Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Dovada ca Biblia nu e cuvantul lui Dumnezeu, e chiar Biblia.

* * * - - 4 votes
  • This topic is locked This topic is locked
1342 replies to this topic

#991
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,198
  • Înscris: 10.09.2008
Nu o reprezintă pe Sara, ci ambele reprezintă Israelul escatologic, care produce copiii mai mulți la urmă și care moștenesc.

Edited by logic1, 19 March 2024 - 15:39.


#992
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
Nu se înțelege nimic din demonstrația apostolului Pavel care întotdeauna face o tocăniță de versete.

29 Dar așa cum atunci cel născut în mod obișnuit îl persecuta pe cel născut prin Duhul, la fel este și acum.

Nu.
Nicio legătură cu faptul că Ismael a râs de Isaac. Erau doi copii. Ca să iei acest episod biblic și să spui că era profetic, cu privire la creștinii care sunt persecutați de mozaici, mi se pare complet absurd! Deci dacă Ismael a râs de Isaac (nu persecutat!), atunci asta prefigurează pe credincioșii mozaici (farisei și saduchei) care persecutau pe creștini? :dontgetit:
Ce prostie!

Vizualizare mesajlogic1, pe 19 martie 2024 - 15:38, a scris:

Nu o reprezintă pe Sara, ci ambele reprezintă Israelul escatologic, care produce copiii mai mulți la urmă și care moștenesc.

Strict Isaia 54 nu se referă la creștini.

#993
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,198
  • Înscris: 10.09.2008
Râsul a fost probabil batjocură la adresa capacității lui Isaac de numai 5 ani de a moșteni ceva din casa lui Avraam. Episodul s-a terminat cu izgonirea Agarei si a fiului ei de 19 ani, ca acesta să nu moștenească împreună cu fiul Sarei.

Dacă creștinii sunt sămânța lui Avraam sau rămășița escatologică, atunci Isaia 54 se referă și la ei. Femeia care naște cu greu apare și în Apocalipsa.

#994
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
Narațiunea din Geneza nu a fost scrisă pentru a găsi Pavel o explicație de ce Legea nu mai este valabilă, începând cu Isus.Posted image
Cele două femei sunt 2 legăminte? De ce? Atunci Noe pe cine reprezintă? Dar Lot? Dar fetele lui Lot? ș.a.m.d.

#995
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
Foaia nr. 41


NTR:
Rom. 1:17 deoarece în ea este descoperită dreptatea lui Dumnezeu, prin credință spre credință, așa cum este scris: „Însă cel drept prin credință va trăi“


NTR:
Rom. 4:6 Tot așa vorbește și David despre fericirea omului pe care Dumnezeu îl consideră drept fără fapte:
7„Fericiți sunt cei ale căror fărădelegi sunt iertate
și ale căror păcate sunt acoperite!
8 Fericit este omul căruia Domnulnu-i ia în considerare păcatul!“

------------
Atât Habacuc cât și David nu au profețit despre o perioadă în care se va stabili dreptatea cuiva prin credința sa, ci fac referire la credința celui care este drept deja, evident, prin fapte, căci Legea [lui Moise] era activă atunci!Posted image
David păcătuise cu Bat Șeba, dar Iehova l-a iertat. Așa, drept urmare, David înalță o rugăciune consemnată în Psalmul 32, mulțumit că a fost iertat de păcatele sale. Bun, și care este legătura cu mântuirea prin har, fără fapte???!!Posted image
N-are nicio legătură, oameni buni! David nu vorbește despre Har, despre o perioadă în care faptele nu mai sunt luate în considerare, ci doar credința, când se stabilește dacă cineva va fi mântuit sau nu (faptele demonstrând doar credința, fără valoare mântuitoare). Citiți Psalmul 32 și întrebați-vă: vorbește David despre dreptatea cuiva, stabilită de Dumnezeu, fără fapte, cum susține apostolul Pavel? :huh:


Textul ebraic:

NTR:
Psalm 32:1 Fericit este cel
a cărui fărădelege este iertată,
cel al cărui păcat este acoperit!
2 Fericit este omul
căruia Domnul nu-i ia în considerare nelegiuirea
și în duhul căruia nu există înșelăciune!
3 Când tăceam, mi se uscau oasele
și toată ziua gemeam.
4 Căci zi și noapte mâna Ta apăsa asupra mea;
ajunsesem sleit de vlagă, ca în timpul arșiței verii.
5 Atunci mi-am mărturisit păcatul
și nu Ți-am ascuns nelegiuirea mea.
Am zis: „Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!“
și, astfel, Tu ai iertat vina păcatului meu. Selah.
6 De aceea fiecare credincios să Ți se roage
câtă vreme mai poți fi găsit,
iar când apele vor fi mari,
pe el nu-l vor atinge.
7 Tu îmi ești adăpost!
Tu mă vei păzi de necaz,
înconjurându-mă cu strigăte de eliberare!


Textul grecesc:

Biblia Bartolomeu
Psalm 31:1 Fericiţi cei cărora li s'au trecut cu vederea fărădelegile
şi ale căror păcate li s'au acoperit.
2 Fericit e omul căruia Domnul nu-i va socoti păcatul
şi'n gura căruia nu este vicleşug.
3 Fiindcă eu am tăcut, oasele mi-au îmbătrânit
în strigătul meu de toată ziua a.
4 Că mâna Ta s'a îngreuiat asupră-mi ziua şi noaptea,
întorsu-m'am în suferinţă când ghimpele mă împungea.
5 Păcatul mi l-am cunoscut,
farădelegea nu mi-am acoperit-o.
Zis-am: “Împotriva mea îmi voi mărturisi Domnului fărădelegea”,
iar Tu mi-ai trecut cu vederea nelegiuirea inimii.

-------------------
În acest psalm, regele David nu introduce noțiuni noi, de mântuire prin har, fără ca faptele să aibă valoare mântuitoare. Nu. El se bucură că a fost iertat de păcatul său, dar în continuare regele David trebuia să țină Legea cu toate faptele cerute de Lege!Posted image
Dumnezeu iartă și în Vechiul testament.

Același raționament manipulator din partea apostolului Pavel, la începutul capitolului:

NTR:
Romani 4:1 Atunci, ce vom spune că a găsit Avraam, strămoșul nostru în ce privește trupul? 2 Pentru că, dacă Avraam a fost îndreptățit prin fapte, atunci are motive de laudă, însă nu înaintea lui Dumnezeu. 3 Căci ce spune Scriptura? „Avraam a crezut în Dumnezeu, și aceasta i-a fost considerată dreptate“


... la care apostolul Iacov îi răspunde:


NTR:
Iacov 2:21 Avraam, tatăl nostru, n-a fost el îndreptățit prin fapte, atunci când l-a oferit pe altar pe fiul său Isaac? 22 Înțelegi? Credința lucra împreună cu faptele lui, și, prin fapte, credința lui a fost făcută desăvârșită. 23 Astfel, a fost împlinită Scriptura care spune: „Avraam a crezut în Dumnezeu, și aceasta i-a fost considerată dreptate“


Acum să ne întoarcem la apostolul Pavel:

NTR:
Romani 4:14 Căci, dacă moștenitori sunt cei ce sunt sub Lege, atunci credința este fără folos, iar promisiunea este desființată. 15 Fiindcă Legea aduce mânie, dar, unde nu este Lege, nu este nici încălcare a Legii.


Cum, ce? :dontgetit:
Voi înțelegeți ce vrea să spună? Eu nu! Dacă ții Legea, credința este fără folos? Și nu există promisiune? Cum așa?Posted image  Iar dacă este Lege, atunci e rău, căci apare mânia divină, fiindcă Legea aduce după sine... ghiciți ce... încălcările de Lege! Și mai bine, zice Pavel, să nu fie Lege! Posted image
:facepalm:
De comă!

unde nu este Lege, nu este nici încălcare a Legii.

Ba da! Oamenii păcătuiau sau erau drepți, chiar înainte de Lege și după Lege. Oare de ce a adus Iahve acel Potop? Nu din cauza păcatelor? Ba da! Exista Legea lui Moise atunci? Nu. Oare pe ce bază a fost declarat Noe ca fiind drept? :dontgetit:
Concluzia acestei ”foi”? O Lege nu este incompatibilă cu o promisiune și cu credința celui în cauză, toate merg împreună, oameni buni...:dontgetit:

#996
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
Și iată cum Pavel însuși se contrazice, încât teoria lui cu mântuirea fără fapte, cu ”dreptate fără fapte”, doar prin credință, este invalidată de el însuși, fiindcă se contrazice...dând exemple de persoane aflate sub Lege, care au mers prin credință...la fel ca cele care nu erau sub Lege....

[ https://i.ibb.co/YdStTbC/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://i.ibb.co/6JYTTrB/Clipboard02.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#997
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,198
  • Înscris: 10.09.2008
Dacă Legea ar fi fost incompatibilă cu promisiunea făcută lui Avraam, nu ar fi fost adăugată. Dar, în același timp, Legea nu a afectat legământul cu Avraam, conform căruia dreptatea și mântuirea se obțin prin credință. Astfel că la timpul mântuirii Legea a fost în plan secund pentru rămășița escatologică, cum strălucit a arătat apostolul Pavel. Israeliții după carne însă făcuseră din Lege atuul lor exclusiv în ce privește accesul la Dumnezeu și mântuire. Ismael râdea de Isaac pe seama moștenirii.

Edited by logic1, 21 March 2024 - 08:04.


#998
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 21 martie 2024 - 08:01, a scris:

Dacă Legea ar fi fost incompatibilă cu promisiunea făcută lui Avraam, nu ar fi fost adăugată prin Moise.

Pavel era de părere că Legea venită după 430 de ani nu poate desființa legământul lui Iahve cu Avraam, deci iată că optica lui Pavel era de așa natură că legământul Legii mozaice și legământul cu Avraam erau incompatibile:

Iata ce vreau sa zic: un testament pe care l-a intarit Dumnezeu mai inainte, nu poate fi desființat, asa ca fagaduinta sa fie nimicită de Legea venita dupa patru sute treizeci de ani. (Gal.3:17)

Conform cu ce a scris Pavel mai sus, cele două legăminte, Legea [lui Moise] și Promisiunea [făcută lui Avraam], nu sunt compatibile. Pavel pune problema că Legea lui Moise nu poate anula/desființa Promisiunea făcută lui Avraam ---> o falsă problemă! Nu se pune problema așa, dar Pavel o face, pentru a crea conflict între cele două legăminte!

Vizualizare mesajlogic1, pe 21 martie 2024 - 08:01, a scris:

Dar, în același timp, Legea nu a afectat legământul cu Avraam, conform căruia dreptatea și mântuirea se obțin prin credință.

În legământul făcut de Iahve cu Avraam nu există stipulate condiții de mântuire. Acel legământ viza o țară și popularea ei cu urmașii lui Avraam, atât.

Vizualizare mesajlogic1, pe 21 martie 2024 - 08:01, a scris:

Legea a fost în plan secund

Legea nu poate fi în plan secund niciodată, ori este activă ori nu! Legea lui Moise este numită și Legea lui Dumnezeu, fiindcă Dumnezeu o dăduse prin Moise.

Vizualizare mesajlogic1, pe 21 martie 2024 - 08:01, a scris:

Israeliții după carne însă făcuseră din Lege atuul lor exclusiv în ce privește accesul la Dumnezeu și mântuire.

Legea și credința merg mână în mână, vezi mesajul de mai sus, în care Pavel însuși declară ca având credință multe personaje veterotestamentare aflate sub Legea lui Moise! Posted image

Edited by dark, 21 March 2024 - 08:13.


#999
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,198
  • Înscris: 10.09.2008

 dark, on 21 martie 2024 - 08:10, said:

Pavel era de părere că Legea venită după 430 de ani nu poate desființa legământul lui Iahve cu Avraam, deci iată că optica lui Pavel era de așa natură că legământul Legii mozaice și legământul cu Avraam erau incompatibile:

Iata ce vreau sa zic: un testament pe care l-a intarit Dumnezeu mai inainte, nu poate fi desființat, asa ca fagaduinta sa fie nimicită de Legea venita dupa patru sute treizeci de ani. (Gal.3:17)

Conform cu ce a scris Pavel mai sus, cele două legăminte, Legea [lui Moise] și Promisiunea [făcută lui Avraam], nu sunt compatibile. Pavel pune problema că Legea lui Moise nu poate anula/desființa Promisiunea făcută lui Avraam ---> o falsă problemă! Nu se pune problema așa, dar Pavel o face, pentru a crea conflict între cele două legăminte!

Arată că nu sunt incompatibile. Decât în ce privește mântuirea.


#1000
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004

Vizualizare mesajlogic1, pe 21 martie 2024 - 08:28, a scris:

Arată că nu sunt incompatibile. Decât în ce privește mântuirea.

Decât în ce privește mântuirea? :lol: Păi asta este fundamental, mântuirea este ... baza!!!

#1001
heartu

heartu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,809
  • Înscris: 06.03.2021

 logic1, on 17 martie 2024 - 07:35, said:

În scrierile eruditului Pavel sunt lucruri greu de înțeles... :D

Păi de ce? Că în VT lucrurile sunt explicate în detaliu, ca să înțeleagă oricine... ce interes ar avea Dumnezeu să schimbe ceva și mai ales să ne arate acea schimbare prin cuvintele unui erudit "greu de înțeles", de ce "greu de înțeles" și nu "ușor de înțeles", așa după cum a fost scrisă Legea lui Moise, exactă, precisă, la subiect, fără ambiguități... de ce?! :habarnam:

Nu cumva acest impostor parvenit vrea să ne păcălească?! 🤔

 dark, on 18 martie 2024 - 08:38, said:

dar aveau, și munte de închinare: Garizim, cunoșteau pe Iehova, așteptau pe Mesia:

La Templul de pe muntele Garizim, se aducea închinare lui Zeus (Jupiter), căruia samaritenii îi ziceau Yahwé (ie-ué) și care era ebraizarea lui Jupiter (io-ué pater)... nu ți se par suspicios de apropiate pronunția celor două nume... io-ué vs. ie-ué?! 🤔

De altfel iudeii cunoașteau acest aspect despre samariteni și de aceea îi respingeau...

E mai lungă povestea, care începe cu cucerirea Iudeei de către grecii permisivi, apoi vin romanii care le-au impus samaritenilor închinarea la zeul Jupiter, plus că populațiile acelei zone era un melanj de triburi aduse de nicăieri și amestecate cu puținii israeliți rămași... e mult de povestit! :)

Edited by heartu, 21 March 2024 - 20:14.


#1002
logic1

logic1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,198
  • Înscris: 10.09.2008

View Postheartu, on 21 martie 2024 - 20:13, said:

E mai lungă povestea, care începe cu cucerirea Iudeei de către grecii permisivi, apoi vin romanii care le-au impus samaritenilor închinarea la zeul Jupiter, plus că populațiile acelei zone era un melanj de triburi aduse de nicăieri și amestecate cu puținii israeliți rămași... e mult de povestit! Posted Image

Asta-i versiunea iudeilor, gen „ești samaritean și ai drac”. Realitatea istorică s-ar putea să fie diferită.

#1003
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,585
  • Înscris: 19.03.2022

Vizualizare mesajheartu, pe 21 martie 2024 - 20:13, a scris:

Păi de ce? Că în VT lucrurile sunt explicate în detaliu, ca să înțeleagă oricine... ce interes ar avea Dumnezeu să schimbe ceva și mai ales să ne arate acea schimbare prin cuvintele unui erudit "greu de înțeles", de ce "greu de înțeles" și nu "ușor de înțeles", așa după cum a fost scrisă Legea lui Moise, exactă, precisă, la subiect, fără ambiguități... de ce?! Posted image

Nu cumva acest impostor parvenit vrea să ne păcălească?! ��
Chiar isus spunea "mai am multe de spus dar nu le puteti duce" .
Nu e vreo pacaleala ci inabilitatea de intelegere a multora care se cramponeaza la litera legii , si refuzand spiritul ei.

#1004
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
Foaia nr. 42



NTR:
Romani 11:26 Și astfel tot Israelul va fi mântuit, după cum este scris:
Eliberatorul va veni din Sion;
El va îndepărta neevlavia de la Iacov.
27 Acesta este legământul Meu cu ei,
când le voi înlătura păcatele.“


Textul masoretic:

NTR:
Isaia 59:20 „Răscumpărătorul va veni în Sion,
la cei din Iacov, care se întorc de la fărădelege, zice Domnul.
21 Cât despre Mine, acesta este legământul Meu cu ei, zice Domnul: «Duhul Meu, Care este peste tine și cuvintele Mele, pe care le‑am pus în gura ta, nu se vor mai îndepărta din gura ta, din gura seminței tale sau din gura urmașilor seminței tale, zice Domnul, de acum și pentru totdeauna.»


Textul grecesc:

Biblia Bartolomeu:
Isaia 59:20 Şi de dragul Sionului va veni Izbăvitorul
şi necredincioşiile le va îndepărta de la Iacob.
21 Și acesta va fi legământul Meu cu ei, zice Domnul: Duhul Meu, Cel ce este asupra ta, şi cuvintele pe care Eu ţi le-am pus în gură nu vor lipsi din gura ta, nici din gura seminţiei tale, fiindcă Domnul a spus-o, de acum şi până'n veac



----------------
A se observa că textul citat de Pavel este compus de el însuși...Posted image... pe baza textului din Isaia 59:20,21, cu modificările ”de rigoare”: ”din” în loc de ”în” și adaugă ”când le voi înlătura păcatele”.
Practic, apostolul Pavel nu citează corect nicio versiune!Posted image
Apostolul Pavel se dovedește a fi un manipulator și mai mare decât apostolul Petru, după cum vom vedea! Posted image

Să vedem deci și Petru, alt mare apostol:

NTR:
1 Petru 2:6 Căci în Scriptură se găsesc următoarele cuvinte:
„Iată, așez în Sion o Piatră,
o Piatră din capul unghiului, aleasă și prețioasă!
Cel ce crede în El nu va fi făcut de rușine deloc.“


Textul ebraic:


NTR:
Isaia 28:16 De aceea, așa vorbește Stăpânul Domn:
„Iată, așez în Sion o Piatră,
o Piatră încercată,
o Piatră din capul unghiului, prețioasă,
o Temelie sigură!
Cel ce crede nu se va grăbi.


Textul grecesc:

Biblia Bartolomeu
Isaia 28:16 de aceea, aşa zice Domnul:
– Iată, Eu voi pune în temeliile Sionului
o piatră de mare preţ, anume aleasă,
o piatră pentru capul unghiului,
o piatră nestemată pentru temeliile lui;
şi cel ce va crede în El nu se va ruşina.

---------------------
Observați? Apostolul Petru merge pe Septuaginta! De acolo citează. Evident, dacă Petru ar fi folosit textul masoretic, nu ar fi găsit nici urmă de indicații despre Mesia...


Apostolul Pavel, din nou:


NTR:
Romani 9:33 așa cum este scris:
„Iată, așez în Sion o Piatră
de care se vor împiedica
și o Stâncă din cauza căreia vor cădea.
Însă cel ce crede în El
nu va fi făcut de rușine“

---------------------
Dacă comparați cu ce scrie Petru când citează același fragment din Isaia 28:16, observați că Pavel face un ghiveci, ca și cum ar fi folosit aceeași sursă! Posted image
Ce face „Piatra” la Pavel? De unde citează Pavel? Din Isaia 8:14, dar și din Isaia 28:16, combinând cele două citate ca și cum ar fi unul singur.


NTR:
Isaia 8:13 Ci pe Domnul Oștirilor să-L priviți ca sfânt;
de El să vă fie teamă și de El să vă îngroziți.
14 El va fi un Lăcaș Sfânt,
însă pentru cele două Case ale lui Israel
va fi o Piatră de care se vor împiedica
și o Stâncă din cauza căreia vor cădea.
Va fi un laț și o capcană
pentru locuitorii Ierusalimului.

--------------------
Deci iată în ce context este amintită ”Piatra de care se vor împiedica și Stânca din cauza căreia vor cădea”, care este totodată ”laț și o capcană pentru locuitorii Ierusalimului”!!! Profetul Isaia face precizarea: ”pentru cele două Case ale lui Israel”.:idea:
Pentru ca să înțelegem mai bine, reproducem din nou pe Pavel, care și el, ca și Petru, citează tot din Septuaginta (fiindcă textul masoretic nu conține absolut nicio referință la un eventual Mesia):


NTR:
Romani 9:33 așa cum este scris:
„Iată, așez în Sion o Piatră
de care se vor împiedica
și o Stâncă din cauza căreia vor cădea. [Isaia 8:14]

Însă cel ce crede în El
nu va fi făcut de rușine“[Isaia 28:16]


Iată, așez în Sion o Piatră ➔ asta este de la Isaia 28:16
o Piatră de care se vor împiedica și o Stâncă din cauza căreia vor cădea
➔ asta este de la Isaia 8:14

Deci Pavel scoate din citat (din Isaia 28:16):

o piatră de mare preţ, anume aleasă,
o piatră pentru capul unghiului,
o piatră nestemată pentru temeliile lui;




și înlocuiește cu ”o Piatră de care se vor împiedica și o Stâncă din cauza căreia vor cădea” din Isaia 8:14.

Textul grecesc:

Isaia 8:14
şi de El nu vă veţi apropia ca de o piatră de poticnire
şi nici ca de o piatră în cădere;
dar casa lui Iacob se află într'un laţ,
iar locuitorii Ierusalimului într'o surpătură.

------------------
Pare că atunci când folosește din Isaia 8:14, Pavel merge pe textul ebraic, nu pe Septuaginta...:ermm:...

Deci apostolul Pavel o comite mult mai rău decât apostolul Petru, fiindcă Pavel folosește, la Romani 9:33, și din textul ebraic și din textul grecesc, combinate, ca și cum ar fi o singură sursă.

#1005
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
NTR:
Romani 9:33 așa cum este scris:
„Iată, așez în Sion o Piatră [Isaia 28:16]
de care se vor împiedica
și o Stâncă din cauza căreia vor cădea. [Isaia 8:14]
Însă cel ce crede în El
nu va fi făcut de rușine“[Isaia 28:16]


Iată, așez în Sion o Piatră ➔ asta este de la Isaia 28:16, textul masoretic

o Piatră de care se vor împiedica și o Stâncă din cauza căreia vor cădea ➔ asta este de la Isaia 8:14, textul masoretic

”Însă cel ce crede în El nu va fi făcut de rușine“ asta este de la Isaia 28:16, textul grecesc

Chestia asta o recunosc și experții traducerii NTR, într-o notă la subsol:

[ https://i.ibb.co/k2CPTjz/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pavel începe cu citat din Isaia 28:16 masoretic, continuă cu Isaia 8:14 masoretic și încheie cu Isaia 28:16, de data aceasta, din textul grecesc.

Iar cu privire la Romani 11:26,27, discutat la începutul foii 42, experții NTR sunt de părere că apostolul Pavel combină nu mai puțin de 3 citate din Vechiul testament, în varianta grecească:

[ https://i.ibb.co/ZT8NcCk/Clipboard01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

N-aș zice... Părerea mea este că Pavel efectiv de data aceasta, își compune propriul său text, folosește Isaia 59:20 dar pe care-l modifică deoarece: ”din Sion ” nu apare niciunde (ați văzut, în textul masoretic este: ”în Sion” și în cel grecesc: ”de dragul Sionului”), și adaugă din propria lui burtă niște chestii care seamănă oarecum cu ce apare la Isaia 27:9 și Ieremia 31:31-34...în varianta grecească.
Oricum, ca să încheiem, puteți să verificați și voi toate aceste referințe scripturale atât în textul masoretic cât și în textul grecesc, este evident faptul că Pavel manipulează deoarece scoate din context mai multe fragmente din Vechiul testament (folosind, după bunul plac, când textul ebraic, când cel grecesc), le combină ca și cum ar fi un singur citat, care să probeze ceea ce are el de prezentat...Posted image
Așa ceva...Posted image

Edited by dark, 23 March 2024 - 08:35.


#1006
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,585
  • Înscris: 19.03.2022

Vizualizare mesajdark, pe 23 martie 2024 - 07:57, a scris:

NTR:
Romani 9:33 așa cum este scris:
„Iată, așez în Sion o Piatră
de care se vor împiedica
și o Stâncă din cauza căreia vor cădea.
Însă cel ce crede în El
nu va fi făcut de rușine“

---------------------
Dacă comparați cu ce scrie Petru când citează același fragment din Isaia 28:16, observați că Pavel face un ghiveci, ca și cum ar fi folosit aceeași sursă! Posted image
Ce face „Piatra” la Pavel? De unde citează Pavel? Din Isaia 8:14, dar și din Isaia 28:16, combinând cele două citate ca și cum ar fi unul singur.


Fiecare are o exprimare a sensului, identica .
Tu doresti sa copieze fiecare cuvant cu cuvant ?

#1007
dark

dark

    Nu avem Xerox!!! Marfa vândută nu se schimbă!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 61,946
  • Înscris: 16.03.2004
Foaia nr. 43



NTR:
Romani 10:16 Însă nu toți au ascultat de Evanghelie. Căci Isaia spune: „Doamne, cine a crezut ceea ce noi am auzit?“. 17 Astfel, credința vine în urma auzirii, iar auzirea vine prin Cuvântul lui Cristos. 18 Însă eu întreb: n-au auzit ei? Ba da!
„Glasul lor a străbătut întreg pământul,
și cuvintele lor au ajuns
până la marginile lumii“.
19 Însă eu întreb: oare n-a înțeles Israel? Mai întâi, Moise spune:
„Eu vă voi provoca la gelozie
prin cei ce nu sunt o națiune;
vă voi mânia printr-o națiune fără pricepere“.
20 Iar Isaia îndrăznește și spune:
„M-am lăsat găsit de cei ce nu Mă căutau.
M-am făcut cunoscut
celor ce nu întrebau de Mine“.
21 Însă, despre Israel, spune:
„Toată ziua Mi-am întins mâinile
către un popor neascultător și împotrivitor“.


Tocăniță de versete!Posted image
Pavel le ia, le combină, le modifică, fiind toate scoase din contextul lor, pentru a-și susține ideea că Neamurile acceptă Evanghelia și Israel, nu. De unde sunt aceste citate?


NTR:
Isaia 53:1 Cine a crezut ceea ce noi am auzit?
  • Oare la Evanghelie se referea Isaia sau la ceva din timpul lui? Isaia 53 este despre poporul Israel, s-a spus asta deja.

NTR:
Psalm 19:
1 Cerurile declară gloria lui Dumnezeu,
iar bolta cerească istorisește
despre lucrarea mâinilor Lui.
2 O zi îi comunică alteia acest mesaj
și o noapte îi vestește alteia
această cunoaștere,
3 dar fără vorbe și fără cuvinte,
fără să li se audă glasul.
4 Glasul lor a străbătut întreg pământul,
și cuvintele lor au ajuns
până la marginea lumii.
În ceruri, El a întins un cort soarelui.
5 Acesta este asemenea unui mire
care iese din camera lui de nuntă,
asemenea unui viteaz
care se bucură să alerge pe cale:
6 răsăritul lui este la un capăt al cerului
și roată-i este drumul până la celălalt capăt al lui.
Nimic nu se poate ascunde de căldura lui.
  • În niciun caz acest psalm nu se referă la propovăduirea Evangheliei, așa cum susține Pavel! Acest psalm declară poetic maiestuozitatea creației divine.

NTR:
Deut. 32:21 M-au provocat la gelozie
prin ceea ce nu este Dumnezeu.
M-au mâniat prin idolii lor deșerți.
De aceea și Eu îi voi provoca la gelozie
prin cei ce nu sunt un popor;
îi voi mânia printr-o națiune nebună.
  • Moise se referă la comportamentul israeliților în pustie și nu la modul cum israeliții vor primi în viitor Evanghelia creștină! A se remarca faptul că reproșul adus de Iahve este idolatria și nu refuzul de a asculta mesajul Evangheliei!


NTR:
Isaia 65:1 „M-am lăsat căutat de cei ce nu întrebau;
M-am lăsat găsit de cei ce nu Mă căutau.

Am zis: «Iată-Mă, iată-Mă!»
către o națiune care nu chema Numele Meu.
2 Toată ziua Mi-am întins mâinile
către un popor răzvrătit.

Ei umblă pe o cale care nu este bună,
după gândurile lor.
3 Sunt un popor care Mă provoacă la mânie,
pe față, continuu,
aducând jertfe în grădini
și arzând tămâie pe altare din cărămidă.
4 Ei locuiesc în morminte
și înnoptează în locuri tainice,
mâncând carne de porc
și având în vase zeamă din bucate necurate.
  • În niciun caz Isaia nu se referă la timpurile lui Isus Cristos, dimpotrivă, tot despre Israel era vorba și păcatele poporului Israel sunt prezentate în mod hiperbolic (mult exagerat)


#1008
Paco_ste1

Paco_ste1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,585
  • Înscris: 19.03.2022

Vizualizare mesajdark, pe 26 martie 2024 - 07:44, a scris:

  • Oare la Evanghelie se referea Isaia sau la ceva din timpul lui? Isaia 53 este despre poporul Israel, s-a spus asta deja.
In isaia 53 nu vorbeste de un popor ci de o persoana.
Adica ce facem acum ?
Ne prostesti cu textul in fata zicand ca in cap anterior se face vorbire de un popor ?
Chiar in halul asta poti manipula ?
Du-te ma cu ideile astea . . .  exegetul lu pheste prajit . Posted image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate