Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP
#73
Publicat: 25 februarie 2011 - 11:09
polizei, on 24th February 2011, 23:00, said: Acum datorita reclamei negative din presa ,din cauza economie celor 300 E , 1 din 10 posibili clienti s-ar putea sa se suceasca. polizei, on 24th February 2011, 23:00, said: Respectiva chichitza mica si nesemnificativa a fost adoptata/acceptata de 99% dintre producatorii auto ,chiar daca nu are nicio legatura cu siguranta ,ci e doar marketing. Un 50 E in plus cat ar fi costat maxim(dar pun pariu ca mai mult 20E nu costa)nu s-ar fi simtit in buzunarul niciunui posesor de Duster. polizei, on 24th February 2011, 23:00, said: Prin acest test(si lipsa unor elemente de tip safety assist) Dacia transmite si un fel de mesaj: Ne doare in ... de siguranta /informarea/prevenirea clientului nostru.Ne interseaza doar pretul ,ca sa vindem mult. undercoverbrother, on 25th February 2011, 11:05, said: legat de ESP, ce se intampla daca incerci sa redresezi masina dotata cu esp ca pe cele fara? sa zicem ca iti fuge spatele si invarti de volan spre exterior? Editat de cristi.r, 25 februarie 2011 - 11:17. |
#74
Publicat: 25 februarie 2011 - 11:21
corect ar fi sa il comparati cu noul spark, care a aparut recent cu cu matiz care a aparut mai demult. pe mine nu ma intereseaza * sau % cat filmuletele. uitati-va la Duster cum plafonul face valuri la impact lateral si uitati-va si la spark. oricum eu zic ca e grav pt Dacia ca am ajuns sa comparam duster (cea mai mare masina de la dacia, va dati seama ce structura de rezistenta are la o greutate asa mica pt clasa ei) cu matiz, spark etc. pe viitor sa ne laudam ca avem masini mai sigure decat tata nano
|
#75
Publicat: 25 februarie 2011 - 11:28
undercoverbrother, on 25th February 2011, 11:05, said: ---------------------------- legat de ESP, ce se intampla daca incerci sa redresezi masina dotata cu esp ca pe cele fara? sa zicem ca iti fuge spatele si invarti de volan spre exterior? Eu ma intreb ce se intampla daca intri intr-o depasire ''la mustata'' si se intampla sa derapeze un pic masina? Acuma ma intreb ca dupa ce faci figura e f. putin posibil sa mai poti da un raspuns. biker17, on 25th February 2011, 11:21, said: Pai hai sa-l comparam cu Toyota Urban Cruiser . |
#78
Publicat: 25 februarie 2011 - 11:55
Aia nu se numeste testat esp-ul, cu gume de vara pe zapada.
A spus bine cine a spus, esp-ul trebuie lasat sa-si faca treaba, el stie sa frineze rotile independent, lucru pe care soferul nu il poate face. Un sofer bun nu simte ca are sistemul pe masina, trebuie sa exagerezi ca sa-l determini sa intre in functiune pe asfalt uscat, iar pe iarna daca ti la pielea proprie vei vedea martorul aprins datorita TC, nu datorita ESP, asta daca ai cauciucuri corespunzatoare. La viteze mici si pe zapada adinca trebuie decuplat, nu face decit sa uzeze frinele degeaba, in rest este un paznic de nadejde. Ideea este ca atunci cind vine iarna, sa gasesti un loc gol, si sa-ti testezi putin masina, sa te obisnuiesti cu reactiile si zgomotele ESP. Editat de dan78rom, 25 februarie 2011 - 11:56. |
#79
Publicat: 25 februarie 2011 - 12:04
N62B44, on 24th February 2011, 22:58, said: Daca nu faceai tu un atac la persoana, se defecta forumul. Ce atac la persoană? Iar cânți fals. N62B44, on 24th February 2011, 22:58, said: Da-le telefon la cei de la NCAP sa modifice testele ca nu esti tu de acord. Cum, așa?: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hyidTRmbt2M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] - test NHTSA, 56 Km/h. Cum ziceam, genul ăsta de test (pe toată suprafața frontală a vehiculului cu o barieră imobilă, nedeformabilă) este cel mai aproape de echivalentul unui impact frontal perfect cu alt vehicul de exact același tip și greutate care se deplasează pe aceeași direcție, cu aceeași viteză dar în sens opus - o viteză cumulată de 112 Km/h. Când testezi mașina împotriva unei bariere mobile sau deformabile e ca și cum testezi împotriva unui impact cu o mașina mai ușoară, mai slabă sau care se deplasează cu viteză mai mică: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WaBuy1T69kQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] După cum se vede, Fit-ul și pasagerii săi ies sensibil mai șifonați. La fel ca acest Fiat 500, de 5 stele E-NCAP: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6pVF1Wr7GLQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] împotriva unui tanc rutier de "numai" 4 stele. Chestie de bun simț, până la urmă. 5 stele e-NCAP într-un fiat 500 sunt una, 4 stele e-NCAP într-un într-un Q7 sunt alta. Cine își ia tanc rutier o face ca să aibă șanse mai bune decât amărășteanul din Loganul de pe contrasens în care se înfige. Dar soarta face ca uneori să fie un camion pe contrasens și nu doar un Logan sau Matiz. Atunci vașnicul chilot sau chiloată din tancul rutier găsește ceea ce merită. N62B44, on 24th February 2011, 22:58, said: P.S. Am vandut BMW-ul, mi-am luat Peugeot HDI, deci nu mai fac parte din categoria aia mai sus mentionata de tine. . Am niste probleme la 2 injectoarele piezofotonice, o sa-ti dau pm sa ma ajuti cu un sfat. Omlette fu fromage. |
#80
Publicat: 25 februarie 2011 - 12:04
undercoverbrother, on 25th February 2011, 11:05, said: legat de ESP, ce se intampla daca incerci sa redresezi masina dotata cu esp ca pe cele fara? sa zicem ca iti fuge spatele si invarti de volan spre exterior? cipaul, on 25th February 2011, 11:28, said: Eu ma intreb ce se intampla daca intri intr-o depasire ''la mustata'' si se intampla sa derapeze un pic masina? Acuma ma intreb ca dupa ce faci figura e f. putin posibil sa mai poti da un raspuns. Ce sa zic...ESP-ul in principiu, nu-i setat sa intre la orice derapaj...deci genul ala de derapaj nu ar trebui sa-l ia in calcul. Iar daca intra ESP-ul, inseamna ca masina a derapat ...mai mult decat un pic |
#81
Publicat: 25 februarie 2011 - 12:13
Alt exemplu:
2009 Smart fortwo (4 stele E-NCAP) vs Mercedes C-Class (5 stele E-NCAP) - Offset Frontal Crash Test: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/L4k0FWvGoSM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Spre comparație: Test Smart fortwo vs. barieră deformabilă: [ http://s1.postimage.org/409u2n95r/thumb_mediaplayerpreview.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#82
Publicat: 25 februarie 2011 - 12:23
closchkutza, on 24th February 2011, 16:30, said: Mie singurele chestii care mi s-au parut ingrijoratoare au fost deformarea stalpului A la impact frontal si dimensiunea zonei de intruziune in cazul impactului cu stalpul. In ceea ce priveste deformarea stalpului A acesta arata ca totusi structura de rezistenta este subdimensionata pentru masa masinii. Celula aia stabila de care se vorbea pe aici pare cam la capatul puterilor. Impactul cu stalpul mi se pare nimicitor, desi la Mitubishi ASX, manechinul a fost la fel de afectat ca in Duster, masina deformandu-se mai putin si e de 5 stele. Bine, impactul cu stalpul, e un exemplu, extrem si un caz nefericit, dar exista. |
|
#83
Publicat: 25 februarie 2011 - 12:38
Courage, on 23rd February 2011, 12:47, said: Renault va declara oficial, ca aceasta masina a fost proiectat apentru 3 stele, asa ca ei sunt foarte multumiti. Si-au atins telul. Ce vreti la banii astia ? Cind un dastar ajunge sa coste peste 18.000, atunci mi se pare foarte legitima pretentia clientului de a primi ceva pe masura. Dar ma rog... stii cum se zice: nu-i prost cine cere, e prost cine da. dan84, on 23rd February 2011, 14:15, said: SUV-urile alea au 4 stele fix din cauza protectiei pietonilor. Mai se pot da exemple aici: Hyundai Tucson (care in State are 5 stele la testele lor, unde trotoarele sint sa te deplasezi de la un magazin la altul si toata lumea merge cu masina) si nu in ultimul rind Audi Q7. De partea cealalta Citroen C6 a scos un scor mare la protectia pietonilor fix din cauza capotei active. Tom_Cat, on 23rd February 2011, 18:44, said: "Dezastrul" pentru Duster este dat de protectia pietonilor, in rest masina s-a comportat mai mult decat ok. Desigur, exista acum o masa de impacientati cu rezultatul, insa in cazulul unui accident, nu stiu ce preferi, o masina care protejeaza pietonul, sau unul care te protejeaza pe tine? In general SUV-urile au probleme la protectia pietonilor pentru ca sunt masini cu garda mare la sol, asadar ii zdrobeste picioarele victimei, care din inertie cam da cu capul in radiator. Masina s-a comportat ca si cum ar fi fost din piftie, totul incepe sa sara si sa tremure. Imaginile cu incetinitorul sint de-a dreptul horror, pina si hayonul a sarit. |
#85
Publicat: 25 februarie 2011 - 14:28
jay333, on 24th February 2011, 09:41, said: O analiza a userului Asgard de pe forumul marcii referitoare la sistemul de punctaj al ENCAP si punctajul obtinut de Duster: Quote In final daca dusterul avea in dotarea de serie ESP sau avertizare centuri pentru locurile din spate avea 4 stele iar cu putina straduinta la componentele implicate in impactul frontal responsabile si de protectia pietonilor ar fi primit 5 stele. Si cu ESP + avertizare centuri s-ar fi facut la fel de praf. Asta e ideea. undercoverbrother, on 25th February 2011, 11:05, said: legat de ESP, ce se intampla daca incerci sa redresezi masina dotata cu esp ca pe cele fara? sa zicem ca iti fuge spatele si invarti de volan spre exterior? Ti-o cam furi. La cele cu ESP trebuie sa ti volanul pe directia pe care vrei sa se duca masina si electronica face ea treaba (frineaza diferentiat rotile). La cele fara ESP, se face cum ai zis tu, sau mai exact rotile directoare trebuie sa fie in continuare pe trasa ideala. dennis12225, on 25th February 2011, 12:42, said: Pai masina poate sa fie facuta pilaf, tu sa iesi intreg, uita-te la una de 5 stele si aia se face piftie si tremura, alea chinezesti nu tremura Cel putin la ciocnirile frontale, partea din fata trebuie sa fie capabila sa absoarba socul, astfel incit habitaclul sa ramina cit mai intreg cu putinta, daca ajungi sa iei motorul in brate sau in dinti e mai nasol. In cazul de fata, toata masina resimte impactul. Uite aici testul euroncap pentry Hyundai Tucson, o masina pe care cica o concura duster-ul: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/d3uIL5-heNk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si aici testul american pentru aceeasi masina: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jibg0uAXwoc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In ambele teste: - stilpul A ramine intreg - ornamentele de la Tucson ramin si ele pe loc (si tot ceea ce nu face parte din fata masinii) In testul american se vede clar ca parbrizul ramine intreg, ceea ce inseamna ca habitaclul nu s-a deformat, in testul european nu se vede foarte bine daca parbrizul s-a spart sau nu. Dupa mine testul asta arata si mai bine ca Duster e o masina extrem de scumpa pentru ceea ce ofera. |
#86
Publicat: 25 februarie 2011 - 14:46
#87
Publicat: 25 februarie 2011 - 15:28
RAV4 ala as zice ca se comporta foarte bine (doar parbrizul se fisureaza putin, desi pare ca iese din cadru, iar ceva mate pe sub masina flambeaza destul de rau). In schimb motorul sau transmisia de la Nissan-ul ala par sa lase si ceva "singe" pe podea (secventa 0:31). Cu sau fara exemplele astea, eu ramin la parerea mea: Duster e o masina prea scumpa.
|
|
#88
Publicat: 25 februarie 2011 - 15:33
Kunzite, on 24th February 2011, 15:50, said: Poate spulbera un Matiz, desi am mari dubii ca n-ar iesi sifonat zdravan. Treaba e ca pe-acest topic s-au adus ca "dovezi" in sprijinul unor asemenea afirmatii camioane, autobuze samd. De-aici pana la locomotiva e doar un pas Ce zici insa de o compacta de ~1.2 tone, cu 5 stele EuroNCAP? O spulbera si p-asta? Am pus mai sus si linkuri cu teste intre auto normal si cele sub-compacte, dar probabil ca alegi selectiv numai ce vrei sa vezi, ceea ce te face sa te simti bine... Uite inca o data (este si un Yaris VS a Camry): [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/cu95gB04VC4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JN11NU1Pi18?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/KTLsnnuslXY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Tare este clipul in care un Mercedes mid-size pur si simplu arunca in aer un Smart inapoi vreo 10 metri. Da, "A frame" ramane probabil intact, dar organele ocupantilor sunt facute piftie. SIZE MATTERS! PS: Da, Dusterul nu va rezista in fata unui SUV "normal" dar macar elimina o mare parte din pericolul de pe strazile din Romania, unde majoritatea masinilor sunt sub greutatea lui. Editat de SuperDuper, 25 februarie 2011 - 15:41. |
#89
Publicat: 25 februarie 2011 - 16:18
#90
Publicat: 25 februarie 2011 - 16:36
Depinde unde te loveste, la ce inaltime.
Ca fapt divers, in urma cu niste multi ani, accidentele in care erau implicate autoturismele ARO 244 erau spaima militienilor, pentru ca din masina lovita de un aro nu prea mai erau supravietuitori, datorita faptului ca bara astuia era undeva la jumatatea geamurilor laterale ale unei dacii 1300. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi