Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP
Last Updated: Apr 29 2011 09:43, Started by
porphyrogenitus
, Feb 23 2011 12:26
·
0
#1
Posted 23 February 2011 - 12:26
Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP
Quote Cu doar 3 stele obținute la crash-test, Dacia Duster nu a impresionat deloc, spun oficialii EURO NCAP. Cu un punctaj de doar 28% pentru siguranța pietonilor și 29% pentru asistență de siguranță, SUV-ul românesc se situează sub limita de performanță a modelelor de pe piața europeană din același segment. Este dezămăgitor că Renault, compania mamă, nu acordă mai multă atenție siguranței la mașinile Dacia, așa cum făcea cu automobilele Renault, spun oficialii Euro NCAP. Modelul testat a fost Dacia Duster 1.5 DCi Laureate. Nissan Juke și Mitsubishii ASX au obținut 5 stele Impact frontal 11 puncte Compartimentul pentru pasageri a Daciei Duster a rămas stabil la impactul frontal, dar ușa portbagajului s-a deschis în timpul testului, iar masina a fost penalizată. Protecția pieptului a fost evaluată ca fiind marginală, pentru ambii pasageri din față. Măsurătorile pe manechine, la genunchi și femur nu indică o problemă, dar, pe partea conducătorului auto, s-a considerat că structurile din tabloul de bord prezintă un risc de rănire a ocupantului, în fucție de poziția și de statura acestuia. Și aici, și protecția a fost evaluată ca marginală. La impactul lateral, ușa conducătorului auto s-a deschis și mașina a fost penalizată. Impact lateral cu un stâlp 6 puncte La un impact lateral cu un stâlp, ușile nu s-au deschis, dar protecția pieptului șoferului a fost catalogată drept slabă, din cauza presiunii asupra coastelor, sesizată la manechin. Și protecția împotriva leziunilor cervicale în cazul unei coliziuni din spate a fost evaluat ca fiind marginală. Cele mai bune rezultate din 2010 la testele EURO NCAP Executive (limuzine clasa mare): BMW 5 Series Small Family : Alfa Romeo Giulietta Supermini : Honda CR-Z Small off-road 4Ś4 : Kia Sportage Small MPV : Toyota Verso sursa [ http://www.autoevolution.com/images/news/dacia-duster-suv-scores-only-3-stars-in-euro-ncap-crash-tests-31770_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mai multe poze aici |
#2
Posted 23 February 2011 - 12:33
nu e relevant testul din cauza ca e platit de concurenta; noi stim ca rino are grija maxima de siguranta clientilor sai
PS: sa nu uitam ca in realitate manechinele merg cu alte masini (RR, Mercedes, BMW, functie de sponsor ) asa ca nu trebuie sa ne ingrijoram de ce vor pati niste oameni normali in Duster... Edited by Evergreen, 23 February 2011 - 12:35. |
#3
Posted 23 February 2011 - 12:33
Era de asteptat sa nu puncteze mare lucru, dar trebuie mentionat ca si conditiile de testare sunt modificate fata de acum ceva ani, cand a fost testat Logan-ul. CR-Z era de asteptat sa scoata punctaj bun, tinand cont la cat costa dracovenia aia.
|
#4
Posted 23 February 2011 - 12:47
Renault va declara oficial, ca aceasta masina a fost proiectat apentru 3 stele, asa ca ei sunt foarte multumiti.
Si-au atins telul. Ce vreti la banii astia ? |
#5
Posted 23 February 2011 - 12:50
E exagerat zis un dezastru ... daca te uiti pe rezultate ai asa la
Protectie adult: Dacia Duster: 74% Mitsubishi ASX: 86% Avantaj Mitsubishi, dar nu asa de mare cat pare a fi intre trei si cinci stele. Protectie copii: Dacia Duster: 78% Mitsubishi ASX: 78% Deci copii de exemplu sunt la fel de in siguranta in Duster sau in Mitsubishi Problema e la protectia pietonilor, unde Duster a luat 28% iar ASX a luat 60% si la "Safety Assist" unde Duster a luat 29% iar ASX a luat 71%. Deci problema lui Duster nu e la protectia pasagerilor din el ci la a pietonilor pe care ii poti lovi si la Safety Assist care sunt ceva dispozitive gen Electronic Stability Control, Seatbelt Reminder (sa iti aminteasca sa-ti pui centura) si Speed Limitation Assistance Mazda CX7 de exemplu, testata de curand si ea, a luat 76% la protectie adult si 79% la protectie copii, deci practic cam aceleasi scoruri cu Duster (si nu cred ca a zis nimeni ca a fost un dezastru). Mai sunt Jaguar-uri, Honde, Seat-uri testate recent care au luat cam acelasi punctaj la protectie adulti si copii, dar compenseaza la protectie pietoni si Safety Assist. Edited by utopium, 23 February 2011 - 12:55. |
#6
Posted 23 February 2011 - 13:22
utopium, on 23rd February 2011, 12:50, said: E exagerat zis un dezastru ... daca te uiti pe rezultate ai asa la Protectie adult: Dacia Duster: 74% Mitsubishi ASX: 86% Avantaj Mitsubishi, dar nu asa de mare cat pare a fi intre trei si cinci stele. Protectie copii: Dacia Duster: 78% Mitsubishi ASX: 78% Deci copii de exemplu sunt la fel de in siguranta in Duster sau in Mitsubishi Problema e la protectia pietonilor, unde Duster a luat 28% iar ASX a luat 60% si la "Safety Assist" unde Duster a luat 29% iar ASX a luat 71%. Deci problema lui Duster nu e la protectia pasagerilor din el ci la a pietonilor pe care ii poti lovi si la Safety Assist care sunt ceva dispozitive gen Electronic Stability Control, Seatbelt Reminder (sa iti aminteasca sa-ti pui centura) si Speed Limitation Assistance Mazda CX7 de exemplu, testata de curand si ea, a luat 76% la protectie adult si 79% la protectie copii, deci practic cam aceleasi scoruri cu Duster (si nu cred ca a zis nimeni ca a fost un dezastru). Mai sunt Jaguar-uri, Honde, Seat-uri testate recent care au luat cam acelasi punctaj la protectie adulti si copii, dar compenseaza la protectie pietoni si Safety Assist. |
#7
Posted 23 February 2011 - 13:25
connectorxp, on 23rd February 2011, 12:33, said: Era de asteptat sa nu puncteze mare lucru.......... de ce era de asteptat? eu nu sunt fan renault/dacia, dar ramasesem cu impresia ca Renault tine destul de mult la imaginea generata de testele EURONCAP si din cauza asta se asigura ca obtine puncte multe la toate modelele (inclusiv marcile adiacente, Dacia sau Nissan) |
#8
Posted 23 February 2011 - 13:38
tfmercedez, on 23rd February 2011, 06:22, said:
Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete. Testele alea arata doar capacitatea de absorbtie a energiei proprii a masinii - ceea ce se intampla daca intri tu intr-un parapet (de masa infinita). Nu spun nimic despre impactul cu un alt automobil, de masa finita, caz in care intra in calcul transferul de energii si impuls de la ciocniri invatat la fizica. Corpul cu masa mai mica va absorbi mult mai multa energie decat cel cu masa mare. Ceea ce implica ca mai putine "stele" data unui corp cu masa mare pot echivala in realitae cu o securitate mai MARE pentru ocupanti, fata de cazul cand sunt intr-o chichineza din aia economica (Tico, Smart)... Totul este sa ai grija sa nu intri de buna voia in parapeti. Sau TIR-uri. Sau trenuri. Nu prea greu, zic eu... te scapa de grija de a te feri de idiotii in Loganuri. Edited by SuperDuper, 23 February 2011 - 13:41. |
#9
Posted 23 February 2011 - 13:42
SuperDuper, on 23rd February 2011, 14:38, said: Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete. Testele alea arata doar capacitatea de absorbtie a energiei proprii a masinii - ceea ce se intampla daca intri tu intr-un parapet (de masa infinita). Nu spun nimic despre impactul cu un alt automobil, de masa finita, caz in care intra in calcul transferul de energii si impuls de la ciocniri invatat la fizica. Corpul cu masa mai mica va absorbi mult mai multa energie decat cel cu masa mare. Ceea ce implica ca mai putine "stele" data unui corp cu masa mare pot echivalea cu o securitate mai MARE pentru ocupanti, fata de cazul cand sunt intr-o chichineza din aia economica (Tico, Smart)... nu nu o masina mica cu 5 stele va spulbera o masina mai grea cu 3 stele. stii cum intra un Megane nou in un Land Rover mai vechi? habar nu ai PS: nu e vina Renault , ci a UE. nu e nici o lege care sa specifice limita de siguranta. |
#11
Posted 23 February 2011 - 14:10
#12
Posted 23 February 2011 - 14:15
#13
Posted 23 February 2011 - 14:21
Dusterul e cat un Audi A3 la greutate... de unde masivitate la Duster? E posibil la impactul cu o masina mai mica cu 5 stele sa se urce pe ea si sa o faca praf, pentru ca o compacta de exemplu nu are zona de deformare gandita pentru impact cu un zid semideformabil nu cu un SUV care se urca pe ea.
|
#14
Posted 23 February 2011 - 14:50
voposphere, on 23rd February 2011, 13:42, said: nu nu o masina mica cu 5 stele va spulbera o masina mai grea cu 3 stele. In cazul unui impact frontal conteaza enorm de mult masa si viteza autovehiculelor implicate. Daca intra la 130 km/h un SUV vechi, de 2,5tone, frontal intr-un Megane il pulverizeaza. E f posibil ca dupa SUV-ul sa se rastoarne, insa forta pe care o exercita este mult mai mare decat cea exercitata de Megane, care presupunand ca are aceeasi viteza nu va genera aceeasi forta din cauza masei mai mici. Fizica elementara. In cazul unui impact frontal, sunt multe cazuri in care caroseria masinii rezista, insa ocupantii mor din cauza socului provocat de oprirea brusca. Daca te uiti pe youtube, la un impact frontal intre o masina cu masa mare si una cu masa mica, o sa vezi ca de multe ori masina mai mica este aruncata inapoi. Lucru care nu face decat rau ocupantilor, din cauza fortelor fizice care actioneaza. Exemplu: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6pVF1Wr7GLQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/he6TL15pJtw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by abunea, 23 February 2011 - 14:57. |
#16
Posted 23 February 2011 - 15:53
voposphere, on 23rd February 2011, 13:42, said: PS: nu e vina Renault , ci a UE. nu e nici o lege care sa specifice limita de siguranta. |
#18
Posted 23 February 2011 - 17:20
SuperDuper, on 23rd February 2011, 13:38, said: Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete. Si apropos de masa, acelasi TG test Volvo din anii 80, ditamai masina vs Renault ( nu mai stiu modelul, ceva mic, mai mic decat espace)... a trecut renaultul prin tabla volvoului pana la usa! ma rog, poate putin aranjat testul ca nu s-au lovit perfect frontal. uite, ti-am gasit si videoul [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qBDyeWofcLY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] uite si primul video despre care vorbeam. ps, vad ca nu e de la tg. ma rog... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ju6t-yyoU8s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si uite la viteza mare, zic eu, smart versus mercedes. 40 mph fiecare masina... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/he6TL15pJtw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] zboara smartul dar e intreg. Edited by xtremdriving, 23 February 2011 - 17:28. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users