Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta MTB copil 1...

Denon AVR 1804

Texte și mesaje funny pe sit...

Recomandari carti non-fictiune
 Cat costa un pui la rotisor?

cum leg firele de la o pompa subm...

PC Voltage +3.3V Red!

Cum conectez la net o centrala Fe...
 w11 nu mentine profil power proce...

DIGI se lanseaza in Belgia cu ser...

Setari XMP ram pentru 5900x - BSO...

Iphone 13, 14 sau 15?
 Dune: Prophecy (2024 _ ...)

DMSS problema

Montare parchet in balcon

Exista doar ... si restul
 

Despre mersul pe banda a doua

- - - - -
  • Please log in to reply
399 replies to this topic

#55
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,233
  • Înscris: 15.10.2006

 aalinn, on 4th October 2010, 21:27, said:

Art. 42
Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

Art. 43
(1)Daca un drum este prevazut cu o banda destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane, semnalizata ca atare, acestea vor circula numai pe banda respectiva.

Poate vezi si tu mai bine ce scrie acolo.

Obligatia aia se poate intelege sa zicem in 10 km atunci cand e posibil ca sa nu incurc pe alti.

Edited by cipaul, 04 October 2010 - 20:47.


#56
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007

 cipaul, on 4th October 2010, 21:45, said:

Poate vezi si tu mai bine ce scrie acolo.

Obligatia aia se poate intelege sa zicem in 10 km atunci cand e posibil ca sa nu incurc pe alti.
bineinteles ca atunci cand e posibil adica e loc pe prima banda fara sa incurci pe nimeni.dar de obicei e loc cam mereu , exceptie facand sarbatorile

#57
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,233
  • Înscris: 15.10.2006

 aalinn, on 4th October 2010, 22:39, said:

bineinteles ca atunci cand e posibil adica e loc pe prima banda fara sa incurci pe nimeni.dar de obicei e loc cam mereu , exceptie facand sarbatorile

Nu prea intelegi ce inseamna functie de viteza de deplasare: adica ai autoturism si mergi cu viteza maxima legala mergi pe banda 2, daca vrei sa mergi cu o viteza mai mica adica cu ceea maxima a a camioanelor este obligat sa te retragi pe banda 1 daca poti.

Orice manevra de schimbare de banda este una potential periculoasa si nu cred ca este lege care sa te faca sa te expui la pericole doar pentru a face loc unora grabiti care depasesc viteza legala de deplasare.

#58
kng

kng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 02.08.2004
Imi cer scuze de lipsa de raspuns pana acum, am plecat pe teren la clienti si nu am mai avut timp.

Ca sa raspund:
- numarul dobitocului: PH - 87 - GPI, VW Transporter culoarea maro.
- @alexpreda: ce numar ai? sa stiu sa ma feresc de tine :P. Cat timp am lucrat in Otopeni, mergeam doar pe prima banda, cu 50-60 km/h, atent sa nu ratez "intrarea" catre firma la care lucram atunci. Si mereu eram atent la diversi care ieseau si ma trezesc cu ei in fata. Plus ca fac si autobuzele statii acolo, daca mergi in Bucuresti si nu te opresti prin Otopeni, nu prea ai de ce sa mergi pe banda 1.

In Romania, mai este mult de umblat la legislatie si la atitudinea oamenilor. Eu as da o lege dura, ca unui idiot precum cel de ieri, sa i se ia permisul pe veci. Sicanezi ceilalti participanti in trafic sa arati ca esti smecher? Adio carnet! Sau daca nu adio carnet pentru totdeauna, macar pe vreo 2 ani, sa vedeti pe urma ce frumos vor conduce oamenii.

Nu pot decat sa mai trag concluzia ca forumistii care i-au luat apararea aici pe forum, au acelasi comportament in trafic. Da, daca imi facea flashuri si nu aveam nici o masina in fata, ma bagam intre 2 camioane, il lasam sa treaca, si apoi reveneam pe banda 2-a sa continui depasirea camioanelor. Dar cand merg frumos in coloana, si astept politicos sa treaca si cei din fata mea, de ce sa ma bag pe banda 1?

#59
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,558
  • Înscris: 06.02.2006
Eu de exemplu merg pe banda 1 tot timpul (acolo unde e posibil, bineinteles). Insa daca sunt pe banda 2 (asta inseamna ca sunt nevoit sa fiu acolo, nu stau ca pupaza mergand cu 20) vine un disperat si incepe sa dea flash (desi repet, nu stau pe banda 2 niciodata daca nu este necesar, si ma chiorasc foarte foarte des in oglinzi), nu ma dau poate sa crape ala. Nu ma dau nici dupa ce am loc in dreapta. De ce? pentru ca acele flash sunt AGRESIUNE IN TRAFIC, si nu doresc sa raspund unei agresiuni. Daca cel din spate a venit fara a face flash, claxoane, eventual cu semnalizarea stanga pusa, imediat ce am loc ma dau la o parte fara probleme. Cam asa ar trebui sa se circule in Romania. Ciobani...hehehe, noi sa fim sanatosi, sunt cu miile. Ca si cei care agreeaza dat flash-uri aluia din fata pe acest topic. Ma abtin de la urari de bine.

Edited by RealThing, 05 October 2010 - 11:41.


#60
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 13.04.2006

 kng, on 5th October 2010, 12:23, said:

Imi cer scuze de lipsa de raspuns pana acum, am plecat pe teren la clienti si nu am mai avut timp.

Ca sa raspund:
- numarul dobitocului: PH - 87 - GPI, VW Transporter culoarea maro.
- @alexpreda: ce numar ai? sa stiu sa ma feresc de tine :P. Cat timp am lucrat in Otopeni, mergeam doar pe prima banda, cu 50-60 km/h, atent sa nu ratez "intrarea" catre firma la care lucram atunci. Si mereu eram atent la diversi care ieseau si ma trezesc cu ei in fata. Plus ca fac si autobuzele statii acolo, daca mergi in Bucuresti si nu te opresti prin Otopeni, nu prea ai de ce sa mergi pe banda 1.

In Romania, mai este mult de umblat la legislatie si la atitudinea oamenilor. Eu as da o lege dura, ca unui idiot precum cel de ieri, sa i se ia permisul pe veci. Sicanezi ceilalti participanti in trafic sa arati ca esti smecher? Adio carnet! Sau daca nu adio carnet pentru totdeauna, macar pe vreo 2 ani, sa vedeti pe urma ce frumos vor conduce oamenii.

Nu pot decat sa mai trag concluzia ca forumistii care i-au luat apararea aici pe forum, au acelasi comportament in trafic. Da, daca imi facea flashuri si nu aveam nici o masina in fata, ma bagam intre 2 camioane, il lasam sa treaca, si apoi reveneam pe banda 2-a sa continui depasirea camioanelor. Dar cand merg frumos in coloana, si astept politicos sa treaca si cei din fata mea, de ce sa ma bag pe banda 1?


De ce esti asa de sigur ca ai dreptate ?  Pe al forum cel cu WV spune ca el are dreptate vis-a-vis de acest incident.Eu ce sa mai inteleg ?

#61
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,149
  • Înscris: 14.09.2007
Da-ne un link si noua :)

#62
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007

 cipaul, on 4th October 2010, 22:56, said:

Nu prea intelegi ce inseamna functie de viteza de deplasare: adica ai autoturism si mergi cu viteza maxima legala mergi pe banda 2, daca vrei sa mergi cu o viteza mai mica adica cu ceea maxima a a camioanelor este obligat sa te retragi pe banda 1 daca poti.

Orice manevra de schimbare de banda este una potential periculoasa si nu cred ca este lege care sa te faca sa te expui la pericole doar pentru a face loc unora grabiti care depasesc viteza legala de deplasare.
unde scrie in articol despre camioane ? scrie ca daca ai loc sa te bagi chiar daca sunt camioane,tiruri sau ...

#63
kng

kng

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 463
  • Înscris: 02.08.2004
@Bingo: cine pe ce forum dude? Stie melteanul ala sa foloseasca un computator? Ma indoiesc sincer :) Cum mai zicea cineva, da link :)

#64
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

 cipaul, on 4th October 2010, 22:56, said:

Nu prea intelegi ce inseamna functie de viteza de deplasare: adica ai autoturism si mergi cu viteza maxima legala mergi pe banda 2, daca vrei sa mergi cu o viteza mai mica adica cu ceea maxima a a camioanelor este obligat sa te retragi pe banda 1 daca poti.
..............................
Asa faci tu?  :thumbdown:
Asa face si tata-meu: merge pe banda doi cu viteza max legala 90/h desi banda 1 e libera, vine un vitezoman din spate si ii da semne sa treaca pe prima banda, el nu trece ca cica ''ce??!! eu merg legal!!''. Mai mare tampenie ca asta n-am vazut.
Nu e treaba ta daca eu merg cu 150 sau 200/h, daca prima banda e libera, acolo tre' sa stai.

Pe dincolo unde jungla e mai defrisata, te arde fara discutii pentru asa ceva - mers legal pe banda doi desi prima e libera.

#65
miromulus

miromulus

    c'mon inner peace...!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,613
  • Înscris: 25.01.2006

 Octavian___, on 7th October 2010, 10:31, said:

1. Nu e treaba ta daca eu merg cu 150 sau 200/h

2. Pe dincolo unde jungla e mai defrisata, te arde fara discutii pentru asa ceva - mers legal pe banda doi desi prima e libera.

Ciudat cum de te ard pentru 2 dar nu te baga la bulau pentru 1.  :thumbup:

#66
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,233
  • Înscris: 15.10.2006

 Octavian___, on 7th October 2010, 10:31, said:

Asa faci tu?  :thumbdown:
Asa face si tata-meu: merge pe banda doi cu viteza max legala 90/h desi banda 1 e libera, vine un vitezoman din spate si ii da semne sa treaca pe prima banda, el nu trece ca cica ''ce??!! eu merg legal!!''. Mai mare tampenie ca asta n-am vazut.
Nu e treaba ta daca eu merg cu 150 sau 200/h, daca prima banda e libera, acolo tre' sa stai.

Pe dincolo unde jungla e mai defrisata, te arde fara discutii pentru asa ceva - mers legal pe banda doi desi prima e libera.

Toata stima pentru tatal tau fiindca conduce respectand limita de viteza.
De ce nu trece pe prima banda stie el f. bine: pentru a evita o multime de pericole.

O intrebare normala: vitezomanul ala nu ar trebui sa vina pe banda 1 fiindca tot e libera?

Daca ai exemple cu cazuri din alte tari cand esti ars pt. asa ceva sunt dispus sa le aflu.

Oricum cazul de fata este total altceva fiindca se circula pe doua coloane pe cele doua benzi: dupa ceva km buna masinile erau paralele.

#67
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,929
  • Înscris: 09.12.2004
referitor la intrebarea normala: pe ce parte se face depasirea conform regulamentului in vigoare?!?!?
ia vezi ce gasesti interesant mai jos, luat asa la viteza :


SECTIUNEA a 2-a
Utilizarea partii carosabile
Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament în sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.
Art. 101. – Când drumul are doua sau mai multe benzi pe sensul de mers, vehiculele se conduc pe banda situata lânga acostament sau bordura. Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.
Art. 102. – Vehiculele grele, lente sau cu mase ori gabarite depasite sau cele care se deplaseaza cu viteza redusa trebuie conduse numai pe banda de lânga acostament sau bordura, daca în sensul de mers nu este amenajata o banda destinata acestora.


§ 3. Depasirea
ART. 45
(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
(3) Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.
(4) Nu constituie depasire, in sensul alin. (1), situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie.
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.
(6) Tramvaiul aflat in mers poate fi depasit si pe partea stanga atunci cand drumul este cu sens unic sau cand intre sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.


 Octavian___, on 7th October 2010, 10:31, said:

Asa faci tu?  :thumbdown:
Asa face si tata-meu: merge pe banda doi cu viteza max legala 90/h desi banda 1 e libera,
da ma, e bastan cu masina de bastani :D
are net acasa, cind te duci acolo da-i lectura suplimentara de aici: http://bpr.b.politia...legislatie.html
iar pina data viitoare cind mai mergi, sa se puna la punct cu legislatia!!

aceeasi lectura suplimentara si pentru cipaul &co :)
daca mai veniti si la reexaminare nepregatiti, ramineti repetenti :D

#68
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,008
  • Înscris: 06.04.2007

 cipaul, on 7th October 2010, 19:24, said:

Toata stima pentru tatal tau fiindca conduce respectand limita de viteza.
De ce nu trece pe prima banda stie el f. bine: pentru a evita o multime de pericole.

O intrebare normala: vitezomanul ala nu ar trebui sa vina pe banda 1 fiindca tot e libera?

Daca ai exemple cu cazuri din alte tari cand esti ars pt. asa ceva sunt dispus sa le aflu.

..................................................................
Vitezomanu ala poa' sa vina din eter, de pe luna, e treaba lui. Treaba mea e sa stau daca e posibil/daca e liber, pe prima banda.
Ca el nu trece pe prima banda (cazu de fata exemplul cu tata-meu) e ...sa zicem ca NU procedeaza corect.
Citez aici frantura din decret ca mi-a placut: Celelalte benzi pot fi folosite succesiv, de la dreapta spre stânga, daca banda de circulatie utilizata este ocupata, cu obligatia de a reveni pe banda din dreapta atunci când acest lucru este posibil.
Deci atentie, esti obligat sa folosesti prima banda daca aceasta o permite/este posibil.

Ok, nu e cazul de la subiect, dar hai sa mai ne aducem aminte de decret, se pare ca unii isi fac propria lege, sau cred ca asa e corect.
Dupa aproape 14 ani de condus inca n-am uitat regulile astea elementare.

#69
Nicu90

Nicu90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,149
  • Înscris: 14.09.2007

 cipaul, on 7th October 2010, 19:24, said:

Toata stima pentru tatal tau fiindca conduce respectand limita de viteza.
De ce nu trece pe prima banda stie el f. bine: pentru a evita o multime de pericole.

O intrebare normala: vitezomanul ala nu ar trebui sa vina pe banda 1 fiindca tot e libera?

Daca ai exemple cu cazuri din alte tari cand esti ars pt. asa ceva sunt dispus sa le aflu.

Oricum cazul de fata este total altceva fiindca se circula pe doua coloane pe cele doua benzi: dupa ceva km buna masinile erau paralele.
Din cauza asta se si circula prost prin oras , dai de 3 "legali" in paralel si mai depaseste-i . E treaba mea daca ma ia radarul , sau orice altceva, dar tu ai obligatia sa mergi pe banda 1 (macar daca tot zici de mers legal,fa-o pana la capat )
LE:Ce-mi place cand pe banda 2 se incoloneaza toti,si ii depasesc prin dreapta si dupa mine vad cum le pica fisa si altora si se baga si ei pe prima banda :)

Edited by Nicu90, 07 October 2010 - 21:04.


#70
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 13.04.2006
Salut , cei care sustin circulatia cu viteza legala pe benzile din centrul drumului, sunt cei care circula exclusiv in Ro.Sa-i vad eu in Germania pe banda  3 pe autoband;daca nu sunt loviti sigur i-i aresteaza garda. Si referitor la ce spune mai sus vecinul  Nicu90 ;un amic din Bucuresti mi-a spus ca la Constanta ,cel mai fluent se circula pe prima banda deoarece majoritatea soferilor merg pe mijlocul strazii cu "viteza legala".

#71
motanex

motanex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 485
  • Înscris: 21.06.2006

 Evergreen, on 7th October 2010, 20:04, said:

referitor la intrebarea normala: pe ce parte se face depasirea conform regulamentului in vigoare?!?!?
ia vezi ce gasesti interesant mai jos, luat asa la viteza :


§ 3. Depasirea
ART. 45
(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.
(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.
(3) Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.
(4) Nu constituie depasire, in sensul alin. (1), situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie.
(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.
(6) Tramvaiul aflat in mers poate fi depasit si pe partea stanga atunci cand drumul este cu sens unic sau cand intre sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.

Eu am gasit asta mai interesant decat ce ai gasit 'mneata. Oricum daca chiar te grabesti si vezi un bou ca e singur pe banda a2-a si in rest nicio masina pe strada cred ca e mult mai sanatos si sigur sa te dai pe prima banda in conditiile in care aceasta e practicabila si sa-ti vezi de treaba in continuare decat sa franezi pana la viteza aluia si sa arzi becurile in ceafa lui.

Edited by motanex, 07 October 2010 - 21:43.


#72
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

Quote

Sa-i vad eu in Germania pe banda 3 pe autoband;daca nu sunt loviti sigur i-i aresteaza garda. Si referitor la ce spune mai sus vecinul Nicu90 ;un amic din Bucuresti mi-a spus ca la Constanta ,cel mai fluent se circula pe prima banda deoarece majoritatea soferilor merg pe mijlocul strazii cu "viteza legala".

In romania de multe ori se conduce invers decat normal  - pe primele benzi e liber , in timp ce pe ultimele (2-3) se ingramadesc toti.

In plus nu se poate circula decent.....adica nu poti intra pe a-2-a, a-3-a banda ca sa `depasesti` o masina sau o coloana de masini care merge mai incet cu 10-20km/h decat tine pentru ca trebuie sa vina un lansat cu 150+ sa te .... cu flash-uri pana orbesti si iei parapetu.Iar daca nu ai orbit , are grija sa-ti ...a vreo 2 frane in fata ca sa te invete minte sa nu mai te atingi de banda 2-3.

In germania daca esti pe banda 2 iar in fata ta ai o masina care se deplaseasca mai incet  , atunci `lansatu` anticipeaza ca tu de pe banda 2 vrei sa te bagi pe banda 3 si reduce viteza fara niciun fel de agresiune.

Ca natie suntem inca `ciobani` si de aici si multe probleme in trafic ! 

Edited by polizei, 07 October 2010 - 21:49.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate