Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
De ce sa spunem NU filtrului de particule (DPF)
Last Updated: Apr 22 2017 21:16, Started by
Alice
, Jun 16 2010 16:06
·
0
#1
Posted 16 June 2010 - 16:06
Am un Chevy Cruze diesel, 2.0l, 150CP, cu filtru de particule.
O sa vorbesc mai mult despre aceasta masina, deoarece cu ea am experienta. Toate quote-urile sunt din manualul de la Cruze. Din pacate, tin la masina (oricare ar fi ea) si am ajuns sa stiu destul de multe despre DPF. Prea multe, as putea spune. Ce face un filtrul de particule. Quote Filtrul de particule pentru un motor diesel elimină particulele dăunătoare de funingine din gazele de eșapament. In timp, acel filtru se colmateaza cu cenusa. Ce se intampla atunci? Quote Sistemul include o funcție de autocurățire care este executată în mod automat în timpul mersului. Filtrul este curățat prin arderea particulelor de funingine la temperaturi foarte înalte. Acest proces are loc automat în condiții presetate de rulare și poate dura maximum 25 de minute. Consumul de combustibil poate crește în această perioadă. Emisiile de mirosuri și fum ce au loc în cursul acestui proces sunt normale. Sunt persoane care spun ca aceasta curatare se face pe autostrada, daca mergi cu motorul turat, etc. GRESIT! Daca mergi cu motorul timp de o ora la 4000 de ture, nu este garantat ca se curata filtrul. Este posibil ca in acest timp sa se execute automat procedura de curatare, dar nu are legatura cu turatia. Emisiile de fum si mirosurile, sa spunem ca sunt irelevante. Dar:
In aceste conditii de curatare, nu conteaza foarte mult cum conducem masina, curatarea se poate face si la relanti. Dupa terminarea curatarii, este recomandat sa se mai astepte inca cateva minute inainte de oprirea motorului, pentru racirea turbinei, a motorului, a evacuarii, etc. Quote În anumite condiții de rulare, de exemplu călătorii scurte, este posibil ca sistemul să nu activeze procesul automat de autocurățare. Dacă filtrul de particule diesel necesită curățarea și condițiile de deplasare nu au permis inițierea procedurii de curățare automată, lampa de control clipește. Continuați deplasarea, menținând turația motorului peste 2,000 rot/min. Dacă este necesar, comutați într-o treaptă inferioară de viteze. Curățarea filtrului de particule diesel este astfel inițiată. Nu se recomandă oprirea autovehiculului sau a motorului în timpul procesului de curățare. ATENTIE: Dacă procesul de curățare este întrerupt de mai multe ori, există un risc crescut de provocare a unei avarii grave de motor. Curățarea se face mai rapid la turații mari ale motorului și sarcini ridicate. Lampa de control % se stinge imediat ce procesul de autocurățire a filtrului se încheie. Daca motorul a fost oprit de cateva ori cu martorul pornit, curatarea se va putea face numai in service, si nici atunci nu este garantat 100% ca mai poate fi salvat. DPF-ul costa in jur de 2000E. Cat de des se face curatarea? Sunt unele persoane care spun ca masina lor nu a curatat niciodata filtrul. Daca faci drumuri lungi constant, este posibil ca masina sa efectueze curatarea fara sa-ti dai seama. Prin drumuri lungi ma refer in primul rand la durata de timp (>30 min) si mai putin la distanta. La mine, curatarea se face cam la 250km. La mine s-ar putea sa fie si alte probleme, deci nu generalizez. (printre altele, in consuma undeva in jur de 12.5l/100km in conditii de trafic f. lejer de oras). Am mai putin de 5000km cu ea, urmeaza luna viitoare un drum pana in AT, si dupa aceea o sa vad. De la jumatatea lunii martie, de cand am inceput sa notez regenerarile, arata cam asa: 11.06.2010 4.530km Regenerare DPF 28.05.2010 4.259km Regenerare DPF 20.05.2010 3.983km Regenerare DPF 01.05.2010 3.714km Regenerare DPF 20.04.2010 3.474km Regenerare DPF 09.04.2010 3.239km Regenerare DPF 01.04.2010 2.975km Regenerare DPF 17.03.2010 2.730km Regenerare DPF8 regenerari in 3 luni si 1800km. Rezumand: Avantaje
Daca aveti completari, va astept cu placere. O sa raspund si la intrebari, atat cat ma pricep. Un document primit de la GM arata cam asa: Quote General Rules of usage of Chevrolet vehicles equipped with Diesel Particle Filter (DPF) All modern Chevrolet diesel engines are equipped with a diesel after treatment system to comply with the recent and future European environmental regulation referring exhaust gas emission. Working mechanism of Diesel Particle Filter: The diesel after treatment system consists of a pre-catalytic converter, and a catalytic converter (main diesel oxidation catalyst + coated diesel particle filter) designed to reduce exhaust emissions such as hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) and rigid particles to meet the emissions regulations. The DPF is designed to collect particles from the exhaust gas to minimize discharge of soot content to the atmosphere. The soot particles accumulated in the filter are burned off at regular intervals (process called regeneration) to prevent filter clogging and increase its lifetime. During regeneration, additional fuel is injected into the cylinders via multiple post injections to increase temperature of the exhaust gas. The DPF regeneration requires approx. 600 ˚C exhaust temperature to burn off soot deposit to CO2. Differential pressure sensors measure the pressure difference inside the DPF, which is in correlation with the level of accumulated soot. Engine control module (ECM) protects the engine and the filter by triggering regeneration when critical soot level is detected in the filter. To reach the 600 ˚C exhaust temperature, which is the main criterion of successful regeneration, several driving conditions must be fulfilled. When the soot content reaches a threshold level and previous driving conditions did not comply with the minimum criterion of successful regeneration, the DPF indicator light will illuminate or blink (depending on vehicle type and ECM software version). When this happens, the vehicle must continue to be driven. If the road conditions and traffic permit, the vehicle speed should be kept above 50 km/h for about 15 minutes. The indicator will turn off when the soot particles are below a certain level in the filter. The light will not illuminate or blink every case when the regeneration is processed. The ECM will only trigger the indicator, when previous failed or interrupted regenerations have reached a certain nr. of attempts. If the engine is shut off during regeneration orwhile the indicator is on or blinking, increased fuel consumption and reduction in engine oil life will occur. This is caused by fuel diluted into engine oil during interrupted or unsuccessful regeneration. The diluted diesel fuel changes the lubricating and cooling ability of the engine oil and in extreme cases can result in complete engine damage caused by overheated injectors, cylinders, pistons, etc. Please be aware that this is a general description of Chevrolet DPF system which may slightly vary depending on vehicle type or manufacturing date (as a result of continuous product improvements), therefore please make sure that you are aware of the description detailed in the owner’s manual. Instruction of use of diesel vehicles equipped with DPF system: There are 2 basic ways to protect the environment and the diesel engine during usage. 1. Proper driving style must be followed to minimize soot production of the diesel engines:
Am subliniat acel "or" pentru a se intelege ca regenerarea se poate face si fara sa se aprinda martorul pe bord |
#2
Posted 16 June 2010 - 16:23
M-ai pus pe ganduri, prietene... Eu am un Astra H echipat cu DPF, dar sa fiu al naibii daca am remarcat v-o regenerare pana acum...Si nici consumul nu mi se pare sa fi sarit vreodata asa de spectaculos. Acuma, ce sa zic, 90% din condus este in trafic urban, cu porniri-opriri dese. Si totusi consumul afisat de BC este de 7,8% luna asta. Am sa studiez si eu problema , pare serioasa, daaar, nici nu stiu ce s-ar putea face ! Banuiesc totusi ca nu putem scoate pur si simplu DPF-ul
Edited by dakian67, 16 June 2010 - 16:24. |
#3
Posted 16 June 2010 - 16:43
m-am bagat si eu prima data cu diagnoza pe o masina din gama VAG cu vreo 50k km in bord iar DPF avea o colmatare de 25%; la relanti avea un miros esapamentul de te lua de cap; nu stiu cit a mers extern, dar mai mult ca sigur ca mult a mers in oras (Bucuresti) si partea naspa....condusa de o femeie (nu comentati, stiu cum conduce si de aia e cam tragi-comic).
bineinteles ca am facut niste ture cu ea si eu sa vad care e treaba si acel miros s-a schimbat, deci s-a intimplat ceva in DPF. Partea buna e ca masina va face mai mult ca sigur la fiecare sf de saptamina un drum mai lung Procedura de regenerare a DPF-ului la tedeiuri este aici |
#4
Posted 16 June 2010 - 16:50
#5
Posted 16 June 2010 - 16:53
Asa cum am mai spus, pozitia, desi bine argumentata, nu are absolut nici o relevanta, dat fiind ca din 2011 toate dieselurile noi vor avea DPF standard, singurele masini fara fiind cele ramase pe stocuri si se-hash-urile. Cei ce-si cumpara o masina diesel vor trebui sa se obisnuiasca - daca merg mult in oras - sa iasa pe autobanda o data la doua saptamani pentru a da un mic qox la vreo 3000 de ture vreme de vreo 15 minute. Ata ete.
|
#6
Posted 16 June 2010 - 17:13
#7
Posted 16 June 2010 - 17:17
Ba are al dracului de multa relevanta, pentru ca, daca stiam astea, nu mi-as mai fi luat dizal.
Si, daca incercai sa citesti tot ce am scris, vedeai ca sfatul dat de tine "sa iasa pe autobanda o data la doua saptamani pentru a da un mic qox la vreo 3000 de ture vreme de vreo 15 minute" nu are absolut nicio legatura cu realitatea. Fara o procedura de regenerare activa (pe care o initiaza masina, nu tu) filtrul NU SE CURATA ABSOLUT DELOC indiferent de cata talpa ii dai. Ba, din contra, se colmateaza in continuare. |
#8
Posted 16 June 2010 - 17:35
stupid question i know dar: nu mai bine se scoate acel filtru si scapi de belea si pe deasupra mai si castigi ceva putere.
Dar nu e asa de simplu de scos; fiind vorba si de partea electronica. |
#9
Posted 16 June 2010 - 17:44
Am doua masini diesel echipate cu filtru de particule si:
nu scade puterea nu creste turatia nu creste consumul nu pornesc ventilatoarele de la motor ...cand se face regenerarea. Iar regenerarea nu baga motorina pe traseul de evacuare care sa se aprinda de la temperatura. Exista un lichid special care se introduce in filtru pentru a produce arderea depozitelor de particule. Acel rezervor de lichid trebuie umplut la fiecare 120.000 de kilometri si are vreo 3 litri si ceva capacitate. Regenerarea nu se face la 250km. Nu are cum sa se colmateze un filtru de particule la kilometri aia ca doar nu este transatlantic sa consume 10 tone de motorina pe ora. Regenerarea dureaza 2-3 minute. Edited by Dragon Warrior, 16 June 2010 - 17:45. |
#10
Posted 16 June 2010 - 17:52
Evident ca este legat de procesorul masinii si tot ce tine de noxe... Nu il poti "scoate". Tot ce poti face este sa nu cumperi masini diesel.
|
|
#11
Posted 16 June 2010 - 17:53
Or fi mai cu mot masinile tale, sau astea cu lichid special.
La celelalte, este asa cum am descris mai sus. Si da, la mine regenerarea se face cam la 250Km. |
#12
Posted 16 June 2010 - 17:56
Alea sunt cu probabil injectie de uree si sunt altceva.
Tipuri de DPF: http://en.wikipedia....ticulate_filter Edited by SuperDuper, 16 June 2010 - 18:01. |
#13
Posted 16 June 2010 - 18:13
Nu, ureea nu are nimic de-a face cu DPF-ul. (seven gallons are expected to last roughly 10,000 miles => 26.5 litri pentru 16.000km - clar nu este vorba despre DPF aici.)
Cele cu aditiv functioneaza un pic diferit, intr-adevar (http://en.wikipedia....ticulate_filter) Quote All on-board active systems use extra fuel, whether through burning to heat the DPF, or providing extra power to the DPF's electrical system, although the use of a fuel borne catalyst reduces the energy required very significantly La acestea este, intr-adevar, posibil sa se curete filtrul si la mers normal. Quote Diesel particulate matter combusts when temperatures above 600 degrees Celsius are attained. This temperature can be reduced to somewhere in the range of 350 to 450 degrees Celsius by use of a fuel borne catalyst |
#14
Posted 16 June 2010 - 18:24
Pai vezi? Spuneai ca n-am dreptate. Poti sa cureti filtrul si singur, daca-i dai gaz si incingi bine caramida (filtrul de particule e o caramida stil piatra ponce, ata doar ca-i dintr-un aliaj al dreacului de scump) la 600 de grade Celsius (asta in cazul in care n-ai sistem cu substanta catalitica). Preset-ul de auto-curatire e pentru blambecii aia care n-au luat in seama avertizarea producatorului (atunci, prin 2000, cand au aparut primele DPF-uri) de a-i da cox de curatire, asa ca producatorii au trebuit sa instaleze un sistem anti-dobitoc. Oricum, coxul e recomandat chiar si in cazul preset-ului, deoarece s-ar putea sa ai surpriza sa faca regenerare incompleta (daca e infundata prea tare caramida) si sa se obtureze (acum, e drept, depinde si daca ai sau nu senzor de backpressure, insa multe dieseluri cu DPF n-au).
Edited by End-L-user, 16 June 2010 - 18:26. |
#15
Posted 16 June 2010 - 18:26
Si care au aditivi d-aia speciali de ardere? Numai alea mai scumpe?
Ca e de-a dreptul inuman, in 2000 km sa-ti faca 8 regenerari, consum inuman mai mare, fuck filtru de particule atunci si dizal care il are. PS: de e nu pun filtru de particule la vapoare? Ca un vapor polueaza echivalent la vreo 10000 de masini. Edited by Octavian___, 16 June 2010 - 18:27. |
|
#16
Posted 16 June 2010 - 18:41
End-L-user, on 16th June 2010, 19:24, said: Pai vezi? Spuneai ca n-am dreptate. Poti sa cureti filtrul si singur, daca-i dai gaz si incingi bine caramida[...] Quote Si care au aditivi d-aia speciali de ardere? Numai alea mai scumpe? |
#18
Posted 16 June 2010 - 18:44
Cele mai vechi aveau cu aditivi. Nu se mai folosesc in prezent.
Masina mea are filtru de particule cu regenerare activa. In 50 000 km, nu s-a aprins vreodata indicatorul pe bord. De fapt nu mi-a facut nicio problema. Nu am vazut sa imi influenteze vreodata stilul de mers, traseul etc. Din contra, chiar imi pare bine ca il am, avand in vedere ca atunci cand o calci, nu mai ramane niciun gram de fum in spate, iar evacuarea este perfect curata (mai curata ca la o masina pe benzina). Mai sunt si taxe mai mici....ma rog. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users