Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Aș vrea să fiu motociclist:))

- - - - -
  • Please log in to reply
164 replies to this topic

#55
bizpenet

bizpenet

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 183
  • Înscris: 20.03.2006
Eu iti zic de mine sa pricepi despre tine:
Am 40+ si BCE din 1994, am depasit 1 mil km pe 4 roti. M-am trezit intr-o dimineata ca vreau motor ca tot stiu codul rutier si jungla de pe strada asa ca sigur nu va fi mare fas acest A in plus pe permis. In inca 2 zile de sapat pe net dupa cea mai ieftina scoala cu A + o zi pentru medical eram deja inscris si platita si toata scolarizarea. Am mers constiincios la legislatie (5 dintr-o tura de minim 120 persoane eram prezenti) si surpriza ca faceam 15 din 20 de puncte pe chestionare. Am citit din nou oug 195/2002 republicata si actualizata si reformulata, regulamentul aferent si am aflat de un site scoala rutiera bla bla ca nu-i pot zice link corect. Acolo am parcurs pregatire teoretica again, semne again, si chestionare fac si acum minim 10-15/zi. A, motorul. Pai nu aveam motor iar la scoala cand nu era pe telefon instructorul imi schimba jucaria. Jucarie pe care frana fata in curba te tranteste ca un cal naravas, echilibrul si statul cu gandul la centrul de greutate si schimbarea acestuia si saracia de opturi. Cu astea ma razboiesc si acum, dar deja ai un roman aici asa ca mai zic doar ca sper ca prin August sa dau sala pentru A. Si asta e chiar ultima propozitie, am mers pana unde pui harta Europei in cui dupa un kavasaki gx600 ca sigur sigur cele cateva ore de condus din scoala nu ma fac motociclist.

#56
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Să încep cu automobilele: au existat automobile care aveau ambreiajul automat. Din păcate nu s-a perfecţionat sistemul şi s-a renunţat, deşi ar fi fost util pentru destui acest sistem.
Au existat şi există cutii semiautomate. În trecut erau cele preselectoare (au fost folosite în anii '30-'50, dar foarte puţine mărci au avut aşa ceva şi doar "Daimler Motor Company"  * din Conventry a folosit aşa ceva până pe la sfârşitul decadei '50) şi recent au apărut cutiile robotizate, la care de exemplu schimbi din padale sau poţi selecta schimbare manuală sau automată a vitezelor. Din păcate legea din România nu a fost modernizată pentru a include o categorie de permis pentru cutiile semiautomate şi la cum e la noi, nici nu cred că se va mişca ceva   :(

Acum să trecem la motociclete: motociclete au cumva ambreiajul comandat de la ghidon? Dacă e aşa, mi se pare mai simplu decât cu pedala.
Dacă aveţi probleme cu echilibrul, există motociclete cu ataş. Părţile proaste: nu poţi da examen direct pe aşa ceva (sau poţi şi nu ştiu eu) şi nu te poţi strecura prin trafic.

#57
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,502
  • Înscris: 25.10.2007

View Postdjl, on 05 septembrie 2019 - 09:39, said:

Acum să trecem la motociclete: motociclete au cumva ambreiajul comandat de la ghidon? Dacă e aşa, mi se pare mai simplu decât cu pedala.

Ambreiaj pe ghidon si schimbi viteza cu piciorul stang.. cu laba piciorului ridici maneta schimbatorului pentru a trece din 1-2-3-4-5-6 si o apesi sa retrogradezi. Cutia de viteza este secventiala, trebuie sa treci prin fiecare viteza. Frana este separata pe roata fata, roata spate... este ceva mai tehnic de condus decat o masina. Dar ca orice altceva cu putin exercitiu se invata.

#58
a_user

a_user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,332
  • Înscris: 22.04.2017
Mie mi se pare ca cea mai delicata parte la condus o masina e sincronizarea abreiaj-acceleratie.

Treaba asta se face mult mai usor la moto. Controlezi mult mai bine cu degetele decat cu picioarele.

#59
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,828
  • Înscris: 13.07.2011
Problema cea mai mare vine atunci cand conduci si masina si motocicleta. La masina schimbi mereu cu mana dreapta, ambreiajul, frana si acceleratia se efectueaza din picioare. La motocicleta ai partea stanga a motocicletei ocupata de ambreiaj si schimbator (mana stanga/picior drept) si franele pe partea dreapta (mana dreapta/picior drept).

La masini difera foarte mult sincronizarea intre ambreiaj si acceleratie, mai ales daca este diesel sau benzina, dupaia vine de la producator, etc. Cea mai proasta sincronizare o are Renault dupa parerea mea, incredibil de sensibil ambreiajul ala. Cele mai comfortabile din acest punct de vedere sunt modelele din gama VAG dar si Ford-urile.

Motocicletele merg toate pe benzina iar sincronizarea este foarte asemanatoare. In plus modelele noi au un sistem in plus care te ajuta sa pleci de pe loc doar cu ambreiajul, astfel ca sincronizarea este ultra simplu. Sincronizarea este din punctul meu de vedere mai complicata la motocicleta dar pentru cine conduce des se obisnuieste.

Dupa parerea mea cu cat mai noua motocicleta, cu atat mai usor de condus din toate punctele de vedere (exista atatea sisteme de asistenta in ziua de astazi).

#60
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
Cu frânele ştiu cum e, că am biciciceltă   Posted Image
Există acum şi motociclete cu 6 viteze?   Posted Image
Dar acceleraţia unde e la motocicletă?   Posted Image

View Posta_user, on 06 septembrie 2019 - 08:40, said:

Mie mi se pare ca cea mai delicata parte la condus o masina e sincronizarea abreiaj-acceleratie.

Treaba asta se face mult mai usor la moto. Controlezi mult mai bine cu degetele decat cu picioarele.

Deabea acum s-au reapucat să găsească soluţii pentru cei care vor control manual la schimbarea vitezelor, dar nu au chef de ambreiaj.
Din păcate scumpa noastră legislaţie nu prevede decât manuale clasice şi automate.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/egMWlD3fLJ8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 10 September 2019 - 11:58.


#61
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,502
  • Înscris: 25.10.2007
Da, sunt motociclete cu 6 viteze. Acceleratia e mana dreapta, invarti mansonul ghidonului. Sunt motociclete echipate cu quick shifter up and down si poti schimba fara sa mai folosesti ambreiajul. Cu putin exercitiu si sincronizare poti schimba pe orice motocicleta fara ambreiaj.. dar nu-i complicat de folosit ambreiajul. Si pe o motocicleta mai sportiva urci in ture, dai a doua la peste 100 :-)

#62
bani002

bani002

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 779
  • Înscris: 03.11.2006
La sportiva de 1000 nu cred ca e nevoie sa schimbi in a doua sa prinzi 100. Dacă are cineva de pe aici poate ne confirma/infirma

#63
Argv

Argv

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,502
  • Înscris: 25.10.2007
Merge linistit peste 100 in viteza 1... Dar daca esti cu bun simt nu faci asta decat in zone mai putin locuite..

#64
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011

View Postbusiness11, on 06 septembrie 2019 - 13:07, said:

Problema cea mai mare vine atunci cand conduci si masina si motocicleta. La masina schimbi mereu cu mana dreapta, ambreiajul, frana si acceleratia se efectueaza din picioare. La motocicleta ai partea stanga a motocicletei ocupata de ambreiaj si schimbator (mana stanga/picior drept) si franele pe partea dreapta (mana dreapta/picior drept).
In practica sunt doua seturi diferite de reflexe si daca mergi constant cu ambele, nu le vei incurca.

View Postbusiness11, on 06 septembrie 2019 - 13:07, said:

Motocicletele merg toate pe benzina iar sincronizarea este foarte asemanatoare. In plus modelele noi au un sistem in plus care te ajuta sa pleci de pe loc doar cu ambreiajul, astfel ca sincronizarea este ultra simplu. Sincronizarea este din punctul meu de vedere mai complicata la motocicleta dar pentru cine conduce des se obisnuieste.

Nu toate motocicletele merg pe benzina. Sunt si motorete electrice.
Nu toate motocicletele sunt la fel (e o diferenta foarte mare intre un monocilindru, un V2 si un 4 in linie la plecarea de pe loc).
Nu toate cutiile de viteze si ambreiajele de moto sunt la fel (unele sunt line si extrem de precise...vezi Honda, altele sunt grele si imprecise, stil tractor... vezi BMW).

Ce e cu adevarat greu la o motocicleta este franarea (transfer de mase, incarcare, blocare de roti... ).

Edited by StefanSC, 11 September 2019 - 14:45.


#65
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,917
  • Înscris: 09.12.2004

View Postbusiness11, on 06 septembrie 2019 - 13:07, said:

Problema cea mai mare vine atunci cand conduci si masina si motocicleta.
E ca mersul pe bicicleta, ti-o spune unul care a avut o perioada destul de mare de pauza.

View PostStefanSC, on 11 septembrie 2019 - 14:45, said:

In practica sunt doua seturi diferite de reflexe si daca mergi constant cu ambele, nu le vei incurca.
.....
Ce e cu adevarat greu la o motocicleta este franarea (transfer de mase, incarcare, blocare de roti... ).
E cum ziceam mai sus atita timp cit esti constient ce conduci :D

#66
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,554
  • Înscris: 13.06.2004
La unele motociclete din anii '30 am văzut manetă ca la maşină. La alea schimbai continuu sau aveai tiparul tip H?   :huh:
Dar ataşistele tentează pe cineva?   :naughty:

#67
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,828
  • Înscris: 13.07.2011
Pentru motociclisti viata s-a modificat mult, in primul rand in ultimii 10-20 de ani traficul a devenit infernal, temperaturile au crescut. Atasul a devenit nepractic, pentru ca esti obligat sa stai mult la coada cu el, si atat pentru sofer cat si pentru pasager, se moare de cald stand in trafic pe bicicleta si cu soarele in cap. Mai usor iei pasagerul in spinare si gata.

#68
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,917
  • Înscris: 25.06.2007

View Postdjl, on 10 septembrie 2019 - 11:57, said:

Există acum și motociclete cu 6 viteze?   Posted Image
Vreo 99% din ele sunt cu 6 viteze. Sunt si cateva modele automate, sau cu 3 viteze, dar foarte putine/ rare.

View Postdjl, on 10 septembrie 2019 - 11:57, said:

Dar accelerația unde e la motocicletă?  
Uite mai jos, explicat simplu. Gasesti si tutoriale video  pe youtube.
Poate te vedem peste cativa ani cum sucesti gaturile la gagici pe un Harley Davidson din ala retro Posted Image

.

Attached Files



#69
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,917
  • Înscris: 25.06.2007

View Postbizpenet, on 17 iunie 2019 - 22:25, said:

am mers pana unde pui harta Europei in cui dupa un kavasaki gx600
Din Finlanda l-ai luat?

View PostKarhu, on 18 septembrie 2019 - 13:23, said:

explicat simplu.

Deci pe partea stanga ai treburile legate de schimbat vitezele: la mana ambreiajul, la picior schimbatorul de viteze.
Pe partea dreapta ai treburile legate de frana si acceleratie: la mana acceleratia si frana fata, la picior frana spate.

#70
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,917
  • Înscris: 25.06.2007
Cu gandul la topicul asta am tras si seara asta o tura cu motocicleta. In curand o ''pun in cui'' :lol: ca vine iarna

#71
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,917
  • Înscris: 09.12.2004
Cu aia mica de care povesteai ? :)

#72
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,917
  • Înscris: 25.06.2007

View PostEvergreen, on 19 septembrie 2019 - 08:01, said:

Cu aia mica de care povesteai ? Posted Image
Aia mica, da, pentru ca si eu sunt deocamdata mic (ca motociclist) :yes:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate