Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
In ce regiuni ale tarii noastre sunt cei mai civilizati soferi ?
#37
Posted 26 October 2010 - 10:19
Votat Bucuresti.
Asa cum s-a spus si mai sus, oamenii s-au civilizat de nevoie. Toate orasele de provincie sufera de problema expusa de "December". Daca esti pe drum fara prioritate nu esti lasat de nici un sofer sa iesi daca nu fortezi. Oamenii au minte putina si considera ca sunt proprietari de drum. Am avut ocazia sa vad fiecare oras al tarii si peste tot m-am lovit de prostii care blocheaza drumurile secundare sau se enerveaza daca vrei si tu sa iesi pe drumul cu prioritate. Multi dintre provinciali intai fac manevra si apoi se asigura in oglinzi si mai ales au o aversiune deosebita pentru numerele de Bucuresti. Daca se intampla sa mergi pe banda 1 intr-un oras de provincie si sa cauti o adresa ai parte de multe claxoane. Daca faci greseala sa te nimeresti pe banda 1 care are verde intermitent pentru dreapta si tu sa mergi inainte ai sansa sa pornesti o adevarata revolutie. LE: Comportamentul oamenilor difera in functie de masina. Cu cat e mai mare si mai scumpa, cu atat sunt mai cuminti si mai umili. Din ce imi amintesc, am fost placut impresionat de soferii din Sf. Gheorghe. Edited by terratec, 26 October 2010 - 10:20. |
#38
Posted 26 October 2010 - 10:21
Intr-adevar Ardealu-i fruncea, dar mai de la Sibiu asa, parca nu sunt asa de incrancenati soferii, se apropie macar un pic de relaxul vesticilor.
Da, in Bucuresti se circula, au reflexe mult mai bune decat cei din alte parti, esti lasat sa intri in trafic sau sa schimbi benzile si intr-un fel sau in altul te misti intr-o oarecare siguranta (excluzand lipsa semnalizarii si a opririlor din senin pe banda 1, 1,5, a depasirilor de coloana/incadrarii incorecte, vitezei ridicate urmata de frana puternica la apropierea de semafor : ) ). In restul zonei de sud a tarii, in special spre Oltenia, ti-e cam teama sa faci astfel de lucruri, in cel mai bun caz te trezesti cu flash-uri si injuraturi insa uneori poti avea parte de manevre la intimidare sau chiar franari la limita. Daca insa scoti bucuresteanul din habitatul natural si-l pui in alta zona, vei observa ca merge usor incorent probabil ghidat de GPS, mai ales in orase. Asta nu inseamna ca daca am drum prin Bucuresti topai de fericire si nu ma gandesc la tot felul de actiuni ce implica folosirea obiectului aluia de incepe cu "p" si se termina cu "ula". Neohori, on 22nd October 2010, 17:57, said: top soferi slabi (prosti) - numere care trebuie ori depasite ori pastrata distanta : MM , SJ, DB, IF IF am fi tentati sa credem ca toti posesorii de masini inmatriculate in judet ar avea aceleasi "competente" ca un bucurestean insa asta e o capcana foarte periculoasa. Sigur, multi nu ridica probleme, insa in general cand auzi claxoane insistente, lipseste semnalizarea/asigurarea, gesticularile, incomodatul (mai ales pe 2 benzi/sens) si chiar manevrele de intimidare de cele mai multe ori e vorba de o masina cu numar de IF (valabil si pentru cele de B, frecventa fiind desigur mult mai redusa) . Comportamentul devine mult mai evident cand astfel de masini sunt intalnite in alte regiuni ale tarii decat cea de bastina. Edited by fastcarjunkie, 26 October 2010 - 10:30. |
#39
Posted 26 October 2010 - 10:57
In principiu, cu cat conduci mai des, mai mult si prin trafic mai greu, cu atat inveti sa conduci mai bine, asadar cei din Bucuresti au o sansa in plus, datorita traficului. Urmeaza cei din celelalte orase mari.
Dar intrebarea era legata de civilizatie... Eu nu am observat vreo diferenta intre diferitele zone ala tarii. Nu am observat ca oradenii ar conduce altfel decat iesenii sau decat constantenii, desi ii despart sute multe de km... Am obsercat insa ca daca din Oradea mai mergi 20 km inspre vest si treci la unguri, lucrurile se schimba destul de mult (in bine). Edited by strabun, 26 October 2010 - 10:58. |
#41
Posted 26 October 2010 - 12:44
Mda, si eu am vazut-o !
Cand mergem prin tara, vazand cate un (alt) sofer care "croseteaza" prin trafic, mandra mea zice: "Uite inca un bucurestean..." Personal, atata timp cat te asiguri si nu-i deranjezi pe ceilalti, asta nu mi se pare un lucru rau. |
#42
Posted 26 October 2010 - 13:41
barboso, on 26th October 2010, 13:44, said: Personal, atata timp cat te asiguri si nu-i deranjezi pe ceilalti, asta nu mi se pare un lucru rau. Eu fac si pe -n patru cand ma duc undeva cu treaba si ma grabesc, dar apoi, la intoarcere, merg de parc-as face super-hyper-miling si incerc sa-i ajut pe cat mai multi, mai ales daca mi se pare ca se grabesc. |
#43
Posted 26 October 2010 - 14:03
Este obisnuinta, in sensul ca fac slalom ca sa "ma duc", atunci cand e loc, chiar daca ma grabesc (trebuie sa ajung repede undeva), chiar daca nu (sunt doar la plimbare).
Nu "fur" semafoare, nu ma bag in fata altcuiva ca sa "raman acolo", cand n-am unde sa ma duc, sau cand il vad ca vine mai tare din urma, dar, pe un drum de doua sau mai multe benzi, cat de cat "aerisit", unde ceilalti merg constant, "crosetez" (cu asigurare si semnalizare) ca sa "scap" de cateva masini din fata pana la urmatorul semafor. Nu depasesc viteza legala cu mult, dar nici nu merg cu 50, daca drumul / traficul permite mai mult. |
#44
Posted 26 October 2010 - 14:36
Departe de mine sa spun ceva rau despre tine , dar poti sa "furi semafoare" si fara sa-ti dai seama.
De exemplu, faptul ca te bagi in fata unuia (fara sa-l incomodezi strict in momentul "bagarii"), poate sa faca diferenta (pentru respectivul) intre a fi ultima masina care prinde verde sau a fi prima masina care prinde rosu. Acum, o sa zici: daca intr-adevar s-ar fi grabit in asa masura incat sa conteze verdele acela pentru el, nu se punea problema sa lase un spatiu in fata lui suficient de mare incat sa pot sa ma strecor eu acolo cu toata lejeritatea. Poate fi ca tine, sau poate fi un incepator, poate asa s-o conduce pe acolo (fara slalomuri), poate asa e stilul lui (condus mult in vest / neincredere in frane / transporta ceva fragil / traume de la vreo intamplare recenta). Edited by strabun, 26 October 2010 - 14:40. |
#45
Posted 26 October 2010 - 15:07
Daca el merge constant, iar eu ma bag in fata lui si "ma duc", fara sa-l oblig sa incetineasca, n-am cum sa-i "fur" semaforul, ca doar nu contorizeaza masinile, sa lase 10 masini sa treaca, dupa care sa se schimbe - semaforul ala tine un anumit timp, si cu mine, si fara mine, tot atunci ajungea respectivul la semafor.
As putea sa i-l "fur" doar daca prind semaforul, ca prima masina, el fiind cu a doua (in general nu fortez galbenul, chiar daca trebuie sa franez ceva mai violent - ma uit si la cel din spate ce face / cum merge), iar el face parte din acea categorie pe care-o urasc, de soferi care merg linistiti, cu 30 - 40 km/h, si la fel de linistiti trec pe galben / rosu - din pacate exista si din astia, din fericire nu sunt prea multi - dar atunci nu mai consider ca "i-l fur"... Edited by barboso, 26 October 2010 - 15:10. |
#46
Posted 26 October 2010 - 15:47
barboso, on 26th October 2010, 16:07, said: Daca el merge constant, iar eu ma bag in fata lui si "ma duc", fara sa-l oblig sa incetineasca, n-am cum sa-i "fur" semaforul, ca doar nu contorizeaza masinile, sa lase 10 masini sa treaca, dupa care sa se schimbe - semaforul ala tine un anumit timp, si cu mine, si fara mine, tot atunci ajungea respectivul la semafor. Ce ai spus tu e valabil daca semaforul e verde si il prindeti "din zbor". Dar daca semaforul e rosu, apuca sa treaca doar un anumit numar de masini, nu? Adica se infirma ce ai zis tu (am ingrosat in textul tau). Edited by strabun, 26 October 2010 - 15:48. |
|
#47
Posted 26 October 2010 - 18:13
Daca semaforul e rosu ai (oarecum) dreptate, dar depinde foarte mult de sofer(i).
In cazul meu, in 99% din cazuri sunt atent la semafor / masina din fata; daca sunt primul la stop, in marea majoritate a cazurilor plec primul (fara sa fac liniute, sa nu se inteleaga gresit), daca nu sunt primul plec in acelasi timp si ma misc in acelasi ritm cu cel din fata (daca are o masina mult mai rapida, si se si da la ea, ma "pierde", clar, dar nu despre asta e vorba), asa ca "fur" cat mai putin posibil, spre "deloc", avand in vedere ca rareori masina din spatele meu pleaca la fel de repede. |
#48
Posted 26 October 2010 - 18:23
Io am mers cu Grasu' la volan. Prima data a vrut sa-mi arate ca-i pilot
A doua oara a fo' baiat civilizat. Poate ca era noapte prin Romania si cand era lumina eram in alta tara? Acu' lasand gluma la o parte, Barboso merge ca bucuresteanu'. Trage nervos de volan, ii da pedala cand poate, dar e civilizat in mare parte. |
#49
Posted 26 October 2010 - 18:26
De cele 6 radare pe 60 de km nu zici nimic ?
Sau de "coada" pe care nu voiam s-o pierd iar ? Facea dedectoru-n pambriz ca girofaru' Edited by barboso, 26 October 2010 - 18:28. |
#50
Posted 26 October 2010 - 18:29
Io zic de prima data Aia cand ai vrut tu sa-mi arati ca esti pilot
|
#51
Posted 26 October 2010 - 18:33
barboso, on 26th October 2010, 19:13, said: Daca semaforul e rosu ai (oarecum) dreptate, dar depinde foarte mult de sofer(i). In cazul meu, in 99% din cazuri sunt atent la semafor / masina din fata; daca sunt primul la stop, in marea majoritate a cazurilor plec primul (fara sa fac liniute, sa nu se inteleaga gresit), daca nu sunt primul plec in acelasi timp si ma misc in acelasi ritm cu cel din fata (daca are o masina mult mai rapida, si se si da la ea, ma "pierde", clar, dar nu despre asta e vorba), asa ca "fur" cat mai putin posibil, spre "deloc", avand in vedere ca rareori masina din spatele meu pleaca la fel de repede. Eu am spus cum vad lucrurile si e OK pentru mine daca tu le vezi (oarecum) altcumva. Ideea e ca, intrand in fata unuia, poti sa-i faci numai dezavantaje. Un semafor pierdut si apoi inca cateva eventuale ghinioane pe care cel din fata "nu le prinsese" te pot duce cu gandul ca daca erai in locul celui din fata, ai fi fost departe in acel moment. Categoric, vorbim aici de principii. Dar situatiile pot fi atat de diferite... Eu aplic ideea de la care plecasem numai in cazul in care nu ma grabesc absolut deloc (sa zicem ca principala activitate ar fi sa ascult muzica si a doua indeletnicire ar fi sa conduc ). |
|
#52
Posted 26 October 2010 - 18:34
Cand, bre ?
@ December, pe tine te-ntreb, am postat in acelasi timp cu Strabun... @ Strabun, de principiu vorbeam si eu, in primul rand, am folosit exemplele ca sa ilustrez mai bine ce vreau sa zic; stiu ca multi de-aici considera slalomul ca semn de necivilizatie, eu voiam sa arat ca acest slalom, asociat de multe ori cu bucurestenii, nu este neaparat asa. Edited by barboso, 26 October 2010 - 18:40. |
#53
Posted 26 October 2010 - 18:39
Ai uitat, ha? Cand ne-am dus la Metro sa cumparam de gratarageala si beri
Ca sa nu fim prea tare offtopic, Barboso merge mai sportiv dar in limitele bunului simt. Si nu prea injura decat cand e canicula |
#54
Posted 26 October 2010 - 18:45
Ca merg sportiv am recunoscut si recunosc oricand.
Dar nu cred c-am deranjat / deranjez pe altcineva cu asta (doar cei din masina coboara uneori mai palizi ). Edited by barboso, 26 October 2010 - 18:46. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users