Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

cresterea puterii la motor

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#19
tedd44

tedd44

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 01.08.2009

View Postloock, on 13 mai 2012 - 15:25, said:

La un motor de 130 CP, prin chip-uire/resoftare simpla, scoti usor 160 CP.
Daca vrei mai mult, cea mai simpla solutie este o turbina mai puternica.
Daca are deja TURBO, un upgrade la o turbina de 1,5 - 3 X mai puternica, nu sare izbitor in ochi, decat daca e plina de embleme...
Cu upgrade de turbo si resoftare, poti scoate dintr-un motor de 130 CP, chiar si peste 300 CP.
Peste nivelul asta, deja trebuie umblat la motor, in functie de posibilitati, de tehnologia de plecare a motorului, in f. de buget, etc.
Daca motorul permite - insa multe motoare noi nu mai permit asta, se poate marii alezajul cilindrilor pt. a marii compresia, pistoane mai mari, de unde si turatia marita si randamentul marit.
La turatie mai mare, trebuie segmenti grafitati, si ulei mai performant.
Multe motoare moderne nu permit alezare, deoarece cilindrii sunt nitrurati direct in blocul motor.
Alta varianta este cu pistoane cu frezare diferita in cap, tot pt. compresie mai mare, depinde si de forma originala daca se pot aduce modificari substantiale.
O varianta mai complicata, este inclusiv o chiulasa modificata custom, tot pt. compresie mai mare.
Alta varianta este cu frezarea unor supape de admisie mai mari, evident si cu schimbarea celor originale.
Pt. modificari masive la forma camerei de ardere, pe piston sau/si chiulasa, este preferabila aprindere dubla twin spark, fie originala, fie custom.
La compresie mai mare, dincolo de segmenti grafitati si ungere mai performanta, poate sa fie nevoie inclusiv de motor demaror corespunzator mai puternic, eventual si baterie mai puternica.
Apropo de baterie, daca vrei sa storci fiecare sutime de performanta, poti monta o baterie cu litiu, nu doar mai mica, dar si mai usoara - inertie mai mica -accelerare si franare o idee mai buna Posted Image

Sunt multe alte modificari, inclusiv care tin de reglaj injectie si aprindere, de admisie cu filtre marite pt. aspirare mai usoara, de evacuare cu galerii marite si toba simplificata sau marita, cu sau fara catalizatoare custom, pt. evacuare imbunatatita, ba chiar si bielete mai rezistente, etc., etc.

La puteri mari, si transmisia si trenul de rulare trebuie updatat corespunzator.
Fie ca se pleaca de la un motor complet nou sau de la unul tunat serios, pt. a face fata la solicitarile mai mari de cuplu si turatie, si cutia de viteze trebuie modificata sau schimbata cu totul.

Trenul de rulare la fel, poate necesita de la amortizoare mai performate, bare antiruliu transversale peste motor, bare de torsiune noi si puncte de prindere intarite, frane pe disc mai performante, jenti si anvelope custom, si pana la schimbarea totala a trenului de rulare, cu alte fuzete complet diferite, care sa fie si rezistente si sa permita de ex. montarea de jenti si anvelope mult mai late, cu unghi diferit la bratul suspensiei, etc.

Pt utilizare hardcore, se ajunge pana la frana de mana verticala langa volan, eventual hidraulica, si padele pe volan pt schimbarea treptelor de viteza.

Nu in ultimul rand, pt. a face fata modificarilor de putere, intregul automobil trebuie ranforsat, intarit, de la sasiu si caroserie, pana la cusca de protectie din otel, imbracata in poliuretan, parbriz/geamuri mai rezistente, scaune sport cu suport lateral si hamuri, etc.
Nu se face doar un upgrade de turbo si resoftare si gata masina ......Daca pui o turbina mai mare trebuie sa mai faci ceva modificari cum ar fi , evacuarea , intercooler mai mare , admisia , conductele de ulei de la turbina......

#20
Crispy23

Crispy23

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 04.04.2009
Salutare,

In speranta ca cineva sa ma lumineze postez aici ( nu am gasit nimic, daca am postat gresit rog un moderator sa-l mute unde trebuie)
o problema. Am luat o masina din Germania iar pana acum i-a picat alternatorul de 2 ori. Fostul propietar a pus pe ea ceva tuner tv, vreo 3 lcd-uri
auto, ideea e ca a crescut consumul de energie. Masina e pe benzina, motor de 2.4, alternatorul de 100A ( scrie pe el) Ma uitam in cartea masinii si am vazut ca la dieselul de 2.5 e o siguranta de 120A. Intrebarea mea este: daca gasesc un alternator de 120A si schimb si siguranta de 100A cu una corespunzatoare se intampla ceva? E posibil ca grosimea cablurilor sa fie la fel cu diselul sau sunt lucruri diferite ? Multumesc anticipat !

Edited by Crispy23, 27 August 2014 - 13:29.


#21
hajliparli

hajliparli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 906
  • Înscris: 03.02.2011
nustiu ce masina ai da din cate stiu marcile mai bune pun din fabrica cabluri mai rezistente....teoretic nu ar trebui sa fie o problema acuma sa vedem e pun si colegii...un tuer si 3lcd nu cred ca ar trebui sa consume chiar asa mult...alternatoare second sau noi ai pus daca erau second putea fi destul de obosit...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate