Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP

- - - - -
  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#19
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 SuperDuper, on 23rd February 2011, 13:38, said:

In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete.

La Realitatea TV poate !

#20
jay333

jay333

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,171
  • Înscris: 02.04.2007

 xtremdriving, on 23rd February 2011, 17:20, said:

:nonobad:  nu e adevarat. vezi teste TG cu smart vs mercedes! nici Mercedes nu a reusit sa distruga smartul. sigur nu va dusterul sa o faca.
Si apropos de masa, acelasi TG test Volvo din anii 80, ditamai masina vs Renault ( nu mai stiu modelul, ceva mic, mai mic decat espace)... a trecut renaultul prin tabla volvoului pana la usa! ma rog, poate putin aranjat testul ca nu s-au lovit perfect frontal. uite, ti-am gasit si videoul  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qBDyeWofcLY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Smartul are o structura de rezistenta foarte rigida (click) care face fata impactului cu un zid de beton. Cu toate astea nu inseamna ca intr-un Smart esti mai in siguranta decat in alta masina care are o zona mai mare de atenuare a socului.


Cat despre masa mai mare a Dusterului, parca si Corsa sta prin zona. Astia de la ENCAP zic de masina testata ca ar avea 1180 kg in conditiile in care pe Dacia.ro un diesel 4x4 are 1369 kg.
E distractiv pdf-ul de pe ENCAP: http://www.euroncap....1_datasheet.pdf

#21
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
E manarit testul, Dusterul are 4x4=16 si trece peste obstacole, nu se loveste de ele. Acuma serios, era de asteptat, dupa upgrade-ul NCAP. De aia am primit eu SMS luni de la Dacia cu Laureate 4x4 cu airbaguri laterale and shit la 11990 cu 3 prime, mai incercau sa o dreaga cumva. :lol:

#22
gorgoth

gorgoth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 95
  • Înscris: 12.11.2008
Octavia are 4 stele...daca aplici regulile unor colegi  3 stelete pentru Duster....este rau? Octavia este o masina care poate sa coste peste 30000E - scout adica...

#23
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
"Dezastrul" pentru Duster este dat de protectia pietonilor, in rest masina s-a comportat mai mult decat ok. Desigur, exista acum o masa de impacientati cu rezultatul, insa in cazulul unui accident, nu stiu ce preferi, o masina care protejeaza pietonul, sau unul care te protejeaza pe tine?
In general SUV-urile au probleme la protectia pietonilor pentru ca sunt masini cu garda mare la sol, asadar ii zdrobeste picioarele victimei, care din inertie cam da cu capul in radiator.

Pentru o posibila nisa de marketing, da este un mic dezastrul, pentru conducatorul auto nicidecum. Cat despre accidente, sincer prefer SUV-ul meu de 2t din 2008-2009 decat un trocalici. Si da are 4* pentru ca spulbera pietonul.

#24
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
ce comportament are q7 cu pietonii? i-au montat dormeo in bari, masca si capota?

ce legatura cu securitatea are timpenia aia de avertizor de centura? din cauza ei berbecii nu mai poarta centura niciodata, nici pe polei, pt ca e prea complicat sa scoata centura din spatele scaunului si sa o puna corect. asa cum nu uiti sa iti pui caciula inainte de sex nu poti uita nici centura...

peste 2-3 ani o sa puncteze la securitate si clima automata...

cu toata deformarea habitaclului la ciocnirea laterala, airbagul lateral (e drept ca optional) isi face datoria.

cine doreste securitate mai mare, mai pune 5-10,000 de euro in plus si trece la Qashqai...


 voposphere, on 23rd February 2011, 13:42, said:

nu nu

o masina mica cu 5 stele  va spulbera o masina mai grea cu 3 stele.

stii cum intra un Megane nou in un Land Rover mai vechi? habar nu ai

PS: nu e vina Renault , ci a UE. nu e nici o lege care sa specifice limita de siguranta.


masinile mici cu 5 stele sint mortale in caz de ciocnire cu o masina mai grea. vorba aia, i'm sorry:


autobild

Edited by H725, 23 February 2011 - 19:03.


#25
xymzar

xymzar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,593
  • Înscris: 14.10.2004
De cand asteapta nemtii momentul asta.
Sa vedem impactul asupra vanzarii.
Poate mai baga niste airbag-uri, ESP in standard dar fara sa creasca pretul.

Cred ca daca nu se lua in calcul protectia pietonilor se apropia de 4*

Si vrea cineva sa ma faca sa cred ca ascutitoarea aia de Smart este sigura? Dumnezeule!! Zici ca este chinezarie, practic se spulbera, ala dezastru.
Figurantii astia de nemti, au avut si ei probleme cu masinile: A Classe, Audi TT care isi lua zborul, nu toata lumea are memoria scurta. Astia mai "batranei" mai tinem minte cate ceva.

Si pana la urma la pretul ei este OK.

Edited by xymzar, 23 February 2011 - 19:13.


#26
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,834
  • Înscris: 12.06.2004
Asta cu "masinile mici" e din ciclul "kilogramul de Duster e de doua ori mai greu decat kilogramul de masina mica". Hai sa fim seriosi, o compacta tipica e la fel de grea si mult mai teapana.

#27
AMDG

AMDG

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,091
  • Înscris: 23.01.2007

 SuperDuper, on 23rd February 2011, 13:38, said:

din cauza masei mai mari

De fapt e mai usoara decat o masina compacta cu optionale :)

#28
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,149
  • Înscris: 28.06.2005

 xtremdriving, on 23rd February 2011, 17:20, said:

Si apropos de masa, acelasi TG test Volvo din anii 80, ditamai masina vs Renault ( nu mai stiu modelul, ceva mic, mai mic decat espace)... a trecut renaultul prin tabla volvoului pana la usa! ma rog, poate putin aranjat testul ca nu s-au lovit perfect frontal. uite, ti-am gasit si videoul [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qBDyeWofcLY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Xtremule, te rog să nu te superi că mă bag, dar... Modusul și cu Volvo'ul au cam aceeași greutate. Știu pentru că și eu am fost tare intrigat atunci când am văzut testul. Și apoi am căutat să văd și cu cât e mai greu Volvo'ul. Și nu prea e.

#29
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 H725, on 23rd February 2011, 18:52, said:

masinile mici cu 5 stele sint mortale in caz de ciocnire cu o masina mai grea. vorba aia, i'm sorry:
autobild
In acel tip de accident chiar si cu acelasi  fel de masini , pasagerii de pe locurile din spate sau de pe locurile 6-7 ar fi avut de suferit grav sau poate chiar ar fi morti. Aceeasi problema o ridica cam toate autoturismele in care stai cu capul `lipit de luneta`

In plus se stie faptul ca energia este preluata mult mai bine de partea frontala, decat cea din spate.

Quote

nu nu
o masina mica cu 5 stele  va spulbera o masina mai grea cu 3 stele.
stii cum intra un Megane nou in un Land Rover mai vechi? habar nu ai
PS: nu e vina Renault , ci a UE. nu e nici o lege care sa specifice limita de siguranta.
Probabil `daunele` omenesti si materiale intre o  masina de 3 stele mai grea si una de 5 stele mai usoara vor fi aproximativ  aceleasi intr-un accident frontal. In celelalte tipuri de accidente problema se schimba .....aproape cum se schimba si intr-un accident cu acelasi tip de masina.

Problema este mai grava intre o masina de 5 stele grea(mare/inalta) si una de 5 stele usoara(mica). De aici a pornit problema compatibilitatii

de la 0:50+ este explicata problema compatibilitatii si rezolvarea ei partiala la 2:51+


P.S. alaturi de siguranta pasiva este foarte importanta si siguranta activa .Degeaba ai 5 stele daca masina nu te poate ajuta sa eviti `cunoasterea` celor 5 stele(ba chiar in unele cazuri in care unele autoturisme au centrul de greutate ridicat ,directie imprecisa ,etc iti ingreuneaza manevrele)

Edited by polizei, 23 February 2011 - 22:03.


#30
Kunzite

Kunzite

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,834
  • Înscris: 12.06.2004
OK... si cum s-a ajuns sa se discute de masini grele cu 5 stele? Grele cu stele rimeaza-ntre ele, dar nu si cu Duster...

#31
wall

wall

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 578
  • Înscris: 29.06.2006
Din cand in cand mai vad si stirile de la 5. Si ca regula generala, ala din Dacia o mierleste, indiferent cu ce face cunostinta (stalp, pom, zid, alta masina etc). Pocnitorile de masini nemtesti vechi de 10 ani insa am vazut ca destul de des ii lasa sa plece acasa pe picoare sau cel mult ii trimit la spital. Sigur nici un accident nu seamana cu altul, dar prefer sa fiu in ailalta decat in Duster. Iar Duster nu e chiar SUV-ul ala tare care sa se catere pe berline.
Apoi siguranta activa este foarte importanta. Saftey assist ala insemna ceva. Lipsa de ESP, EBD, BA, no air bags pe laterale, cortine, fara bing bing ca ai uitat centura. In viata de zi cu zi sunt multi melteni care se vor crede protejati ca sunt intr-un SUV si renunta la centura...si selectia naturala ne lasa fara ei apoi, sau ii vedem cu dinti de metal pe fata. Toate chestiile astea costa. Si dupa ce ai murit, din vina ta sau ca a intrat unul cu BMW pe contrasens, degeaba iti pare rau ca nu ai dat un ban in plus pe ele.

Cat despre Smart, testul ala cu bariera de beton e facut la 70 mile deci peste 100km/h. Oricum mori in Smart, pentru ca lipsindu-i o zona deformabila in fata care sa preia socul, ti se vor rupe toate organele interne. De fapt daca intrii cu un tanc intr-o stanca cu viteza, chiar daca tancul nu se distruge tot mori. E foarte importanta decelerarea pe care o suporta organele interne, si forta cu care ze izbeste creierul de cutia craniana.

Edited by wall, 23 February 2011 - 23:53.


#32
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,621
  • Înscris: 01.10.2002
Sasiul Duster e practic cel de Logan, deci un rezultat asemanator era de asteptat, cel putin la ciocniri frontale. Oricum, protectia pasagerilor e rezonabila, problemele apar la lovirea pietonilor. Deci, pentru a nu avea probleme, acestia trebuie evitati... :naughty:

Masinile germane de 10 ani au si ele rezultate asemanatoare cu cel obtinut de Duster. Unele chiar mai slabe.

http://www.euroncap....sults/audi.aspx

http://www.euroncap....esults/bmw.aspx

http://www.euroncap....results/vw.aspx

Edited by Wotan, 23 February 2011 - 23:49.


#33
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,629
  • Înscris: 22.11.2007
Nu poate fi comparat un rezultat de la euroncap din 2002 cu unul de acum. Nici macar testarea loganului nu poate fi comparata cu testul dusterului pt ca din 2009 e alt sistem de testare.
Deci alea 3 stele ale dusterului nu sunt deloc egale cu alea 3 stele ale loganului si probabil ca sunt diferente notabile in favoarea dusterului in comportamentul la impact;
Lasand la o parte depunctarile pt "safety assist", a facut cineva pe pagina anterioara o analiza foarte buna a proncentelor scoase la impact frontal, si prin comparatie cu un Mitsubishi asx eu zic ca rezultatul nu e chiar "dezastru".
Dar fiecare cu asteptarile lui.

Edited by bossake, 24 February 2011 - 00:10.


#34
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

 H725, on 23rd February 2011, 18:52, said:

ce comportament are q7 cu pietonii? i-au montat dormeo in bari, masca si capota?

ce legatura cu securitatea are timpenia aia de avertizor de centura? din cauza ei berbecii nu mai poarta centura niciodata, nici pe polei, pt ca e prea complicat sa scoata centura din spatele scaunului si sa o puna corect. asa cum nu uiti sa iti pui caciula inainte de sex nu poti uita nici centura...

peste 2-3 ani o sa puncteze la securitate si clima automata...

cu toata deformarea habitaclului la ciocnirea laterala, airbagul lateral (e drept ca optional) isi face datoria.

cine doreste securitate mai mare, mai pune 5-10,000 de euro in plus si trece la Qashqai...





masinile mici cu 5 stele sint mortale in caz de ciocnire cu o masina mai grea. vorba aia, i'm sorry:


autobild

pai daca dai cu un smart in un Mercedes S classe sau eu mai stiu ce Hummer e normal ca smartul sa piarda si sa moara aia... chiar daca nu se deformeaza smartul , socul e prea mare si mori din cauza socului violent. tocmai deformarea e o problema... ca nu exista , nu are ce sa absoarba impactul.

dar sa nu comparam masini de 2,5 si 3,5 tone cu Duster. intre un smart si duster diferenta e de maxim 500 kg... nu de 2 tone si ceva

#35
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
Singurul lucru dezastruos mi se pare sistemul de acordare a stelelor :). Intr-adevar, rezultatul pentru "Adult Occupant" e slab, dar nu cu mult sub al unor masini de 5* (de exemplu Nissan Juke) care au punctat la "pedestrian" etc. Ar fi putut sa se chinuiasca si Dacia sa scoata 4 stele, dar presupun ca au considerat ca targetul lor nu e asa interesat de chestiile astea.

PS. La protectia gatului/coloanei la impact din spate (care dupa mine nu e ceva chiar neglijabil) Duster-ul a obtinut acelasi rezultat ca BMW X1  :lol:

#36
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Ma lasati ma cu kktul ala de smart? Am vazut mortaciune in el lovit de un van din care iesiseara trei mexicani si se uitau la el.
Structura de rezistenta la o masina mica este facuta sa absoarba energia de impact a acelei masini. La un impact cu un alt vehicol, va absorbi energia acelui vehicol si ii va transmite energia sa. Este ceea ce se intampla cand un tren loveste o masina si nu are nici un pic de avarii.
Am mai pui poza cu un Smart busit din junkyard si tainad cont ca era singurul, cred ca este cel de care vorbesc - nu am stat sa fac poze pe autostrada.
Am mai pus si poze cu un auto gen Smart lovit de ceva cu masa mai mare si fara "stele" prea multe, luate de aici:
http://thepocomokepu...h-trap-and.html
[ http://3.bp.blogspot.com/_orkXxp0bhEA/ShhznU2jE3I/AAAAAAAASpM/a68BdS9RVAQ/s400/090523-smart-fatal.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Sau mai citit si aici sau aici:

Quote

It?s long been known that in a duel between a small, light vehicle and a big, heavy one that the big car usually wins, based solely on the laws of physics. Just how bad it is for small-car occupants has been less clear. Now the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) has started to address that question with offset-frontal crash tests pitting three subcompact cars?the Honda Fit, Smart ForTwo, and Toyota Yaris?against larger ones from the same automaker. The results aren?t so good for occupants of the small cars. The three subcompacts tested all rated a ?Poor,? meaning that serious or fatal injuries to the driver were likely. (See videos of IIHS crash tests.)

Most modern cars, even small ones, show good results in independent crash tests, and the three subcompacts tested all rated ?good? in the IIHS?s conventional offset-frontal crash tests.

It?s important to understand that the frontal crash tests published by the government and the IIHS simulate a situation where a car crashes head-on into an identical car. (Learn how the government and IIHS conduct crash tests.) That?s a reliable way to gauge many aspects of crashworthiness, but in real life most car-to-car collisions involve two vehicles of different size and weight. In terms of probability, it?s less likely that two subcompacts will ?meet? head-on, especially here in the U.S. where a majority of the vehicles on the road are midsized family sedans, SUVs, and pickup trucks. By the way, this is not the case with IIHS side-impact tests, since those crashes simulate a car being hit amidships by a midsized SUV, regardless of the size of the vehicle being hit.

Quote

It seems clear the real push is not for occupant safety; if it were, we?d hear a lot more about the virtues of bigger, heavier vehicles ? instead of the constant barrage of negative press about ?gas hogs? and so on. Rather, the object seems to be to try to gull people into buying smaller, lighter cars by making them appear to be as safe as larger vehicles ? even though they almost never are or can be, given the realities of physical laws.

Attached Files


Edited by SuperDuper, 24 February 2011 - 02:12.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate