Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zgomot ritmic ce urmeaza rotirea ...

Merita Lumix FZ82 in 2024?

Nu pot activa Memory Integrity

Supratensiuni accidentale
 Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...
 Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 

De ce sa spunem NU filtrului de particule (DPF)

- - - - -
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#145
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 daemon, on 14 octombrie 2012 - 18:47, said:

Aditivul de la ex-filtrul meu de particule e cancerigen, asta scrie pe el, kit-ul de umplere vine cu manusi si masca de protectie, scrie explicit sa nu umbli cu mainile goale. Sanatate curata Posted Image
Iti inteleg dezamagirea referitoare la costurile de reparatie la filtru, insa daca ai filtru care necesita aditiv cred ca sistemul este de prin 1900 toamna. Cred (si sper) ca lucrurile s-au mai schimbat de la primele generatii de filtre. Eu am 170.000 km cu filtru de particule si absolut niciodata nu mi s-a aprins becul de la filtru, ce sa mai vorbesc de regenerari fortate esuate.

 Pejeu, on 16 octombrie 2012 - 11:37, said:

Am trecut ITP-ul fără catalizator.
Nu ma mira nimic. Recent, am fost intr-o calatorie cu un autobuz fara frane pe serpentine, ce sa mai spun de catalizatorul tau? Apropo, masina ta mai are ceva original din tehnologia aia superioara franceza? Te intreb pt ca eu am o masina de vreo 20 de ani si ma indrept spre 400.000 km si nu am dat niciodata spaga la testul de gaze, benzinar fiind. Catalizator original, motor la fel
In plus, la testul de opacitate nu exista limite diferite pentru motoare cu catalizator sau filtru, ci doar pentru motoare atmosferice si supraalimentate. Asadar, daca sistemul de inejctie functiona ok, trebuia sa iei testul. Ar fi trebuit sa-l pici cand se uitau aia pe sub masina si nu vedeau catalizatorul/filtrul.

 Pejeu, on 16 octombrie 2012 - 11:37, said:

Dacă te-ar durea undeva de cancer ai milita pentru interzicerea EGR-ului pe motoare diesel.
Cu sau fara EGR arderea tot bogata este acolo. Motor termic fara particule nu cred ca exista


 Pejeu, on 16 octombrie 2012 - 11:37, said:

Particulele cele mai periculoase (cele mai mici) trec prin filtru ca prin plasa de pește. În filtru ajunge ce este prea mare pentru catalizator să oxideze.
Posibil, insa 99,99% dintre ele sunt captate de filtru. La un benzinar contemporan absolut toate sunt eliberate in atmosfera si sunt de-alea mici, de care se tem toti


 daemon, on 16 octombrie 2012 - 15:34, said:

Adica un filtru de particule si mai sensibil. O sa mai cumpere mos craciun diesel atunci.
Din pacate pentru tine in viitorul foarte apropiat benzinarele vor trebui echipate cu filtre de particule. Pejo sunt pionieri si aici, cum au fost si la diesel. Deja au facut un filtru experimental

Solutia o reprezinta un filtru mai bun, nu renuntarea la el

Edited by valitudor, 23 October 2012 - 18:39.


#146
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,541
  • Înscris: 08.12.2001

 valitudor, on 23 octombrie 2012 - 18:29, said:

daca ai filtru care necesita aditiv cred ca sistemul este de prin 1900 toamna. Cred (si sper) ca lucrurile s-au mai schimbat de la primele generatii de filtre.

Daca tu zici, inseamna ca asa e. Oi avea filtru de particule pe masina non-euro :)

 valitudor, on 23 octombrie 2012 - 18:29, said:

Solutia o reprezinta un filtru mai bun, nu renuntarea la el

Sunt de acord, dar eu n-as vrea sa stiu ca il am, sub aspect de probleme, intretinere & altele.

#147
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,896
  • Înscris: 22.12.2005
citesc si ma crucesc
numai priceputi si doctori pe aci
fratilor, mai documentati-va
1. nu avem de ales, tot ce i e nou e cu filtru
2. in functie de implementare sunt mai " fiabile" sau nu
3. costurile de inlocurile sunt fabuloase raportand la pretul masinii - in Ro se practica" chiuretajul"
4.. bafta

#148
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 daemon, on 23 octombrie 2012 - 18:54, said:

Daca tu zici, inseamna ca asa e. Oi avea filtru de particule pe masina non-euro Posted Image

Spuneai ca ai avut filtru de particule cu aditiv. Dupa cate stiu, alea cu aditiv au fost primele modele de filtru, in care filtrul era situat mai departe de catalizator. Aditivul era folosit pentru scaderea temperaturii de oxidare a resturilor de carbon din filtru. Mai nou filtrele sunt dispuse in catalizator si nu mai au nevoie de aditiv.
Ce motorizare ai, ce norma de poluare?

#149
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,541
  • Înscris: 08.12.2001
1.6, euro 4. Adica inainte de emulator, acum poate e euro3 :)

#150
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Banuiesc ca-i Ford, nu? CR generatia 2? Acum, la ford, mai au aditiv la filtre?

#151
daemon

daemon

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,541
  • Înscris: 08.12.2001
Din 2009 la sfarsit parca nu mai au aditiv. Nu stiu pe Peugeot/Citroen/etc hdi-urile noi ce filtre au, ar trebui sa fie la fel.

#152
AlexBanu

AlexBanu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 17.08.2008
Inca mai sunt masini cu aditiv. Mercedes chiar a implementat sistemul BLUETEC.

#153
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Nu am spus ca nu mai sunt, am spus doar ca sunt un model vechi, nu se prea mai foloseste azi. Acum filtrul este dispus mult mai aproape de motor, nu mai e nevoie de aditiv.

Dar tu confunzi aditivul pentru filtru, cu rolul de a reduce temperatura de oxidare a particulelor, cu aditivul AdBlue, cu rolul de reduce emisiile de noxe.
BLUETEC este defapt un sistem care injecteaza lichid AdBlue in motorina, la temperatura si presiune inalta transformandu-se in amoniac si codoi. In catalizator, noxele sunt reduse de catre amoniac in azot si apa, astfel, avand ca rezultat micsorarea masiva a emisiilor de noxe.

#154
sergiu_pinzariu

sergiu_pinzariu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 10.10.2012
Din ce am inteles eu dupa ce am citit mai multe despre filtrele de particule, la sistemele noi in care nu mai ai nevoie de aditiv, intr-adevar filtrul de particule e montat mai aproape de locul unde ies gazele fierbinti din motor si nu mai necesita aditiv pentru micsorarea temperaturii de ardere a particulelor din catalizator, dar acest sistem nou foloseste postinjectia aia prelungita care de obicei la un moment dat introduce motorina in ulei si iti dilueaza si altereaza proprietatilor uleiului din motor. Nici asa nu e prea bine.

#155
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Toate masinile folosesc postinjectia pentru a creste temperatura in evacuare, indiferent de felul filtrului. Diluarea apare cand se opreste motorul in timpul unei regenerari active

#156
sergiu_pinzariu

sergiu_pinzariu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 10.10.2012
Da, asa este, m-am mai documentat si intr-adevar tot postinjectia se foloseste in ambele cazuri. Acum depinde, ori ca pui filtrul de particule mai aproape de motor ca sa fie gazele mai calde si sa se faca mai usor regenerarea, ori ca folosesti un aditiv sa arda pariculele la temperaturi mai joase fiind mai departe filtrul de particule de motor, principiul e acelasi. La filtrul cu aditiv dezavantajul este ca trebuie sa umpli cu aditiv, dar acesta tine in majoritatea situatiilor cam cat tine si filtrul de particule. Nu stiu daca exista vreun dezavantaj la filtrele fara aditiv.

#157
zala

zala

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 723
  • Înscris: 19.05.2008
Salut,
Detin un Logan 2 E5 cu DPF si am cateva intrebari. Eu am acum 3500km cu masina si ma gandesc ca sa regenerat de cateva ori, dar intreb daca acesta se regenereaza si stand pe loc. Este obligatoriu sa mergi cu anumite ture? Am inteles ca la dci merge si pe loc odata pornit procesul de regenerare (foloseste un injector care pompeaza motorina in filtru?)
Multumesc!

#158
sergiu_pinzariu

sergiu_pinzariu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 10.10.2012
Salut,

Este acelasi principiu la toate filterele de particule. Se foloseste post-injectia pentru a injecta mai multa motorina decat ar fi necesar in mod normal pentru a creste temperatura gazelor arse care ies din motor spre zona unde se afla filtrul de particule. Procesul functioenaza si la relanti si cand motorul este mai turat. Procesul se va termina mult mai repede daca esti in mers, sa zicem la un drum lung. Trebuie incercat pe cat posibil sa nu opresti motorul in timp ce se efectueaza regenerarea pentru ca exista riscul sa ajunga motorina in ulei si in timp ar putea sa-ti deterioreze motorul. In unele situatii cand esti pe autostrada si mergi foarte turat e posibil sa se faca regenerarea si fara post-injectie, daca gazele arse sunt la temperatura destul de mare.

#159
zala

zala

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 723
  • Înscris: 19.05.2008
Am inteles. Multumesc frumos.

#160
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,436
  • Înscris: 08.12.2006

 sergiu_pinzariu, on 07 octombrie 2013 - 13:11, said:

Salut,

Este acelasi principiu la toate filterele de particule. Se foloseste post-injectia pentru a injecta mai multa motorina decat ar fi necesar in mod normal pentru a creste temperatura gazelor arse care ies din motor spre zona unde se afla filtrul de particule. Procesul functioenaza si la relanti si cand motorul este mai turat. Procesul se va termina mult mai repede daca esti in mers, sa zicem la un drum lung. Trebuie incercat pe cat posibil sa nu opresti motorul in timp ce se efectueaza regenerarea pentru ca exista riscul sa ajunga motorina in ulei si in timp ar putea sa-ti deterioreze motorul. In unele situatii cand esti pe autostrada si mergi foarte turat e posibil sa se faca regenerarea si fara post-injectie, daca gazele arse sunt la temperatura destul de mare.

Nu este chiar asa. La momentul actual sunt mai multe variante de regenerare a filtrului de particule(injectie motorina direct in filtru, ad blue, etc) si cam toti producatorii tind sa fuga de sistemul care presupunea injectia de carburant pe timpul de evacuare, tocmai datorita riscurilor. Nu cunosc insa care este sistemul implementat de Dacia.

Edited by closchkutza, 07 October 2013 - 17:33.


#161
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Cred ca faci o confuzie comuna multora care incurca scopul pentru care exista AdBlue cu scopul DPF-ului. Nu au absolut nimic in comun. Primul se refera la injectia (printr-un injector dedicat) de uree in evacuare, cu scopul de a reduce noxele, in schimb DFP-ul se ocupa cu filtrarea rezidurilor de carbon ramase in urma combustiei.
Nu stiu care producator foloseste injectia de motorina direct in DPF, poate ca exista, dar te asigur ca este foarte rara aceasta abordare. Probabil este mai comuna la camioane, insa la autovehicule nu cunosc despre ce producatori vorbesti. Cine utilizeaza aceasta cale?

Edited by valitudor, 07 October 2013 - 18:14.


#162
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,436
  • Înscris: 08.12.2006
Din cate stiu D-cat-ul de la Toyota are un al 5-lea injector in galeria de evacuare.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate