Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Cazane Lemne cu gazeificare (Seria 2, 2011-.2013..)

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
6325 replies to this topic

#6283
SYL

SYL

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,311
  • Înscris: 01.06.2006

 bojemoi, on 10 decembrie 2013 - 00:22, said:

Sal., am tot cautat pe net un posesor de atmos dc 24 rs care ar putea sa imi dea cateva detalii legate de functionarea acestui cazan...... as vrea sa stiu daca este construit strict pentru brichete sau da acelasi randament si pe lemne.  as vrea sa stiu cam cate kg de brichete intra la un plin si care este timpul de ardere la putere nominala. Vreau sa achizitionez un puffer de 1500 l si vreau sa imi fac anumite calcule de autonomie. cam ce consum de lemne sau brichete ai pe luna/sezon? Este mai recomandat mixt consumul sau fiecare combustibil in parte? Eu am o casa cu etaj 100 mp utili, izolata, si dupa calculele mele dc 24 rs ar fi suficient pt incalzire ( 9 radiatoare) si apa calda ( boiler solar bivalent 200 l) ....sunt din bucuresti..... Stiu ca valorile de consum sunt influentate de multi factori daras dori cateva date orientative. merci anticipat
Din ce stiu eu centrala poate functiona atat pe bricheti, cat si pe lemne, dar trebuie modificata pozitia diuzei de la o maneta (sper sa nu zic prostii) functie de combustibil (bricheti sau lemne).
In mod normal ar trebui sa fie suficenta fara probleme centrala...Daca inaltimea camerelor e de 2,5m, adica incalzesti un volum de 250mc chiar daca izolatia nu e prea buna, 15kw ar fi de ajuns...Si cum centrala pe lemne e bine sa fie supradimensionata e ok de 24 kw.

Edited by SYL, 10 December 2013 - 15:15.


#6284
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 aeon, on 10 decembrie 2013 - 14:52, said:

hmm, cosul acela pare cam fragil
e un tub flexibil de aluminiu?
E din Inox

#6285
Christi71

Christi71

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 10.08.2011
Buna ziua , am si eu o centrala Atmos de 25kw cu gazeificare si nu dau de cap reglajelor , pt a functiona in conditii optime.
Temperatura de pe centrala este 60-68 grade, cel mult.Temperatura la iesire este de 80-90 grade.
Eu caut niste solutii mai simple de reglaj, un reglaj optim care sa nu-mi deterioreze CT.
Eu doream sa aflu cam in ce zone sa pozitionez butoanele de pe centrala (in paranteza am pus pozitia unde le am eu):
1-butonul de sub termometrul de pe centrala--(ora 13:00 de pe cadranul unui ceas) -temperatura din CT fiind de 60-68grade
2-butonul din dreapta, cu ventilatia --(ora 11:00)
3-butonul rosu de la iesirea din CT, cel care lasa lantul cu clapeta ( la pozitia 80 )
4-Termostatul de contact (la pozitia 55 )
Clapeta se inchide complet cand temperatura la iesire ajunge la 80 grade.
Va intreb si eu , vazand ca aveti cunostinte , macar aflu si eu cum ar trebui sa fie reglajul normal, (nemaiavand posibilitatea sa cumpar un puffer) ,asta ca sa nu mor prost Posted Image , pt ca m-am saturat sa tot intreb in stanga si in dreapta. Ce nu-mi mai este clar, de ce nu-mi arata aceeasi temperatura si in cazan si la iesirea din cazan...Am inteles ca trebuie sa fie cam aceleasi. Va multumesc

Edited by Christi71, 10 December 2013 - 16:07.


#6286
tudor32

tudor32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,008
  • Înscris: 19.11.2008
Cine citeste temperatura la iesirea din cazan?
Despre ce termostat de contact e vorba? .... sau mai degraba ce tip de Atmos ai?

#6287
SYL

SYL

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,311
  • Înscris: 01.06.2006

 bzalex, on 10 decembrie 2013 - 14:29, said:

Am calorifere normale de otel, cu capete termostatice. Sunt si eu de parere ca un termostat de ambient mi-ar fi creat un discomfort mai mare: in camerele dinspre sud, ziua, pe soare ar fi fost mult mai cald decat cele nordice. Am si un puffer dar inca nu am apucat sa il leg(probabil la primavara, ca acum nu ma prea ajuta).

Eu am atat robineti termostatati la calorifere, cat si TA, deci eu cred ca cele doua "sisteme" de control pot functiona impreuna f bine. ;)

#6288
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008
Robinetii termostatati ii folosesti in camerele mai calde si TA opreste centrala cand s-a incalzit toata casa ? Sau e folosit doar pe post de comutator manual  la nevoie?

#6289
iulianb1980

iulianb1980

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 19.10.2011

 Christi71, on 10 decembrie 2013 - 16:05, said:

Buna ziua , am si eu o centrala Atmos de 25kw cu gazeificare si nu dau de cap reglajelor , pt a functiona in conditii optime.
Temperatura de pe centrala este 60-68 grade, cel mult.Temperatura la iesire este de 80-90 grade.
Eu caut niste solutii mai simple de reglaj, un reglaj optim care sa nu-mi deterioreze CT.
Eu doream sa aflu cam in ce zone sa pozitionez butoanele de pe centrala (in paranteza am pus pozitia unde le am eu):
1-butonul de sub termometrul de pe centrala--(ora 13:00 de pe cadranul unui ceas) -temperatura din CT fiind de 60-68grade
2-butonul din dreapta, cu ventilatia --(ora 11:00)
3-butonul rosu de la iesirea din CT, cel care lasa lantul cu clapeta ( la pozitia 80 )
4-Termostatul de contact (la pozitia 55 )
Clapeta se inchide complet cand temperatura la iesire ajunge la 80 grade.
Va intreb si eu , vazand ca aveti cunostinte , macar aflu si eu cum ar trebui sa fie reglajul normal, (nemaiavand posibilitatea sa cumpar un puffer) ,asta ca sa nu mor prost Posted Image , pt ca m-am saturat sa tot intreb in stanga si in dreapta. Ce nu-mi mai este clar, de ce nu-mi arata aceeasi temperatura si in cazan si la iesirea din cazan...Am inteles ca trebuie sa fie cam aceleasi. Va multumesc

La punctul  1 temperatura tb sa ajunga la 78-82 grade, moment in care ventilatorul se opreste. Daca este la 60-68 grade nu iti urca temperatura, posibil sa nu ai lemne uscate.

#6290
tudor32

tudor32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,008
  • Înscris: 19.11.2008
Si eu folosesc o combinatie de  capete termostate cu TA. Am 12 calorifere din care 10 cu capete termostatate, reglate de asa maniera incat capetele termostatate sa inchida inainte de a "declupla" TA pompa de  circulatie a agentului termic. E un pic de lucru la reglaje, in timp, insa se poate rezolva astfel incat sa nu ai caldura excesiva in camera si nici sa nu fie frig, desigur ca nu o sa reusesti  sa ai o temperatura constanta, insa diferentele sunt undeva la 1-1.5 grade.

#6291
sulari_adrian

sulari_adrian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 26.01.2008
Salutare tuturor !!!
Sper sa nu va stresez caci probabil s-a mai discutat, dar am cautat in discutii si nu am gasit nimic deocamdata.
Am reusit sa instalez centrala Viessmann Vitoligno 100 si am o problema cu racordarea pompelor de circulatie, 2 dintre ele nu vor sa porneasca :(, mai exact pompa de la boiler si pompa circuitului de incalzire (X3 3,4 si X3 5,6) am legat pompa circuitului de incalzire pe X3 1,2 singurul loc unde aveam tensiune (la peste 82 grade). cred ca e o problema in cartea cu instructiunile de montaj.

Merci de ajutor.

#6292
melinter2000

melinter2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 255
  • Înscris: 29.09.2005

 bzalex, on 10 decembrie 2013 - 14:29, said:

Salut,

Multumesc foarte mult pentru rapsunsul detailat.


Am calorifere normale de otel, cu capete termostatice. Sunt si eu de parere ca un termostat de ambient mi-ar fi creat un discomfort mai mare: in camerele dinspre sud, ziua, pe soare ar fi fost mult mai cald decat cele nordice. Am si un puffer dar inca nu am apucat sa il leg(probabil la primavara, ca acum nu ma prea ajuta).
Pe partea de retur la centrala am un ventil termostatat. Pe iesirea spre coloanele prinicipale am doua vane cu trei cai: una pentru a putea regla temperatura spre calorifere si una care o sa o folosesc intr-o automatizare cu pufferul.


Cam asa face si la mine, dar daca opresc si repornesc automatizarea centralei cat timp e in "SUSTINERE" se comporta altfel: cand porneste ventilatorul sa intre in regim de lucru porneste de la 0% si apoi urca incet catre 30%, ca si cand plaja de modulare ar fi mult mai mare.



Foloses lemne de stejar(sau asa sper eu) vechi de 3 ani, amestecat cu stejar si fag taie in primavara. Am comandat un umidometru sa le testez ca sunt curios.
Am folosit centrala doar weekend-ul trecut(casa de vacanta) si in prima zi, cand casa era rece, a trebuit sa alimentez cam la 6 ore. Dupa aceea m-a tinut un plin can 12-16 ore.
Incalzesc cam 80mp dar am inca pierderi mari la subsol si nivelul superior care nu e terminat.
Cat despre Irleh imi este inca greu sa ma pronunt, ca e prima centrala care o folosesc si comparatiile le fac numai din specificatii:

Ce mi-ar fi placut sa fie altfel:
- o usa mare de alimentare
- sa pot sa vad flacara din fata
- reglajele de aer primar sa fie marcate
- sa ajung la reglaje in timp ce ma uit la flacara
- automatizarea sa masoare si temperatura gazelor arse

Dar toate astea le stiam de la inceput si am considerat mai importante restul beneficiilor:
- reglajele de aer sunt pe surub - se poate atasa o automatizare cu motor pas cu pas
- acces usor la partile componente
- cenusar mare care nu e in calea fumului - cenusa nu zboara pe horn
- gaura de ardere pe orizontala amplasata mai sus permite ca sa ramana o cantitate importanta de jar un timp destul de indelungat chiar daca uiti sa bagi lemne -  faciliteaza o reaprindere usoara
- turul in sus faciliteaza sifonarea termica - desi nu am proiectat instalatia asa, tot o ia apa calda singura in sus. Foarte util la pana de curent
- posibilitatea de a arde tot felul de materiale lemnoase: eu consider ca nu e strict o centrala pe gazeificare ci un hibrid intre o centrala clasica si una pe gazeificare
- cand deschid usa de alimentare se porneste ventilatorul si nu iese fum
- cenusa e foarte usor de scos si se poate face oricand
- inafara de ventilator nu prea sunt piese "consumabile"(Ma refer in special comparativ cu cea am vrut la inceput, Arca Aspiro, la care am citit ca se "consuma" duza si gratarul)

Ce nu imi place:
- automatizarea sa realizeze modularea pe un interval de 10 grade asa cum e scris in manual si nu 1 grad dupa cum pare sa fie. Totusi poate asa e mai bine pentru ca la un nivel redus de ardere as fi avut mari probleme cu condensul pe horn.
- la testele care le-am facut nu am reusit sa o duc in gazeificare. Inca mai studiez. Probabil lemnele sau faptul ca nu am facut un strat suficient de gros de jar.

Ce m-a surprins in mod placut:
- cand intra in sustinere si se opreste ventilatorul, izoleaza lemnele cu totul. Nu mai iese nimic pe cos(ma rog tot mai porneste o data la 4 minute ca altfel s-ar stinge lemenele).

Poze am destul de putine si sunt mai ales de la instalare.
Salut , din ceea ce ai scris rezulta ca avantajele sunt mult mai mari decit dezavantajele si cam toate cazanele de calitate normala de la noi din tara  le au, citeste forumul acesta si vei vedea(nu vorbesc despre hipercazane, adica acele cazane de la 30000 lei in sus).  Important este ca ai intre 12 si 16 ore autonomie intre incarcari cu lemn presupun. Ia incearca sa pui niste carbune in cazan sa vezi atunci ce autonomie ai. Si cu brichete de fag are automie mare de peste 16 ore, fa incercari pina obtii regimul de functionare care-ti place tie.  De gazeificat trebuie sa gazeifice, fa un strat gros de jar care sa acopere gaura de ardere si apoi incarca pina sus, nu se poate sa nu-ti gazeifice. Chiar daca nu obtii de la inceput fumul alb din reglaje vei obtine pina la urma. Flacara din focar cum e la tine? Pe cos ai fum alb sau gri? Ai gudron la cos? Adica o zeama imputita care curge din cos rezultat al condensului gazelor evacuate si nearse complet ?  Daca nu gazeifica o sa se infunde cosul si o sa ai mult gudron in cazan, mai mult de 2-3 mm grosime. Vezi ca racordul de la cazan la cos, cel de inox trebuie sa-l schimbi, mie mi s-a cam ars dupa un an desi nu s-a gaurit am pus un racord  din tabla de 3mm cu usa de curatare a funinginii. Si l-am izolat cu cochilie de vata bazaltica. Cu modularea vezi ca sint pagini intregi pe forum, de prin februarie sau martie 2013 mai  citeste acolo daca ai timp, la cazanele pe lemn nu-i ca la centrala cu  gaz metan , aici apare inertia termica.  Si eu am vrut poate un cazan Varmebaronem sau Hertz sau Guntamatic sau Froling etc, dar bugetul nu m-a lasat si a trebuit sa accept niste compromisuri din cele enumerate de tine dar dupa cum ai observat ai si multe avantaje asa ca  Irleh Plus este destul de bunicel. Ca o fi hibrid posibil, nu stiu,  dar isi face treaba cu brio. De Arca se scrie numai de bine pe forum , nu ma pronunt, se spune ca sint cazane bune, am un prieten care are, mi-a placut cum functioneaza  nu i s-au stricat gratarele pina acuma insa el se plingea ca are buncarul mic de alimentare, are una de 29kw, si o incarca cam la 7-8 ore. Decit unul numai cu lemn nu-i mai bine sa poti pune mai multe tipuri de combustibil? Cine stie la noi in tara poate intr-un an gasesti carbune mai ieftin , poate altadata lemn sau brichete etc deci ai mai multe posibilitati. . Cind intra in sustinere si se opreste ventilatorul se  izoleaza lemnele dar in acelasi timp din 4 in 4 minute sau mai mult depinde de tine sa setezi( la mine lucrez acum cu 7 minute)  el evacueaza vaporii de apa uscind lemnul si mai mult  si intradevar nu lasa jarul sa se stinga de tot. Tot ce absoarbe ventilatorul din prima camera  (cea de incarcare ) trece prin stratul de jar si apoi prin gaura din duza spre spatele cazanului si poi spre cos. Sper ca ai cosul izolat cu vata bazaltica. Mie mi-a placut mult gratarul de fonta cu barele acelea de fonta masive care sustin jarul si incarcatura.  Un lucru temeinic, De fapt cam tot cazanul este robust si lucrat sa fie solid. Eu am mai spus ca cel putin  pare a fi ca un frigider din alea vechi sovietice Zil , mai am unul intr-o magazie din 1975 si functioneaza si acuma foarte bine fara a-i schimba nimic pina acum. Sper sa fie buna tabla din el cel putin asa pare. Peste 10 ani vorbim daca s-a fisurat sau nu.  . Cenusa se scoate usor dar mie nu-mi place ca se cam face praf de cenusa in camera tehnica. Si nu poti scoate cenusa decit numai dupa ce ai un strat de jar mic ca altfel trebuie sa tragi tot jarul impreuna cu cenusa afara. Dar per total asa este accesul este foarte usor si nu-i complicat sa cureti deloc cazanul. In partea din spate iti recomand sa cureti  de maxim  2 -3 ori intr-un sezon de iarna, mai mult nu are rost. Cenusa din focarul de caramida refractara o scot prin duza de ardere o data pe saptamina. Mai mult nu trebuie. Nu e multa si e foarte fina. Sa-mi spui daca poti cam cit lemn consumi pe luna, in mcubi. Multumesc, Sa te bucuri si sa ai caldura de la el pentru urmatorii 25 ani de acum incolo....Orice problema sau observatie sa le postezi ca poate invatam reciproc si ne ajutam. Succes si posteaza impresiile tale in continuare, acum sintem 3 pe acest forum cu Irleh Plus.

Edited by melinter2000, 10 December 2013 - 21:29.


#6293
dan_gabi

dan_gabi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 674
  • Înscris: 21.05.2006

 Christi71, on 10 decembrie 2013 - 16:05, said:

Buna ziua , am si eu o centrala Atmos de 25kw cu gazeificare si nu dau de cap reglajelor , pt a functiona in conditii optime.
Temperatura de pe centrala este 60-68 grade, cel mult.Temperatura la iesire este de 80-90 grade.
Eu caut niste solutii mai simple de reglaj, un reglaj optim care sa nu-mi deterioreze CT.
Eu doream sa aflu cam in ce zone sa pozitionez butoanele de pe centrala (in paranteza am pus pozitia unde le am eu):
1-butonul de sub termometrul de pe centrala--(ora 13:00 de pe cadranul unui ceas) -temperatura din CT fiind de 60-68grade
2-butonul din dreapta, cu ventilatia --(ora 11:00)
3-butonul rosu de la iesirea din CT, cel care lasa lantul cu clapeta ( la pozitia 80 )
4-Termostatul de contact (la pozitia 55 )
Clapeta se inchide complet cand temperatura la iesire ajunge la 80 grade.
Va intreb si eu , vazand ca aveti cunostinte , macar aflu si eu cum ar trebui sa fie reglajul normal, (nemaiavand posibilitatea sa cumpar un puffer) ,asta ca sa nu mor prost Posted Image , pt ca m-am saturat sa tot intreb in stanga si in dreapta. Ce nu-mi mai este clar, de ce nu-mi arata aceeasi temperatura si in cazan si la iesirea din cazan...Am inteles ca trebuie sa fie cam aceleasi. Va multumesc

iti poti nota in jurul butonului de temp cate grade inseamna. cum faci asta - setezi butonul la o anumita temp si cand se opreste ventilatorul ai temp setata+5 gr.
de obicei la ora 12 sunt 60gr si la ora 3 80gr, si evident la mijloc 70.
celalalt buton il pui la 0 cand faci focul, dupa care il pui peste min(cam ora11) ca sa nu mearga ventilatorul de nebun cand nu mai este foc. este util si ca sa nu iti consume tot jarul daca vrei sa realimentezi.
clapeta ar trebui sa inchida cam de tot pe la 80-85 grade. mai poti regla clapeta de aer primar din spate.
daca ai termostat cu bratara mai bine il schimbi cu unul cu imersie. ala cu bratara citeste cu erori mari temp.
ca sa protejezi cazanul pompa de cal. nu ar trebui sa porneasca sub 70 de grade.

am si eu o intrebare pt cunoscatori.
am 2 centrale, asta pe lemne si una electrica fiecare cu termostatul ei. asta de la asta pe lemne are histerezisul mare - 1 grad.
ala de la aia electrica e mai bun, histerezis 0.4 grade.
as putea sa leg amandoua centralele la acelasi termostat?
sau risc sa prajesc ceva?
oricum nu merg niciodata in acelasi timp. exista doar riscul sa uit sa opresc curentul la aia electrica.

Edited by dan_gabi, 10 December 2013 - 21:40.


#6294
ramadoss

ramadoss

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 599
  • Înscris: 24.07.2012

 sulari_adrian, on 10 decembrie 2013 - 21:01, said:

Salutare tuturor !!!
Sper sa nu va stresez caci probabil s-a mai discutat, dar am cautat in discutii si nu am gasit nimic deocamdata.
Am reusit sa instalez centrala Viessmann Vitoligno 100 si am o problema cu racordarea pompelor de circulatie, 2 dintre ele nu vor sa porneasca Posted Image, mai exact pompa de la boiler si pompa circuitului de incalzire (X3 3,4 si X3 5,6) am legat pompa circuitului de incalzire pe X3 1,2 singurul loc unde aveam tensiune (la peste 82 grade). cred ca e o problema in cartea cu instructiunile de montaj.

Merci de ajutor.
La X3-1/2 trebuie sa ai tensiune inca de la 60 grade.
Ce mai ai legat in automatizarea centralei in afara de ce ai mentionat ? Termostat pe boiler? Pune si o schema...

#6295
SYL

SYL

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,311
  • Înscris: 01.06.2006

 bzalex, on 10 decembrie 2013 - 18:58, said:

Robinetii termostatati ii folosesti in camerele mai calde si TA opreste centrala cand s-a incalzit toata casa ? Sau e folosit doar pe post de comutator manual  la nevoie?
Am robineti termostatati la toate caloriferele (mai putin la una din bai, unde am calorifer micut de 11x600x800), inclusiv in camera cu TA (dar evident ca acesta sta deschis la maxim).

#6296
sulari_adrian

sulari_adrian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 26.01.2008

 ramadoss, on 10 decembrie 2013 - 21:53, said:

La X3-1/2 trebuie sa ai tensiune inca de la 60 grade.
Ce mai ai legat in automatizarea centralei in afara de ce ai mentionat ? Termostat pe boiler? Pune si o schema...
Da aveam dar acolo era legata pompa de recirculare si pina am mutat acolo pompa circuitului...., nu am legat inca niciun termostat, era noApte si voiam doar sa vad cazanul la treaba (e la o cabana centrala) am inteles de la altii ca ar fi oproblema de traducere si ar trebui scoasa ceva punte, eu nu mai ajung acolo numai in week end.

#6297
bzalex

bzalex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,800
  • Înscris: 02.05.2008

 melinter2000, on 10 decembrie 2013 - 21:23, said:

  De gazeificat trebuie sa gazeifice, fa un strat gros de jar care sa acopere gaura de ardere si apoi incarca pina sus, nu se poate sa nu-ti gazeifice. Chiar daca nu obtii de la inceput fumul alb din reglaje vei obtine pina la urma. Flacara din focar cum e la tine? Pe cos ai fum alb sau gri? Ai gudron la cos? Adica o zeama imputita care curge din cos rezultat al condensului gazelor evacuate si nearse complet ?  Daca nu gazeifica o sa se infunde cosul si o sa ai mult gudron in cazan, mai mult de 2-3 mm grosime. Vezi ca racordul de la cazan la cos, cel de inox trebuie sa-l schimbi, mie mi s-a cam ars dupa un an desi nu s-a gaurit am pus un racord  din tabla de 3mm cu usa de curatare a funinginii. Si l-am izolat cu cochilie de vata bazaltica.
[...]
Sper ca ai cosul izolat cu vata bazaltica.
[...]
Cenusa din focarul de caramida refractara o scot prin duza de ardere o data pe saptamina.Sa-mi spui daca poti cam cit lemn consumi pe luna, in mcubi.
[...]
Succes si posteaza impresiile tale in continuare, acum sintem 3 pe acest forum cu Irleh Plus.

Treaba cu stratul gros de jar trebuie sa o incerc vineri. Nu prea am incredere in calitatea lemnelor mele, o sa masor nivelul de umiditate vineri. Fum alb imi scoate dar am dat ventilatorul la 100% si aerul primar deschis la maxim. Am facut asta pentru ca am observat ca mergea la putere mica si lemnele fumegau mult iar cand tineam usa de alimentare deschisa prindea viata si incepeau sa arda lemnele cu adevarat. La viteza ventilatorului de 30%, dupa ce trecea din sustinere in lucru, dura foarte mult pana cand lemnele incepeau sa arda, timp in care scoatea fum negru si urat mirositor. Dupa ce am pus reglajul la 100% a inceput sa mearga mai bine. Un alt motiv pentru care am facut asta e ca "caciula" de la varful cosului incepuse sa se umezeasca. Hornul trece prin casa si e numai tencuit, dar ultima bucata, de la acoperis in sus, aproximativ 2m nu e nici macar tencuita. Am in plan sa o izolez la primavara. Despre caciula hornului m-au atentionat si baietii care au adus centrala, s-ar putea sa fiu nevoit sa o inlocuiesc cu altceva...
Flacara din focar. Hmm, la mine de multe ori nu prea e flacara in focar. Daca merge mai mult, incepe sa apara, uneori rosiatica, alteori cu varfuri albastrii. Am incercat sa reglez, dar aerul secundar nu a avut nici un efect asupra ei. Desi stiu clar ca atunci cand a facut punerea in functiune era albastrie. Dar atunci a pus la inceput vreo doua brate de scanduri de lemn de brad sparte. Eu am crezut ca a facut asa ca se grabea si vroia sa arda mai repede, dar acum cred ca poate asa trebuie sa fac si eu de fiecare data... O sa incerc sa fac niste filmulete weekend-ul urmator si le pun pe forum.

Cum scoti cenusa din focarul de caramida? Prin usita din fata?

Consumul in primul weekend: casa rece(5gr.), foc de vineri seara pana duminica: cam 5 incarcari x 0.12mc x 4.5 saptamani=2.7mc(ster)/luna. Asta la un pierdere de caldura estimata la 13KW(la -20 gr. afara). ceea cu regula de 3 simpla da in jur de 8KW la -5 gr.

Edited by bzalex, 10 December 2013 - 22:33.


#6298
panoramic66

panoramic66

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 14.02.2011

 bzalex, on 10 decembrie 2013 - 22:32, said:

...
Asta la un pierdere de caldura estimata la 13KW(la -20 gr. afara). ceea cu regula de 3 simpla da in jur de 8KW la -5 gr.

Cum adica "cu regula de 3 simpla" ?   Posted Image

Edited by panoramic66, 10 December 2013 - 23:20.


#6299
SYL

SYL

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,311
  • Înscris: 01.06.2006
Probabil s-a referit ca daca la -20 grade exterior si 20 interior adica o diferenta de 40 grade pierderea e de 13kw, la o diferenta de 25 grade (-5 ext cu 20 interior) pierderea ar trebui sa fie proportionala cu dif de temperatura.

#6300
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

 SYL, on 10 decembrie 2013 - 23:59, said:

Probabil s-a referit ca daca la -20 grade exterior si 20 interior adica o diferenta de 40 grade pierderea e de 13kw, la o diferenta de 25 grade (-5 ext cu 20 interior) pierderea ar trebui sa fie proportionala cu dif de temperatura.

In mare parte asa ar fi, doar ca pierderile aferente pardoselii nu se modifica, caci temperatura pamantului este considerata a fi relativ constanta.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate