Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Ce zicea Buddha?
#1
Posted 14 March 2013 - 00:21
Buddha, cel iluminat(!)...
Nascut print, intr-un mic regat nepalez, Terai, in sânul unei familii bogate, copilul, care se pare ca manifestate calitati iesite din comun, primeste numele personal de Siddharta. Tineretea lui a fost cea obisnuita pentru un tânar nobil din epoca sa: viata indestulata, studii, casatorie. In jurul vârstei de 30 de ani,când, se spune, urma sa devina tata, descopera prin intermediul a patru intâlniri, mai intâi suferintele care-i apasa pe oameni: batrânetea, boala, moartea, apoi o cale spre speranta unei eliberari, prin imaginea senina a unui calugar care traieste in sihastrie. Dezgustat de existenta sa de placeri desarte, el alege sihastria si dupa multi ani de cautari felurite, opteaza pentru Calea de mijloc, care il va face sa inteleaga lucrurile asa cum sunt: iluzorii, trecatoare si sa descopere o metoda ce poate elibera definitiv fiinta de patimi, de iluzii aducatoare de suferinta. ...Aceasta este Desteptarea si din acest moment merita pe deplin titulatura de Buddha (Cel iluminat), din radacina sanscrita Budh (a se destepta, a se ilumina). Rezistând ispitei de a accede imediat la o eliberare personala egoista, Buddha se hotaraste sa raspândeasca invatatura sa. Timp de 40 ani, va calatori prin Valea Gangelui, explicându-si doctrina, apelând din când in când la amintirile din vietile sale anterioare, adunând in jurul lui calugari si adepti laici, acceptând chiar, spre sfârsitul vietii, la insistentele discipolului sau Ananda, intrarea in comunitate si a calugaritelor.... La baza invataturii lui Buddha stau cele patru adevaruri sfinte: 1. Viata este suferinta; 2. Setea de plăcere este originea suferinței; 3. Durerea poate fi vindecata prin domolirea acestei sete, prin anihilarea totala a dorinței; 4. Pentru a indeparta dorinta, trebuie urmat drumul cu opt ramuri, denumit Nobila Carare Octupla, care inseamna: - intelegere dreapta, - gândire dreapta, - cuvânt drept, - fapta dreapta, - mijloace de existenta drepte, - efort drept, - concentrare dreapta. Cele cinci percepte sacre. 1. Sa nu omori. 2. Sa nu furi. 3. Sa nu minti. 4. Sa nu fi imoral. 5. Sa nu consumi droguri sau bauturi alcoolice. Ce a mai zis Buddha?? Buddha si Zen, (din 101 Zen stories...) Buddha spuse: Eu consider regii si conducatorii ca niste fire de praf; aurul si bijuteriile, ca nisipul si grohotisul; hainele luxoase ca pe niste zdrente obisnuite. Vad miliardele de lumi ale universului ca niste seminte marunte de rodie, iar marile, ca pe un strop de apa. Invatamintele lumesti sunt doar iluzii. Sfantul drum al iluminarii e ca un buchet de flori ce se deschide in fata ochilor nostri. Meditatia e ca un stalp ce mentine un munte, iar Nirvana un vis in timpul zilei... Judecarea binelui si raului e ca dansul serpuitor al dragonului, iar ivirea si stingerea credintei e precum urma lasata de scurgerea anotimpurilor... Si pentru cine nu poate pricepe romaneste ce a spus Buddha, voi prezenta scurta relatare de mai sus si intr-o limba de circulatie internationala... Buddha's Zen Buddha said: "I consider the positions of kings and rulers as that of dust motes. I observe treasures of gold and gems as so many bricks and pebbles. I look upon the finest silken robes as tattered rags. I see myriad worlds of the universe as small seeds of fruit, and the greatest lake in India as a drop of oil on my foot. I perceive the teachings of the world to be the illusion of magicians. I discern the highest conception of emancipation as a golden brocade in a dream, and view the holy path of the illuminated ones as flowers appearing in one's eyes. I see meditation as a pillar of a mountain, Nirvana as a nightmare of daytime. I look upon the judgment of right and wrong as the serpentine dance of a dragon, and the rise and fall of beliefs as but traces left by the four seasons." O prima intrebare: Stie cineva care este a opta ramura din Nobila Carare Octupala?... |
#2
Posted 14 March 2013 - 08:33
Quote
1. Right View Wisdom 2. Right Intention 3. Right Speech Ethical Conduct 4. Right Action 5. Right Livelihood 6. Right Effort Mental Development 7. Right Mindfulness 8. Right Concentration Aia in rosu, ai sarit-o. Se refera la starea mentala. Mai multe, gasesti aici: http://www.thebigvie...htfoldpath.html Edited by SOCRATE_MMXII, 14 March 2013 - 08:34. |
#3
Posted 14 March 2013 - 11:47
Si ce e rau in ce a spus Buddha? Ca tot se aud voci ce il critica.
Si de ce s-a ajuns la mortificari acolo prin India? metode de inghetare a unor parti din corp. Si asta pornind de la percepte de viata normala. |
#4
Posted 14 March 2013 - 12:26
#5
Posted 14 March 2013 - 12:57
#6
Posted 14 March 2013 - 12:58
#8
Posted 14 March 2013 - 13:05
mario_bril, on 14 martie 2013 - 12:58, said:
Nu stiu cum analizezi tu buddhismul cu calculatorul dar iti respect opinia. Fiecare e liber sa creada in ce vrea si cum vrea. |
#9
Posted 14 March 2013 - 13:14
SOCRATE_MMXII, on 14 martie 2013 - 08:33, said:
Aia in rosu, ai sarit-o. Se refera la starea mentala. Mai multe, gasesti aici: http://www.thebigvie...htfoldpath.html E ca şi cum vrei să studiezi fizica fără matematică. Edited by jazzu, 14 March 2013 - 13:15. |
#10
Posted 14 March 2013 - 13:32
NASTYPRIMUL, on 14 martie 2013 - 13:05, said:
Nu am spus ca analizez budismul cu calculatorul, ci ca intelegem mai multe acum si din cauza intelegerii modului de functionare a calcului, si datorita informarilor. |
|
#11
Posted 14 March 2013 - 15:25
jazzu, on 14 martie 2013 - 13:14, said: Iaca si mama Omida... daca tu iti vari nasul in "secretele femeilor" si gasesti acelasi text, nu inseamna si ca eu am ajuns pe acolo.. Dar asta inseamna omul superficial, adica ce esti tu; te grabesti sa tragi concluzii, mai ales daca iti convin... Fix ca legatura dintre scula si prefectura e ce spui tu... NASTYPRIMUL, on 14 martie 2013 - 11:47, said:
Si ce e rau in ce a spus Buddha? Ca tot se aud voci ce il critica. Si de ce s-a ajuns la mortificari acolo prin India? metode de inghetare a unor parti din corp. Si asta pornind de la percepte de viata normala. Nu fiindca ar fi rau am deschis subiectul, ci fiindca exista multe aspecte comentabile in acesta... Si cum prin alte locuri unii se dau mai inteligenti decat sunt si respectiv nu ai cu cine discuta, am dorit ca acest topic sa fie separat. Edited by karuna, 14 March 2013 - 15:22. |
#12
Posted 14 March 2013 - 15:27
#13
Posted 14 March 2013 - 15:28
#14
Posted 14 March 2013 - 15:29
NASTYPRIMUL, on 14 martie 2013 - 12:57, said:
Bineinteles ca e incomplet. Nu existau calculatoarele atunci. Acum se inteleg mai multe. Si ce a spus Buddha, de aici am aflat, de pe aceasta informare. Nu din cauza ca nu existau calculatoarele e considerat drept incomplet.. Sigur se vor gasi cativa crestini mai cu picioarele pe pamant care o sa iti poata explica ce si cum... |
#15
Posted 14 March 2013 - 15:35
|
#16
Posted 14 March 2013 - 17:15
tashinorbu, on 14 martie 2013 - 15:28, said:
Ratiunea este foarte importanta iar sinele e inexistent in budism. karuna, on 14 martie 2013 - 15:29, said:
Nu din cauza ca nu existau calculatoarele e considerat drept incomplet.. Sigur se vor gasi cativa crestini mai cu picioarele pe pamant care o sa iti poata explica ce si cum... |
#17
Posted 14 March 2013 - 22:23
mario_bril, on 14 martie 2013 - 17:15, said:
Nu stiu la ce buddhism te referi tu. Zen in mod sigur nu. Tehnicile de meditatie si koan-urile urmaresc sa distruga rationalitatea, sau mai bine zis tiparele acesteia. Bingo! Eu cred ca in budism se face o confuzie (sau mai degraba o simplificare, caci ma indoiesc ca Buddha n-a stiut asta) in sensul ca Sinele (cunoscut drept atma) nu este de fapt discutat Buddha si nici conceptul de Suprasine (paramatma) -- cred ca din ratiuni strategice, el nevrand sa intre pe terenul de joaca al brahmanilor, in felul asta trebuind sa aiba dezbateri pe acest subiect cu o clasa preoteasca la vremea aceea corupta. Faptul ca n-a discutat clar chestiile astea atunci, a facut sa creasca foarte mult speculatiile in ramurile budiste ulterioare. De fapt el a insistat pe o filozofie practica; exemplul dat de el este cu cel care are infipta o sageata in el si care cel mai urgent are nevoie sa scape de sageata (suferinta) si ca este irelevant, la momentul acela, cine a tras sageata si chestii ontologice mai complicate. Ceea ce se discuta ca fiind lipsa sinelui s (anatma), cred eu ca nu este de fapt inexistenta lui atma (a unei identitati transcendentale), ci ar putea fi de fapt transpunerea conceptului de ahamkara descris in filozofiile vedice ale timpului (Samkhya-Yoga). Traducerea aproximativa este "fals ego" insa care inseamna literal "eu sunt cauzatorul" si se refera la starea de iluzionare a sinelui transcendental (atma) cufundat in iluzia materiala (maya) care se identifica cu mintea si cu corpul, ambele materiale, mintea-subtila si corpul-grosie, crezand ca el este corpul. Un exemplu de identificare iluzorie de tip ahamkara si din ce am studiat pana acum congrenta cu anatma descris de budisti este "eu sunt roman" Ceea ce este admirabil este orientarea practica caci daca vorbim de speculatii filozofice, atunci intram in niste contradictii foarte puternice gen "ceva apare din nimic si se intoarce in nimic (sunya lui Nagarjuna)","reincarnarea a ceva care de fapt nu exista etc". Dar, important este ca aspectul practic-intensiv al budismului il va face pe practicant sa se conecteze relativ repede la aspectele transcendentale ale realitatii, urmand ca acolo sa experimenteze care-i de fapt realitatea. Extrordinara etica a "muncii" lor, practica zilnica timp de ore in sir este un model pentru o religie serioasa. De pilda in manastirile din Bhutan, se fac sesiuni de meditatie de cate 6 ore fara pauza. Mai e si documentaru asta, f interesant despre yoghinii budisti din Tibet: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dOk0tZHwCs4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Dharmapurusha, 14 March 2013 - 22:25. |
#18
Posted 15 March 2013 - 11:01
Dharmapurusha, on 14 martie 2013 - 22:23, said: Ceea ce se discuta ca fiind lipsa sinelui s (anatma), cred eu ca nu este de fapt inexistenta lui atma (a unei identitati transcendentale), ci ar putea fi de fapt transpunerea conceptului de ahamkara descris in filozofiile vedice ale timpului (Samkhya-Yoga). Traducerea aproximativa este "fals ego" insa care inseamna literal "eu sunt cauzatorul" si se refera la starea de iluzionare a sinelui transcendental (atma) cufundat in iluzia materiala (maya) care se identifica cu mintea si cu corpul, ambele materiale, mintea-subtila si corpul-grosie, crezand ca el este corpul. Un exemplu de identificare iluzorie de tip ahamkara si din ce am studiat pana acum congrenta cu anatma descris de budisti este "eu sunt roman" Egoul prin definitie e fals caci el se naste numai in relatie. Daca insa crezi ca exista un ego care nu e fals si care e transcendental acesta nu mai e budism. Tocmai asta este esenta buddhismului .Ca o identitate nu poate fi gasita si nu poat fi stabilita. Daca stabilirea acestei indentiati e imposibila concluzia suprema e ca suntem mereu liberi iar intreaga manifestare este asemanatoare unui miraj care apare insa nu exista pentru ca nu are o esenta identificabila. Aceasta ne include si pe noi. Cheia supremei libertati e intelegerea si descoperierea in mod experiential ca inlantuirea se naste din solidificare si credinta intr-o identitate de sine statatoare. Prin investigarea mintii se descopera ca nu exista un agent care infaptuieste ceva. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users