Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Pozitia manilor pe volan
#55
Posted 07 November 2017 - 17:38
Mana stanga la ora 8. Cu 2-3 degete doar. (multi o sa zica ca nu e bine). Dar sunt atent la ce e in jurul meu.
Dupa cateva sute de km imi amorteste si schimb cu dreapta la 5. Nu mult timp, pana imi revin cu mana stanga. Asta la drum intins. Cand chiar am timp sa ma gandesc cum conduc. Prin oras cu multe manevre, nici nu sunt atent la mainile pe volan. Stiu inca ca il tin bine. Fac involuntar toate manevrele. Tot involuntar injur. (asta am auzit pe inregistrare, in trafic nu mi-am data seama ca am facut-o). Mi-a zis nevasta de cateva ori ca sa vb frumos ca sunt si copiii in masina. Nu am crezut-o. Sunt atent la oglinzi, fata, lateral,... etc. Niciodata nu m-am gandit lapozitia mainilir cand e trafic intens si manevre multe de facut. Maine am sa pun camera sa ma filmeze pe mine. |
#56
Posted 07 November 2017 - 20:31
radunic, on 07 noiembrie 2017 - 15:58, said:
În locul tău aș renunța la condus cu o singură mînă la ora 12, indiferent de viteză. E cea mai indecisă poziție, mai ales cînd vrei să te miști repede - vrei să rotești stînga și te trezești că îți fuge mîna spre dreapta. Eu am vazut la incepatorii din familie ca schimbatul vitezelor tinand mana stanga la ora 9 sau 10 se face cu usoare miscari de volan stanga\dreapta pt ca te concentrezi pe dreapta care schimba la mestecatoare si uiti de stanga. Tinand la 12 stanga deci pe o pozitie fireasca deplasarii inainte , mana pe volan ramane teapana, sau daca trebuie ocoliri scurte ,se fac lejer de pe pozitia de 12 =mana se duce natural spre directia de virare. Din pacate nu se invata asta la scoala. Si din pacate se mai invata alte tampenii ,as specifica numai una: Cand cobori o panta apasa ambreiajul....ba esti nebun??? |
#57
Posted 07 November 2017 - 20:48
sailor62, on 07 noiembrie 2017 - 20:31, said: Din pacate nu se invata asta la scoala. Poate ai vrut sa zici din fericire, mana stanga la 12 numai natural nu vine, din contra, te face sa te apleci catre dreapta (vezi pozitia cocalarului la volan). De ce crezi ca semnalizeaza foarte putini manevrele in trafic, foarte mare efortul de a reveni pe schimbator de la ora 12. Edited by anub, 07 November 2017 - 20:51. |
#58
Posted 07 November 2017 - 21:00
Pentru ca esti dreptaci.
Pentru stangaci sau ambidextri e foarte usor... Tu practic virezi si schimbi doar cu dreapta.... Ca sa semnalizezi trebuiebsa ti ora 9 si 3 In nici un caz ora 6 ca te impiedici de jucarie... nu de semnalizator, din cauza asta multi le incurca si nu semnalizeaza. Edited by arg, 07 November 2017 - 21:03. |
#59
Posted 07 November 2017 - 21:32
Sunt dreptaci si virez cu ambele maini, doar in parcare sau la manevre care implica si schimbarea vitezei folosesc doar stanga. Ora 9-3 trebuie sa o tii aproape tot timpul nu doar cand semnalizezi.
Edited by anub, 07 November 2017 - 21:33. |
#60
Posted 07 November 2017 - 22:54
arg, on 07 noiembrie 2017 - 15:53, said:
pe unii ii incurca volanul.... p.s. fustita ca fustita, dar mai mult conteaza cine e pasagera din dreapta.... ca poate e soacra de 150kile siti ce ce nu-i bine cu mana la ora 9 ? daca franezi puternic si nu nimeresti volanul cu dreapta si nu-l poti echilibra sau doar pana ajunge mana dreapta pe volan, te impingi cu stanga in el si virezi dreapta .... ajungi in sant...... Doamne sfinte, e legata la spate ?? Iar daca nu nimeresti volanul cu dreapta, cand "tragi" de ea spre volan, mai bine te rezumi la bicicleta ... n-am mai auzit-o p-asta, sa nu nimeresti volanul ...!!! Apropo de soacra de 150 kg, aia are loc rezervat in portbagaj ... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/zjbvYvX5ZoE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by shymano, 07 November 2017 - 23:03. |
#61
Posted 08 November 2017 - 01:01
arg, on 07 noiembrie 2017 - 12:33, said:
ce inseamna 15/45? hai ca m-am prins e vorba de minute... la taca paca printre blocuri/ parcare/ stradute unde nu mergi cu mai multe de 20 si este sufient in viraj la cca 1/3 ture volan, mama la ora 12 ofera putin mai mult de 1/2 ture si este ok, plus ca oricand poti intervenii cu mana dreapta... la viteze mici am vazut ce nu e nevoie de precizie cat de capacitatea de roti rapid volanul.... plus semnalizarea mama ei...care e 45... Trebuia sa stii de la scoala cand trebuie sa dai semnal, in localitati si in afara lor. Daca ai conduce regulamentar vei constata ca semnalizarea nu e o grija in plus in executarea virajului. Cand franezi brusc ,instinctiv vei pune ambele maini pe volan si vei apasa simultan ambreiajul si frana . Daca spui ca la o franare brusca nu nimeresti volanul cu mana dreapta...sper sa fie doar o impresie, daca ai patit asta practic, mai fa o data scoala )) Edited by titoo, 08 November 2017 - 01:07. |
#62
Posted 08 November 2017 - 01:21
anub, on 07 noiembrie 2017 - 21:32, said:
Sunt dreptaci si virez cu ambele maini, doar in parcare sau la manevre care implica si schimbarea vitezei folosesc doar stanga. Ora 9-3 trebuie sa o tii aproape tot timpul nu doar cand semnalizezi. |
#63
Posted 08 November 2017 - 01:36
Baxon, on 08 noiembrie 2017 - 01:21, said:
N-ai servodirectie la utilaj ? La Bombita invart cu un deget volanul ... @titoo cand iti sare un "pieton" kamikaze in fata nu mai ai timp sa pui mainile corect pe volan ci te urci cat de repede poti pe frana si daca mai apuci sa calci si ambreajul e bine dar nu e obligatoriu... de cate ori ai activat abs-ul? eu pana acum mai mult de 20% din ce poate frana nu am folosit.... pentru simplul motiv ca incerc sa vad din timp ce e pe strada... unul din colegii de aici mi-a dat un document cu mersul preventiv cu multe explicatii din care am retinut si tradus 3 zone: -zona de confort (verde) -> orice de instampla in zona aia am timp suficient sa evit orice eveniment -zona de pericol (galben) -> orice eveniment poate fi evitat cu greu pentru ca e prea aproape si trebuie multa atentie (in zona asta pun automat mainile la 9 si la 3 si casc oki) -zona de accident (rosu) -> orice miscare gresita se lasa cu delcaratii scrise... ideea e sa nu te bagi in zona rosie si sa nu lasi pe nimeni sa intre in acea zona.... marimea zonelor depinde de viteza, aderenta, unghiuri, incarcarea masinii, etc..... va rog eu frumos nu mai jigniti cu scoala de soferi inca o data ca 99.99% din instructori sunt in realite niste taximetristi care nu au oo sa ia clienti de pe strada... ca idee generala: scoala de soferi costa: 1000lei isntructorul 500ei scoala si actele 200-400lei masina la examen 100-200lei sedinta suplimentara si acum incepe valsul... faci cele 30ore de traseu in care trebuie sa inveti masina si sa te descurci in trafic... iei sala si te programeaza peste 3 luni la traseu, dupa posibilitati mai iei 5-10 sedinte deci inca 1000lei, si asa rapid urci din prima la 3000lei iar daca pici mai adaugi 1000lei de incercare.... si cu toate astea cand pleci cu masina prima data din fata blocului constati ca nu sti nimic.... Edited by arg, 08 November 2017 - 02:01. |
#64
Posted 08 November 2017 - 02:21
Asa suna frumos in teorie cu zonele alea...iti lipseste practica. La fel vorbesti tot teoretic despre franarea brusca (asa iti imaginezi tu) , in practica (in realitate) subconstientul iti va dicta sa te infigi cu mainile in volan si sa calci frana blana,ideal si ambreiajul, nu-i obligatoriu ,dar daca ti-ai format reflexe aiurea si n-o faci, nu e bine, mai ales pentru masina.
De cand aveam masini fara ABS am invatat sa-l fac din talpa (apas frana la limita blocarii rotilor), asa ca ABS-ul imtra rareori doar iarna. Nu vorbi acum de procentele in care ti-a cuplat ABS-ul ,esti la inceput, cand vei incepe sa circuli cu viteza si nu inveti sa apreciezi corect distantele si sa dozezi frana, vei fi uimit de cat de des iti intra ABS-ul...s-ar putea ca atunci procentele sa fie invers. Cat despre jignitul cu scoala de soferi...stii foarte bine ca ti-am spus-o mai demult, in cateva topicuri ca n-ai permis, pentru ca realizam din ceea ce scrii ca judeci situatiile teoretic, nu din postura unui participant in trafic. Asta faci si acum, sa stii ca totul se invata exersand practic...o ora in trafic face mai mult decat 100 de pagini de sfaturi citite pe forum. Important e sa iti formezi deprinderile corecte, sa fii cu ochii in patru si sa cauti sa respecti regulile de circulatie....atat cat e posibil, in jungla din traficul bucurestean. Edited by titoo, 08 November 2017 - 02:32. |
|
#65
Posted 08 November 2017 - 02:34
Pe masina de scoala nu aveam abs iar pe a mea am.
La masina de scoala a trebuit sa ma urc pe pedale si stiu cum e sa se duca taras si sa trebuiasca sa slabesc frana ca sa franez mai repede si sa capat aderenta si directie. Sincer nu-mi place sa fac manevre de nici un fel, iar cel mai comod e sa prevad ce se intampla pe strada si sa nu am surprize.... in felul asta nu sunt nevoit sa franez violent nici sa accelez tare, nici sa schim benzile. La trecere prefer sa vad pietonul cand e la 5m de trecere si eu la 1oom sau mai mult, iar daca incetinesc din timp nici nici nu mai e nevoie sa opresc la trecere... Zonele alea sunt sfinte... de acolo incepe sofatul pe strada... gandeste-te 5min si sa vezi ca le respecti.... O ora in trafic fara pregatirea teoretica si psihica este inutila. iar daca vorbim de instructori, e JALE... jale cu litere mari, mare parte din ce se intampla pe strazi e si din cauza lor, au dat drumu la oameni care nu au ajuns la nivelul necesar de pregatire teoretica si practica... Edited by arg, 08 November 2017 - 02:42. |
#66
Posted 08 November 2017 - 02:47
Pai daca nu accelerezi, nu franezi si nu schimbi benzile nu prea esti sofer, dar na, esti la inceput si e normal sa gandesti asa. Cat despre zone, prefer sa nu-mi aglomerez mintea ci sa ma uit tot timpul inainte si in oglinzi, sa vad ce am in spate, in stanga si in dreapta.
|
#67
Posted 08 November 2017 - 06:53
arg, on 08 noiembrie 2017 - 02:34, said:
Pe masina de scoala nu aveam abs iar pe a mea am. La masina de scoala a trebuit sa ma urc pe pedale si stiu cum e sa se duca taras si sa trebuiasca sa slabesc frana ca sa franez mai repede si sa capat aderenta si directie. Sincer nu-mi place sa fac manevre de nici un fel, iar cel mai comod e sa prevad ce se intampla pe strada si sa nu am surprize.... in felul asta nu sunt nevoit sa franez violent nici sa accelez tare, nici sa schim benzile. La trecere prefer sa vad pietonul cand e la 5m de trecere si eu la 1oom sau mai mult, iar daca incetinesc din timp nici nici nu mai e nevoie sa opresc la trecere... Zonele alea sunt sfinte... de acolo incepe sofatul pe strada... gandeste-te 5min si sa vezi ca le respecti.... O ora in trafic fara pregatirea teoretica si psihica este inutila. iar daca vorbim de instructori, e JALE... jale cu litere mari, mare parte din ce se intampla pe strazi e si din cauza lor, au dat drumu la oameni care nu au ajuns la nivelul necesar de pregatire teoretica si practica... Edited by fqx, 08 November 2017 - 06:54. |
#68
Posted 08 November 2017 - 07:54
La trecerile inghesuite duc automat piciorul deasupra franei... sa castig timp pentru frana...
titoo, on 08 noiembrie 2017 - 02:47, said: Pai daca nu accelerezi, nu franezi si nu schimbi benzile nu prea esti sofer, dar na, esti la inceput si e normal sa gandesti asa. Cat despre zone, prefer sa nu-mi aglomerez mintea ci sa ma uit tot timpul inainte si in oglinzi, sa vad ce am in spate, in stanga si in dreapta. Daca vad ca semaforul e rosu ce rost are sa accelerez ca tembelul si sa franez cu abs la juma de metru in spatele celui care sta la stop? Daca vad un autobuz de ce sa ma bag in spatele lui? Ca sa am de unde sa ma chinui sa ies? etc... Legat de zone, nu stau sa le gandesc, este pur si simplu modul de sofat. |
#69
Posted 08 November 2017 - 08:26
@arg ref la frana trebuie sa pui si frane violente nu numai usoare ca sa sti si cum reactioneaza masina la diverse situatii sa sti cum procedezi, si in plus sa iti faci si reflexe.
Apropo ca si fapt divers ani in urma ca sa stiu cum reactioneaza masina cu anvelopele de iarna vs zapada vs nivel de viteza controlata am efectuat cateva drift uri in intersectia mare de pe pod la eroilor (evident cand era traficul liber) ca sa vad cum reactioneaza la manevre: subvireaza, supravireaza, se redreseaza singura). PS cand iti intra ABS - ul (si ESP-ul) sa nu cumva sa te sperii din reflex si sa iei piciorul de pe frana apoi; ca fapt divers am vazut asta live in trafic. Cu pozitia mainilor pe volan vei vedea singur in trafic varianta optima de condus. |
|
#70
Posted 08 November 2017 - 08:45
stiu, le iau pe rand, in primul rand acum incerc sa ma obisnuiesc cu vazutul strazii si al traficului cat mai departe...., nu mai pomenesc de indicatoarele de prin copaci.....
p.s. inaite de a iesi in trafic prima data am facut oglinzile laterale, geamurile laterale si parbrizul bec.... iar oglinzile ca le-am reglat de 5ori pana am fost multumit de ce si cum se vede in ele. |
#71
Posted 08 November 2017 - 12:31
anub, on 07 noiembrie 2017 - 20:48, said:
De ce crezi ca semnalizeaza foarte putini manevrele in trafic, Pentru ca sunt anumite modele de masini care nu sunt dotate (banuiesc) cu semnalizatoare. Pentru ca pentru multi este considerata facultativa aceasta operatie. Pentru si mai multi este de-a dreptul degradant sa semnalizezi. Doar cateva motive. Si pana la urma chestia asta cu pozitia mainilor la volan este tottal subiectiva,pentru ca fiecare tine cum vrea si cum ii vine mai comod volanul. Eu nu cred ca cineva poate sau este in stare sa tina mainile pe volan la 10-14 (de exemplu) pe distante de sute de km. arg, on 08 noiembrie 2017 - 08:45, said:
stiu, le iau pe rand, in primul rand acum incerc sa ma obisnuiesc cu vazutul strazii si al traficului cat mai departe.... Iti recomand cu toata caldura achizitia unei camere auto,avand in vedere gradul de nesimtire in trafic si inmultirea exponentiala a soferilor in detrimentul conducatorilor auto. |
#72
Posted 08 November 2017 - 12:33
adisz, on 08 noiembrie 2017 - 12:31, said:
Iti recomand cu toata caldura achizitia unei camere auto,avand in vedere gradul de nesimtire in trafic si inmultirea exponentiala a soferilor in detrimentul conducatorilor auto. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users