

#602
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,970
  • Înscris: 06.04.2007
Alea nu par discuri uzate grav (suprafata de franare arata zgariata ca la masina mea cu 14500 km la bord) sunt pe margine ruginite/oxidate peste masura pt ca s-a circulat putin si/sau cu pauze mai lungi de stationare (nu mers zilnic) .

Asa arata de ruginite la mine la Logan, dat roata jos si ciocanit usor pe margine, sa vezi cum se desprinde rugina aia ca felia de salam...
Si pe spate abia abia am reusit sa dau tamburul jos, la interior pe margine unde sabotii nu franeaza a facut buza de rugina de cativa mm.. greu a iesit.
Ciocant usor, curatat si aia e daca circul rar cu masina.

Anticiparea e buna pt un mers ecologic si sgur/responsabil, dar frana trebuie folosita, zic la modul decent/moderat.
In timp indelungat pot aparea probleme la sist de franare tocmai pt ca s-a folosit putin frana, protejarea excesiva a placutelor/discurilor nu inseamna neaparat ca e de bine.
Te miri dupa cativa ani ca la o frana de urgenta mai ramane vreun pistonas blocat, si/sau simti ca ai eficienta scazuta la franare.. cand sistemu nu prea a vazut la viata lui o frana mai sanatoasa..
Prefer sa trag ceva mai tare de frane decat sa imi apara vreo problema in timp din cauza conservarii peste masura a placutelor, discurilor

#603
xew

xew

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,569
  • Înscris: 30.12.2007
Nu sunt uzate grav dar rugina pe suprafata pe care calca placuta avanseaza ca la un tablou in relief si nu se curata total doar prin simpla frinare chiar daca se vor face multi km. Eficienta la frinare scade pe roata afectata pentru ca nu mai calca placuta pe toata suprafata discului. Ori demontate discurile si puse pe strung sa se faca suprafata dreapta ori schimb de discuri. Chiar daca dai bine in frine nu se curata rugina aia de pe suprafata de contact pe care calca placuta, in cel mai rau caz fierbi lichidul.

#604
_o_

_o_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 20.02.2023
N-ai prea mers cu ea, si eu imi fac un pic calcule la M4 insa o sa mai bag niste mii de km sa ma conving 🤣
Si a mea stationeaza destul de mult fiindca nu nerg deloc in oras cu ea iar extraurban o las sa curga mai degaraba decat sa merg acceleratie/frana.
O sa ii dau niste ture de serpentine sa le uniformizez .
ODO : 57k in 5 ani
Sunt curios pe ce vei merge 😉 avand in vedere ca suntem cam singurii posesori de 1.2 TCE de pe SP .
Eu o sa il mai tin cel putin 5 ani, sunt foarte multumit de el.

#605
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Cupra Formentor e prima alegere

#606
_o_

_o_

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,036
  • Înscris: 20.02.2023
Si mie imi place , e mai agresiva asa la design !

#607
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Daca gasesc pe stoc daca nu Renault Austral (precomanda) sau Arkana (sunt ceva care vin anul asta).

#608
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,198
  • Înscris: 12.09.2013
Sincer mi se pare naspa sa schimbi discurile la 33k...hai placutele zic, dar si discurile?Calitate slaba, alta explicatie nu cred ca e....

#609
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Nu stiu ce sa zic, sa nu fiu eu de vina ca nu folosesc frana asa mult, mereu anticipez si merg linistit. Dar o sa o calc mai mult la urmatoarea masina.

#610
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,367
  • Înscris: 10.09.2014

View Postraducut123, on 14 iunie 2023 - 20:07, said:

Sincer mi se pare naspa sa schimbi discurile la 33k...hai placutele zic, dar si discurile?Calitate slaba, alta explicatie nu cred ca e....
Cu siguranță calitate slabă. Eu mi-am cumpărat fostul Kadjar de la unul care făcuse cam 33.000 km in 5 ani și la momentul respectiv a trebuit schimbat ansamblul pentru frâne. Acum după încă 50.000 km în 3 ani trebuie schimbat iar. Se uzează neuniform, in special pe puntea spate.

E un 1,5 dCi cu cutie automată.

#611
Remicade

Remicade

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 25.11.2009
Gata am vandut-o, am luat-o cu 85.000 de lei in iunie 2018 si am dat-o cu 62.000 de lei dupa 5 ani, cumparatorul a fost foarte multumit de ea, sper sa-l tina cat mai mult.

#612
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023

View Postfoxbat, on 14 iunie 2023 - 08:19, said:

hm..asta da ciudatenie. 33k si un rand de discuri. pesemne ca si calitatea lor a scazut( prin comparatie am mers 180k pana la primul rand de discuri (e adevarat ca era diesel deci avea ceva frana de motor)
La Duster (motor similar, benzinar, 1.3) sunt pe la 40K si  e ok. Dar diferenta de frana de motor este enorma,Dusterul pot sa spun ca nu are (prin comparatie).MA gandesc ca nici la tine nu e prea roza situatia. Insa e ceva putred..33 si discurile..hm.
Salut,poate foloseste frana mai des. Difera stilul de condus de la sofer la sofer.
Cunosc un coleg cu VW lupo, la 28k a schimbat discurile ATE cu tot cu placute ATE.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate