Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cat stați acasa in medie?

Parere stare drum Sculeni - Chisi...

Necesit ajutor in gasirea a doua ...

Monitor 4k 27-28' PD USB C
 Vacanta Italia

Concediu Halkidiki

Ce vehicule motorizate ați avut d...

Router Asus nu se conecteaza WAN
 Gradina, copaci, arbusti si plant...

Trackpoint Thinkpad

Legare boiler electric trifazat l...

Upgrade CPU pentru Lenovo ThinkCe...
 Mouse wireless multimode (2x BT +...

Durere incheietura piciorului

Reparatie tablou electronic

Dell U2722 USB Connectors
 

Tractorase facute acasa

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3832 replies to this topic

#19
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
@cheluIS
Niste detalii ar fi bine-venite.De exemplu putere motor,diferential,etc. si ce ma intereseaza pe mine al mai tare ar fi niste poze si niste detalii privind transmisia,mai exact conexiunea motor-roti tractoare si directia.
Altfel,bravo tie!Esti al doilea care a facut ceva concret,primul fiind unul care facuse din trabant,parca,dar acela era DOAR o motosapa.
Ceva de genul vreau si eu,dar mult mai simplu si care seamana mai mult a tractor.Mai incolo voi pune ceva schite.
Momentan,nu gasesc in Cluj bara plina profil rotund de 4-5 cm,dar mai caut (asta fiind axul spate).


L.E. Daca se poate,o lista de materiale si niste preturi precum si anul "nasterii" tractorului,ca sa ne putem face o idee asupra costurilor.
Ce dimensiune au rotile,de unde si la cit?

Edited by alexbjorg, 08 January 2012 - 13:27.


#20
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Totul a inceput când am vrut un tractoraș mic pentru gradina (~ 500 mp).Am cautat pe net cam jumatate de an și nu am gasit decît tractorașe mici japoneze second-hand vechi de 10-12 ani la prețuri între 2.500-3.500 Euro. Problema ca erau prea mari ca gabarit. Cele mai mici aveau 1.800 mm lungime și 1.100 latime.Am vrut ceva mai mic.
      Sa scurtez:
Tractorașul are 1.500 mm lungime , 930 latime si aprox. 350 kg.

      Am cumparat un ATV chinezesc de la Buzau , 125 cmc , 8 [email protected] rpm, 7,6 [email protected] rpm,cutie automata CVT 3+1 = 500 Euro (martie 2011)
      Piesele de transmisie,lanturi,axuri,butuci axuri,pinioane,piulite axuri,etc le-am cumparat de pe net de la un site specializat in piese ATV chinezești = aprox. 2.200 Ron (aprilie 2011)
     Rotile de la magazine bricolaj 4.00-8 4PR = 390 RON perechea (mai 2011).Rotile au 400 mm diametru.Atentie sa aiba PR (ply rate) cel putin 4 (aprox. 200 kg sarcina).
     Scaun si volan la magazinele cu piese de tractoare = 240 RON (martie 2011).
     Pentru șasiu și prindere in 3 puncte , teava rectangulara 60x40x3  L=6.000= aprox. 70 RON buc.
                                                                          cornier 40x40x3  L=6.000= aprox. 50 RON buc.
                                                                       platband  50x5      L=6.000= aprox. 50 RON buc.
      Suruburi M10 pentru prinderi pe șasiu , M16 și M20 pentru prinderea in trei puncte.
      Carcasele de rulmenti-strungar = aprox. 500 RON în total
      Caseta directie,bielete,cardan volan TICO- dezmembrari = 50 RON

       Plugul cumparat de la magazin (o porcarie) = 199 RON (septembrie 2011).Tractorașul are cuplu foarte mare (la roata) și plugul s-a îndoit,l-am întarit , în final s-a rupt.Am folosit de la plug doar cormana.Am cumparat de la magazinul de piese de tractoare un brazdar (cutitul plugului) = 60 RON (octombrie 2011) .
      Acum muncesc la o sapatoare pentru primavara sa maruntesc pamîntul dupa aratura.
      
     Va stau la dispozitie cu orice informatie.
      Multa munca și chin dar satisfactia finala nu poate fi masurata.Tractorașul l-am costruit efectiv în circa 3 luni lucrînd doar vineri dupa-amiaza și sâmbata.

Attached Files



#21
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Superb!Felicitari!  :first:

Si acum intrebari si cele-cele.
Poza nr 3 ,flansa aia galbena de unde si cu cit?Flansa este cumva 4x100?Se poate adapta eventual roata de dacie pe ea?Ma intereseaza roat cit de mare pe spate,in principiu cam de 70-80 cm,de aceea intreb.Vad ca la tine inaltimea este destul de mica,undeva la 15 cm (intre sasiu si sol),total insuficient la mine,caci eu vreau sa fie undeva cam la 30-40 cm.
Poza nr 4 apare un ax cu "ceva" cu roata dintata pe ea;ce este acel ceva?Axul cu capetele canelate se gaseste si separat sau numai cu "smecheria"aia pe el?Axul exista si la alte lungimi?Ma refer in sensul ca mie mi-ar fi de folos 2 flanse cu gaura canelata dar imi trebuie ax cu capete canelate de o lungime ANUME pe care eu sa pot pune roata dintata cu saiba conica(aia se stringe pe ax unde vrei tu),deci ax simplu,gol.
Exista in comert si NUMAI capetele respective canelate?Daca da,cum s-ar putea prinde pe un alt ax,sa zicem profil rotund de fier mort de lungime variabila(ex.:50-70cm)?
La mine se vrea latimea dintre axele rotilor (prin mijlocul lor) de 75 cm.Caci atat este distanta la plugul de facut rinduri la cartofi :D si TREBUIE sa pastrez aceasta distanta,sa pot "incaleca" rindul de cartofi.
Tot in poza 4 apar rulmentii si lagarele de prindere pe sasiu.Intrebare:ce modalitate ai gasit ca axul sa NU joace in lateral (stinga-dreapta) prin rulmeni?Asta ar fi la mine principala problema!  :(

Mai am dar pe moment atat!
Sarumana si multumesc in avans!

Edited by alexbjorg, 09 January 2012 - 18:20.


#22
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Flansa galbena tot de la piese ATV. Aici  gasesti cam tot ce vrei.Nu mai stiu dimensiunile la flansa,am sa masor.Rotile de Dacie sunt cam late si nu gasesti anvelope cu profil agricol pentru ele.Si eu am vrut garda la sol un pic mai mare dar o pereche de roti mai mari (cca. 650 diametru)costa cam 1.200 RON si nu prea gasesti.Daca pun roti mai mari pe spate creste viteza dar scade puterea la roata. Acum am garda la sol de 190 mm.


Quote

Poza nr 4 apare un ax cu "ceva" cu roata dintata pe ea;ce este acel ceva?Axul cu capetele canelate se gaseste si separat sau numai cu "smecheria"aia pe el?Axul exista si la alte lungimi?
Tot in linkul de mai sus  gasesti "ceva-ul) - butuc ax spate ATV. Am sa caut poze cu piesele separate.
La ax cea mai buna solutie este ax de ATV care are caneluri pe capete si este dintr-un material tratat care nu cedeaza usor.
Cred ca gasesti si ax mai mic in lungime.

Asta ar fi la

Quote

Tot in poza 4 apar rulmentii si lagarele de prindere pe sasiu.Intrebare:ce modalitate ai gasit ca axul sa NU joace in lateral (stinga-dreapta) prin rulmeni?
Pui casetele in "oglinda" stinga-dreapta.

#23
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

 cheluIS, on 9th January 2012, 20:03, said:

Flansa galbena tot de la piese ATV. Aici  gasesti cam tot ce vrei.Nu mai stiu dimensiunile la flansa,am sa masor.Rotile de Dacie sunt cam late si nu gasesti anvelope cu profil agricol pentru ele.Si eu am vrut garda la sol un pic mai mare dar o pereche de roti mai mari (cca. 650 diametru)costa cam 1.200 RON si nu prea gasesti.Daca pun roti mai mari pe spate creste viteza dar scade puterea la roata. Acum am garda la sol de 190 mm.



Tot in linkul de mai sus  gasesti "ceva-ul) - butuc ax spate ATV. Am sa caut poze cu piesele separate.
La ax cea mai buna solutie este ax de ATV care are caneluri pe capete si este dintr-un material tratat care nu cedeaza usor.
Cred ca gasesti si ax mai mic in lungime.

Asta ar fi la
Pui casetele in "oglinda" stinga-dreapta.


Incep invers.Doamne ca prost is.Puse in oglinda si clar nu mai joaca.Alea ti le-a facut strungarul sau se gasesc in comert?
Ca si ax,cred ca ai dreptate,chiar, am gasit si mai scurt.
Pentru roti mai mari ar fi si rotile de oltcit 145x X x13; 145 ii cea mai mica in cauciucuri,si daca se poate pune flansa aia pe janta auto esti cistigat.La matiz,de exemplu roata umflata are 60 cm :D iar ca si profil agricol ne da userul @LOCOmotive solutia vezi aici.

Edited by alexbjorg, 09 January 2012 - 19:22.


#24
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Am gasit doua poze.Pe capete vin butucii de roata iar in mijloc butucul de ax cate contine 2 rulmenti pe capete.La un ATV sasiul se prinde de acest butuc.Eu am pus suplimentar pe capete 2 casete de rulmenti ca sa sprijin sasiul tractorului pe margini.Butucul de pe mijloc este fixat rigid de sasiu pentru a nu permite axului sa se flexeze cand trage lantul .Forta in axul final este foarte mare.Axul trebuie strunjit linga butuc pentru rulmentii suplimentari.

Casetele de rulmenti le-am facut la un strungar foarte priceput , dar a trebuit sa aduc eu materialul (laminat rotund ø 150 , L- 900 mm , cca. 70 KG = 300 RON.Tot la strungar am facut si axul la capete pentru rulmenti.Daca te hotarasti sa mergi pe piese de ATV da-mi un semnal , ca sa echipezi o punte spate trebuie si niste suporti , piulite , etc. , tot de acolo.
Pe o parte a butucului spate se pune  pinionul de lant si pe partea cealalta discul de frina (suportii sunt diferiti !)

Attached Files



#25
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Aham!!! Acum am inteles.Adevarul e ca nu am avut habar defel de atv-uri.Aacum inteleg cum vine axul spate,complet.Ok.
Pare-se ca miine voi merge pe la un service de atv-uri si mopede sa vedem ce au si la cit.
Mi-ai fost de foarte mare ajutor cu acele poze si restul.Saptamana asta iti voi spune cam ce am aflat si ce preturi.
Caci ma gindesc ca daca gasesc si piese second,as iesi cam la 3/4 -1/2 din pret si nu tre sa imi mai bat eu capul cu toate cele separat,pe la jde mii de magazine (si Clujul este imens....).
Am gasit si ax de 63cm :D
Al tau de cit este de fapt,caci la latimea maxima a tractorasului tau rotile iti intra aproape perfect pe rindurile de cartofi :D
Lagarele de rulmenti ti le-a facut strungarul...Hmmm.Pinionul de lant este ceva de genul http://www.powerbelt...m?type=rl#Roti8 "roti de lant cu bucsa conica",dar nimic nu e batut in cuie.
Sa vedem miine la service ce preturi au si ce posibilitati am,practic.Poate iau un ax complet, folosit,cine stie?!...

Edited by alexbjorg, 09 January 2012 - 19:54.


#26
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Axul meu este de 853 mm , varianta intarita.
Mare atentie la pinioane si lanturi,sa aiba acelasi "pas".La mine lanturile de la reductor sunt "428" iar cel de la ATV si primul ax "420"

#27
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

 cheluIS, on 9th January 2012, 21:01, said:

Axul meu este... varianta intarita.
Adica????
Cit despre pinioane,ele si lantul TREBUIE sau aiba acelasi pas,altfel nu "pusca",se stie (am avut bicicleta,lectia este de mult invatata,ms de atentionare).

#28
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Asa scria pe site la descriere si strungarul mi-a confirmat : s-a chinuit la cotele de rulment de pe capete .

#29
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Adica otel de calitate superioara fata de axurile normale,am inteles.
Multumesc pentru informatii.
Voi reveni cu noutati si info.

#30
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Acum ca am terminat si plugul si sunt multumit de aratura , termin si freza de pamant (eu i-am spus sapatoare dar de fapt e freza ) as vrea sa ma apuc de construit pentru tractoras un incarcator frontal . Mic , sa ridice 2-300 kg. si sa aiba cupa de 180-220 l (0,18-0,22 mc) - sa care cam cit o roaba normala . Ca si mecanica (brate, sisteme de prindere) am o vaga idee si "inventez" eu ceva dar despre hidraulica nu am nici cea mai mica idee.Poate gasesc un coleg de forum care are habar de hidraulica , practica nu teorie.
Astept sugestii !
Multumesc.

#31
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

 cheluIS, on 10th January 2012, 21:06, said:

Acum ca am terminat si plugul si sunt multumit de aratura , termin si freza de pamant (eu i-am spus sapatoare dar de fapt e freza ) as vrea sa ma apuc de construit pentru tractoras un incarcator frontal . Mic , sa ridice 2-300 kg. si sa aiba cupa de 180-220 l (0,18-0,22 mc) - sa care cam cit o roaba normala . Ca si mecanica (brate, sisteme de prindere) am o vaga idee si "inventez" eu ceva dar despre hidraulica nu am nici cea mai mica idee.Poate gasesc un coleg de forum care are habar de hidraulica , practica nu teorie.
Astept sugestii !
Multumesc.

Dca te descurci cu engleza te trimit peste mari si tari pana aici
Baietii trateaza mai multe,printre care si probleme hidraulice pentru ridicat cupa (dump car).
Colegi de forum in hidraulica mai repede gasesti la tractoare,dar cu probleme dedicate,sry.Din ce stiu,la hidraulica iti trebuie din start o pompa de ulei de citiva bari buni, actionata de ceva gen roata dintata-lant-pompa-furtun-piston (cam asta am prins de la ei).
Sper ca te-am putut ajuta.

Edited by alexbjorg, 10 January 2012 - 22:05.


#32
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Multumesc.
Am tot citit pe net si teoretic stiu ce trebuie dar imi trebuie date concrete : ce presiune , ce debit de lichid hirdaulic , ce tip de pompa , etc.

#33
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Tractoras facut acasa cu motor de 4,5 c.p.Deci ESTE posibil :P

Model de senilata cu lant.

Edited by alexbjorg, 22 January 2012 - 10:26.


#34
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
La cit ii Clukul de mare si tot vorbesc de unul singur.Nu gasesc nicaieri bara plina profil rotund de fi 45-55 (4.5-5.5 cm).
Axurile de atv mi se par cam "firave" si la un pret enorm.Alte solutii pentru ax spate tractor(adica care trage)?
Modelul tractiunii spate este ca la tricicleta,2 roti pe un ax,la mijlocul ei o roata dintata.
Stau si ma gandesc oare cit m-ar costa posta romana daca ar fi trimisa din alt oras;ar cam fi cam 10kg,pe o lungime de 1 m.
...

#35
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012

 alexbjorg, on 25th January 2012, 18:19, said:

La cit ii Clukul de mare si tot vorbesc de unul singur.Nu gasesc nicaieri bara plina profil rotund de fi 45-55 (4.5-5.5 cm).
Axurile de atv mi se par cam "firave" si la un pret enorm.Alte solutii pentru ax spate tractor(adica care trage)?
Modelul tractiunii spate este ca la tricicleta,2 roti pe un ax,la mijlocul ei o roata dintata.
Stau si ma gandesc oare cit m-ar costa posta romana daca ar fi trimisa din alt oras;ar cam fi cam 10kg,pe o lungime de 1 m.
...
   Laminat de 45-55 nu prea cred ca vei gasi (poate doar la comanda , bara de 6 m).Mai e o problema ... La profil plin va fi destul de greu sa-l centrezi .Trebuie pus pe strung si centrat - pierdere de material de cca.2-5 mm in diametru. Trebuie sa-l filetezi pe capete si la mijloc pentru prinderile de roata si pinion.Daca incerci sa faci prinderile prin sudura sigur nu vei reusi sa centrezi bine .La roti mai merge sa ai bataie dar la axul pinionului e nasol. La prinderi prin sudura mai decalesti si materialul si il deformezi. Crede-ma am incercat si rezultatele au fost dezamagitoare. Eu am ales solutia cu ax ATV pentru ca otelul e putin flexibil si revine dupa deformari ("rezonabile") mecanice .Axul la mine are diametrul de 30 la capete pentru rulmenti si 32 la mijloc pentru pinion .
   ... Parerea mea ...

#36
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,259
  • Înscris: 22.11.2003
oare nu s-ar putea "ingusta" o punte de dacia papuc? sau orice alta punte motoare de acest gen
adica sa se scoata cate o bucata din fiecare parte si sa se pastreze sistemul original de la capete (rulmenti, tamburi de frana, etc)
evident ar trebui scurtate si axele de la interior

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate