Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
VELIKO TARNOVO (inclusiv Arbanassi si imprejurimi)
Last Updated: Mar 25 2023 08:01, Started by
BlueKing-69
, Sep 29 2012 20:46
·
0
#73
Posted 28 November 2014 - 14:29
ohoo, de doarme topicul asta!
am nevoie de ajutorul vostru repede, VA ROG, pentru ca dimineata ne pornim pentru un weekend de 2 nopti in arbanasi. imi puteti spune, va rog: -unde este centru ala de informare turistica in veliko -daca spectacolul de lumini se tine si in perioada de iarna Multumesc anticipat! |
#74
Posted 28 November 2014 - 14:35
Centrul de informare turistica parca sa zic ca l-am vazut la intrarea in Tsarevets, in Piata Ivan Asen.
Spectacolul de lumini nu stiu daca se tine si iarna, dar fie intrebati la hotel, fie cautati brosura primariei in care este programul spectacolelor de lumini (eu am gasit-o in holul hotelului). Recomand sa instalati pe telefon aplicatia Trip advisor si gasiti multe informatii despre Veliko. |
#75
Posted 28 November 2014 - 14:41
intreb pentru ca ne-am hotarat abia aseara sa dam o fuga si nu prea am timp de cautat. habar nu am nimic de pe acolo, am vazut veliko doar din trecerea in drum spre turcia acum cativa ani. sigur ne vom descurca pe acolo, dar chiar ma intereseaza unde e centrul ala de informare. multumesc, @mirceadwc.
Edited by papone, 28 November 2014 - 14:41. |
#76
Posted 28 November 2014 - 19:13
papone, on 28 noiembrie 2014 - 14:41, said:
intreb pentru ca ne-am hotarat abia aseara sa dam o fuga si nu prea am timp de cautat. habar nu am nimic de pe acolo, am vazut veliko doar din trecerea in drum spre turcia acum cativa ani. sigur ne vom descurca pe acolo, dar chiar ma intereseaza unde e centrul ala de informare. multumesc, @mirceadwc. Ce anume te intereseaza mai exact? Este un punct de informare in piata, de acolo de unde se cumpara si biletele penru cetate. Eu am fost in Veliko anul asta in august si luna asta, pe 8 noiembrie. In august am stat de joi pana luni, nema spectacol de lumini. Am intrebat peste tot, nimeni nu stia nimic precis, toata lumea mi-a raspuns "Maybe". Acum in noiembrie am stat de vineri seara pana duminica la pranz. Vineri seara a avut loc spectacolul, cca 20 min. |
#77
Posted 28 November 2014 - 22:47
balauru69, on 28 noiembrie 2014 - 19:13, said: Ce anume te intereseaza mai exact? Este un punct de informare in piata, de acolo de unde se cumpara si biletele penru cetate. Eu am fost in Veliko anul asta in august si luna asta, pe 8 noiembrie. In august am stat de joi pana luni, nema spectacol de lumini. Am intrebat peste tot, nimeni nu stia nimic precis, toata lumea mi-a raspuns "Maybe". Acum in noiembrie am stat de vineri seara pana duminica la pranz. Vineri seara a avut loc spectacolul, cca 20 min. asta ma interesa, unde naiba e centrul ala de informare. multumesc mult si tie. maine dimineata ne pornim si noi si revin cu pareri la intoarcere. toate cele bune! |
#78
Posted 30 December 2014 - 20:12
Daca ai ajuns la Veliko si n-ai mancat la Pizza Tempo trebuie sa te intorci. Aici am mancat cea mai copioasa masa ever! Va recomand limba de vita! 10+.
Hotel Arena foarte ok, nota 9. Arbanasi, nota 7, foarte scump si saracacios. |
#79
Posted 13 January 2015 - 15:53
Mie mi se pare ca Arbanassi ar putea fi in primul rand o destinatie gastronomica. Preturile nu le comentez dar de gatit se gateste f bine. Poate nu ati nimerit unde trebuie sau era extrasezon. Sunt anumite feluri de mancare care isi au originea aici in Arbanassi.
|
#80
Posted 13 January 2015 - 22:35
#81
Posted 14 January 2015 - 02:43
daaaaa, al naiba de saracacios arbanassi ala... si marmota nu avea hotel de 5 stele, probabil (ca arbanassi are).
daca asa arata un sat amarat si sarac, vreau sa ma fac arbanassian PS: pozele sunt facute in weekendul de 01.12.2014, voi posta si parerile mele ceva mai incolo. misu78, on 30 decembrie 2014 - 20:12, said:
............ Arbanasi, nota 7, foarte scump si saracacios. daca arbanassi e de 7, veliko e de 6... asa, cat sa ia bacu' Attached FilesEdited by papone, 14 January 2015 - 02:43. |
#82
Posted 14 January 2015 - 18:58
am revenit cu imresiile mele din sejurul de la inceput de decembrie 2014 - impresiile sunt copiate de pe un alt site, dar imi apartin in totalitate!!!
"Drumul destul de bun, fara surprize, parcurs in vreo 3 ore si putin de mers regulamentar, respectand cat de cat restrictiile de viteza – nu de alta dar am zis sa ne ferim sa ne opreasca vreun Ceafa-Latata si sa facem febra pana ne intelegem cu el. Vigneta luata imediat cum iesi din vama, pe dreapta; au rasarit acolo niste chiosculete care iti vand vigneta cu 30 lei si au si schimb valutar – noi aici am schimbat 100 de euro, la un curs bun zic eu, de 1.93 leva/euro. Pentru ca era cam devreme pentru cazare, am zis sa ramanem putin prin Veliko si sa ne fataim pe acolo dar dupa vreo 3-4 ture date prin centrul vechi, negasind loc de parcare (iar parcarea cu plata gasita te descuraja prin distanta fata de cetate), am preferat sa urcam la Arbanasi si sa coboram mai tarziu. Dupa ce am asteptat ceva sa facem rost de un loc de parcare regulamentar, am hotarat ca nu mai mutam masina 2 zile, urmand a ne deplasa cu taxiul. Asa ca folosind universalul cuvant “taxi” si un pix tot universal cu care am scris pe o foaie “10 min”, banuind ca “десет” inseamna zecele nostru, am reusit sa urcam intr-un taxi care ne-a dus pana in VT pentru numai 5 leva. Cum au scris altii mult mai bine decat daca as copia eu si cum stiti ca nu-s adeptul floricelelor pe text, va scutesc si ma abtin de la a lauda orasul sau obiectivele lui turistico-istorice. Am vizitat cetatea contra a 6 leva de persoana si pot spune ca mi-a placut foarte tare, desi am urcat/coborat pana undeva peste febra musculara dar sub pragul de infarct. Dupa cele vreo 3 ore petrecute prin cetate, am luat orasul vechi la pas fara nicio tinta anume, bananaind pe toate stazile/ulitele iesite in cale si trecand de mai multe ori prin acelasi loc aproape fara sa ne dam seama. Recunoscand multe din locatiile descrise de antescriitorii mei, pot sa spun ca Hanul Hadji Nikoli avea si acum o expozitie foarte interesanta de obiecte antice din aur, ca la Pizzeria Ego era full si nu aveai unde sa te asezi, ca la monumentul fratilor Asan era pustiu tot parcul sau ca cetatea e tot acolo Parerea mea, ca tot am vazut pe aici ceva controverse privind o comparatie intre VT si Sighisoara: orasul e foarte frumos si merita vizitat, dar este si umflat/prea laudat; pe bune, am citit atatea laude pentru monumentul Asanilor si parcul din jurul lui, de parca unora le-a ramas mic parcul Carol cu al lui mausoleu… iar exemplele ar putea continua. Daca ar fi sa aleg intre cele 2 orase, nu exista vreun moment in care le-as putea compara: Sighisoara este peste VT. Deh, de gustibus non disputandum. Am umblat pana cand s-a lasat seara si pana cand am simtit ca ne lasa picioarele iar stomacelele noastre incep sa zbiere. Asa ca top in taxi si inapoi in Arbanasi, cu ceva gimnastica pe drum… taximetristul nici macar nu stia sa citeasca in caractere nonchirilice (ce engleza?), asa ca indiferent cat i-am aratat eu pe tableta rezervarea cu adresa hotelului el ridica din umeri - norocul nostru ca a nimerit pana la urma asta si pentru ca hotelul se afla la intersectia celor 2 drumuri principale ce duc in Arbanasi. Am papat de seara la una din carciumile de langa hotel platind 49 de leva pentru o portie de ceva gen tocanita cu vreo 3 feluri de carne intr-un ceaunel de lut, o portie de iepure cu legume servit intr-o gondola tot din lut, 0.5 litri de vin (cu aroma de trandafir, normal), un suc si 3 lipii geniale, incalzite la soba-semineu din carciuma, dar incalzite si de pret (2.8 leva/bucata). Ziua doi am rezervat-o pentru Arbanasi, un loc de care ne-am indragostit – la fel, nu o sa va descriu satul sau istoria lui, au facut-o altii muuult mai bine. Daca acum in decembrie am avut aceasta senzatie, ma gandesc cum oare ar fi undeva in luna mai pe aceste meleaguri. Am plecat de la hotel fara absolut nicio tinta, umbland ba pe strazile principale, ba pe cate-o ulita care nu stiai daca te va scoate la civilizatie sau te va papa ursul la margine de padure. Am ajuns si la manastirile lor (din pacate, inchise bisericile desi era duminica la pranz), am facut stanga-dreapta-in sus-in jos fara absolut nicio tinta, am strigat dupa matze tulburand linistea nefireasca a locurilor. Am papat de pranz la taverna de langa hotel (peste drum de aia din seara precedenta – poate le recunoasteti voi in poze, ca nu le stiu numele), platind pentru o bere+un suc, o portie de coaste de porc cu cartofi si branza + o fasole “asbanaski style” cu pastrama uscata, vreo 24 leva. Tot aici am mancat si seara, cand pentru 38 de leva am savurat un mixgrill, un pui cu ciuperci si legume la gondola de lut, bere, suc si apa. De mentionat ca ziua era plin satul si se vorbea numai romaneste pe strazi (la fel si in VT); tot de mentionat e ca cei din carciumi vorbesc engleza sau macar iti dau senzatia asta, intelegand ce le spui. Ce mi s-a mai parut interesant/ciudat in Arbanasi… Pe foarte multe porti sint poze cu persoane decedate; o fi o traditie a lor, asta e. Pe foarte multe porti am vazut inscriptii cu “cод” si nu stiam ce inseamna, pana cand nu am vazut o masina patruland pe strazi la ore tarzii – este de fapt o firma de paza ce asigura siguranta (nu stiu daca si increderea)." Edited by papone, 14 January 2015 - 18:59. |
|
#83
Posted 15 January 2015 - 10:44
Da au ei un obicei mai ciudat in legatura cu anuntarea unui deces sau pur si simplu comemorarea unui deces. Cam cum este pe la noi prin sud (cel putin in Oltenia asa este) cand isi pun pe casa tablouri cu pozele celor decedati si intervalul in care au trait. Balcanisme
Arbanassi este genial primavara cand totul este superverde si plin de flori. Cui place Arbanassi am mai recomandat si inca mai recomand o vizita de o zi la Tryavna si Bojentzi. Edited by atupi, 15 January 2015 - 10:46. |
#84
Posted 16 January 2015 - 09:16
papone, on 14 ianuarie 2015 - 18:58, said:
am revenit cu imresiile mele din sejurul de la inceput de decembrie 2014 - impresiile sunt copiate de pe un alt site, dar imi apartin in totalitate!!! "Drumul destul de bun, fara surprize, parcurs in vreo 3 ore si putin de mers regulamentar, respectand cat de cat restrictiile de viteza – nu de alta dar am zis sa ne ferim sa ne opreasca vreun Ceafa-Latata si sa facem febra pana ne intelegem cu el. Vigneta luata imediat cum iesi din vama, pe dreapta; au rasarit acolo niste chiosculete care iti vand vigneta cu 30 lei si au si schimb valutar – noi aici am schimbat 100 de euro, la un curs bun zic eu, de 1.93 leva/euro. Pentru ca era cam devreme pentru cazare, am zis sa ramanem putin prin Veliko si sa ne fataim pe acolo dar dupa vreo 3-4 ture date prin centrul vechi, negasind loc de parcare (iar parcarea cu plata gasita te descuraja prin distanta fata de cetate), am preferat sa urcam la Arbanasi si sa coboram mai tarziu. Dupa ce am asteptat ceva sa facem rost de un loc de parcare regulamentar, am hotarat ca nu mai mutam masina 2 zile, urmand a ne deplasa cu taxiul. Asa ca folosind universalul cuvant “taxi” si un pix tot universal cu care am scris pe o foaie “10 min”, banuind ca “десет” inseamna zecele nostru, am reusit sa urcam intr-un taxi care ne-a dus pana in VT pentru numai 5 leva. Cum au scris altii mult mai bine decat daca as copia eu si cum stiti ca nu-s adeptul floricelelor pe text, va scutesc si ma abtin de la a lauda orasul sau obiectivele lui turistico-istorice. Am vizitat cetatea contra a 6 leva de persoana si pot spune ca mi-a placut foarte tare, desi am urcat/coborat pana undeva peste febra musculara dar sub pragul de infarct. Dupa cele vreo 3 ore petrecute prin cetate, am luat orasul vechi la pas fara nicio tinta anume, bananaind pe toate stazile/ulitele iesite in cale si trecand de mai multe ori prin acelasi loc aproape fara sa ne dam seama. Recunoscand multe din locatiile descrise de antescriitorii mei, pot sa spun ca Hanul Hadji Nikoli avea si acum o expozitie foarte interesanta de obiecte antice din aur, ca la Pizzeria Ego era full si nu aveai unde sa te asezi, ca la monumentul fratilor Asan era pustiu tot parcul sau ca cetatea e tot acolo Parerea mea, ca tot am vazut pe aici ceva controverse privind o comparatie intre VT si Sighisoara: orasul e foarte frumos si merita vizitat, dar este si umflat/prea laudat; pe bune, am citit atatea laude pentru monumentul Asanilor si parcul din jurul lui, de parca unora le-a ramas mic parcul Carol cu al lui mausoleu… iar exemplele ar putea continua. Daca ar fi sa aleg intre cele 2 orase, nu exista vreun moment in care le-as putea compara: Sighisoara este peste VT. Deh, de gustibus non disputandum. Am umblat pana cand s-a lasat seara si pana cand am simtit ca ne lasa picioarele iar stomacelele noastre incep sa zbiere. Asa ca top in taxi si inapoi in Arbanasi, cu ceva gimnastica pe drum… taximetristul nici macar nu stia sa citeasca in caractere nonchirilice (ce engleza?), asa ca indiferent cat i-am aratat eu pe tableta rezervarea cu adresa hotelului el ridica din umeri - norocul nostru ca a nimerit pana la urma asta si pentru ca hotelul se afla la intersectia celor 2 drumuri principale ce duc in Arbanasi. Am papat de seara la una din carciumile de langa hotel platind 49 de leva pentru o portie de ceva gen tocanita cu vreo 3 feluri de carne intr-un ceaunel de lut, o portie de iepure cu legume servit intr-o gondola tot din lut, 0.5 litri de vin (cu aroma de trandafir, normal), un suc si 3 lipii geniale, incalzite la soba-semineu din carciuma, dar incalzite si de pret (2.8 leva/bucata). Ziua doi am rezervat-o pentru Arbanasi, un loc de care ne-am indragostit – la fel, nu o sa va descriu satul sau istoria lui, au facut-o altii muuult mai bine. Daca acum in decembrie am avut aceasta senzatie, ma gandesc cum oare ar fi undeva in luna mai pe aceste meleaguri. Am plecat de la hotel fara absolut nicio tinta, umbland ba pe strazile principale, ba pe cate-o ulita care nu stiai daca te va scoate la civilizatie sau te va papa ursul la margine de padure. Am ajuns si la manastirile lor (din pacate, inchise bisericile desi era duminica la pranz), am facut stanga-dreapta-in sus-in jos fara absolut nicio tinta, am strigat dupa matze tulburand linistea nefireasca a locurilor. Am papat de pranz la taverna de langa hotel (peste drum de aia din seara precedenta – poate le recunoasteti voi in poze, ca nu le stiu numele), platind pentru o bere+un suc, o portie de coaste de porc cu cartofi si branza + o fasole “asbanaski style” cu pastrama uscata, vreo 24 leva. Tot aici am mancat si seara, cand pentru 38 de leva am savurat un mixgrill, un pui cu ciuperci si legume la gondola de lut, bere, suc si apa. De mentionat ca ziua era plin satul si se vorbea numai romaneste pe strazi (la fel si in VT); tot de mentionat e ca cei din carciumi vorbesc engleza sau macar iti dau senzatia asta, intelegand ce le spui. Ce mi s-a mai parut interesant/ciudat in Arbanasi… Pe foarte multe porti sint poze cu persoane decedate; o fi o traditie a lor, asta e. Pe foarte multe porti am vazut inscriptii cu “cод” si nu stiam ce inseamna, pana cand nu am vazut o masina patruland pe strazi la ore tarzii – este de fapt o firma de paza ce asigura siguranta (nu stiu daca si increderea)." Tot in decembrie am fost si eu, cazat in Arbanasi si plimbat prin VT, Tryavna, Dryanovo plus ceva drumetii usoare pe la Hotnisa si Emen. Ce ar trebui totusi mentionat ca un plus al bulgarilor, este ca parca fata de noi, pe la zonele cu suveniruri, pe langa deja "clasicele" "chinezarii" care sunt din plin pe la toate targurile noastre traditionale , la bulgari gasesti si multe obiecte handmade specifice locurilor. |
#85
Posted 05 February 2015 - 11:14
Buna ziua,
A fost cineva la Arbanashki Han ? Si daca da ce impresii sunt? Vreau sa merg pentru un weekend la Arbanasi si am de ales ca si cazare intre Arbanashki Han si Wine Palace. Ce sfaturi aveti? Ponturi despre ce este de vazut in zona? Multumesc |
#86
Posted 05 February 2015 - 16:41
cristibistricean, on 05 februarie 2015 - 11:14, said:
Buna ziua, A fost cineva la Arbanashki Han ? Si daca da ce impresii sunt? Vreau sa merg pentru un weekend la Arbanasi si am de ales ca si cazare intre Arbanashki Han si Wine Palace. Ce sfaturi aveti? Ponturi despre ce este de vazut in zona? Multumesc De vizitat in Arbanasi ai vreo 5 biserici+ 2 manastiri si cateva muzee etnografice plus arhitectura exterioara deosebita a caselor vechi de pe acolo. Dar poti vizita Veliko Tarnovo , care este la 4km, jos la poalele dealului pe care este cocotat Arbanasi. Acolo ai de vizitat cetatea Tarevet, str. Gurko ( cea mai veche strada) si muzeul Casa Sarafkina, Muzeul Renasterii Nationale, Galeria de Arta de Stat si Monumentul Asanestilor , Hanul Hadji Nikoli , biserica(este muzeu nu mai este functionala) celor 40 de Mucenici chiar langa/sub podul mare de la intrarea dinspre Arbanasi, unde este mormantul tarului Ionita Kaloian, mai sunt cateva biserici vechi chiar acolo in zona, exista o harta cu info chiar langa pod, pe unde se intra la Biserica 40 mucenci. Si bineinteles o plimbare pe vestita strada comerciala "Samovodska Charshya" sau str. Rakovski cum se numeste acum unde sunt o multime de pravalii cu tot felul de obiecte si suveniruri plus atelierele mestesugaresti. gasesti si o micuta cafenea cu cafea la nisip si dulciuri turcesti. Oricum pt un weekend nu poti vedea prea multe! |
#87
Posted 05 February 2015 - 16:43
testosul1, on 05 februarie 2015 - 16:41, said:
Eu am stat de Craciun la Arbanashky Han Pentru noi a fost ok atat cazarea cat si mancarea acolo. Nu cunosc la Wine Palace sa pot face comparatie. De vizitat in Arbanasi ai vreo 5 biserici+ 2 manastiri si cateva muzee etnografice plus arhitectura exterioara deosebita a caselor vechi de pe acolo. Dar poti vizita Veliko Tarnovo , care este la 4km, jos la poalele dealului pe care este cocotat Arbanasi. Acolo ai de vizitat cetatea Tarevet, str. Gurko ( cea mai veche strada) si muzeul Casa Sarafkina, Muzeul Renasterii Nationale, Galeria de Arta de Stat si Monumentul Asanestilor , Hanul Hadji Nikoli , biserica(este muzeu nu mai este functionala) celor 40 de Mucenici chiar langa/sub podul mare de la intrarea dinspre Arbanasi, unde este mormantul tarului Ionita Kaloian, mai sunt cateva biserici vechi chiar acolo in zona, exista o harta cu info chiar langa pod, pe unde se intra la Biserica 40 mucenci. Si bineinteles o plimbare pe vestita strada comerciala "Samovodska Charshya" sau str. Rakovski cum se numeste acum unde sunt o multime de pravalii cu tot felul de obiecte si suveniruri plus atelierele mestesugaresti. gasesti si o micuta cafenea cu cafea la nisip si dulciuri turcesti. Oricum pt un weekend nu poti vedea prea multe! |
|
#88
Posted 06 February 2015 - 10:16
@cristibistricean - si lasa masina in Arbanassi, ia un taxi pana-n Veliko, te costa 5 leva.
|
#89
Posted 06 February 2015 - 11:56
#90
Posted 24 February 2015 - 11:28
Am stat in ambele si prefer Arbanaski Khan. Wine Palace pare mai maret dar nu se mai ocupa de el ca la inceput.
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users