Tractorase facute acasa
#37
Posted 25 January 2012 - 22:46
draku, on 25th January 2012, 23:28, said: oare nu s-ar putea "ingusta" o punte de dacia papuc? sau orice alta punte motoare de acest gen adica sa se scoata cate o bucata din fiecare parte si sa se pastreze sistemul original de la capete (rulmenti, tamburi de frana, etc) evident ar trebui scurtate si axele de la interior Am avut o tentativa cu o punte spate de aro 10 cu diferential . Cumplit de greu dar nu imposibil. Trebuie un strung foarte mare pentru taieri si modificari la capete (rulmenti , semeringuri ).Apoi trebuie scurtate planetarele , taiate la capatul dinspre butuc si sudat la loc , centrate , etc.) M-am lasat pagubas . Dar repet , pentru cine are scule se poate face ... dar nu in conditii de amator Am inceput lucrul la freza de pamint . Trebuie sa calculez si sa "inventez" reductia de la 2.600 rpm la cca.180-220 rpm . Am un motor de 12 V cc la 200 W. Attached Files |
#38
Posted 25 January 2012 - 23:00
#39
Posted 26 January 2012 - 18:40
scaiba, on 26th January 2012, 00:00, said: Bara la fi 50 cântãreºte 15.42Kg, iar transportul te costa 20.4lei Si banuiesc ca este cu posta romana caci Tcimisoara departe ca-i. Am primit un pont cu depozitele de fier vechi!Cum ca s-ar putea,c-o fi,c-o pati la pret derizoriu.Le iau la rand... Intrebare intrebatoare: daca se iau 2 roti de Dacia cu fuzeta cu tot(parca asa ii zice la smecheria aia cu 3 prezoane)si se pun pe un ax (adica bara aia de fi 50) si tata compozitia se prinde prin intermediul a 2 rulmenti cu lagarele(parca asa le zice)de cadru,si la mijloc,linga roata dintata se MAI pune un rulment cu lagarul respectiv( cu rol de anti-flambare,ma rog,intelegeti voi),oare a marai sau a zice ca "no,ase" ????? Alta intrebatoare mai dubase:stiu ca nu mere (90% )dar vreau o confirmare:daca in loc de fi 50 folosesc prezon (am gasit la dedemann prezon de M22 la 30 lei,dar ii cam subtire si poate si fier mort ,nu calit (macar in parte)?????Mai gros nu este |
#40
Posted 26 January 2012 - 18:54
Eu nu-nteleg de ce te chinui sa-ti faci axul "motor" singur, cu pinion sudat pe el, cu lagare, cu rulmenti presati pe el, camasuiti etc. Plus toata protectia anti-praf care o sa-ti trebuiasca, pt. ca la vara in tarina o sa fie praful de-un stat de om si toti rulmentii si pinioanele tale or sa-nceapa a mesteca sticla ...
De ce nu adopti pana la urma varianta unei punti spate cu cardan cu tot de la dezmembrari ? Si o prinzi cu bride de sasiu, acolo unde se prind arcurile foi... Si daca vrei musai sa ai diff-ul blocat, poti sa-i dai 2 haft-uri de sudura si-apoi ii pui capacul la loc... daca tii mortis sa n-ai diferential spate. Si te costa pe sfert fata de axul pe care-l vrei a confectiona.. Si faci transmisia de la motor pe cardan, nu pe lant. Ai si protectie la praf, la ploaie, la zapada - verifici si schimbi simeringurile de planetare, eventual rectifici planetarele pe un strung, acolo unde pica simeringurile, in caz ca-ti lacrima ulei. Edited by horia66, 26 January 2012 - 18:55. |
#41
Posted 26 January 2012 - 19:14
horia66, on 26th January 2012, 19:54, said: Eu nu-nteleg de ce te chinui sa-ti faci axul "motor" singur, cu pinion sudat pe el, cu lagare, cu rulmenti presati pe el, camasuiti etc. Plus toata protectia anti-praf care o sa-ti trebuiasca, pt. ca la vara in tarina o sa fie praful de-un stat de om si toti rulmentii si pinioanele tale or sa-nceapa a mesteca sticla ... De ce nu adopti pana la urma varianta unei punti spate cu cardan cu tot de la dezmembrari ? Si o prinzi cu bride de sasiu, acolo unde se prind arcurile foi... Si daca vrei musai sa ai diff-ul blocat, poti sa-i dai 2 haft-uri de sudura si-apoi ii pui capacul la loc... daca tii mortis sa n-ai diferential spate. Si te costa pe sfert fata de axul pe care-l vrei a confectiona.. Si faci transmisia de la motor pe cardan, nu pe lant. Ai si protectie la praf, la ploaie, la zapada - verifici si schimbi simeringurile de planetare, eventual rectifici planetarele pe un strung, acolo unde pica simeringurile, in caz ca-ti lacrima ulei. Fireasca interogatiune . Sa presupunem o deplasare la refinantari piese auto (a se citi dezmembrari).Gasesc,sa zicem o punte spate cu cardan la un penz acceptabil. Prima problema:daca pun rotile sus,ajung la un ecartament(distanta ntre roti) MUUULT prea mare. La mine ecartamentul este MUSAI de 75 cm intre mijloacele rotilor pe verticala.MUSAI.Adica obligatoriu. Secondo:toate faine si frumoase (adica cardan),insa are 2 probleme:una ar fi cine sa baga la scurtat cardan si camasa (adica taiat din amandoua,respectiv ax si teava externa, si sudate si centrate)asta la dimensiune de...:a doua ar fi faptul ca la mine acel grup roata dintata-lant-roata dintataar fi in acelasi timp,pe langa "ansamblu motor" si pe post de reductor (pentru a obtine o turatie mai mica-a se retine NEfolosirea unei cutii de viteza la o putere -relativ- mai mare)si per moment ar fi regandirea intregului sistem,inclusiv intoarcerea motorului cu 90* grade si cuplarea unei roti dintate la capatul cardanului. Si terto,nu stiu ce model de machina ar fi de folos si la ce pret s-ar ridica.Vorbisem noi cindva de punte spate de Damas;asta are si tractiune spate (adica tractiune pe punte spate cu ajutorul cardanului) SAU NUMAI diferential????? Eu stiu numai de a doua varianta (adica damasul are numai diferential pe rotile din spate NU si tractiune) dar se poate ca ma insel (doamne da!). Adica:Damasul ii 4x4 sau numa diferential pe spate???? |
#42
Posted 26 January 2012 - 19:34
alexbjorg, on 26th January 2012, 19:14, said: Prima problema:daca pun rotile sus,ajung la un ecartament(distanta ntre roti) MUUULT prea mare. La mine ecartamentul este MUSAI de 75 cm intre mijloacele rotilor pe verticala.MUSAI.Adica obligatoriu. Quote Secondo:toate faine si frumoase (adica cardan),insa are 2 probleme:una ar fi cine sa baga la scurtat cardan si camasa (adica taiat din amandoua,respectiv ax si teava externa, si sudate si centrate)asta la dimensiune de... Quote :a doua ar fi faptul ca la mine acel grup roata dintata-lant-roata dintataar fi in acelasi timp,pe langa "ansamblu motor" si pe post de reductor (pentru a obtine o turatie mai mica-a se retine NEfolosirea unei cutii de viteza Fara cutie de viteze n-o sa ai punct mort (motor in functionare si rotile pe loc...), nici marsarier. Eu as sugera sa-i pui o cutie de viteze, doar cu doua trepte + R (scoti celelate pinioane). Poti sa folosesti cutia care se potriveste perfect la motor. Quote si per moment ar fi regandirea intregului sistem, da, dar e mai usor sa faci toate acele modificari in proiect, in capul matale, decat la "bancul de probe" ... Quote Si terto,nu stiu ce model de machina ar fi de folos si la ce pret s-ar ridica.Vorbisem noi cindva de punte spate de Damas;asta are si tractiune spate (adica tractiune pe punte spate cu ajutorul cardanului) SAU NUMAI diferential????? Eu stiu numai de a doua varianta (adica damasul are numai diferential pe rotile din spate NU si tractiune) dar se poate ca ma insel (doamne da!). Adica:Damasul ii 4x4 sau numa diferential pe spate???? Damasul are tractiune spate, daca are diferential. Altminteri, n-avea nevoie de diferential. Masinile care au tractiune fata si punte rigida spate au rotile pe spate libere, fara carcasa diferentialului pe punte. Cele ce au caracasa diferentialului pe punte inseamna ca au si planetare, deci... tractiune. Deci, damasul nu-i 4x4. Are tractiune doar spate. alexbjorg, on 26th January 2012, 19:14, said: inclusiv intoarcerea motorului cu 90* grade si cuplarea unei roti dintate la capatul cardanului. Nu, nu ! In nici un caz. Varianta mea: luat motor (de unde-l iei...) cu tot cu cutia aferenta. La iesirea din cutie te legi cu capatul liber al cardanului. De preferinta, un motor asezat longitudinal si in vehiculul de origine, ca sa nu ai iesirea din cutie la planetare, ci la cardan. |
#43
Posted 26 January 2012 - 20:07
legat de punti motoare, am mai aflat una de la un prieten:
cica sunt unele modele de aro 10 la care puntea spate nu este rigida si nici dintr-o bucata mai precis, diferentialul este fixat central pe sasiu, intre roti, iar de la diferential la roti sunt montate planetare ca urmare, ma gandesc ca ar fi mai usor de modificat un asa model de axa motoare. se monteaza rotile cu fuzetele la ce distanta (ecartament) se doreste, diferentialul intre ele, iar planetarele se scurteaza la dimensiunile necesare, pastrandu-se capetele adica asta http://t0.gstatic.co...5pGj0YLEX1QLorq sau http://arch8.okr.ro/...399-700_700.jpg pare mai usor de adaptat/modificat fata de http://4x4.followus......010.4 034.jpg Edited by draku, 26 January 2012 - 20:09. |
#44
Posted 26 January 2012 - 20:47
La ARO 10 ala a fost proiectul initial, au si facut citeva , eu stiu ca putine .
Marea bucurie era cind incepeau sa bata toate planetarele! Mai ales ca erau 4! Cauta punte spate BMW sau Mercedes , au cam aceeasi configuratie. Grig |
#45
Posted 27 January 2012 - 18:53
draku, on 26th January 2012, 20:07, said: cica sunt unele modele de aro 10 la care puntea spate nu este rigida si nici dintr-o bucata mai precis, diferentialul este fixat central pe sasiu, intre roti, iar de la diferential la roti sunt montate planetare Da, tipul acesta de punte motoare este cea cu semi-axe oscilante. Dar are (in cazul nostru) doua mari dezavantaje: 1. este mult mai sensibila decat o punte rigida (sunt unele asa-numite tractoare cu semiaxe - unimog de ex., numai ca ala e ... nemtesc) si 2. o astfel de punte ii musai s-o prinzi de sasiu prin intermediul arcurilor si al bratelor (tirantilor). Nu merge s-o fixezi pur si simplu cu doua bride direct de sasiu, fara suspensie, asa cum permite o punte rigida. Ion_Bumbu, on 26th January 2012, 20:47, said: Cauta punte spate BMW sau Mercedes , au cam aceeasi configuratie. Au ecartamentul prea mare. Eu as cauta una de suzuki samurai, poate ca (cu putina bunavointa) se potriveste la ecartamentul maxim dorit si nu mai trebuie scurtata la vreo planetara... |
#46
Posted 27 January 2012 - 19:29
E punte independenta la Merc si BMW, cu semiaxe independente pendulare e la Dacia 1100 respectiv Renault 10 .
Alea au dezavantajul ca in functie de incarcarea masinii unghiul de cadere se modifica. Asta era motivul pentru care masinile de tipul de mai sus pareau "caracanate" cind erau incaracte cu 5 persoane dintre care 3 mari si grele in spate. Mai are o buba puntea de tipul ( Renault Caravelle) aia ce l`a costat viata pe Gil Delamare . Omul vrea o punte la care sa`i modifice usor ecartamentul. La cele de mai sus taie planetare si o resudeaza. Nu`i chiar simpul da se rezolva cu ce are fiecare prin curte. Grig Edited by Ion_Bumbu, 27 January 2012 - 19:29. |
|
#47
Posted 27 January 2012 - 19:40
Ion_Bumbu, on 27th January 2012, 19:29, said: E punte independenta la Merc si BMW, cu semiaxe independente pendulare e la Dacia 1100 respectiv Renault 10 . Quote Omul vrea o punte la care sa`i modifice usor ecartamentul. La cele de mai sus taie planetare si o resudeaza. La puntea aia cu planetare independente ai si dezavantajul burdufurilor acelea de protectie, ca daca dai prin niste maracini, le-ai cam taiat. |
#48
Posted 27 January 2012 - 20:06
horia66, on 27th January 2012, 19:40, said: Pai, si nu de-asta ca la dacia 11oo era la o varianta de aro 10 ? Ca parca se cracana cand o incarcai prea tare... Asa, de cracanat, si bmw-urile se cam cracaneaza pe spate cand le incarci. Calca cu umarul interior al pneurilor pe asfalt. Si nu se poate modifica ecartamentul tot prin taierea planetarelor si la o punte rigida ? Bine, tai si puntea ... Acu' daca tot te-apuci de taiat... incepe chiar sa-ti placa. La puntea aia cu planetare independente ai si dezavantajul burdufurilor acelea de protectie, ca daca dai prin niste maracini, le-ai cam taiat. La BMW modifica baietii unghiul de cadere sa dea mai sport! La puntea rigida mai trebuie taiata si trompa , nu`i greu de taiat , e mai greu de sudat aliniat , semiaxa planetara la fel , nu ai articulatiile sa mai preia un pic din nealinierile de la sudura. Ai rulmenti in capete. Cu burdufele cam asa e , da se pot rezolva cu ceva scut . Grig |
#49
Posted 27 January 2012 - 21:56
nu vad de ce ar trebui arcuri/suspensii la un tractor/utilaj
de regula, acestea nu au mie, dimpotriva, mi se pare mai usor de montat fara suspensie o asemenea punte. se confectioneaza sasiul la dimensiunile necesare, se aliniaza si se fixeaza pe sasiu grupul/diferentialul si portfuzetele rotilor (sau cum s-or chema) si dupa aia se scurteaza planetarele e drept ca sistemul asta cu semiaxe planetare articulate este mai putin fiabil decat o punte dintr-o bucata, dar cred ca se poate modifica in gospodarie mai usor decat o punte rigida. sau se poate cauta o punte de la o masina mai "solida", gen seria aro (cel mare, daca au avut asa gen de punte) cum a zis si @Ion Bumbu, mi se pare mult mai greu sa realiniezi o punte fixa taiata in conditii de amator. si cum puntea fixa nu are articulatii care sa preia eventualele (sigure) erori de aliniere, exista riscul ca aceasta sa nu se poata remonta/folosi |
#50
Posted 05 February 2012 - 21:30
salutare! in sfarsit am dat peste acest forum despre constructia homemade a tractoraselor.. si eu vreau sa fac ceva de genul, [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/L2_NS3p_Inc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][/video], acesta din urma este un tractoras/motocultor construit in ungaria (atasez profilul utilizatorului, deoarece sunt mai multe clipuri) http://www.youtube.c...u/0/OZu94M4uSRc
Attached Files |
#51
Posted 06 February 2012 - 17:19
Nu e rau!
EU,daca as avea un motor de 8cp sau mai mare,as merge pe punte-spate-cardan-cutie de viteze de damas.Singura problema ar fi adaptorul motor-ambreiaj.Ca si motor as sugera un diesel mic si dragut,folosit la masinutele FARA permis,care NU foloseste cutie de viteze CI variatoare de turatie.In ungaria sint parcuri intregi de astfel de masinute. Al meu avand doar 4.5cp,ma limitez,desi imi sare lumea in cap, la varianta ax cu roata dintata.Nu merita atata tevatura,bani si nervi la un motoras asa mic (parerea mea!) |
|
#52
Posted 07 February 2012 - 00:00
De ce nu cauti un motoras diesel (non-euro...) la dezmembrari ? Ai putea gasi unul de golf 1, sau de peugeot 205. Au fost motoare exceptionale, foarte fiabile, aspirate, fara turbina.
|
#53
Posted 09 February 2012 - 10:26
alexbjorg, on 6th February 2012, 17:19, said: Nu e rau! EU,daca as avea un motor de 8cp sau mai mare,as merge pe punte-spate-cardan-cutie de viteze de damas.Singura problema ar fi adaptorul motor-ambreiaj.Ca si motor as sugera un diesel mic si dragut,folosit la masinutele FARA permis,care NU foloseste cutie de viteze CI variatoare de turatie.In ungaria sint parcuri intregi de astfel de masinute. Al meu avand doar 4.5cp,ma limitez,desi imi sare lumea in cap, la varianta ax cu roata dintata.Nu merita atata tevatura,bani si nervi la un motoras asa mic (parerea mea!) motorul de trabant nu ar fi bun? eu ma gandeam sa folosesc motorul de trabant + cutia de viteze si sa ii mai atasezo cutie de viteze de la volga, iar din cutia de volga sa ma duc la puntea din spate cu un ax cardanic. puntea pe spate va fi de damas sau samurai. |
#54
Posted 09 February 2012 - 12:48
boty142000, on 9th February 2012, 11:26, said: motorul de trabant nu ar fi bun? eu ma gandeam sa folosesc motorul de trabant + cutia de viteze si sa ii mai atasezo cutie de viteze de la volga, iar din cutia de volga sa ma duc la puntea din spate cu un ax cardanic. puntea pe spate va fi de damas sau samurai. tatal meu are un motor diesel de fiat punto cuplat pe un microbuz care nu il mai foloseste de multi ani,de fapt nu l-a folosit defel ptr. ca microbuzul era inainte benzina si acum cu cuplul actual nu mai fuge mai mult de 70km/h.deaceea l-aparcat si radiat din circulatie,poate il vinde nush. ce sa zic dar pot sa intreb. motorul e cumparat din import functioneza impecabil. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users