Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Aeroterma auto 12V - se merita "investitia"?
#19
Posted 10 November 2010 - 20:35
un fost coleg avea pe un "bot de cal" montat in radiator un ...fierbator electric.
|
#20
Posted 10 November 2010 - 20:39
si daca pornesti masina si o lasi 20 de minute pornita nu e acelasi lucru ?
|
#21
Posted 10 November 2010 - 20:45
poate are probleme la pornire pe timp de umbra deasa
|
#22
Posted 10 November 2010 - 20:51
aalinn, on 10th November 2010, 20:39, said: si daca pornesti masina si o lasi 20 de minute pornita nu e acelasi lucru ? 2) poluaza curtea 3) se uzeaza motorul (rece pe relant timp de 20 minute? brrr) In tarile nordice aceste incalzatoare sunt foarte raspandite, poti folosi in parcarile de la blocuri, in parcarile firmelor. Dar nu pot sa duc masina acolo, ca sa monteze asa ceva. |
#23
Posted 16 November 2010 - 10:43
Intre timp am aflat can in engleza se cheama "blockheater", dar n-am gasit daca vinde/instaleaza cineva asa ceva in Romania.
|
#24
Posted 16 November 2010 - 23:52
aalinn, on 10th November 2010, 20:39, said: si daca pornesti masina si o lasi 20 de minute pornita nu e acelasi lucru ? |
#25
Posted 17 November 2010 - 00:07
E un caz special la tine si suspect de ciudat, in general nu are cum sa se raceasca nici un motor in relanti (adica in mers), cel mult se incalzeste deoarece intra energie in el si se misca Iar la mers cand prinzi o coloana se face chiar ca vara, 80grade sau mai mult de ai surpriza sa-ti plece si ventilatorul. Atat ca dureaza putin mai mult, cam 10 min de ex. e necesar pt majoritatea masinilor inainte sa simti in calorifere ceva aer cald (daca lucreaza bine instalatia) pentru ca racirea are circuite separate si radiatorul nu intra pe circuit cu termostatul deci e alimentat constant.
Ce ai patit tu suna mai degraba a altceva, motor cald oprit pentru scurt timp, batut ceva vant rece pe afara, racit radiatorul si la repornire pana inchide termostatul intra in motor apa rece din radiator si-ti coboara acul dandu-ti impresia ca s-a racit. Edited by andreic, 17 November 2010 - 00:11. |
#26
Posted 17 November 2010 - 00:17
Ok, mi-am impartasit cu colegii de forum o experienta proprie. Care partea a propozitiei "Motorul n-a fost oprit." n-o intelegi ? Este vorba despre un diesel.
In rest, nu stiu despre ce vorbesti tu acolo, sincer. Am spus ca motorul era la ralanti si, probabil eram pe loc, pentru ca n-aveam cum sa stau cu motorul la ralanti in mers timp de 10 minute. Iar la ralanti, energia disipata sub forma de caldura se pare ca era destul de putina de reusea frigul de afara sa-mi coboare temperatura lichidului de racire. Teoria chibritului este foarte complicata uneori. Ideea e ca am incercat absolut toate experimentele posibile, pe ger, de -5 grade, dieselul meu nu se incalzeste ca sa dea suficienta caldura in masina nici dupa 30 de minute. Plus ca pute de rupe pe langa masina a motorina nearsa. Probabil ca la asta s-a gandit si producatorul cand a echipat autoturismul pe care-l posed cu aeroterma dotata cu rezistente electrice de incalzire. I-ai dat cheie, ai numarat pana la 5 si-ai plecat. Bine asa zice si cartea, nu sa numeri pana la 5 , ci sa pleci imediat de pe loc, indiferent de anotimp. Si probabil ca tot de aia alti producatori pun un fel de bujii care sa incalzeasca lichidul de racire. A, este necesara o adaugire: pe timp de vara, dieselul meu atinge temperatura de regim cam ca un benzinar, adica foarte repede. Edited by cristi.r, 17 November 2010 - 00:46. |
#27
Posted 17 November 2010 - 01:31
cristi.r, on 17th November 2010, 00:17, said: Care partea a propozitiei "Motorul n-a fost oprit." n-o intelegi ? Este vorba despre un diesel. Edited by andreic, 17 November 2010 - 01:31. |
#28
Posted 17 November 2010 - 12:05
Sa continuam OffTopic-ul. De racit nu se raceste la relanti Diesel-ul, doar ca se incalzeste foarte, foarte greu, aproape deloc. Probabil Cristi avea caldura pornita in masina, iar caloriferul interior actiona ca un radiator suplimentar (asta si este in esenta lui), astfel ca incalzirea motorului doar din funtionarea la relanti era insuficienta.
Mai patesc si eu acelasi lucru iarna. |
|
#29
Posted 17 November 2010 - 12:12
dieselul nu se incalzeste stind pe loc, decit foaaaarte greu; daca il aduci la temperatura normala de functionare si masina sta pe loc, temperatura lichidului o sa scada...
au facut niste flacai experienta asta si le-a luat parca minim o ora.... |
#30
Posted 17 November 2010 - 12:27
ticodriver, on 17th November 2010, 12:05, said: Sa continuam OffTopic-ul. De racit nu se raceste la relanti Diesel-ul, doar ca se incalzeste foarte, foarte greu, aproape deloc. Probabil Cristi avea caldura pornita in masina, iar caloriferul interior actiona ca un radiator suplimentar (asta si este in esenta lui), astfel ca incalzirea motorului doar din funtionarea la relanti era insuficienta. Mai patesc si eu acelasi lucru iarna. Evergreen, on 17th November 2010, 12:12, said: au facut niste flacai experienta asta si le-a luat parca minim o ora.... Revenind la aeroterme auto (la topic adica) mai e o varianta buna la masini mai mari sau medii, se foloseste de regula la caravane si 4x4 dinalea imense, e vorba de centrala termica pe motorina automatizata si cu tiraj fortat. O pornesti din telecomanda si-ti incalzeste masina inclusiv habitaclu in cateva minute, au de regula 5kw putere si e mult mai eficienta decat motorul, toata caldura mergand in agentul termic, consuma si putin. Webasto e numele companiei / dispozitivului si nu e nici mare. Electrice: http://www.sabeco.ro...CFUWHDgodi12PHg - nu se preteaza decat daca masina are amperaj mare in instalatie. Motorina: http://www.incalzito...a-si-medie.html Aici e o chestie interesnata, unele masini diesel au o incalzire auxiliara dar slaba, se poate monta un kit de upgrade la cateva din ele: http://www.incalzito...ekit.pdf#teaser Edited by andreic, 17 November 2010 - 12:47. |
#31
Posted 17 November 2010 - 23:14
andreic, eu n-am spus nicaieri ca dieselul nu se incalzeste niciodata. Credeam ca s-a inteles, dar se pare ca trebuie sa specific mai clar. Pe ger dieselul are "temperatura de regim" ceva mai jos. N-am stat 5 ore sa vad ce se intampla, ci doar in jur de 10-15 minute, timp in care temperatura a scazut. Adica, probabil ca temperatura se stabilizeaza mai jos decat atunci cand motorul este in sarcina, respectiv in timpul mersului. De asemenea,, n-am spus nicaieri ca n-aveam caldura in masina, ba chiar aveam din belsug. Atata ca acul de la temperatura a coborat vizibil.
Quote E compresia mai mare ca la benzinar si in relanti tot explodeaza motorina dupa ce e comprimata si incinsa la temp de combustie, nu poti sa spui ca un motor pe combustie numit cateodata si "termic" sa nu se incalzeasca Quote Revenind la aeroterme auto (la topic adica) mai e o varianta buna la masini mai mari sau medii, se foloseste de regula la caravane si 4x4 dinalea imense, e vorba de centrala termica pe motorina automatizata si cu tiraj fortat. |
#32
Posted 17 November 2010 - 23:19
cristi.r, on 17th November 2010, 23:14, said: Ideea topicului era pentru o aeroterma care sa dea ceva caldura la degete si sa dezmorteasca parbrizul. Si acest lucru se poate face cu cateva sute de mii de lei vechi. Edited by andreic, 17 November 2010 - 23:23. |
#33
Posted 18 November 2010 - 11:13
Evergreen, on 17th November 2010, 12:12, said: dieselul nu se incalzeste stind pe loc, decit foaaaarte greu; daca il aduci la temperatura normala de functionare si masina sta pe loc, temperatura lichidului o sa scada... au facut niste flacai experienta asta si le-a luat parca minim o ora.... Confirm. Golf 4, 1.9 TDI, 101 cai. Afara erau 2 grade (plus). M-am dus la aeroport, parcat, lasat motorul pornit pentru ca era f frig afara si eram imbracati subtire. In un interval de 30 min, termperatura motorului a scazut de la 90 (centru) cu 2 liniute jumatate, si scadea. Am crezut ca e termostatul defect, am fost la service, rezultat: termostatul e ok si "asa face ele". La benzinar nu am patit niciodata asta, nici macar la -25 grade pe viscol. |
|
#34
Posted 18 November 2010 - 12:18
andreic, on 17th November 2010, 12:27, said: Am stat 15 min cu un aro 244 pornit ca trebuia sa montez un echipament de radiocomunicatii pe el si era cam frig afara, radia caldura en gros E compresia mai mare ca la benzinar si in relanti tot explodeaza motorina dupa ce e comprimata si incinsa la temp de combustie, nu poti sa spui ca un motor pe combustie numit cateodata si "termic" sa nu se incalzeasca, poate difera de la masina la masina dar tot scoate acolo 1-2 kw in relanti, cel mult se poate spune ca fiind mai eficient e mai rece ca un benzinar dar tot scoate ceva. Aici e o chestie interesnata, unele masini diesel au o incalzire auxiliara dar slaba, PS: sa stai pe loc intr-o dacie d-aia veche ce are caloriferul afara... asa cum e incalzirea aia slaba (a mea are asa ceva) aduce motorul destul de repede la regimul normal de functionare, deci incalzeste repede (daca ii dau cox ECU taie incalzirea asta ) webasto sau siroccou/sirocol sau cum i-o zice, e alta mincare de peste |
#35
Posted 18 November 2010 - 15:29
andreic, on 17th November 2010, 23:19, said: Eu am incercat o aeroterma de 150w dinaia de cateva sute de mii lei vechi... in afara ca-mi incinge firele si bricheta, caldura data de ea este aproape irelevanta cand afara sunt sa zicem sub -5 grade si zapada peste tot, sa dezgheti parbrizul cu aia ? Ce inseamna pentru tine caldura irelevanta ? Dezgheata parbrizul, au ba ? Dupa 5 minute de functionare se poate desprinde gheata ? Pentru ca asta ar trebui sa fie rolul ei. Daca vrei sa faci mititei la gratar in masina, probabil ca nu-i buna. Dar, de fapt, daca tu nici macar nu dai zapada la o parte, normal ca e greu sa dezgheti parbrizul. Edited by cristi.r, 18 November 2010 - 15:31. |
#36
Posted 18 November 2010 - 17:12
cristi.r, on 18th November 2010, 15:29, said: Dupa 5 minute de functionare se poate desprinde gheata ? Pentru ca asta ar trebui sa fie rolul ei. Daca vrei sa faci mititei la gratar in masina, probabil ca nu-i buna. Dar, de fapt, daca tu nici macar nu dai zapada la o parte, normal ca e greu sa dezgheti parbrizul. Edited by andreic, 18 November 2010 - 17:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users