Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

De ce sa spunem NU filtrului de particule (DPF)

- - - - -
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#1
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,141
  • Înscris: 05.12.2002
Am un Chevy Cruze diesel, 2.0l, 150CP, cu filtru de particule.
O sa vorbesc mai mult despre aceasta masina, deoarece cu ea am experienta. Toate quote-urile sunt din manualul de la Cruze.

Din pacate, tin la masina (oricare ar fi ea) si am ajuns sa stiu destul de multe despre DPF. Prea multe, as putea spune.

Ce face un filtrul de particule.

Quote

Filtrul de particule pentru un motor diesel elimină particulele dăunătoare de funingine din gazele de eșapament.
Practic, scopul lui este sa reduca poluarea. Extrem de simplist, este o sita care retine cenusa (fumul negru de la tractorase). Practic, este un obstacol in plus pe evacuare, ceea ce inseamna ca se pierde si ceva putere.

In timp, acel filtru se colmateaza cu cenusa. Ce se intampla atunci?

Quote

Sistemul include o funcție de autocurățire care este executată în mod automat în timpul mersului. Filtrul este curățat prin arderea particulelor de funingine la temperaturi foarte înalte. Acest proces are loc automat în condiții presetate de rulare și poate dura maximum 25 de minute. Consumul de combustibil poate crește în această perioadă. Emisiile de mirosuri și fum ce au loc în cursul acestui proces sunt normale.
Curatarea se face la o temperatura mare. Aceasta temperatura NU se poate atinge in mod normal. Pentru cresterea temperaturii, se injecteaza in cilindri motorina, dupa ciclul normal de ardere, care se aprinde pe traseul de evacuare, din cauza temperaturii.

Sunt persoane care spun ca aceasta curatare se face pe autostrada, daca mergi cu motorul turat, etc. GRESIT!
Daca mergi cu motorul timp de o ora la 4000 de ture, nu este garantat ca se curata filtrul. Este posibil ca in acest timp sa se execute automat procedura de curatare, dar nu are legatura cu turatia.

Emisiile de fum si mirosurile, sa spunem ca sunt irelevante. Dar:

  • In timpul curatarii, este recomandat sa nu se opreasca motorul.
  • Masina NU semnalizeaza curatarea automata.
  • Se consuma combustibil in plus (cam 2l la o regenerare)
  • Unele masini (la VW am auzit de acest sistem) folosesc un aditiv special pentru cresterea temperaturii filtrului, care costa (mult).
La Cruze imi dau seama cand a inceput procedura de curatare astfel:

  • Ventilatorul de racire (al radiatorului) porneste pe viteza mare
  • Turatia de mers in gol este de 900rpm, in loc de 800rpm in mod normal
  • Se observa o scadere a puterii motorului
  • Consumul instant este foarte mare (peste 20l/100km)
  • La un ciclu de regenerare se consuma 2-3l de motorina
  • Curatarea poate incepe indiferent de cantitatea de combustibil disponibila, nu e tocmai placut sa se intample cand ai f. putina motorina in rezervor
Ajungem la teatru si dupa ce parcam masina, inainte sa oprim motorul, ne dam seama ca incepuse procesul de curatare. In acest moment, turbina este la o temperatura mare, etc. Daca oprim motorul, in timpul regenerarii, motorina diluata ajunge in ulei, reducandu-i viata. Este total nerecomandat sa oprim motorul in aceste conditii, deci ar fi bine sa asteptam sa termine ciclul de curatare. In mod normal, daca oprim motorul acum, nu este atat de grav, dar sigur nu-i face bine.

In aceste conditii de curatare, nu conteaza foarte mult cum conducem masina, curatarea se poate face si la relanti.
Dupa terminarea curatarii, este recomandat sa se mai astepte inca cateva minute inainte de oprirea motorului, pentru racirea turbinei, a motorului, a evacuarii, etc.

Quote

În anumite condiții de rulare, de exemplu călătorii scurte, este posibil ca sistemul să nu activeze procesul automat de autocurățare. Dacă filtrul de particule diesel necesită curățarea și condițiile de deplasare nu au permis inițierea procedurii de curățare automată, lampa de control clipește. Continuați deplasarea, menținând turația motorului peste 2,000 rot/min. Dacă este necesar, comutați într-o treaptă inferioară de viteze. Curățarea filtrului de particule diesel este astfel inițiată.
Nu se recomandă oprirea autovehiculului sau a motorului în timpul procesului de curățare.
ATENTIE: Dacă procesul de curățare este întrerupt de mai multe ori, există un risc crescut de provocare a unei avarii grave de motor.

Curățarea se face mai rapid la turații mari ale motorului și sarcini ridicate.
Lampa de control % se stinge imediat ce procesul de autocurățire a filtrului se încheie.
Daca s-a aprins deja martorul, e mai nasol. Pe cat posibil, trebuie respectate instructiunile de mai sus.
Daca motorul a fost oprit de cateva ori cu martorul pornit, curatarea se va putea face numai in service, si nici atunci nu este garantat 100% ca mai poate fi salvat.
DPF-ul costa in jur de 2000E.

Cat de des se face curatarea?
Sunt unele persoane care spun ca masina lor nu a curatat niciodata filtrul.
Daca faci drumuri lungi constant, este posibil ca masina sa efectueze curatarea fara sa-ti dai seama. Prin drumuri lungi ma refer in primul rand la durata de timp (>30 min) si mai putin la distanta.

La mine, curatarea se face cam la 250km. La mine s-ar putea sa fie si alte probleme, deci nu generalizez. (printre altele, in consuma undeva in jur de 12.5l/100km in conditii de trafic f. lejer de oras). Am mai putin de 5000km cu ea, urmeaza luna viitoare un drum pana in AT, si dupa aceea o sa vad.
De la jumatatea lunii martie, de cand am inceput sa notez regenerarile, arata cam asa:
11.06.2010   4.530km   Regenerare DPF
28.05.2010   4.259km   Regenerare DPF
20.05.2010   3.983km   Regenerare DPF
01.05.2010   3.714km   Regenerare DPF
20.04.2010   3.474km   Regenerare DPF
09.04.2010   3.239km   Regenerare DPF
01.04.2010   2.975km   Regenerare DPF
17.03.2010   2.730km   Regenerare DPF
8 regenerari in 3 luni si 1800km.

Rezumand:
Avantaje

  • Poluam mai putin
  • Taxa de prima inmatriculare mai mica (25% daca retin bine)
Dezavantaje

  • O grija in plus (o incepe curatarea cu 5 minute inainte sa ajung la birou, sau de data asta scap?)
  • Putere scazuta (fata de acelasi motor fara DPF)
  • Consum crescut de combustibil
  • Piesa scumpa (~2000E)
  • Este necesar un ulei special, pentru motoare diesel cu filtru de particule (un litru de ulei GM 5W40 pt. DPF este aproape dublu fata de 5W30, care nu este recomandat pt. DPF-uri)
  • Durata de viata a uleiului este redusa in cazul intreruperii regenerarilor

Daca aveti completari, va astept cu placere. O sa raspund si la intrebari, atat cat ma pricep.

Un document primit de la GM arata cam asa:

Quote

General Rules of usage of Chevrolet vehicles equipped with Diesel Particle Filter (DPF)

All modern Chevrolet diesel engines are equipped with a diesel after treatment system to comply with the recent and future European environmental regulation referring exhaust gas emission.

Working mechanism of Diesel Particle Filter:

The diesel after treatment system consists of a pre-catalytic converter, and a catalytic converter (main diesel oxidation catalyst + coated diesel particle filter) designed to reduce exhaust emissions such as hydrocarbons (HC), carbon monoxide (CO) and rigid particles to meet the emissions regulations. The DPF is designed to collect particles from the exhaust gas to minimize discharge of soot content to the atmosphere. The soot particles accumulated in the filter are burned off at regular intervals (process called regeneration) to prevent filter clogging and increase its lifetime. During regeneration, additional fuel is injected into the cylinders via multiple post injections to increase temperature of the exhaust gas. The DPF regeneration requires approx. 600 ˚C exhaust temperature to burn off soot deposit to CO2.

Differential pressure sensors measure the pressure difference inside the DPF, which is in correlation with the level of accumulated soot. Engine control module (ECM) protects the engine and the filter by triggering regeneration when critical soot level is detected in the filter.

To reach the 600 ˚C exhaust temperature, which is the main criterion of successful regeneration, several driving conditions must be fulfilled. When the soot content reaches a threshold level and previous driving conditions did not comply with the minimum criterion of successful regeneration, the DPF indicator light will illuminate or blink (depending on vehicle type and ECM software version). When this happens, the vehicle must continue to be driven. If the road conditions and traffic permit, the vehicle speed should be kept above 50 km/h for about 15 minutes. The indicator will turn off when the soot particles are below a certain level in the filter. The light will not illuminate or blink every case when the regeneration is processed. The ECM will only trigger the indicator, when previous failed or interrupted regenerations have reached a certain nr. of attempts.

If the engine is shut off during regeneration orwhile the indicator is on or blinking, increased fuel consumption and reduction in engine oil life will occur. This is caused by fuel diluted into engine oil during interrupted or unsuccessful regeneration. The diluted diesel fuel changes the lubricating and cooling ability of the engine oil and in extreme cases can result in complete engine damage caused by overheated injectors, cylinders, pistons, etc.

Please be aware that this is a general description of Chevrolet DPF system which may slightly vary depending on vehicle type or manufacturing date (as a result of continuous product improvements), therefore please make sure that you are aware of the description detailed in the owner’s manual.

Instruction of use of diesel vehicles equipped with DPF system:



There are 2 basic ways to protect the environment and the diesel engine during usage.
1. Proper driving style must be followed to minimize soot production of the diesel engines:
  • It is advised to avoid early gear up-changes and late down-changes.
2. If usual conditions of every day usage of the vehicle may result in elevated soot production (mainly used in city travel), the following instructions should be considered:
  • When DPF light comes on the driver should not stop the car and continue to drive as per above mentioned instruction or as per the owner’s manual (if that differs) until the light turns off.
  • Diesel vehicle users are kindly requested to check engine oil level on a regular basis (500-1000 km, or at every fuel filling) because of above mentioned working characteristics of DPF system.
  • Once the oil change warning comes on, engine oil must be replaced immediately.
  • When the oil is changed, it is recommended to set the level half way between MIN and MAX marks on the dip stick.
  • As modern common rail diesel engine is especially sensitive to engine oil quality, strictly engine oil as per the user’s manual should be used. We would like to draw the attention to the fact that viscosity index is just one classification method of engine oil, the oil must be compliant with all other required standards (e.g.: ACEA C3).

Am subliniat acel "or" pentru a se intelege ca regenerarea se poate face si fara sa se aprinda martorul pe bord

#2
dakian67

dakian67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 834
  • Înscris: 24.07.2008
M-ai pus pe ganduri, prietene... :scratchchin: Eu am un Astra H echipat cu DPF, dar sa fiu al naibii daca am remarcat v-o regenerare pana acum...Si nici consumul nu mi se pare sa fi sarit vreodata asa de spectaculos. Acuma, ce sa zic, 90% din condus este in trafic urban, cu porniri-opriri dese. Si totusi consumul afisat de BC este de 7,8% luna asta. Am sa studiez si eu problema , pare serioasa, daaar, nici nu stiu ce s-ar putea face ! Banuiesc totusi ca nu putem scoate pur si simplu DPF-ul :habarnam:

Edited by dakian67, 16 June 2010 - 16:24.


#3
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,907
  • Înscris: 09.12.2004
m-am bagat si eu prima data cu diagnoza pe o masina din gama VAG cu vreo 50k km in bord iar DPF avea o colmatare de 25%; la relanti avea un miros esapamentul de te lua de cap; nu stiu cit a mers extern, dar mai mult ca sigur ca mult a mers in oras (Bucuresti) si partea naspa....condusa de o femeie :lol: (nu comentati, stiu cum conduce ;) si de aia e cam tragi-comic).

bineinteles ca am facut niste ture cu ea si eu sa vad care e treaba si acel miros s-a schimbat, deci s-a intimplat ceva in DPF.
Partea buna e ca masina va face mai mult ca sigur la fiecare sf de saptamina un drum mai lung ;)

Procedura de regenerare a DPF-ului la tedeiuri este aici

#4
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

View Postdakian67, on 16th June 2010, 17:23, said:

M-ai pus pe ganduri, prietene... :scratchchin: Eu am un Astra H echipat cu DPF
Astra-ul tau NU are DPF, ca d-aia ai platit extra la taxa de polutie.

#5
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008
Asa cum am mai spus, pozitia, desi bine argumentata, nu are absolut nici o relevanta, dat fiind ca din 2011 toate dieselurile noi vor avea DPF standard, singurele masini fara fiind cele ramase pe stocuri si se-hash-urile. Cei ce-si cumpara o masina diesel vor trebui sa se obisnuiasca - daca merg mult in oras - sa iasa pe autobanda o data la doua saptamani pentru a da un mic qox la vreo 3000 de ture vreme de vreo 15 minute. Ata ete.

#6
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View PostAlice, on 16th June 2010, 17:06, said:

Avantaje

  • Poluam mai putin

Deci daca se foloseste motorina mai multa , cc 2 l in plus , se cheama ca este ecologic ? :cursing:

#7
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,141
  • Înscris: 05.12.2002
Ba are al dracului de multa relevanta, pentru ca, daca stiam astea, nu mi-as mai fi luat dizal.

Si, daca incercai sa citesti tot ce am scris, vedeai ca sfatul dat de tine "sa iasa pe autobanda o data la doua saptamani pentru a da un mic qox la vreo 3000 de ture vreme de vreo 15 minute" nu are absolut nicio legatura cu realitatea. Fara o procedura de regenerare activa (pe care o initiaza masina, nu tu) filtrul NU SE CURATA ABSOLUT DELOC indiferent de cata talpa ii dai. Ba, din contra, se colmateaza in continuare.

#8
costy_ytsoc

costy_ytsoc

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,394
  • Înscris: 02.07.2005
 stupid question i know dar: nu mai bine se scoate acel filtru si scapi de belea si pe deasupra mai si castigi ceva putere.

Dar nu e asa de simplu de scos; fiind vorba si de partea electronica.

#9
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Am doua masini diesel echipate cu filtru de particule si:

nu scade puterea
nu creste turatia
nu creste consumul
nu pornesc ventilatoarele de la motor

...cand se face regenerarea.

Iar regenerarea nu baga motorina pe traseul de evacuare care sa se aprinda de la temperatura. Exista un lichid special care se introduce in filtru pentru a produce arderea depozitelor de particule. Acel rezervor de lichid trebuie umplut la fiecare 120.000 de kilometri si are vreo 3 litri si ceva capacitate.

Regenerarea nu se face la 250km. Nu are cum sa se colmateze un filtru de particule la kilometri aia ca doar nu este transatlantic sa consume 10 tone de motorina pe ora.

Regenerarea dureaza 2-3 minute.

Edited by Dragon Warrior, 16 June 2010 - 17:45.


#10
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Evident ca este legat de procesorul masinii si tot ce tine de noxe... Nu il poti "scoate". Tot ce poti face este sa nu cumperi masini diesel.

#11
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,141
  • Înscris: 05.12.2002
Or fi mai cu mot masinile tale, sau astea cu lichid special.
La celelalte, este asa cum am descris mai sus. Si da, la mine regenerarea se face cam la 250Km.

#12
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Alea sunt cu probabil injectie de uree si sunt altceva.
Tipuri de DPF:
http://en.wikipedia....ticulate_filter

Edited by SuperDuper, 16 June 2010 - 18:01.


#13
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,141
  • Înscris: 05.12.2002
Nu, ureea nu are nimic de-a face cu DPF-ul. (seven gallons are expected to last roughly 10,000 miles => 26.5 litri pentru 16.000km - clar nu este vorba despre DPF aici.)

Cele cu aditiv functioneaza un pic diferit, intr-adevar (http://en.wikipedia....ticulate_filter)

Quote

All on-board active systems use extra fuel, whether through burning to heat the DPF, or providing extra power to the DPF's electrical system, although the use of a fuel borne catalyst reduces the energy required very significantly

La acestea este, intr-adevar, posibil sa se curete filtrul si la mers normal.

Quote

Diesel particulate matter combusts when temperatures above 600 degrees Celsius are attained. This temperature can be reduced to somewhere in the range of 350 to 450 degrees Celsius by use of a fuel borne catalyst


#14
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008
Pai vezi? Spuneai ca n-am dreptate. Poti sa cureti filtrul si singur, daca-i dai gaz si incingi bine caramida (filtrul de particule e o caramida stil piatra ponce, ata doar ca-i dintr-un aliaj al dreacului de scump) la 600 de grade Celsius (asta in cazul in care n-ai sistem cu substanta catalitica). Preset-ul de auto-curatire e pentru blambecii aia care n-au luat in seama avertizarea producatorului (atunci, prin 2000, cand au aparut primele DPF-uri) de a-i da cox de curatire, asa ca producatorii au trebuit sa instaleze un sistem anti-dobitoc. Oricum, coxul e recomandat chiar si in cazul preset-ului, deoarece s-ar putea sa ai surpriza sa faca regenerare incompleta (daca e infundata prea tare caramida) si sa se obtureze (acum, e drept, depinde si daca ai sau nu senzor de backpressure, insa multe dieseluri cu DPF n-au).

Edited by End-L-user, 16 June 2010 - 18:26.


#15
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,959
  • Înscris: 06.04.2007
Si care au aditivi d-aia speciali de ardere? Numai alea mai scumpe?

Ca e de-a dreptul inuman, in 2000 km sa-ti faca 8 regenerari, consum inuman mai mare, fuck filtru de particule atunci si dizal care il are.

PS: de e nu pun filtru de particule la vapoare? Ca un vapor polueaza echivalent la vreo 10000 de masini.

Edited by Octavian___, 16 June 2010 - 18:27.


#16
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,141
  • Înscris: 05.12.2002

View PostEnd-L-user, on 16th June 2010, 19:24, said:

Pai vezi? Spuneai ca n-am dreptate. Poti sa cureti filtrul si singur, daca-i dai gaz si incingi bine caramida[...]
Un DPF care NU are aditiv (si Chevy-urile cu motor de 2.0D nu au), nu poate ajunge la 600C indiferent de cata talpa ii dai. Despre tipul acesta am vorbit pana acum. Intr-adevar, din ce scrie pe Wiki, la cele cu aditiv, temperatura de ardere a rezidurilor este coborata la o valoare care poate fi atinsa in caz de forja.

Quote

Si care au aditivi d-aia speciali de ardere? Numai alea mai scumpe?
Probabil :)

#17
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
e cineva pe unul dintre forumurile Citroen care scoate filtrele de particule HDI/TDCI cu tot ce implica asta.
omul a facut experimente pe masina lui, exasperat de problema. acum traieste din asta.

#18
FlorinC

FlorinC

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 03.01.2006
Cele mai vechi aveau cu aditivi. Nu se mai folosesc in prezent.
Masina mea are filtru de particule cu regenerare activa. In 50 000 km, nu s-a aprins vreodata indicatorul pe bord. De fapt nu mi-a facut nicio problema. Nu am vazut sa imi influenteze vreodata stilul de mers, traseul etc. Din contra, chiar imi pare bine ca il am, avand in vedere ca atunci cand o calci, nu mai ramane niciun gram de fum in spate, iar evacuarea este perfect curata (mai curata ca la o masina pe benzina). Mai sunt si taxe mai mici....ma rog.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate