Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Dezastru pentru Dacia Duster la crash test EURONCAP

- - - - -
  • Please log in to reply
225 replies to this topic

#37
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Filmuletul cu testul EuroNCAP, nu stiu daca a mai fost pus: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VT9SIhjOeew?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu ca ar conta dar zona stalpului A pare cam cu probleme.


 SuperDuper, on 23rd February 2011, 13:38, said:

Daca nu ai minte si te iei dupa testele alea ce sa zic... In REALITATE numai din cauza masei mai mari, la un impact cu alta masina, Dustrul o sa spulbere orice cutiuta de chibrituri care a luat 5 stele la impactul cu un perete.
Un Duster cantareste cam cat o compacta normala.

 filipxxx, on 23rd February 2011, 14:21, said:

Dusterul e cat un Audi A3 la greutate... de unde masivitate la Duster? E posibil la impactul cu o masina mai mica cu 5 stele sa se urce pe ea si sa o faca praf, pentru ca o compacta de exemplu nu are zona de deformare gandita pentru impact cu un zid semideformabil nu cu un SUV care se urca pe ea.
Vezi, d-aia e bun Gushterul cu unghiurile alea de atac si degajare atat de gandite, sa sa urca pa ea nene! :)

 jay333, on 23rd February 2011, 17:40, said:

Cat despre masa mai mare a Dusterului, parca si Corsa sta prin zona. Astia de la ENCAP zic de masina testata ca ar avea 1180 kg in conditiile in care pe Dacia.ro un diesel 4x4 are 1369 kg.
E distractiv pdf-ul de pe ENCAP: http://www.euroncap....1_datasheet.pdf
Nu stiu cat de distractiv e documentul dar o greutate mai mica in general nu poate fi decat in avantajul masinii pe parcursul testului.

Pe site-ul ENCAP nu scrie nicaieri ca modelul testat ar fi fost 4x4, asadar vorbim de o diferenta de cca. 90-100 kg care e foarte probabil sa fie mai degraba o eroare de scriere pentru ca in nici un caz nu putem vorbi de aproape 100 kg de eventuale ranforsari ce nu ar fi fost prezente. Nu am citit insa procedurile de pregatire ale masinilor pentru teste asadar poate ne lamureste cineva in ce constau ele, daca se demonteaza toate accesoriile, de ex. roata rezerva (-15-20 kg), scule (-5-10 kg), daca se scot toate fluidele (-5-10 kg), etc., lucruri care pot justifica partial diferenta de greutate.

Edited by fastcarjunkie, 24 February 2011 - 02:25.


#38
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

 SuperDuper, on 24th February 2011, 01:57, said:

Ma lasati ma cu kktul ala de smart? Am vazut mortaciune in el lovit de un van din care iesiseara trei mexicani si se uitau la el.
Structura de rezistenta la o masina mica este facuta sa absoarba energia de impact a acelei masini. La un impact cu un alt vehicol, va absorbi energia acelui vehicol si ii va transmite energia sa. Este ceea ce se intampla cand un tren loveste o masina si nu are nici un pic de avarii.
Am mai pui poza cu un Smart busit din junkyard si tainad cont ca era singurul, cred ca este cel de care vorbesc - nu am stat sa fac poze pe autostrada.
Am mai pus si poze cu un auto gen Smart lovit de ceva cu masa mai mare si fara "stele" prea multe, luate de aici:
http://thepocomokepu...h-trap-and.html
[ http://3.bp.blogspot.com/_orkXxp0bhEA/ShhznU2jE3I/AAAAAAAASpM/a68BdS9RVAQ/s400/090523-smart-fatal.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Sau mai citit si aici sau aici:

ai pus o poza cu un camion vs smart

o sa pun si eu una cu o dacie berlina versus un tir... ce comparatie mai e si asta?

#39
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Ca sa iti arat ca MASA vehicolelor in impact conteaza, spre deosebire de tine care crezi orbeste ce ti se serveste gata digerat.

[ http://www.standard.net/sites/default/files/imagecache/max_800/2010/06/26/story-27-1a-crash-36838.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Quote

Weber County Sheriff's Capt. Klint Anderson said a Honda and Volkswagen were driving west on the two-lane highway. The two vehicles were passing each other while driving down Ogden Canyon.

"They knew each other," Anderson said. "It was a large group of family and friends, two carloads of young people on their way to come home and shower and then head back" to a camping site.

All those who died were riding in the Honda.

The Honda tried to pass the other vehicle near Monte Cristo in a no-passing area, and was hit head-on by a Ford F-350 pick-up truck, which ended up on top of the car, officials said.

"They were not wearing seatbelts, but the accident was so bad, the seatbelts probably would not have helped," Anderson said.

The truck was driven by Richard Krig, 22, and passengers included his wife, Alexandra Krig, 20, and an infant, all from the Ogden area, said Lt. Matt Bell of the Weber County Sheriff's Office.

Richard Krig suffered a shoulder injury. He and his wife were wearing seatbelts and the infant was in a car seat. None of them was seriously injured, officials said.

Edited by SuperDuper, 24 February 2011 - 02:39.


#40
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 voposphere, on 24th February 2011, 02:25, said:

ai pus o poza cu un camion vs smart

o sa pun si eu una cu o dacie berlina versus un tir... ce comparatie mai e si asta?
eu zic ca trebuia pus un smart vs tren ca sa fim mai siguri.

Ideea era ca masa conteaza, dar in niciun caz un Duster nu va spulbera un smart, sau un Logan etc... cand diferenta e enorma...vezi tir vs smart, asta e, dar vezi ca si camionul s-a strambat serios.:) pt un smart... pun pariu ca facea fata smart-ul daca nu era asa joasa. fiind joasa, camionul s-a urcat pe el. daca aveau aceeasi inaltime cred ca rezista. Dcaa vrei sa fie credibil, pune un impact frontal, nu unul in care camionul e mai inalt si trece peste zona de siguranta a smartului.

Edited by xtremdriving, 24 February 2011 - 09:18.


#41
jay333

jay333

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,171
  • Înscris: 02.04.2007
O analiza a userului Asgard de pe forumul marcii referitoare la sistemul de punctaj al ENCAP si punctajul obtinut de Duster:

asgard1955, on 23 Feb 2011, 22:36, said:

Pentru mine Dacia Duster este masina ideala dar din pacate nu mi-o permit momentan.

Dupa ce au aparut azi pe net stiri de genul urmator:

"Duster, scor dezamagitor la euro NCAP"
"Dacia duster a obtinut doar 3 stele"
"Dacia duster s-a facut de ras la testul Euro NCAP"
"In dacia duter ca intr-un logan"
"Cat de nesigura este dacia duster" etc.

Am facut o mica analiza a felului in care se acorda stelele la Euro Ncap.

Pentru 4 stele se cer urmatoarele:

Protectie adulti 65%                 - duster are 74% (80% pentru 5 stele)
Protectie copii (isofix)  60%      - duster are 78% (se califica si pentru 5 stele = 75%)
protectie pietoni 25%                -duster are 28% (40% =5 stele)
sisteme asistare 40%               - duster are 29% (aici cade incadrarea la 4 stele)

Punctajul la asistare este format din :

- limita de viteza unde toate masinile au 0 puncte
- ESP =3 puncte = 42%
- avertizare centura =2 puncte = 29% sau 3 puncte (+avertizor pentru locuri spate) =15%+29 %
Daca duster avea avertizare centuri pentru locurile spate 29%+ 15%=44%> 40  (4 stele ) sau daca avea ESP in dotarea de serie 29% +42% = 71% >40% (4 stele).

In final daca dusterul avea in dotarea de serie ESP sau avertizare centuri pentru locurile din spate avea 4 stele iar cu putina straduinta la componentele implicate in impactul frontal responsabile si de protectia pietonilor ar fi primit 5 stele.

Pacat ca marii nostrii ziaristi canta in cor ca dusterul e o masina proasta fara ca macar sa studieze modul in care se acorda punctajul.
Atasat modul de calcul al punctajului.


#42
fastcarjunkie

fastcarjunkie

    Active Driver ;)

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,314
  • Înscris: 27.03.2007
Deci sa-nteleg ca ajungem toti la concluzia ca ENCAP nu e tatalor cum se trambita acum ceva vreme?

#43
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,570
  • Înscris: 14.08.2007

 fastcarjunkie, on 24th February 2011, 11:17, said:

Deci sa-nteleg ca ajungem toti la concluzia ca ENCAP nu e tatalor cum se trambita acum ceva vreme?
Ba da, dar in noile teste acorda prea multa importanta protectiei pietonilor si sistemelor de siguranta preventive. Pe sistemul vechi de punctare (unde nu se tinea cont de astea, decat de avertizorul de centura) Duster lua usor 4 stele sau chiar 5 pentru ca nu se tinea cont de protectia pietonilor in acordarea rating-ului principal (era privit ca un rating secundar). Deci daca comparam cu ratingul de Logan, diferenta e destul de mare (Logan avea ratingurile pt adult/copil pe la 50% spre deosebire de Duster care e la aprox 75%). In plus Duster-ul lua 2 pct extra si pentru avertizorul de centura, puncte care Loganul sau Sandero nu le-au luat cand au fost testate (Sandero daca avea avertizor de centura ar fi luat 4 stele, chiar si in varianta fara airbaguri laterale, cea cu security pack oricum a luat 4 stele dar a fost un test "extra").

Edited by utopium, 24 February 2011 - 12:10.


#44
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
S-a pus deja link-ul?  
E ceva evident de altfel....iar de aici se poate vedea cat de mult e marketing si in modul in care sunt prezentate rezultatele testelor, in special in presa.

#45
jay333

jay333

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,171
  • Înscris: 02.04.2007
Si in Romania Libera a aparut un articol in care "dezastrul" de ieri e nitel demontat.

#46
daalos

daalos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 20.04.2007
Vrajeli de (marketing) concurenta ofuscata de vanzarile mari ale dacia
Faimosul monstru Humer americanos:

Attached Files



#47
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
O fi scapat soferul? :))

#48
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006

 jay333, on 24th February 2011, 13:01, said:

Si in Romania Libera a aparut un articol in care "dezastrul" de ieri e nitel demontat.

Cu fraza "Cu alte cuvinte, este o mașină din care ieși doar cu vânătăi pe picioare și o durere în piept dacă intri într-un zid cu 64 km/h, într-o altă mașină la viteza de 55 km/h (impact frontal când ambele mașini au această viteză), sau dacă o altă mașină intră în Duster, din lateral, cu 50 km/h" asta de la RL a dovedit ca e la fel de prost ca aia cu "dezastrul", dar in sens opus :)

#49
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
Cam da.

#50
dennis12225

dennis12225

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 15.05.2007
"Dezastru" pare mult spus, dezamagitor, au fost si alte marci mai bine cotate care au zbarcit-o. Accentul lui xtrem nu a fost catalogat ENCAP(a fost testat in alta parte), dar nu cred ca e un sicriu pe roti. Idem si cu testele ADAC pentru cauciucuri (anvelope), nu inseamna ca alea netestate sunt praf (cu exceptia cauciucurilor chinezesti).
Morala ENCAP este pe undeva un topic pe aici, adica asta. Trecand peste comentariile malitioase, morala e ca poti muri si in 5 stele.
Uite si un sedan vs mini, totusi masele sunt apropiate.

#51
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Doamne ce exemple de gradinita p`aici . Hummer+autobuz , Tir+smart , etc ? :roflmaofast:

Ma mai amuza si faptul ca multi ies in evidenta cu fraza asta citez din capital : Dacă scoatem din calculul punctajului EuroNCAP secțiunile ”Safety  assist” (care acordă puncte pentru dotări de genul avertizare sonora  centura de siguranță, limitator de viteză și ESC – control electronic al  stabilității) și ”Pedestrian protection” (care se referă la modul în  care este afectat un pieton lovit frontal de respectiva mașină),  Dusterul se dovedește a fi mai aproape la capitolul siguranță de unii  dintre competitorii săi.

Hello e 2011 !? Nu merge cu daca si cu parca ! Daca o luam cu daca si parca putem spune si ca Dusterul are aproape aceeasi siguranta la impactul frontal ca si autoturismele din clasa Supermini : Citroen C-Zero ,Peugeot Ion sau Mitsu I-miev !

Testul euroncap arata clar ca este o masina la nivelul anilor precedenti scoasa in 2010-2011 la care trebuie `sa se mai lucreze` !

Attached Files


Edited by polizei, 24 February 2011 - 15:43.


#52
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cu sau fara stele, mi se pare ca a suportat foarte bine impactul frontal. Adica s-a indoit "frumos" comportamentul motor, fapt care arata ca stie sa absoarba bine energia de impact, iar habitaclul nu se mai deformeaza.

#53
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
Eu niciodata nu am pus mare pret pe testele NCAP, niciodata nu au contat nici macar 1% in alegerea unei masini. Chiar nu ma intereseaza daca o masina e, sau nu testat la NCAP, CCAP..sau orice alt CAP, pentru ca sunt de principiu ca..mori atunci cand iti e scris sa mori si nu conteaza daca esti in tir sau in avion.  

Cu toate astea, daca ar fi sa analizez cumva rezultatele acestor teste, as face-o pe bucati, nicidecum dupa nr de stele final, acordat de organizatia respectiva.  As vedea ce ma intereseaza de fapt si as vedea cum s-a comportat masina acolo.

Avertizor sonor la centura? Get real!. Exista in targ capete false, din plastic pentru centuri. Exista o gramada de oameni care merg cu centurile prinse prin spatele scaunului.  
Protectie la pietoni? Get more real! E ca-n bancul ala cu...."uitati-va la acest om, care a purtat centura de siguranta in momentul accidentului: juri ca-i viu"  
ESP?  Da...ala da e intr-adevar un element important in siguranta.
Deci cat de concludente sunt punctele acordate in baza criteriilor de mai sus?  Cu toate astea, punctele respective pot sa faca (si chiar au facut) diferenta dintre..3 sau 4 stele, de exemplu.

#54
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006
Mie singurele chestii care mi s-au parut ingrijoratoare au fost deformarea stalpului A la impact frontal si dimensiunea zonei de intruziune in cazul impactului cu stalpul.
In ceea ce priveste deformarea stalpului A acesta arata ca totusi structura de rezistenta este subdimensionata pentru masa masinii. Celula aia stabila de care se vorbea pe aici pare cam la capatul puterilor.

Edited by closchkutza, 24 February 2011 - 16:33.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate