Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 

Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP

- - - - -
  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#55
jay333

jay333

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,174
  • Înscris: 02.04.2007
O alta masina din acelasi grup prezinta deformare asemanatoare a stalpului A. Apoi o alta asiatica din 2006 la care se deformeaza A-ul.

Edited by jay333, 24 February 2011 - 17:08.


#56
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 richelieu, on 24th February 2011, 15:47, said:

Eu niciodata nu am pus mare pret pe testele NCAP, niciodata nu au contat nici macar 1% in alegerea unei masini. Chiar nu ma intereseaza daca o masina e, sau nu testat la NCAP, CCAP..sau orice alt CAP, pentru ca sunt de principiu ca..mori atunci cand iti e scris sa mori si nu conteaza daca esti in tir sau in avion.  

Cu toate astea, daca ar fi sa analizez cumva rezultatele acestor teste, as face-o pe bucati, nicidecum dupa nr de stele final, acordat de organizatia respectiva.  As vedea ce ma intereseaza de fapt si as vedea cum s-a comportat masina acolo.

Avertizor sonor la centura? Get real!. Exista in targ capete false, din plastic pentru centuri. Exista o gramada de oameni care merg cu centurile prinse prin spatele scaunului.  
Protectie la pietoni? Get more real! E ca-n bancul ala cu...."uitati-va la acest om, care a purtat centura de siguranta in momentul accidentului: juri ca-i viu"  
ESP?  Da...ala da e intr-adevar un element important in siguranta.
Deci cat de concludente sunt punctele acordate in baza criteriilor de mai sus?  Cu toate astea, punctele respective pot sa faca (si chiar au facut) diferenta dintre..3 sau 4 stele, de exemplu.

In plus siguranta ti-o mai faci si singur ! Si eu sunt de acord cu ce ai zis mai sus pentru ca sunt persoane ce conduc bine-mersi ,zilnic de 30 ani masini cu 0 stele si stiu persoane cu experienta care s-au facut pilaf in masini de 5 stele.

Oricum poate Dacia adopta cealalta stategie: Clientul trebuie sa stie ca masina are 3 stele ca sa mearga mai moderat.Este dovedit faptul ca un sofer cu cat stie ca masina lui e mai sigura, cu atat mai mult isi acorda toata increderea in ea si conduce mai haotic.

.....insa legat de  avertizorul sonor la centura nu e foarte important dar da-l naibii ca si unele masini din 1995 il au. Cat costa `acest sistem de siguranta` :lol: ,cred ca nici 50 E !

Esp da, foarte important mai ales la un MPV/SUV/PICK-up.Totusi e 2011... si in scurt timp acesta va deveni obligatoriu.

Edited by polizei, 24 February 2011 - 17:26.


#57
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
Eu nu prea am incredere in testele astea, pentru ca dinamica unui accident e mult mai complicata decat ce simuleaza ei acolo.  Si intradevar masa masinii conteaza, nu neaparat este mai sigura, dar e cert ca o masina mai grea provoaca daune masinii celeilalte mult mai mari.

Cam ca in filmul asta unde Loganul a aterizat direct pe alta masina si Peugeout-ul a "zburat in saormarie "..

Cand conduci masini usoare gen Logan, Duster daca intra vreo "dihanie" de 2 tone in tine nu prea poti sa scapi nesifonat rau, oricate stele, airbag-uri si gonguri de centura ar avea masina.

Din pacate nu s-au inventat stelele NCAP care sa se substituie legilor fizicii  :D

#58
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Tre' sa fii handicapat cu capu' sa creezi un asemenea titlu <_< "...dezastru!" Zici ca aia de la Dacia ar fi mizat pe minim 5 stele EuroNCAP, si cand or supus Gushteru' la testu' cu zidu', dezastru! doar 3 stelute amarate. Mie mi se pare ca trei stele se potrivesc bine cu imaginea unei marci al carei principal atribut este "low cost".
Este o vorba: "si cu pü£a-n p¥zda, si cu sufletu-n rai, nu se poate." Si ieftin, si de calitate, mai greuceanu... Dacia e o masina OK, la un pret bun pentru ceea ce ofera, da' hai sa nu cadem in extrema cealalta si sa consideram ca orice succes partial e un esec monumental...
My two cents.

#59
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,008
  • Înscris: 12.06.2004
Tocmai, ca nu e nici asa dezastru dar nici un succes rasunator, pentru o masina ce poate sa sara de 16.000 de euro ramanand "cheala".
Pe mine ma amuza cei ce-au sarit repede-repejor sa-i construiasca imaginea de tanc (masiv, greu) ce spulbera Smart-uri si Matizuri... ce mi-e Dusterul, ce mi-e locomotiva!

#60
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

Quote

Dacă scoatem din calculul punctajului EuroNCAP secțiunile ”Safety assist” (care acordă puncte pentru dotări de genul avertizare sonora centura de siguranță, limitator de viteză și ESC – control electronic al stabilității) și ”Pedestrian protection” (care se referă la modul în care este afectat un pieton lovit frontal de respectiva mașină), Dusterul se dovedește a fi mai aproape la capitolul siguranță de unii dintre competitorii săi.

Astfel, în ceea ce privește protecția ocupanților adulți, Dusterul a obținut un scor de 74%, ușor sub Mazda CX-7 (care a primit 76%) și, într-adevăr, la mare distanță de VW Tiguan sau BMW X1 (87% fiecare), Hyundai ix35 (90%) sau Audi Q5 (92%).
...
capital

#61
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

Quote

Cat costa `acest sistem de siguranta` laugh.gif ,cred ca nici 50 E !
Observ ca insisti in aceasta greseala de gandire ! Te rog, opreste-te ! Sau, cel putin, fii mai realist ! pai 10 euro, la cateva zeci/sute de mii de masini inseamna ceva banet. Apoi, loganul n-are un cacat de fir la UCH care sa-i spuna sa mai dea si cu stergatoarele de 2-3 ori cand dai la stropitoare si tu vrei nu stiu ce avioane pentru ca, deh, suntem in 2011 ! Intelege o data: e masina ieftina. Adica este masina facuta cu costuri mici, ca ea numai ieftina nu e cand o cumperi. Si apropo de asta, ca un om instruit ce te afli, cu o anumita reputatie p-acilea, ma asteptam de la tine sa fii revoltat din pricina pretului de achizitie, si nu din cauza nu stiu carui senzor, etc. Asta mi se pare cea mai mare inselatorie pe care o face reno cu Dacia. Si foarte putina lume este constienta de asta. Cand a devenit obligatoriu ABS-ul, dacia nu a crescut pretul masinilor. Ll fel cu loganul ph2 care are volan reglabil. Acelasi pret cu loganul ph1. Si cu aibaguri laterale si fara, dacia are (sau avea) o "super-oferta" - acelasi pret. Ti-am precizat asta ca sa-ti dai seama cam cum fac francezii preturile Daciei (logan/sandero/duster) sau cat de multa relevanta are pretul de fabricatie in pretul de achizitie. Chestii ar mai fi o gramada de povestit, dar amintesc doar una si va las: la nicio masina n-am reusit sa desprind vopseaua de pe caroserie cand am dat cu pragul de bordura. Si cum s-a desprins vopseaua ? Ca smaltul de pe oalele bunicii: in suvite lungi. Iar dedesubt tabla goala, fara pic de tratament de vreun fel.

In conditiile astea, cred ca dusterul a iesit foarte bine la testul ala. Macar are caroseria proiectata bine si sa speram ca e si sudata bine. Restul de pretentii, pastrati-vi-le pentru alte masini ! Iar in privinta "dezastrului", pierdeti si voi 10 minute din viata voastra, urmarind la intamplare cateva filmulete cu alte masini busite de aia de la NCAP si faceti voi singuri diferentele.

Edited by cristi.r, 24 February 2011 - 22:02.


#62
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,971
  • Înscris: 06.04.2007

 Kunzite, on 24th February 2011, 19:26, said:

...................................
Pe mine ma amuza cei ce-au sarit repede-repejor sa-i construiasca imaginea de tanc (masiv, greu) ce spulbera Smart-uri si Matizuri... ce mi-e Dusterul, ce mi-e locomotiva!
Care-s aia? Zi unul.

PS: un Matiz il spulbera absolut.
Toata treaba sa nu faci confuzie intre un mini si un SUV (nu Duster ca asta nu e SUV) care au ambele 4 stele.

#63
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

 Bwwlan, on 24th February 2011, 19:02, said:

Este o vorba: "si cu pü?a-n p?zda, si cu sufletu-n rai, nu se poate."
De fapt era altfel ;) si tinea de sexul anal ...

Edited by cristi.r, 24 February 2011 - 22:31.


#64
SonyAD

SonyAD

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 24.10.2010

 N62B44, on 24th February 2011, 18:07, said:


Interesant. Ce ai vrut să scoți în evidență, diferența între siguranța pasagerilor într-un BMW și un Logan sau genul personajul întâlnit de obicei la volan de bmw?

Teste NCAP dau numai o idee generală. Un test relevant ar fi cu o barieră masivă nedeformabilă, imobilă pe 100% și 40% din suprafața frontală a vehiculului.

Ăla da test, echivalentul unui impact frontal cu același vechicul deplasându-se în aceeași direcție, cu aceeași viteză în sens opus.

Mai mult, vehiculele mici ar trebui testate la viteze mai mari ca să reflecte faptul că, în realitate, se vor ciocni de mașini mai grele. Altfel ghiolbanul de rând nu face diferența între 5 stele de SUV și 5 stele de subcompact.

#65
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,008
  • Înscris: 12.06.2004

 Octavian___, on 24th February 2011, 21:49, said:

Care-s aia? Zi unul.

PS: un Matiz il spulbera absolut.
Toata treaba sa nu faci confuzie intre un mini si un SUV (nu Duster ca asta nu e SUV) care au ambele 4 stele.
Citeste din urma.

Poate spulbera un Matiz, desi am mari dubii ca n-ar iesi sifonat zdravan. Treaba e ca pe-acest topic s-au adus ca "dovezi" in sprijinul unor asemenea afirmatii camioane, autobuze samd. De-aici pana la locomotiva e doar un pas ;)
Ce zici insa de o compacta de ~1.2 tone, cu 5 stele EuroNCAP? O spulbera si p-asta?

#66
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

 SonyAD, on 24th February 2011, 21:48, said:

Interesant. Ce ai vrut să scoți în evidență, diferența între siguranța pasagerilor într-un BMW și un Logan sau genul personajul întâlnit de obicei la volan de bmw?
Teste NCAP dau numai o idee generală. Un test relevant ar fi cu o barieră masivă nedeformabilă, imobilă pe 100% și 40% din suprafața frontală a vehiculului.
Ăla da test, echivalentul unui impact frontal cu același vechicul deplasându-se în aceeași direcție, cu aceeași viteză în sens opus.
Mai mult, vehiculele mici ar trebui testate la viteze mai mari ca să reflecte faptul că, în realitate, se vor ciocni de mașini mai grele. Altfel ghiolbanul de rând nu face diferența între 5 stele de SUV și 5 stele de subcompact.

Daca nu faceai tu un atac la persoana, se defecta forumul. Da-le telefon la cei de la NCAP sa modifice testele ca nu esti tu de acord. :D

P.S. Am vandut BMW-ul, mi-am luat Peugeot HDI, deci nu mai fac parte din categoria aia mai sus mentionata de tine.  :P . Am niste probleme la 2  injectoarele piezofotonice, o sa-ti  dau pm sa ma ajuti cu un sfat.

#67
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 cristi.r, on 24th February 2011, 21:42, said:

Observ ca insisti in aceasta greseala de gandire ! Te rog, opreste-te ! Sau, cel putin, fii mai realist ! pai 10 euro, la cateva zeci/sute de mii de masini inseamna ceva banet. Apoi, loganul n-are un cacat de fir la UCH care sa-i spuna sa mai dea si cu stergatoarele de 2-3 ori cand dai la stropitoare si tu vrei nu stiu ce avioane pentru ca, deh, suntem in 2011 ! Intelege o data: e masina ieftina. Adica este masina facuta cu costuri mici, ca ea numai ieftina nu e cand o cumperi. Si apropo de asta, ca un om instruit ce te afli, cu o anumita reputatie p-acilea, ma asteptam de la tine sa fii revoltat din pricina pretului de achizitie, si nu din cauza nu stiu carui senzor, etc. Asta mi se pare cea mai mare inselatorie pe care o face reno cu Dacia. Si foarte putina lume este constienta de asta. Cand a devenit obligatoriu ABS-ul, dacia nu a crescut pretul masinilor. Ll fel cu loganul ph2 care are volan reglabil. Acelasi pret cu loganul ph1. Si cu aibaguri laterale si fara, dacia are (sau avea) o "super-oferta" - acelasi pret. Ti-am precizat asta ca sa-ti dai seama cam cum fac francezii preturile Daciei (logan/sandero/duster) sau cat de multa relevanta are pretul de fabricatie in pretul de achizitie. Chestii ar mai fi o gramada de povestit, dar amintesc doar una si va las: la nicio masina n-am reusit sa desprind vopseaua de pe caroserie cand am dat cu pragul de bordura. Si cum s-a desprins vopseaua ? Ca smaltul de pe oalele bunicii: in suvite lungi. Iar dedesubt tabla goala, fara pic de tratament de vreun fel.

In conditiile astea, cred ca dusterul a iesit foarte bine la testul ala. Macar are caroseria proiectata bine si sa speram ca e si sudata bine. Restul de pretentii, pastrati-vi-le pentru alte masini ! Iar in privinta "dezastrului", pierdeti si voi 10 minute din viata voastra, urmarind la intamplare cateva filmulete cu alte masini busite de aia de la NCAP si faceti voi singuri diferentele.

Prietene, porneste creierul inainte sa `pornesti motorul` si citeste tot inainte , nu alege doar ce vrei tu.

Acel cost aducea si el un mic profit ca doar fabrica nu e institutie de caritate..... si o imagine mai buna. Nu vreau sa fac teoria chibritului sau analiza financiara a Daciei, dar un 300 E (avertizare centuri + ESP) nu erau prea mult, nu afecta cu prea mult buzunarul cumparatorilor si pretul fata de concurenta.Acum datorita reclamei negative din presa ,din cauza economie celor 300 E , 1 din 10 posibili clienti s-ar putea sa se suceasca.

Respectiva chichitza mica si nesemnificativa a fost adoptata/acceptata de 99% dintre producatorii auto ,chiar daca nu are nicio legatura cu siguranta ,ci e doar marketing. Un 50 E in plus cat ar fi costat maxim(dar pun pariu ca mai mult 20E nu costa)nu s-ar fi simtit in buzunarul niciunui posesor de Duster.

Prin acest test(si lipsa unor elemente de tip safety assist) Dacia transmite si un fel de mesaj: Ne doare in ... de siguranta /informarea/prevenirea clientului nostru.Ne interseaza doar pretul ,ca sa vindem mult.

Edited by polizei, 24 February 2011 - 23:07.


#68
jay333

jay333

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,174
  • Înscris: 02.04.2007
"Alerta vizuala si sonora prindere centura sofer" este prezenta in echiparea Duster. Ambiance si Laureate au si pentru pasager.

#69
Rapier

Rapier

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,864
  • Înscris: 07.10.2006

Quote

PS: un Matiz il spulbera absolut.

Primul accident al unui Logan a fost cu un Matzi, in testele dinaintea lansarii, la Timisoara... Loganul respectiv a ajuns rasturnat in sant.

Unul din Freelanderele 2 de la munca a ajuns in reparatii capitale(rasturnat si puntea spate dusa) dupa un accident cu un Matiz :D.

#70
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

 richelieu, on 24th February 2011, 15:47, said:

Eu niciodata nu am pus mare pret pe testele NCAP, niciodata nu au contat nici macar 1% in alegerea unei masini. Chiar nu ma intereseaza daca o masina e, sau nu testat la NCAP, CCAP..sau orice alt CAP, pentru ca sunt de principiu ca..mori atunci cand iti e scris sa mori si nu conteaza daca esti in tir sau in avion.
corect

 richelieu, on 24th February 2011, 15:47, said:

ESP?  Da...ala da e intr-adevar un element important in siguranta.
eu nu sufar ca nu am asa ceva, chiar daca am folosit destul de mult o masina cu ESP si a intrat o singura data in functiune, foarte putin, pe uscat - recunosc ca m-a speriat nitel ciriitul ala - mi-a venit in cap ca s-a intimplat ceva naspa :lol:

#71
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,478
  • Înscris: 04.05.2006
Nici mie nu mi-a intrat decat de 2 ori, o data recunosc....m-a scos dintr-un tete-a-queue :)..dar asta pentru ca, am fortat putin nota, stiind ca-l am.
Dar daca e sa analizam la rece toate punctele respective din NCAP, ESP-ul ar fi singurul care e important ....

#72
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

 Octavian___, on 24th February 2011, 21:49, said:

Care-s aia? Zi unul.

PS: un Matiz il spulbera absolut.
Toata treaba sa nu faci confuzie intre un mini si un SUV (nu Duster ca asta nu e SUV) care au ambele 4 stele.

matizul sa stii ca e destul de legat. am vazut frontal matiz vs octavia 2 si ambele erau infundate binisor, nu mai mergea nici una dar aveau parbrizul si interiorul intacte.
probabil ca la viteza mai mare era alta treaba.

----------------------------
legat de ESP, ce se intampla  daca incerci sa redresezi masina dotata cu esp ca pe cele fara?
sa zicem ca iti fuge spatele si invarti de volan spre exterior?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate