Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP

- - - - -
  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#1
porphyrogenitus

porphyrogenitus

    priveste profund

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,297
  • Înscris: 30.10.2005
Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP

Quote

Cu doar 3 stele obținute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURO NCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranța pietonilor și  29% pentru asistență de siguranță, SUV-ul românesc se situează sub limita de performanță a modelelor de pe piața europeană din același segment.

Este dezămăgitor că Renault, compania mamă, nu acordă mai multă atenție siguranței la mașinile Dacia, așa cum făcea cu automobilele Renault, spun oficialii Euro NCAP.
Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate.
Nissan Juke și Mitsubishii ASX au obținut 5 stele

Impact frontal 11 puncte
Compartimentul pentru pasageri a Daciei Duster a rămas stabil la impactul frontal, dar ușa portbagajului s-a deschis în timpul testului, iar masina a fost penalizată. Protecția pieptului a fost evaluată ca fiind marginală, pentru ambii pasageri din față.
Măsurătorile pe manechine, la genunchi și femur nu indică o problemă, dar, pe partea conducătorului auto, s-a considerat că structurile din tabloul de bord prezintă un risc de rănire a ocupantului, în fucție de poziția și de statura acestuia. Și aici, și protecția  a fost evaluată ca marginală. La impactul lateral, ușa conducătorului auto s-a deschis și mașina a fost penalizată.
Impact lateral cu un stâlp 6 puncte
La un impact lateral cu un stâlp, ușile nu s-au deschis, dar protecția pieptului șoferului a fost catalogată drept slabă, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizată la manechin. Și protecția împotriva leziunilor cervicale în cazul unei coliziuni din spate a fost evaluat ca fiind marginală.

Cele mai bune rezultate din 2010 la testele EURO NCAP

Executive (limuzine clasa mare): BMW 5 Series
Small Family : Alfa Romeo Giulietta
Supermini : Honda CR-Z
Small off-road 4Ś4 : Kia Sportage
Small MPV : Toyota Verso

sursa

[ http://www.autoevolution.com/images/news/dacia-duster-suv-scores-only-3-stars-in-euro-ncap-crash-tests-31770_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai multe poze aici

#2
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,893
  • Înscris: 09.12.2004
nu e relevant testul din cauza ca e platit de concurenta; noi stim ca rino are grija maxima de siguranta clientilor sai

PS: sa nu uitam ca in realitate manechinele merg cu alte masini (RR, Mercedes, BMW, functie de sponsor :D ) asa ca nu trebuie sa ne ingrijoram de ce vor pati niste oameni normali in Duster...

Edited by Evergreen, 23 February 2011 - 12:35.


#3
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Era de asteptat sa nu puncteze mare lucru, dar trebuie mentionat ca si conditiile de testare sunt modificate fata de acum ceva ani, cand a fost testat Logan-ul. CR-Z era de asteptat sa scoata punctaj bun, tinand cont la cat costa dracovenia aia.

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Renault va declara oficial, ca aceasta masina a fost proiectat apentru 3 stele, asa ca ei sunt foarte multumiti.
Si-au atins telul.

Ce vreti la banii astia ?

#5
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,569
  • Înscris: 14.08.2007
E exagerat zis un dezastru ... daca te uiti pe rezultate ai asa la
Protectie adult:
Dacia Duster: 74%
Mitsubishi ASX: 86%

Avantaj Mitsubishi, dar nu asa de mare cat pare a fi intre trei si cinci stele.

Protectie copii:
Dacia Duster: 78%
Mitsubishi ASX: 78%

Deci copii de exemplu sunt la fel de in siguranta in Duster sau in Mitsubishi

Problema e la protectia pietonilor, unde Duster a luat 28% iar ASX a luat 60% si la "Safety Assist" unde Duster a luat 29% iar ASX a luat 71%.

Deci problema lui Duster nu e la protectia pasagerilor din el ci la a pietonilor pe care ii poti lovi si la Safety Assist care sunt ceva dispozitive gen Electronic Stability Control, Seatbelt Reminder (sa iti aminteasca sa-ti pui centura) si Speed Limitation Assistance

Mazda CX7 de exemplu, testata de curand si ea, a luat 76% la protectie adult si 79% la protectie copii, deci practic cam aceleasi scoruri cu Duster (si nu cred ca a zis nimeni ca a fost un dezastru). Mai sunt Jaguar-uri, Honde, Seat-uri testate recent care au luat cam acelasi punctaj la protectie adulti si copii, dar compenseaza la protectie pietoni si Safety Assist.

Edited by utopium, 23 February 2011 - 12:55.


#6
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,976
  • Înscris: 15.06.2007

 utopium, on 23rd February 2011, 12:50, said:

E exagerat zis un dezastru ... daca te uiti pe rezultate ai asa la
Protectie adult:
Dacia Duster: 74%
Mitsubishi ASX: 86%

Avantaj Mitsubishi, dar nu asa de mare cat pare a fi intre trei si cinci stele.

Protectie copii:
Dacia Duster: 78%
Mitsubishi ASX: 78%

Deci copii de exemplu sunt la fel de in siguranta in Duster sau in Mitsubishi

Problema e la protectia pietonilor, unde Duster a luat 28% iar ASX a luat 60% si la "Safety Assist" unde Duster a luat 29% iar ASX a luat 71%.

Deci problema lui Duster nu e la protectia pasagerilor din el ci la a pietonilor pe care ii poti lovi si la Safety Assist care sunt ceva dispozitive gen Electronic Stability Control, Seatbelt Reminder (sa iti aminteasca sa-ti pui centura) si Speed Limitation Assistance

Mazda CX7 de exemplu, testata de curand si ea, a luat 76% la protectie adult si 79% la protectie copii, deci practic cam aceleasi scoruri cu Duster (si nu cred ca a zis nimeni ca a fost un dezastru). Mai sunt Jaguar-uri, Honde, Seat-uri testate recent care au luat cam acelasi punctaj la protectie adulti si copii, dar compenseaza la protectie pietoni si Safety Assist.
Pai ia mai trimiteti-va copchiii la scoala pe jos. Ca e periculos cu masina. Toata ziua cand trec pe langa scoli, zici ca e salon auto, circulatia gatuita, toti parcati cu avariile in priza, pana pe banda2 aproape.  Parca vad: isi cumpara lumea Duster, ca sa aibe famiglia in siguranta, ca sa se protejeze  in caz ca-i loveste un "alt meltean" cu Logan...   Halal siguranta.

#7
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,980
  • Înscris: 24.02.2006

 connectorxp, on 23rd February 2011, 12:33, said:

Era de asteptat sa nu puncteze mare lucru..........

de ce era de asteptat? eu nu sunt fan renault/dacia, dar ramasesem cu impresia ca Renault tine destul de mult la imaginea generata de testele EURONCAP si din cauza asta se asigura ca obtine puncte multe la toate modelele (inclusiv marcile adiacente, Dacia sau Nissan)

#8
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006

 tfmercedez, on 23rd February 2011, 06:22, said:

Parca vad: isi cumpara lumea Duster, ca sa aibe famiglia in siguranta, ca sa se protejeze in caz ca-i loveste un "alt meltean" cu Logan... Halal siguranta.
Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete.
Testele alea arata doar capacitatea de absorbtie a energiei proprii a masinii - ceea ce se intampla daca intri tu intr-un parapet (de masa infinita). Nu spun nimic despre impactul cu un alt automobil, de masa finita, caz in care intra in calcul transferul de energii si impuls de la ciocniri invatat la fizica. Corpul cu masa mai mica va absorbi mult mai multa energie decat cel cu masa mare. Ceea ce implica ca mai putine "stele" data unui corp cu masa mare pot echivala in realitae cu o securitate mai MARE pentru ocupanti, fata de cazul cand sunt intr-o chichineza din aia economica (Tico, Smart)...
Totul este sa ai grija sa nu intri de buna voia in parapeti. Sau TIR-uri. Sau trenuri. Nu prea greu, zic eu... te scapa de grija de a te feri de idiotii in Loganuri.

Edited by SuperDuper, 23 February 2011 - 13:41.


#9
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

 SuperDuper, on 23rd February 2011, 14:38, said:

Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete.
Testele alea arata doar capacitatea de absorbtie a energiei proprii a masinii - ceea ce se intampla daca intri tu intr-un parapet (de masa infinita). Nu spun nimic despre impactul cu un alt automobil, de masa finita, caz in care intra in calcul transferul de energii si impuls de la ciocniri invatat la fizica. Corpul cu masa mai mica va absorbi mult mai multa energie decat cel cu masa mare. Ceea ce implica ca mai putine "stele" data unui corp cu masa mare pot echivalea cu o securitate mai MARE pentru ocupanti, fata de cazul cand sunt intr-o chichineza din aia economica (Tico, Smart)...

nu nu

o masina mica cu 5 stele  va spulbera o masina mai grea cu 3 stele.

stii cum intra un Megane nou in un Land Rover mai vechi? habar nu ai

PS: nu e vina Renault , ci a UE. nu e nici o lege care sa specifice limita de siguranta.

#10
Al3csutzul

Al3csutzul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,833
  • Înscris: 19.07.2006
cum..?

#11
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

 Al3csutzul, on 23rd February 2011, 14:07, said:

cum..?

pai degeaba e grea daca nu e structural puternica. o masina mai mica , dar ranforsata bine nu se va deforma la fel , chiar daca e mai usoara.

nu tine f mult cont greutatea cat tine cont structura si rigiditatea. ;) la asta ma refeream

#12
dan84

dan84

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 25.09.2006
SuV-urile nonpremium cu o clasa peste Duster, Santa Fe &Co, au 4 stele, deci eu zic ca e bine pentru banii ei.

#13
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Dusterul e cat un Audi A3 la greutate... de unde masivitate la Duster? E posibil la impactul cu o masina mai mica cu 5 stele sa se urce pe ea si sa o faca praf, pentru ca o compacta de exemplu nu are zona de deformare gandita pentru impact cu un zid semideformabil nu cu un SUV care se urca pe ea.

#14
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

 voposphere, on 23rd February 2011, 13:42, said:

nu nu

o masina mica cu 5 stele  va spulbera o masina mai grea cu 3 stele.

In cazul unui impact frontal conteaza enorm de mult masa si viteza autovehiculelor implicate. Daca intra la 130 km/h un SUV vechi, de 2,5tone, frontal intr-un Megane il pulverizeaza. E f posibil ca dupa SUV-ul sa se rastoarne, insa forta pe care o exercita este mult mai mare decat cea exercitata de Megane, care presupunand ca are aceeasi viteza nu va genera aceeasi forta din cauza masei mai mici. Fizica elementara.

In cazul unui impact frontal, sunt multe cazuri in care caroseria masinii rezista, insa ocupantii mor din cauza socului provocat de oprirea brusca. Daca te uiti pe youtube, la un impact frontal intre o masina cu masa mare si una cu masa mica, o sa vezi ca de multe ori masina mai mica este aruncata inapoi. Lucru care nu face decat rau ocupantilor, din cauza fortelor fizice care actioneaza.

Exemplu: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6pVF1Wr7GLQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
               [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/he6TL15pJtw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by abunea, 23 February 2011 - 14:57.


#15
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Ca tot ziceam de inaltimea masinii care e mai importanta decat stelele: Crash

#16
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,076
  • Înscris: 04.02.2011

 voposphere, on 23rd February 2011, 13:42, said:

PS: nu e vina Renault , ci a UE. nu e nici o lege care sa specifice limita de siguranta.
Așa da, vrem legi care să scoată de pe stradă mașinile ieftine, mașini sub 100,000€ să fie interzise și toată lumea să trăiască în pace cu grajd și cu tot cu vacă.

#17
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
hmmm, ce sa zic, o masina de 3 lei nu e la fel de sigura ca un BMW executive. WOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!!!!!!11111 :roflmao:

oricum, sint extrem de surprins ca au gasit o masina care sa nu aibe 5 stele. un fel de blue air. low cost

#18
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 SuperDuper, on 23rd February 2011, 13:38, said:

Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete.
:nonobad:  nu e adevarat. vezi teste TG cu smart vs mercedes! nici Mercedes nu a reusit sa distruga smartul. sigur nu va dusterul sa o faca.
Si apropos de masa, acelasi TG test Volvo din anii 80, ditamai masina vs Renault ( nu mai stiu modelul, ceva mic, mai mic decat espace)... a trecut renaultul prin tabla volvoului pana la usa! ma rog, poate putin aranjat testul ca nu s-au lovit perfect frontal. uite, ti-am gasit si videoul  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qBDyeWofcLY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

:naughty:

uite si primul video despre care vorbeam. ps, vad ca nu e de la tg. ma rog...  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ju6t-yyoU8s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
si uite la viteza mare, zic eu, smart versus mercedes. 40 mph fiecare masina... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/he6TL15pJtw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

zboara smartul dar e intreg.

Edited by xtremdriving, 23 February 2011 - 17:28.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate