Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Aș vrea să fiu motociclist:))
Last Updated: Nov 05 2019 10:18, Started by
gabrielflorentin
, Mar 12 2019 15:15
·
0
#55
Posted 17 June 2019 - 22:25
Eu iti zic de mine sa pricepi despre tine:
Am 40+ si BCE din 1994, am depasit 1 mil km pe 4 roti. M-am trezit intr-o dimineata ca vreau motor ca tot stiu codul rutier si jungla de pe strada asa ca sigur nu va fi mare fas acest A in plus pe permis. In inca 2 zile de sapat pe net dupa cea mai ieftina scoala cu A + o zi pentru medical eram deja inscris si platita si toata scolarizarea. Am mers constiincios la legislatie (5 dintr-o tura de minim 120 persoane eram prezenti) si surpriza ca faceam 15 din 20 de puncte pe chestionare. Am citit din nou oug 195/2002 republicata si actualizata si reformulata, regulamentul aferent si am aflat de un site scoala rutiera bla bla ca nu-i pot zice link corect. Acolo am parcurs pregatire teoretica again, semne again, si chestionare fac si acum minim 10-15/zi. A, motorul. Pai nu aveam motor iar la scoala cand nu era pe telefon instructorul imi schimba jucaria. Jucarie pe care frana fata in curba te tranteste ca un cal naravas, echilibrul si statul cu gandul la centrul de greutate si schimbarea acestuia si saracia de opturi. Cu astea ma razboiesc si acum, dar deja ai un roman aici asa ca mai zic doar ca sper ca prin August sa dau sala pentru A. Si asta e chiar ultima propozitie, am mers pana unde pui harta Europei in cui dupa un kavasaki gx600 ca sigur sigur cele cateva ore de condus din scoala nu ma fac motociclist. |
#56
Posted 05 September 2019 - 09:39
Să încep cu automobilele: au existat automobile care aveau ambreiajul automat. Din păcate nu s-a perfecţionat sistemul şi s-a renunţat, deşi ar fi fost util pentru destui acest sistem.
Au existat şi există cutii semiautomate. În trecut erau cele preselectoare (au fost folosite în anii '30-'50, dar foarte puţine mărci au avut aşa ceva şi doar "Daimler Motor Company" * din Conventry a folosit aşa ceva până pe la sfârşitul decadei '50) şi recent au apărut cutiile robotizate, la care de exemplu schimbi din padale sau poţi selecta schimbare manuală sau automată a vitezelor. Din păcate legea din România nu a fost modernizată pentru a include o categorie de permis pentru cutiile semiautomate şi la cum e la noi, nici nu cred că se va mişca ceva Acum să trecem la motociclete: motociclete au cumva ambreiajul comandat de la ghidon? Dacă e aşa, mi se pare mai simplu decât cu pedala. Dacă aveţi probleme cu echilibrul, există motociclete cu ataş. Părţile proaste: nu poţi da examen direct pe aşa ceva (sau poţi şi nu ştiu eu) şi nu te poţi strecura prin trafic. |
#57
Posted 05 September 2019 - 19:55
djl, on 05 septembrie 2019 - 09:39, said:
Acum să trecem la motociclete: motociclete au cumva ambreiajul comandat de la ghidon? Dacă e aşa, mi se pare mai simplu decât cu pedala. Ambreiaj pe ghidon si schimbi viteza cu piciorul stang.. cu laba piciorului ridici maneta schimbatorului pentru a trece din 1-2-3-4-5-6 si o apesi sa retrogradezi. Cutia de viteza este secventiala, trebuie sa treci prin fiecare viteza. Frana este separata pe roata fata, roata spate... este ceva mai tehnic de condus decat o masina. Dar ca orice altceva cu putin exercitiu se invata. |
#58
Posted 06 September 2019 - 08:40
Mie mi se pare ca cea mai delicata parte la condus o masina e sincronizarea abreiaj-acceleratie.
Treaba asta se face mult mai usor la moto. Controlezi mult mai bine cu degetele decat cu picioarele. |
#59
Posted 06 September 2019 - 13:07
Problema cea mai mare vine atunci cand conduci si masina si motocicleta. La masina schimbi mereu cu mana dreapta, ambreiajul, frana si acceleratia se efectueaza din picioare. La motocicleta ai partea stanga a motocicletei ocupata de ambreiaj si schimbator (mana stanga/picior drept) si franele pe partea dreapta (mana dreapta/picior drept).
La masini difera foarte mult sincronizarea intre ambreiaj si acceleratie, mai ales daca este diesel sau benzina, dupaia vine de la producator, etc. Cea mai proasta sincronizare o are Renault dupa parerea mea, incredibil de sensibil ambreiajul ala. Cele mai comfortabile din acest punct de vedere sunt modelele din gama VAG dar si Ford-urile. Motocicletele merg toate pe benzina iar sincronizarea este foarte asemanatoare. In plus modelele noi au un sistem in plus care te ajuta sa pleci de pe loc doar cu ambreiajul, astfel ca sincronizarea este ultra simplu. Sincronizarea este din punctul meu de vedere mai complicata la motocicleta dar pentru cine conduce des se obisnuieste. Dupa parerea mea cu cat mai noua motocicleta, cu atat mai usor de condus din toate punctele de vedere (exista atatea sisteme de asistenta in ziua de astazi). |
#60
Posted 10 September 2019 - 11:57
Cu frânele ştiu cum e, că am biciciceltă
Există acum şi motociclete cu 6 viteze? Dar acceleraţia unde e la motocicletă? a_user, on 06 septembrie 2019 - 08:40, said:
Mie mi se pare ca cea mai delicata parte la condus o masina e sincronizarea abreiaj-acceleratie. Treaba asta se face mult mai usor la moto. Controlezi mult mai bine cu degetele decat cu picioarele. Deabea acum s-au reapucat să găsească soluţii pentru cei care vor control manual la schimbarea vitezelor, dar nu au chef de ambreiaj. Din păcate scumpa noastră legislaţie nu prevede decât manuale clasice şi automate. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/egMWlD3fLJ8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 10 September 2019 - 11:58. |
#61
Posted 10 September 2019 - 16:26
Da, sunt motociclete cu 6 viteze. Acceleratia e mana dreapta, invarti mansonul ghidonului. Sunt motociclete echipate cu quick shifter up and down si poti schimba fara sa mai folosesti ambreiajul. Cu putin exercitiu si sincronizare poti schimba pe orice motocicleta fara ambreiaj.. dar nu-i complicat de folosit ambreiajul. Si pe o motocicleta mai sportiva urci in ture, dai a doua la peste 100 :-)
|
#62
Posted 10 September 2019 - 17:10
La sportiva de 1000 nu cred ca e nevoie sa schimbi in a doua sa prinzi 100. Dacă are cineva de pe aici poate ne confirma/infirma
|
#63
Posted 11 September 2019 - 05:36
Merge linistit peste 100 in viteza 1... Dar daca esti cu bun simt nu faci asta decat in zone mai putin locuite..
|
#64
Posted 11 September 2019 - 14:45
business11, on 06 septembrie 2019 - 13:07, said:
Problema cea mai mare vine atunci cand conduci si masina si motocicleta. La masina schimbi mereu cu mana dreapta, ambreiajul, frana si acceleratia se efectueaza din picioare. La motocicleta ai partea stanga a motocicletei ocupata de ambreiaj si schimbator (mana stanga/picior drept) si franele pe partea dreapta (mana dreapta/picior drept). business11, on 06 septembrie 2019 - 13:07, said:
Motocicletele merg toate pe benzina iar sincronizarea este foarte asemanatoare. In plus modelele noi au un sistem in plus care te ajuta sa pleci de pe loc doar cu ambreiajul, astfel ca sincronizarea este ultra simplu. Sincronizarea este din punctul meu de vedere mai complicata la motocicleta dar pentru cine conduce des se obisnuieste. Nu toate motocicletele merg pe benzina. Sunt si motorete electrice. Nu toate motocicletele sunt la fel (e o diferenta foarte mare intre un monocilindru, un V2 si un 4 in linie la plecarea de pe loc). Nu toate cutiile de viteze si ambreiajele de moto sunt la fel (unele sunt line si extrem de precise...vezi Honda, altele sunt grele si imprecise, stil tractor... vezi BMW). Ce e cu adevarat greu la o motocicleta este franarea (transfer de mase, incarcare, blocare de roti... ). Edited by StefanSC, 11 September 2019 - 14:45. |
|
#65
Posted 17 September 2019 - 08:32
business11, on 06 septembrie 2019 - 13:07, said:
Problema cea mai mare vine atunci cand conduci si masina si motocicleta. StefanSC, on 11 septembrie 2019 - 14:45, said:
In practica sunt doua seturi diferite de reflexe si daca mergi constant cu ambele, nu le vei incurca. ..... Ce e cu adevarat greu la o motocicleta este franarea (transfer de mase, incarcare, blocare de roti... ). |
#66
Posted 17 September 2019 - 21:56
La unele motociclete din anii '30 am văzut manetă ca la maşină. La alea schimbai continuu sau aveai tiparul tip H?
Dar ataşistele tentează pe cineva? |
#67
Posted 18 September 2019 - 09:47
Pentru motociclisti viata s-a modificat mult, in primul rand in ultimii 10-20 de ani traficul a devenit infernal, temperaturile au crescut. Atasul a devenit nepractic, pentru ca esti obligat sa stai mult la coada cu el, si atat pentru sofer cat si pentru pasager, se moare de cald stand in trafic pe bicicleta si cu soarele in cap. Mai usor iei pasagerul in spinare si gata.
|
#68
Posted 18 September 2019 - 13:23
djl, on 10 septembrie 2019 - 11:57, said:
Există acum și motociclete cu 6 viteze? djl, on 10 septembrie 2019 - 11:57, said:
Dar accelerația unde e la motocicletă? Poate te vedem peste cativa ani cum sucesti gaturile la gagici pe un Harley Davidson din ala retro . Attached Files |
#69
Posted 18 September 2019 - 20:45
bizpenet, on 17 iunie 2019 - 22:25, said:
am mers pana unde pui harta Europei in cui dupa un kavasaki gx600 Karhu, on 18 septembrie 2019 - 13:23, said:
explicat simplu. Deci pe partea stanga ai treburile legate de schimbat vitezele: la mana ambreiajul, la picior schimbatorul de viteze. Pe partea dreapta ai treburile legate de frana si acceleratie: la mana acceleratia si frana fata, la picior frana spate. |
|
#70
Posted 18 September 2019 - 21:04
Cu gandul la topicul asta am tras si seara asta o tura cu motocicleta. In curand o ''pun in cui'' ca vine iarna
|
#72
Posted 19 September 2019 - 08:20
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users