Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Martor ABS, frana de mana si baterie aprinsi
Ultima postare: apr 26 2011 13:07, Inițiat de
Engineer_xxl
, ian 19 2011 22:32
·
0
#1
Publicat: 19 ianuarie 2011 - 22:32
De 2 zile mi s-au aprins martorii mentionati in subiect si ma cam nedumereste treaba deoarece nu vad legatura intre blocul abs si frana de mana... dat fiind faptul ca se aprinde si martorul de la baterie ma gandesc ca o fi bateria de vina... dar totusi masina imi porneste la prima cheie fara probleme ceea ce ma face sa exclud parca bateria... cineva mai experimentat poate imi ma poate dumiri putin... ma bate gandul sa umblu putin la conectorul de la blocul abs poate s-o fi exidat pinii (zic si eu ca am mai vazut cazuri la conectori) dar nu inteleg atunci martorul de la baterie... oricum abs-ul nu-mi functioneaza in momentul asta (am probat) deci el nu primeste curent... s-a lovit careva de problema asta?
|
#2
Publicat: 19 ianuarie 2011 - 22:54
... we meet again ... verifica cu un aparat de masura tensiunea pe baterie cu motorul pornit... aceasta trebuie sa fie in intervalul 13.6-14.4V... o tensiune mai mica indica faptul ca ai o problema cu incarcarea (curea auxiliare rupta, alternator defect, punte redresare arsa, perii duse, contacte proaste, fire retezate etc) ceea ce duce, in functie de comenzile de gestionare a acestor defecte implementate in computerul de bord, la oprirea diferitelor circuite auxiliare consumatoare (abs-ul este unul din ele)... acest comportament l-a avut citronel-ul meu atunci cand am fost nevoit sa vin de la mare pe baterie (in fine pe doua baterii... una de la masina una cumparata pe drum)... oricum iti recomand cu caldura sa pui si un tester pe masina sa vezi ce si cum... bafta!
|
#3
Publicat: 20 ianuarie 2011 - 00:15
primejdie_06, on 19th January 2011, 22:54, said: ... we meet again ... verifica cu un aparat de masura tensiunea pe baterie cu motorul pornit... aceasta trebuie sa fie in intervalul 13.6-14.4V... o tensiune mai mica indica faptul ca ai o problema cu incarcarea (curea auxiliare rupta, alternator defect, punte redresare arsa, perii duse, contacte proaste, fire retezate etc) ceea ce duce, in functie de comenzile de gestionare a acestor defecte implementate in computerul de bord, la oprirea diferitelor circuite auxiliare consumatoare (abs-ul este unul din ele)... acest comportament l-a avut citronel-ul meu atunci cand am fost nevoit sa vin de la mare pe baterie (in fine pe doua baterii... una de la masina una cumparata pe drum)... oricum iti recomand cu caldura sa pui si un tester pe masina sa vezi ce si cum... bafta! |
#5
Publicat: 03 februarie 2011 - 11:26
Ieri am fost la service cu masina si mi s-a spus ca alternatorul e stricat, da o tensiune de 15.6 V si ar trebui sa fie sub 15V... si din cauza asta am probleme cu ABS-ul... Partea dureroasa este ca cica nu se poate repara si trebuie inlocuit (aici in Germania ma costa 500 Euro unul nou!!!)... Chiar e asa ireparabil un alternator? Aveti idee cat costa un alternator in Ro?
|
#7
Publicat: 16 februarie 2011 - 14:49
Revin cu ceva intrebari:
1. Alternatorul are legatura directa cand incarca bateria? sau trece printr-un panou de control etc. vreau sa stiu asta deoarece ma gandesc ca daca nu incarca direct bateria supratensiunea poate fi de la un element intermediar... care nu mai regleaza cum trebe... scuzati-mi limbajul dar nu ma pricep in electrica auto prea bine. 2. Mi s-a spus de la service ca martorul de la baterie nu se aprinde in toate cazurile daca alternatorul incarca prea mult... acum eu intreb din ce motive se poate aprinde martorul de baterie? |
#8
Publicat: 16 februarie 2011 - 15:52
Alternatorul nu incarca direct, ci prin intermediul unui ...asa numit "releu de incarcare", care este un regulator de tensiune. Problema este ca ..la majoritatea masinilor, acesta este inglobat in alternator si..desi teoretic se poate inlocui/repara doar el, din motive constructive, nu se prea poate ajunge la el, deci tot aia e.
|
#12
Publicat: 20 aprilie 2011 - 08:37
Salutare, cu ceva timp in urma mi-am rezolvat problemele de mai sus prezentate: mi-au reparat alternatorul, plus ca era si o siguranta arsa pt blocul ABS (siguranta asta era undeva pe borna de la baterie). Partea interesanta este ca au facut un fel de punte peste acea siguranta arsa deoarece nu aveau siguranta cu pricina (nu era un service specializat mitsubishi). Oricum ideea e ca toate au mers perfect pana recent, cand la un moment dat a inceput sa mi se aprinda iara martorul de la baterie... doar ca nu se aprinde mereu si nu sta aprins mai mult de ateva secunde... din ce am observat eu fenomenul se intampla cand afara sunt peste 20 grade, cand viteza scade sub 50km/h si in special cand franez (dar nu e o regula treaba cu franarea).
Ce poate fi? sa fie un contact prost? Intre timp am ajuns si la service-ul Mitsubishi pt revizie si le-am zis de problema, dar pt ca era dimineata si racoare fenomenul a refuzat sa se arate si ei mi-au spus ca nu-si pot da seama de problema daca nu apare cand ei fac masuratorile... Poate cineva are vreo idee... |
#14
Publicat: 26 aprilie 2011 - 13:07
Evergreen, on 22nd April 2011, 20:21, said: daca are ambreiaj pe el, probabil sa aiba un inceput de sfirsit. la accelerari mai bruste tot asa se intimpla? pune un voltmetru pe acumulator si vezi ce tensiune scoate alternatorul La accelerari bruste nu prea se intampla ci doar cand franez mai brusc... Mi-am luat un aparat de masura si sunt variatii mari de tensinue: la relanti are in jur de 12V si peste 50 Km/h se stabilizeaza la 14,1V... dar sub 50 Km/h variaza mereu intre 12-13V... nu cred ca e normal sa varieze asa... |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi