Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
proiectare drumuri
Last Updated: Feb 20 2012 11:46, Started by
bobbo
, Dec 03 2010 11:56
·
0
#19
Posted 28 January 2012 - 08:31
Concluzionand solutia pt covor asfaltic e un asfalt mai gros de 20-30 cm pt trafic greu si nu piatra si pietris.
Sa facem un calcul al drumului pietrisului, un excavator incarca din cariera o bascula (se consuma tone de motorina, poluare....) bascula parcurge zeci de km pana la drum, parcare, trotuar... unde un excavator si nivelator niveleaza si batatoreste (se consuma dinou tone de motorina, poluare....) cat timp si energie pt nimic pierdute , e strigator la cer, e inuman ... Toate astea fac ca pretul de productie sa fie mai mare si rezultatul mai prost decat sa se creasca grosimea asfaltului: mare e prostia omeneasca... sper cel putin sa imi dati dreptate |
#20
Posted 28 January 2012 - 11:00
Dacă puneai în viața ta mâna pe o bucată de asfalt nepus în operă te prindeai de ce un strat mai gros nu ar avea efectul scontat.
Așa teoretizăm pe nevăzute și contrazicem inginerii... |
#21
Posted 28 January 2012 - 16:27
mai poti sa zici ceva ,as vrea sa cred ca inginerii nu au luat-o razna cu pietrisul
as vrea sa vad cu ochii meu un experiment , exemplu concret ca asfaltul pus direct pe sol nu e ok pana atunci am tot dreptul moral sa cred ca sunt dobitoci aroganti |
#22
Posted 28 January 2012 - 17:07
de fiecare data cand in jurul blocului sau facut parcari , trotuarul si incepeau partea cu pietris, piatra ma exasperau, o luam razna de nervi , ma scoteau din sarite , e insuportabil zgomotul , nu e logic ...
Edited by ecoa, 28 January 2012 - 17:08. |
#23
Posted 28 January 2012 - 17:11
ecoa, on 27th January 2012, 11:31, said: uni au o parere ca tot ce zboara se mananca gabian22 , daca nu e logic nu e . eu pana nu vad diferenta cu ochii mei nu cred pt ca nu e logic si puct in viziunea mea normal ar fi ca in atasament deci am studiat ceva problema gabian22, on 27th January 2012, 12:00, said: Se vede Haioasa treaba asta cu dalele, mai ai alte idei savante? Sifon pentru miros adevaru ca pe strazile noastre nici nu sunt frunze sau alte mizerii care sa infunde sifonul ala imediat "Tunel pentru apa, canal, cabluri, curent, telefon".....da... nu vrei sa bagam si gaze daca tot avem curent? La ce adancime va fi tunelul ala??? Ia ghici tu de ce la noile linii de tramvai nu au mai folosit dale (asa cum este la cele vechi) O groapa intr-un drum asfaltat mai e cum mai e dar una int-un drum de beton e... priceless: muchii ascutite.. tot tacamul, unde mai pui ca si reparatia ei este o adevarata distractie. Permis de conducere ai? o anvelopa ai cumparat vreodata? dale de cauciuc ...hm...... astea da idei. Astea-s creatiile personajului de aici si de aici ) Edited by geutz, 28 January 2012 - 17:26. |
#24
Posted 28 January 2012 - 17:30
ooooooo, inca un fan da meu si carman ... de atunci am invatat sa modelez 3d...
Attached Files |
#25
Posted 17 February 2012 - 23:12
Nu a aparut niciun CFDP-ist pe aici care sa iti explice logica ?
Hai ca incerc eu. ecoa, on 23rd January 2012, 12:35, said: cine stie sa imi explice si mie de ce pun atata pietris si indeparteaza pamantul compact ce ar sustine mai bine asfaltul . Pamantul ce se indeparteaza e de regula pamant vegetal. Acest tip de pamant nu are caracteristicile fizico-mecanice necesare pentru a sustine sarcinile. In principiu este vorba de argila sau de alte pamanturi sensibile la umezire. Fenomenul se petrece cam asa: moleculele de apa intra printre moleculele pamantului si au loc 2 fenomene nedorite: 1. Pamantul se transorma intr-o masa plastica ce se deformeaza usor, lucru de evitat atunci cand faci drumuri, e ca si cum ai pune asfalt pe gelatina. 2. Deoarece apa intra in structura lor moleculara apare fenomenul de umflare si nu intotdeauna aceasta umflare este uniforma. Rezultatul: degradarea structurii rutiere ce afecteaza inclusiv straturile superioare. Starea proasta a drumurilor din Romania se datoreaza in mare parte acestui fenomen. Apa degradeaza structura rutiera. In ceea ce priveste grosimea straturilor de agregate, te asigur ca exista o logica. Acestea straturi confera rezistenta structurii rutiere si previn ascensiunea apei care ar putea provoca degradari ca urmare a ciclurilor repetate inghet-dezget. Pentru mai multe informatii citeste aici |
#26
Posted 18 February 2012 - 11:56
nu am rabdare sa citesc , multe reclame si vorbaraie, eu zic ca piatra si pietris ar trebui pus la marginea drumului 1m unde e posibilitatea ca pamantul sa intre in contact cu apa si sa se intample ce zici dar in rest nu are sens !!! numai daca nu se formeaza condens sub astfalt dar cred ca acel condens ar trebui sa fie foarte mare ca sa puna in pericol stabilitatea drumului, numai niste teste ar confirma adevarul
la mine in oras am vazut ca si asfalt peste asfalt au rezultat niste valuri uriase , crapaturi nu pot sa inteleg ce se intampla Edited by aazz, 18 February 2012 - 12:06. |
#27
Posted 18 February 2012 - 12:22
Nu iei in considerare ca apa nu afecteaza drumul infiltrandu-se de sus in jos ci si de jos in sus. Fenomenul se numeste ascensiune capilara. Si de aici apar majoritatea problemelor.
Valurirea si fisurile de care vorbesti se datoreaza degradarii straturilor de la baza structurii rutiere care pur si simplu cedeaza si oricat de mult asfalt pui nu rezolvi problema. Solutia ar fi refacerea intregului sistem rutier. |
#28
Posted 19 February 2012 - 19:52
http://www.scribd.co...umurilor-curs-4, oare cu dale prefabricate nu sa incercat
|
|
#29
Posted 19 February 2012 - 23:56
aazz, on 18th February 2012, 11:56, said: nu am rabdare sa citesc , multe reclame si vorbaraie, eu zic ca piatra si pietris ar trebui pus la marginea drumului 1m unde e posibilitatea ca pamantul sa intre in contact cu apa si sa se intample ce zici dar in rest nu are sens !!! numai daca nu se formeaza condens sub astfalt dar cred ca acel condens ar trebui sa fie foarte mare ca sa puna in pericol stabilitatea drumului, numai niste teste ar confirma adevarul la mine in oras am vazut ca si asfalt peste asfalt au rezultat niste valuri uriase , crapaturi nu pot sa inteleg ce se intampla aazz, on 19th February 2012, 19:52, said: http://www.scribd.co...umurilor-curs-4, oare cu dale prefabricate nu sa incercat Amice, tu esti asta: [ http://www.whatsamsawtoday.com/wp-content/uploads/2011/08/not-listening.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Crezi ca de mii de ani de cand se fac dumuri, toti sunt prosti si tu ai revolutiona industria de facut drumuri, (doar ca n-ai bani sa brevetezi minunea) in conditiile in care nu cunosti compozitia asfaltului, a betonului si nici macar faptul ca pietrisul ala care te enerveaza pe tine se cheama balast |
#30
Posted 20 February 2012 - 11:46
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users