Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Cazane Lemne cu gazeificare (Seria 2, 2011-.2013..)
#6283
Posted 10 December 2013 - 15:14
bojemoi, on 10 decembrie 2013 - 00:22, said:
Sal., am tot cautat pe net un posesor de atmos dc 24 rs care ar putea sa imi dea cateva detalii legate de functionarea acestui cazan...... as vrea sa stiu daca este construit strict pentru brichete sau da acelasi randament si pe lemne. as vrea sa stiu cam cate kg de brichete intra la un plin si care este timpul de ardere la putere nominala. Vreau sa achizitionez un puffer de 1500 l si vreau sa imi fac anumite calcule de autonomie. cam ce consum de lemne sau brichete ai pe luna/sezon? Este mai recomandat mixt consumul sau fiecare combustibil in parte? Eu am o casa cu etaj 100 mp utili, izolata, si dupa calculele mele dc 24 rs ar fi suficient pt incalzire ( 9 radiatoare) si apa calda ( boiler solar bivalent 200 l) ....sunt din bucuresti..... Stiu ca valorile de consum sunt influentate de multi factori daras dori cateva date orientative. merci anticipat In mod normal ar trebui sa fie suficenta fara probleme centrala...Daca inaltimea camerelor e de 2,5m, adica incalzesti un volum de 250mc chiar daca izolatia nu e prea buna, 15kw ar fi de ajuns...Si cum centrala pe lemne e bine sa fie supradimensionata e ok de 24 kw. Edited by SYL, 10 December 2013 - 15:15. |
#6284
Posted 10 December 2013 - 15:50
#6285
Posted 10 December 2013 - 16:05
Buna ziua , am si eu o centrala Atmos de 25kw cu gazeificare si nu dau de cap reglajelor , pt a functiona in conditii optime.
Temperatura de pe centrala este 60-68 grade, cel mult.Temperatura la iesire este de 80-90 grade. Eu caut niste solutii mai simple de reglaj, un reglaj optim care sa nu-mi deterioreze CT. Eu doream sa aflu cam in ce zone sa pozitionez butoanele de pe centrala (in paranteza am pus pozitia unde le am eu): 1-butonul de sub termometrul de pe centrala--(ora 13:00 de pe cadranul unui ceas) -temperatura din CT fiind de 60-68grade 2-butonul din dreapta, cu ventilatia --(ora 11:00) 3-butonul rosu de la iesirea din CT, cel care lasa lantul cu clapeta ( la pozitia 80 ) 4-Termostatul de contact (la pozitia 55 ) Clapeta se inchide complet cand temperatura la iesire ajunge la 80 grade. Va intreb si eu , vazand ca aveti cunostinte , macar aflu si eu cum ar trebui sa fie reglajul normal, (nemaiavand posibilitatea sa cumpar un puffer) ,asta ca sa nu mor prost , pt ca m-am saturat sa tot intreb in stanga si in dreapta. Ce nu-mi mai este clar, de ce nu-mi arata aceeasi temperatura si in cazan si la iesirea din cazan...Am inteles ca trebuie sa fie cam aceleasi. Va multumesc Edited by Christi71, 10 December 2013 - 16:07. |
#6286
Posted 10 December 2013 - 17:04
Cine citeste temperatura la iesirea din cazan?
Despre ce termostat de contact e vorba? .... sau mai degraba ce tip de Atmos ai? |
#6287
Posted 10 December 2013 - 17:34
bzalex, on 10 decembrie 2013 - 14:29, said: Am calorifere normale de otel, cu capete termostatice. Sunt si eu de parere ca un termostat de ambient mi-ar fi creat un discomfort mai mare: in camerele dinspre sud, ziua, pe soare ar fi fost mult mai cald decat cele nordice. Am si un puffer dar inca nu am apucat sa il leg(probabil la primavara, ca acum nu ma prea ajuta). Eu am atat robineti termostatati la calorifere, cat si TA, deci eu cred ca cele doua "sisteme" de control pot functiona impreuna f bine. |
#6288
Posted 10 December 2013 - 18:58
Robinetii termostatati ii folosesti in camerele mai calde si TA opreste centrala cand s-a incalzit toata casa ? Sau e folosit doar pe post de comutator manual la nevoie?
|
#6289
Posted 10 December 2013 - 19:35
Christi71, on 10 decembrie 2013 - 16:05, said:
Buna ziua , am si eu o centrala Atmos de 25kw cu gazeificare si nu dau de cap reglajelor , pt a functiona in conditii optime. Temperatura de pe centrala este 60-68 grade, cel mult.Temperatura la iesire este de 80-90 grade. Eu caut niste solutii mai simple de reglaj, un reglaj optim care sa nu-mi deterioreze CT. Eu doream sa aflu cam in ce zone sa pozitionez butoanele de pe centrala (in paranteza am pus pozitia unde le am eu): 1-butonul de sub termometrul de pe centrala--(ora 13:00 de pe cadranul unui ceas) -temperatura din CT fiind de 60-68grade 2-butonul din dreapta, cu ventilatia --(ora 11:00) 3-butonul rosu de la iesirea din CT, cel care lasa lantul cu clapeta ( la pozitia 80 ) 4-Termostatul de contact (la pozitia 55 ) Clapeta se inchide complet cand temperatura la iesire ajunge la 80 grade. Va intreb si eu , vazand ca aveti cunostinte , macar aflu si eu cum ar trebui sa fie reglajul normal, (nemaiavand posibilitatea sa cumpar un puffer) ,asta ca sa nu mor prost , pt ca m-am saturat sa tot intreb in stanga si in dreapta. Ce nu-mi mai este clar, de ce nu-mi arata aceeasi temperatura si in cazan si la iesirea din cazan...Am inteles ca trebuie sa fie cam aceleasi. Va multumesc La punctul 1 temperatura tb sa ajunga la 78-82 grade, moment in care ventilatorul se opreste. Daca este la 60-68 grade nu iti urca temperatura, posibil sa nu ai lemne uscate. |
#6290
Posted 10 December 2013 - 20:54
Si eu folosesc o combinatie de capete termostate cu TA. Am 12 calorifere din care 10 cu capete termostatate, reglate de asa maniera incat capetele termostatate sa inchida inainte de a "declupla" TA pompa de circulatie a agentului termic. E un pic de lucru la reglaje, in timp, insa se poate rezolva astfel incat sa nu ai caldura excesiva in camera si nici sa nu fie frig, desigur ca nu o sa reusesti sa ai o temperatura constanta, insa diferentele sunt undeva la 1-1.5 grade.
|
#6291
Posted 10 December 2013 - 21:01
Salutare tuturor !!!
Sper sa nu va stresez caci probabil s-a mai discutat, dar am cautat in discutii si nu am gasit nimic deocamdata. Am reusit sa instalez centrala Viessmann Vitoligno 100 si am o problema cu racordarea pompelor de circulatie, 2 dintre ele nu vor sa porneasca , mai exact pompa de la boiler si pompa circuitului de incalzire (X3 3,4 si X3 5,6) am legat pompa circuitului de incalzire pe X3 1,2 singurul loc unde aveam tensiune (la peste 82 grade). cred ca e o problema in cartea cu instructiunile de montaj. Merci de ajutor. |
#6292
Posted 10 December 2013 - 21:23
bzalex, on 10 decembrie 2013 - 14:29, said:
Salut, Multumesc foarte mult pentru rapsunsul detailat. Am calorifere normale de otel, cu capete termostatice. Sunt si eu de parere ca un termostat de ambient mi-ar fi creat un discomfort mai mare: in camerele dinspre sud, ziua, pe soare ar fi fost mult mai cald decat cele nordice. Am si un puffer dar inca nu am apucat sa il leg(probabil la primavara, ca acum nu ma prea ajuta). Pe partea de retur la centrala am un ventil termostatat. Pe iesirea spre coloanele prinicipale am doua vane cu trei cai: una pentru a putea regla temperatura spre calorifere si una care o sa o folosesc intr-o automatizare cu pufferul. Cam asa face si la mine, dar daca opresc si repornesc automatizarea centralei cat timp e in "SUSTINERE" se comporta altfel: cand porneste ventilatorul sa intre in regim de lucru porneste de la 0% si apoi urca incet catre 30%, ca si cand plaja de modulare ar fi mult mai mare. Foloses lemne de stejar(sau asa sper eu) vechi de 3 ani, amestecat cu stejar si fag taie in primavara. Am comandat un umidometru sa le testez ca sunt curios. Am folosit centrala doar weekend-ul trecut(casa de vacanta) si in prima zi, cand casa era rece, a trebuit sa alimentez cam la 6 ore. Dupa aceea m-a tinut un plin can 12-16 ore. Incalzesc cam 80mp dar am inca pierderi mari la subsol si nivelul superior care nu e terminat. Cat despre Irleh imi este inca greu sa ma pronunt, ca e prima centrala care o folosesc si comparatiile le fac numai din specificatii: Ce mi-ar fi placut sa fie altfel: - o usa mare de alimentare - sa pot sa vad flacara din fata - reglajele de aer primar sa fie marcate - sa ajung la reglaje in timp ce ma uit la flacara - automatizarea sa masoare si temperatura gazelor arse Dar toate astea le stiam de la inceput si am considerat mai importante restul beneficiilor: - reglajele de aer sunt pe surub - se poate atasa o automatizare cu motor pas cu pas - acces usor la partile componente - cenusar mare care nu e in calea fumului - cenusa nu zboara pe horn - gaura de ardere pe orizontala amplasata mai sus permite ca sa ramana o cantitate importanta de jar un timp destul de indelungat chiar daca uiti sa bagi lemne - faciliteaza o reaprindere usoara - turul in sus faciliteaza sifonarea termica - desi nu am proiectat instalatia asa, tot o ia apa calda singura in sus. Foarte util la pana de curent - posibilitatea de a arde tot felul de materiale lemnoase: eu consider ca nu e strict o centrala pe gazeificare ci un hibrid intre o centrala clasica si una pe gazeificare - cand deschid usa de alimentare se porneste ventilatorul si nu iese fum - cenusa e foarte usor de scos si se poate face oricand - inafara de ventilator nu prea sunt piese "consumabile"(Ma refer in special comparativ cu cea am vrut la inceput, Arca Aspiro, la care am citit ca se "consuma" duza si gratarul) Ce nu imi place: - automatizarea sa realizeze modularea pe un interval de 10 grade asa cum e scris in manual si nu 1 grad dupa cum pare sa fie. Totusi poate asa e mai bine pentru ca la un nivel redus de ardere as fi avut mari probleme cu condensul pe horn. - la testele care le-am facut nu am reusit sa o duc in gazeificare. Inca mai studiez. Probabil lemnele sau faptul ca nu am facut un strat suficient de gros de jar. Ce m-a surprins in mod placut: - cand intra in sustinere si se opreste ventilatorul, izoleaza lemnele cu totul. Nu mai iese nimic pe cos(ma rog tot mai porneste o data la 4 minute ca altfel s-ar stinge lemenele). Poze am destul de putine si sunt mai ales de la instalare. Edited by melinter2000, 10 December 2013 - 21:29. |
|
#6293
Posted 10 December 2013 - 21:38
Christi71, on 10 decembrie 2013 - 16:05, said:
Buna ziua , am si eu o centrala Atmos de 25kw cu gazeificare si nu dau de cap reglajelor , pt a functiona in conditii optime. Temperatura de pe centrala este 60-68 grade, cel mult.Temperatura la iesire este de 80-90 grade. Eu caut niste solutii mai simple de reglaj, un reglaj optim care sa nu-mi deterioreze CT. Eu doream sa aflu cam in ce zone sa pozitionez butoanele de pe centrala (in paranteza am pus pozitia unde le am eu): 1-butonul de sub termometrul de pe centrala--(ora 13:00 de pe cadranul unui ceas) -temperatura din CT fiind de 60-68grade 2-butonul din dreapta, cu ventilatia --(ora 11:00) 3-butonul rosu de la iesirea din CT, cel care lasa lantul cu clapeta ( la pozitia 80 ) 4-Termostatul de contact (la pozitia 55 ) Clapeta se inchide complet cand temperatura la iesire ajunge la 80 grade. Va intreb si eu , vazand ca aveti cunostinte , macar aflu si eu cum ar trebui sa fie reglajul normal, (nemaiavand posibilitatea sa cumpar un puffer) ,asta ca sa nu mor prost , pt ca m-am saturat sa tot intreb in stanga si in dreapta. Ce nu-mi mai este clar, de ce nu-mi arata aceeasi temperatura si in cazan si la iesirea din cazan...Am inteles ca trebuie sa fie cam aceleasi. Va multumesc iti poti nota in jurul butonului de temp cate grade inseamna. cum faci asta - setezi butonul la o anumita temp si cand se opreste ventilatorul ai temp setata+5 gr. de obicei la ora 12 sunt 60gr si la ora 3 80gr, si evident la mijloc 70. celalalt buton il pui la 0 cand faci focul, dupa care il pui peste min(cam ora11) ca sa nu mearga ventilatorul de nebun cand nu mai este foc. este util si ca sa nu iti consume tot jarul daca vrei sa realimentezi. clapeta ar trebui sa inchida cam de tot pe la 80-85 grade. mai poti regla clapeta de aer primar din spate. daca ai termostat cu bratara mai bine il schimbi cu unul cu imersie. ala cu bratara citeste cu erori mari temp. ca sa protejezi cazanul pompa de cal. nu ar trebui sa porneasca sub 70 de grade. am si eu o intrebare pt cunoscatori. am 2 centrale, asta pe lemne si una electrica fiecare cu termostatul ei. asta de la asta pe lemne are histerezisul mare - 1 grad. ala de la aia electrica e mai bun, histerezis 0.4 grade. as putea sa leg amandoua centralele la acelasi termostat? sau risc sa prajesc ceva? oricum nu merg niciodata in acelasi timp. exista doar riscul sa uit sa opresc curentul la aia electrica. Edited by dan_gabi, 10 December 2013 - 21:40. |
#6294
Posted 10 December 2013 - 21:53
sulari_adrian, on 10 decembrie 2013 - 21:01, said:
Salutare tuturor !!! Sper sa nu va stresez caci probabil s-a mai discutat, dar am cautat in discutii si nu am gasit nimic deocamdata. Am reusit sa instalez centrala Viessmann Vitoligno 100 si am o problema cu racordarea pompelor de circulatie, 2 dintre ele nu vor sa porneasca , mai exact pompa de la boiler si pompa circuitului de incalzire (X3 3,4 si X3 5,6) am legat pompa circuitului de incalzire pe X3 1,2 singurul loc unde aveam tensiune (la peste 82 grade). cred ca e o problema in cartea cu instructiunile de montaj. Merci de ajutor. Ce mai ai legat in automatizarea centralei in afara de ce ai mentionat ? Termostat pe boiler? Pune si o schema... |
#6295
Posted 10 December 2013 - 21:57
bzalex, on 10 decembrie 2013 - 18:58, said:
Robinetii termostatati ii folosesti in camerele mai calde si TA opreste centrala cand s-a incalzit toata casa ? Sau e folosit doar pe post de comutator manual la nevoie? |
#6296
Posted 10 December 2013 - 22:20
ramadoss, on 10 decembrie 2013 - 21:53, said:
La X3-1/2 trebuie sa ai tensiune inca de la 60 grade. Ce mai ai legat in automatizarea centralei in afara de ce ai mentionat ? Termostat pe boiler? Pune si o schema... |
#6297
Posted 10 December 2013 - 22:32
melinter2000, on 10 decembrie 2013 - 21:23, said:
De gazeificat trebuie sa gazeifice, fa un strat gros de jar care sa acopere gaura de ardere si apoi incarca pina sus, nu se poate sa nu-ti gazeifice. Chiar daca nu obtii de la inceput fumul alb din reglaje vei obtine pina la urma. Flacara din focar cum e la tine? Pe cos ai fum alb sau gri? Ai gudron la cos? Adica o zeama imputita care curge din cos rezultat al condensului gazelor evacuate si nearse complet ? Daca nu gazeifica o sa se infunde cosul si o sa ai mult gudron in cazan, mai mult de 2-3 mm grosime. Vezi ca racordul de la cazan la cos, cel de inox trebuie sa-l schimbi, mie mi s-a cam ars dupa un an desi nu s-a gaurit am pus un racord din tabla de 3mm cu usa de curatare a funinginii. Si l-am izolat cu cochilie de vata bazaltica. [...] Sper ca ai cosul izolat cu vata bazaltica. [...] Cenusa din focarul de caramida refractara o scot prin duza de ardere o data pe saptamina.Sa-mi spui daca poti cam cit lemn consumi pe luna, in mcubi. [...] Succes si posteaza impresiile tale in continuare, acum sintem 3 pe acest forum cu Irleh Plus. Treaba cu stratul gros de jar trebuie sa o incerc vineri. Nu prea am incredere in calitatea lemnelor mele, o sa masor nivelul de umiditate vineri. Fum alb imi scoate dar am dat ventilatorul la 100% si aerul primar deschis la maxim. Am facut asta pentru ca am observat ca mergea la putere mica si lemnele fumegau mult iar cand tineam usa de alimentare deschisa prindea viata si incepeau sa arda lemnele cu adevarat. La viteza ventilatorului de 30%, dupa ce trecea din sustinere in lucru, dura foarte mult pana cand lemnele incepeau sa arda, timp in care scoatea fum negru si urat mirositor. Dupa ce am pus reglajul la 100% a inceput sa mearga mai bine. Un alt motiv pentru care am facut asta e ca "caciula" de la varful cosului incepuse sa se umezeasca. Hornul trece prin casa si e numai tencuit, dar ultima bucata, de la acoperis in sus, aproximativ 2m nu e nici macar tencuita. Am in plan sa o izolez la primavara. Despre caciula hornului m-au atentionat si baietii care au adus centrala, s-ar putea sa fiu nevoit sa o inlocuiesc cu altceva... Flacara din focar. Hmm, la mine de multe ori nu prea e flacara in focar. Daca merge mai mult, incepe sa apara, uneori rosiatica, alteori cu varfuri albastrii. Am incercat sa reglez, dar aerul secundar nu a avut nici un efect asupra ei. Desi stiu clar ca atunci cand a facut punerea in functiune era albastrie. Dar atunci a pus la inceput vreo doua brate de scanduri de lemn de brad sparte. Eu am crezut ca a facut asa ca se grabea si vroia sa arda mai repede, dar acum cred ca poate asa trebuie sa fac si eu de fiecare data... O sa incerc sa fac niste filmulete weekend-ul urmator si le pun pe forum. Cum scoti cenusa din focarul de caramida? Prin usita din fata? Consumul in primul weekend: casa rece(5gr.), foc de vineri seara pana duminica: cam 5 incarcari x 0.12mc x 4.5 saptamani=2.7mc(ster)/luna. Asta la un pierdere de caldura estimata la 13KW(la -20 gr. afara). ceea cu regula de 3 simpla da in jur de 8KW la -5 gr. Edited by bzalex, 10 December 2013 - 22:33. |
|
#6298
Posted 10 December 2013 - 23:18
#6299
Posted 10 December 2013 - 23:59
Probabil s-a referit ca daca la -20 grade exterior si 20 interior adica o diferenta de 40 grade pierderea e de 13kw, la o diferenta de 25 grade (-5 ext cu 20 interior) pierderea ar trebui sa fie proportionala cu dif de temperatura.
|
#6300
Posted 11 December 2013 - 00:08
SYL, on 10 decembrie 2013 - 23:59, said:
Probabil s-a referit ca daca la -20 grade exterior si 20 interior adica o diferenta de 40 grade pierderea e de 13kw, la o diferenta de 25 grade (-5 ext cu 20 interior) pierderea ar trebui sa fie proportionala cu dif de temperatura. In mare parte asa ar fi, doar ca pierderile aferente pardoselii nu se modifica, caci temperatura pamantului este considerata a fi relativ constanta. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users