Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

Tractorase facute acasa

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3830 replies to this topic

#1
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
In urma discutiilor,am hotarit sa deschidem un nou topic privitor la utilaje auto-propulsate cu nspe roti,senile,tractorase facute acasa din te-miri-ce,cu motoare de care mai avem s-au le-am procurat,modificari ale acestora,practic cam tot ce NU tine de motosapa.
Citeva pdf-uri din anii 60 de la americani:

Attached File  Baby_Tractor_15090.pdf   760.19K   1809 downloads Attached File  Farmette.pdf   711.23K   735 downloads Attached File  garden_tractor_plans.pdf   2.91MB   733 downloads Attached File  midget_tractor2_plans.pdf   776.53K   489 downloads Attached File  midget_tractor3_plans.pdf   911.27K   469 downloads Attached File  midget_Tractor_plans.pdf   911.83K   544 downloads
Midget-urile sint mai multe tractorase nu unul singur...

Remorcuta

Attached File  LawnTrailer.pdf   410.02K   744 downloads

Dozere(senilate)

Attached File  182932519971.pdf   1.3MB   494 downloads Attached File  1829284627171.pdf   1.75MB   278 downloads Attached File  Magnatrac.pdf   1.34MB   278 downloads Attached File  RS1000_ProductSheet_NP.pdf   222.05K   234 downloads

Masinuta cu 6 roti aka. tab

Attached File  mi6wheeler.pdf   2.05MB   587 downloads

Masinuta 4x4

Attached File  MiniBeep.pdf   2.8MB   842 downloads

Daca mai gasiti scheme,pdf-uri,alte schite ajutatoare sinteti rugati sa le postati aici

Edited by alexbjorg, 06 October 2011 - 10:41.


#2
klupoloistu

klupoloistu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 713
  • Înscris: 25.05.2010
mai multe modele si preturi aici

Interesant topic  :peacefingers:

#3
asulintunecat

asulintunecat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 09.11.2011
Buna ziua,
Detin un fiat panda 750 si a-si dori sa  il transform intr-un tractoras pentru muncile agricole marunte . Intentionez sa dezmembrz partea mecanica si sa o remontez pe un cadru facut din teava rectangulara cu modificarile aferente .
De asmenea o sa montez si o instalatie hidraulica pentru conexiunea in 3 puncte din spate .
Astept cu nerabdare orce sugestie ,idee sau informatii care ar putea sa fie de folos.
Multumesc anticipat.

#4
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Ia de vezi pe aici ,poate te ajuta cu ceva...

Edited by alexbjorg, 09 November 2011 - 21:22.


#5
aki23

aki23

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 09.06.2009

View Postasulintunecat, on 9th November 2011, 22:06, said:

Buna ziua,
Detin un fiat panda 750 si a-si dori sa  il transform intr-un tractoras pentru muncile agricole marunte . Intentionez sa dezmembrz partea mecanica si sa o remontez pe un cadru facut din teava rectangulara cu modificarile aferente .
De asmenea o sa montez si o instalatie hidraulica pentru conexiunea in 3 puncte din spate .
Astept cu nerabdare orce sugestie ,idee sau informatii care ar putea sa fie de folos.
Multumesc anticipat.

Ai mai avnsat cu proiectul? ca-s tare curios ce iese!

#6
asulintunecat

asulintunecat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 09.11.2011

View Postaki23, on 17th November 2011, 08:34, said:

Ai mai avnsat cu proiectul? ca-s tare curios ce iese!
Am inceput sa dezmembrez fiatul  si dupa ceva discutii cu niste mecanici am hotarat sa folosesc o cutie de aro 10 ,deoarece initial ma gandisem la un ansamblu (cutie papuc transmisie spate)+(cutia fiatului ) dar era prea complex si nu prea fiabil.

#7
aki23

aki23

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 09.06.2009

View Postasulintunecat, on 17th November 2011, 12:01, said:

Am inceput sa dezmembrez fiatul  si dupa ceva discutii cu niste mecanici am hotarat sa folosesc o cutie de aro 10 ,deoarece initial ma gandisem la un ansamblu (cutie papuc transmisie spate)+(cutia fiatului ) dar era prea complex si nu prea fiabil.

Spor la treaba si cand  poti pune si poze ...

#8
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Oameni buni,am o intrebare:pentru un cadru dreptunghiular de 1300x500 (dim. aprox.) cu 4 pcte de sprijin,respectiv 4 roti aranjate pe colturi,incarcatura totala de aprox. 200 kg,as dori ce profil imi recomandati:
-teava profil patrat cu latura de 40 (sau 50) (perete 1-3mm)
-teava rotunda fi 50 (perete 1-3 )
-profil u dar aici specificati si dimensiuni
-altele,cu exemplu concret.
Pentru o punte-spate ,respectiv o bara pe care vor sta la mijloc 2 roti dintate,mai spre capat 2 tamburi de frana si 2 roti de 700,bara fiind fixata pe cadru cu 2 rulmenti si lagarele respective,imi este de ajuns bara plina de fi 40 sau mai bine cea de 50?
Se specifica nevoia folosirii strapungerii in 2 sau 4 locuri (rotile vor fi manufacturiate cu butuc-teava,aceasta se va trage pe capetele barii-punte spate si se va imobiliza de aceasta prin intermediul a 2 gauri per roata,verticale intre ele continand cite un bolt sau surub pentru contra-rasucire).
Adica se trag rotile pe bara si se baga suruburi sau bolturi prin axul rotilor si bara(nu vreau sudura pentru a le putea demonta la nevoie),acesta fiind ax ROTATIV si nu fix.

#9
mircealola

mircealola

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 15.07.2008
pune o schita cu dimensiuni de gabarit macar. :peacefingers:

#10
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 18.07.2009
Am reușit să fac traducerea textului.
Este un minitractor home made, cu motor luat de la un Trabant

Am uitat sa adaug sursa

Attached Files



#11
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006

View Postalexbjorg, on 1st December 2011, 20:49, said:

Oameni buni,am o intrebare:pentru un cadru dreptunghiular de 1300x500 (dim. aprox.) cu 4 pcte de sprijin,respectiv 4 roti aranjate pe colturi,incarcatura totala de aprox. 200 kg,as dori ce profil imi recomandati:
-teava profil patrat cu latura de 40 (sau 50) (perete 1-3mm)
-teava rotunda fi 50 (perete 1-3 )
-profil u dar aici specificati si dimensiuni
-altele,cu exemplu concret.
Pentru o punte-spate ,respectiv o bara pe care vor sta la mijloc 2 roti dintate,mai spre capat 2 tamburi de frana si 2 roti de 700,bara fiind fixata pe cadru cu 2 rulmenti si lagarele respective,imi este de ajuns bara plina de fi 40 sau mai bine cea de 50?
Se specifica nevoia folosirii strapungerii in 2 sau 4 locuri (rotile vor fi manufacturiate cu butuc-teava,aceasta se va trage pe capetele barii-punte spate si se va imobiliza de aceasta prin intermediul a 2 gauri per roata,verticale intre ele continand cite un bolt sau surub pentru contra-rasucire).
Adica se trag rotile pe bara si se baga suruburi sau bolturi prin axul rotilor si bara(nu vreau sudura pentru a le putea demonta la nevoie),acesta fiind ax ROTATIV si nu fix.


Oricum am da-o tot teava patrata/rectangulara se lucreaza mai bine si nu subtire in carne, la 1mm grosime "e foaie de hirtie", sa aiba cel putin 3mm. In cea ce priveste axul rotilor nu stiu cit de bun e "fierul mort" bine depinde si cit de lung si cit de gros dar totusi un ax "specializat" recuperat de la dezmembrari ar fi mai bun.
De ce doua roti dintate pe acelasi ax? Nu mai bine axul rotilor sa fie compus de fapt din doua axe? fiecare ax cu roata sa dintata si cu posibilitate de cuplare/decuplare, asta ajuta mult de tot la viraje scurte.
Inteleg ca ai in vedere ca motosapa sa o asezi cu totul pe cadru?

#12
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

View PostNickRvl, on 28th December 2011, 18:02, said:

Oricum am da-o tot teava patrata/rectangulara se lucreaza mai bine si nu subtire in carne, la 1mm grosime "e foaie de hirtie", sa aiba cel putin 3mm. In cea ce priveste axul rotilor nu stiu cit de bun e "fierul mort" bine depinde si cit de lung si cit de gros dar totusi un ax "specializat" recuperat de la dezmembrari ar fi mai bun.
De ce doua roti dintate pe acelasi ax? Nu mai bine axul rotilor sa fie compus de fapt din doua axe? fiecare ax cu roata sa dintata si cu posibilitate de cuplare/decuplare, asta ajuta mult de tot la viraje scurte.
Inteleg ca ai in vedere ca motosapa sa o asezi cu totul pe cadru?

Deci ar trebui sa folosesc ,sa zicem,rectangulara de 40x50x3,ma rog,ceva asemanator.Notat!
"Fier mort" de fi 40 sau fi 50,adica 4 sau 5 cm diametru,sprijinul axului find pe 2 rulmenti,lagarele fiind pe cadru la distanta de 50cm (asta ar fi latimea cadrului,poate chiar scade la 45cm).Latimea maxima ar fi intre axurile central-perpendiculare ale rotilor,70 cm.Deci lungime maxima undeva pe la 85-90 cm.
Da,motosapa va fi pusa direct pe cadru (cu totul) cu foarte mici modificari,pentru a putea fi data jos si folosita CA SI motosapa(daca situatia o cere).
De ce cu UN SINGUR ax si nu cu 2 semi?Daca as folosi 2 semiaxe(axuri-nu stiu cum e corect),ar fi pentru mine o complicatie inutila ca si constructie,rulmenti si lagare in plus,materiale si manopera (sa nu uitam ca nu am atelier si nici dispozitive,si tre sa apelez la altii,este FOARTE frustrant).
Am citit multe modalitati si solutii pentru ce vreau eu,de genul fa-ti singur,si asta este o solutie low-cost,nu neaparat ineficienta.
De ce 2 roti dintate?Deoarece motosapa are un ax cu 2 capete la transmisia finala (nu descompletez motosapa),folosind tractiunea pe o singura parte risc sa ditrug rulmentul pe o parte,descentrare ax si in acelasi timp ar trebui sa folosesc roti dintate si lant supradimensionate.
Intr-adevar ar fi mult mai bine cu 2 semiaxuri,total de acord,lucru care ar (putea) duce logic la tractiune 4x4,cu 2 leviere in loc de volan,exact ca la tanc sau la senilate,insa ar iesi mult mai scump,si nu ca nu ma duce capul sa fac un desen la cota pentru asa ceva,dar cind tre sa apelezi la cineva non-stop ca sa faci ceva,cind nu ai un aparat de sudura,o masina de gaurit verticala,un hambar unde sa nu te sufle vintul si ai vecini care sa cheme politia pentru disturbarea ordinii publice (galagie),nu este chiar placut :D
Deci,per total asa as iesi cel mai ieftin si cu deranj minim al altor persoane (sudor,strungar)

#13
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006

View Postalexbjorg, on 28th December 2011, 17:35, said:

.....Da,motosapa va fi pusa direct pe cadru (cu totul) cu foarte mici modificari,pentru a putea fi data jos si folosita CA SI motosapa(daca situatia o cere).
De ce cu UN SINGUR ax si nu cu 2 semi?Daca as folosi 2 semiaxe(axuri-nu stiu cum e corect),ar fi pentru mine o complicatie inutila ca si constructie,rulmenti si lagare in plus,materiale si manopera (sa nu uitam ca nu am atelier si nici dispozitive,si tre sa apelez la altii,este FOARTE frustrant).
Am citit multe modalitati si solutii pentru ce vreau eu,de genul fa-ti singur,si asta este o solutie low-cost,nu neaparat ineficienta.
De ce 2 roti dintate?Deoarece motosapa are un ax cu 2 capete la transmisia finala (nu descompletez motosapa),folosind tractiunea pe o singura parte risc sa ditrug rulmentul pe o parte,descentrare ax si in acelasi timp ar trebui sa folosesc roti dintate si lant supradimensionate.
Intr-adevar ar fi mult mai bine cu 2 semiaxuri,total de acord,lucru care ar (putea) duce logic la tractiune 4x4,cu 2 leviere in loc de volan......

In atasament un "tractoras" pe care stiu sigur ca-l stii:
Attached File  FarmTractor_2.pdf   911.27K   989 downloads
la asta faceam referire, sint convins 99% ca o sa ai probleme la schimbarea directiei  daca nu ai posibilitate de decuplare a cite unei roti, de fapt asta e treaba diferentialului insa deja se complica foarte tare treaba, daca sti daca ai vazut la tractoarele Romanesti de pe timpul lui nea Nicu cu toate ca aveau diferential aveau pedala de frina "impartita" in doua, de fapt erau doua pedale de frina unite cu o "brida", in mod normal cind apasai frina se frinau ambele roti dar in cazuri extreme (atunci cind o roata patina) aveai posibilitatea de a frina roata respectiva (dadeai brida la o parte si se putea actiona cite o pedala independent) si astfel tractiunea se muta la roata care avea aderenta, ce vreau eu sa spun pe scurt e ca o sa ai sigur nevoie de control pe fiecare roata in parte, vorbesc doar de cele de tractiune bineinteles.
In fisierul postat se vede clar cum pot fi cuplate ambele roti sau pe rind, la asta ma gindeam, chiar daca o sa folosesti ambele axe ale motosapei (de fapt e un singur ax) in idea sa nu o folosesti "descentrat".
Dar toate astea palesc in lipsa unui spatiu de lucru, acolo se "produce" totul, altfel, greu, al naibi de greu, nu pot decit sa-ti urez succes si curaj...

Edited by NickRvl, 28 December 2011 - 21:42.


#14
draku

draku

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,250
  • Înscris: 22.11.2003
daca ecartamentul puntii motoare e destul de ingust, cred ca se poate vira si fara diferential
un pic mai greu, dar probabil ar merge

#15
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Exact acela este modelul original la care m-am gandit,insa din cauza spatiului si sculelor necesare a trebuit sa il simplific la maxim.
Problema cea mai mare am intimpinat-o la montarea rotilor dintate PE rotile motoare,ansamblu DEMONTABIL,lucru ce m-ar fi condus la strungar pentru o pereche de flanse speciale.Original,ma gindisem si facusem niste desene in acel mod,cu tractiune 4x4,adica si pe rotile din fata,cu virare la curele si flanse ca in modelul original,virarea facindu-se in functie de "partea" tractoare,ca la senilate.(aviz amatorilor cu spatiu de lucru si chef de "fa-ti singur" :D ),problema fiind insa ca se ingusteaza si mai tare cadrul,pentru ca ecartamentul rotilor este fix.
"daca ecartamentul puntii motoare e destul de ingust, cred ca se poate vira si fara diferential
un pic mai greu, dar probabil ar merge".Gand la gand cu bucurie,daca se poate spune asa.De functionat va functiona,dar,vorba ta,mai greut.
"Dar toate astea palesc in lipsa unui spatiu de lucru, acolo se "produce" totul, altfel, greu, al naibi de greu, nu pot decit sa-ti urez succes si curaj..." Multumesc pentru incurajare!Chiar am nevoie...  :console:

#16
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
La Multi Ani cu belsug si rod bogat,sanatate,pace si armonie si sa vi se implineasca toate dorintele!

#17
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012

View PostNickRvl, on 28th December 2011, 22:39, said:

In atasament un "tractoras" pe care stiu sigur ca-l stii:
Attachment FarmTractor_2.pdf
la asta faceam referire, sint convins 99% ca o sa ai probleme la schimbarea directiei  daca nu ai posibilitate de decuplare a cite unei roti, de fapt asta e treaba diferentialului insa deja se complica foarte tare treaba, daca sti daca ai vazut la tractoarele Romanesti de pe timpul lui nea Nicu cu toate ca aveau diferential aveau pedala de frina "impartita" in doua, de fapt erau doua pedale de frina unite cu o "brida", in mod normal cind apasai frina se frinau ambele roti dar in cazuri extreme (atunci cind o roata patina) aveai posibilitatea de a frina roata respectiva (dadeai brida la o parte si se putea actiona cite o pedala independent) si astfel tractiunea se muta la roata care avea aderenta, ce vreau eu sa spun pe scurt e ca o sa ai sigur nevoie de control pe fiecare roata in parte, vorbesc doar de cele de tractiune bineinteles.
In fisierul postat se vede clar cum pot fi cuplate ambele roti sau pe rind, la asta ma gindeam, chiar daca o sa folosesti ambele axe ale motosapei (de fapt e un singur ax) in idea sa nu o folosesti "descentrat".
Dar toate astea palesc in lipsa unui spatiu de lucru, acolo se "produce" totul, altfel, greu, al naibi de greu, nu pot decit sa-ti urez succes si curaj...
Buna seara.Sunt utilizator nou desi consult Softpedia foarte mult.
Referitor la viraj la un tractor home-made : intradevar ar trebui un diferential dar vireaza destul de bine si fara (punte rigida).Personal am construit un tractoras folosind piese de ATV si piese construite si ma declar multumit.La viraje mai strinse "târâie" un pic spatele dar în arãturã merge foarte bine.Pe asfalt sau beton se vad urme de cauciuc.
Am atașat o pozã mai veche.

Attached Files



#18
cheluIS

cheluIS

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 236
  • Înscris: 07.01.2012
Un filmulet ...La arat

Attached Files

  • Attached File  11.wmv   7.3MB   1235 downloads

Edited by horia66, 08 January 2012 - 11:43.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate