Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Pereti drepti si glet
Last Updated: Feb 25 2011 10:54, Started by
mendis
, Jan 25 2010 09:59
·
0
#1
Posted 25 January 2010 - 09:59
Am tot cautat in lung si in lat dar nu am gasit raspunsul la doua intrebari:
1. Cum se fac peretii drepti orizontal? Vertical nu este o problema cu nivela, dar nu inteleg cum faci ca un perete sa fie drept orizontal, mai ales daca peretele paralel cu el nu este drept sau coltul nu a fost facut exact la 90 de grade cu celalalt perete... (vezi case mai vechi facute la betie) 2. A doua intrebare (care probabil are raspunsul in prima) este cum se face gletuirea dreapta, adica fara valuri etc... Se foloseste un dreptar pentru nivelarea gletului? Si ce coordonate iti iei ca va iesi drept chiar si cu dreptar tinand cont ca nu sunt stalpi facuti ca la tencuiala? Si colturile drepte cum se fac? (va rog fara raspunsuri in doi peri gen "cauta pe net" doar ca sa va mariti numarul de mesaje postate) |
#2
Posted 25 January 2010 - 10:06
1. Daca peretii sunt strambi rau decat sa ii incarci cu nu stiu cati saci de glet mai bine ii imbraci in rigips.
2. cred ca tine de aptitudini si experienta. Din cate stiu se face numai din gletiera. Edited by atupi, 25 January 2010 - 10:12. |
#4
Posted 25 January 2010 - 10:34
Dar am aceeasi problema si cu rigipsul, cum il pun drept dpdv orizontal? Adica de unde stiu ca trebuie sa fie 1 mm intr-o parte sau alta tinand cont ca nu pot sa folosesc ca pe plan vertical un boloboc
|
#5
Posted 25 January 2010 - 10:43
Cel mai simplu mod de a verifica orizontalitatea unui perete este tot cu dreptarul, de preferat cel de 2 ml care are si o bula pentru orizontalitate. Daca peretii sunt foarte strambi mai bine montezi pereti de rigips. Daca diferentele sunt de doar 1,5-2 cm poti retencui si apoi gletui. Gletul aplicat in strat gros se va exfolia , deci atentie.
Gletul se aplica cu gletiera in strat subtire de 1,5-2 mm, se lasa sa se usuce se smirgaluieste . Se aplica in doua straturi, ultimul fiind de obicei de un alb mai intens. Smirgaluirea trebuie sa fie fina, nu ca atunci cand smirgaluiesti lemnul. Inainte de aplicarea gletului intreaga suprafata se desprafuieste bine si se amorseaza cu amorsa diluata maxim 10 %. Daca nu ai toate sculele necesare minime, respectiv : bidinea galeata gletiera inox 30-50 cm spaclu inox - nu de fier ca rugineste. Poti opta pentru unul de fier ca sa cureti galeata si sculele. suport pentru smirgel smirgel bormasina amorsa glet+glet finisaj- atlas de exemplu. ar fi mai indicat sa ti cauti un meserias - dar meserias. SUCCES |
#6
Posted 25 January 2010 - 10:54
Pai si cum se verifica orizontalitatea cu acel dreptar cu doua bule?
|
#7
Posted 25 January 2010 - 11:00
Ca sa ai pereti drepti pe orizontala se foloseste o sfoara daca peretele are sa zicem 5metri,nu ai ce sa faci cu un dreptar de 2m.
|
#8
Posted 25 January 2010 - 11:55
mendis, on 25th January 2010, 10:34, said: Dar am aceeasi problema si cu rigipsul, cum il pun drept dpdv orizontal? Adica de unde stiu ca trebuie sa fie 1 mm intr-o parte sau alta tinand cont ca nu pot sa folosesc ca pe plan vertical un boloboc a)Se traseaza pe pardoseala desenul viitorilor pereti. pentru a verifica unghiurile de 90 de grade este o scula speciala care se numeste vinclu si mai avem metodele babesti.(diagonale egale, sau teorema lui pitagora: din coltul format de pereti masuram intr-o parte 60 cm in cealalta 80cm iar intre noile puncte(ipotenuza) trebuie sa avem 100 cm. dupa trasajul pe pardoseala se prinde profilul U30 conform trasajului existent, folosind dibluri 6x60(6x40 daca avem suport din beton) c)pe peretii laterali, in dreptul profilului U30 proaspat fixat se prinde iar profil U30 in plan verical. Partea de jos a profilului se introduce in profilul fixat pe pardoseala, iar partea de sus se regleaza cu ajutorul bolobocului. d)dupa prinderea profilelor de pe peretii laterali se prinde un profil pe tavan care uneste profilele de pe peretii laterali(identic cu cel de pe pardoseala).Pentru un trasaj drept al liniei de legatura se recomanda folosirea firului de trasat. Astfel s-a format un cadru. e) de la stanga la dreapta masuram si dam semne(pe pardoseala) din 60 in 60 cm.In dreptul fiecarui semn se fixeaza cate un profil CD60 care se introduce in profilele U30 de pe tavan, respectiv pardoseala. Se fixeaza cu suruburi autoforante(3,5 mm).pentru vericalitese foloseste bolobocul.ATENTIE!!! In dreptul semnului dat de noi trebuie sa fie mijlocul profilului(axul) f)dupa fixarea tuturor Profilelor CD60 necesare(din 60 in 60 cm) se intinde o ata( sfoara) care sa uneasca cele doua profile U30 de pe peretii laterali, astfel indicandu-ne planeitatea. g) in spatele fiecarui profil CD60 se fixeaza clemele de prindere( cu ajutorul diblurilor 6x60, iar apoi avand grija ca niciunul din celelalte CD-uri sa nu atinga ata sa modifice planeitatea. se prinde clema de profilul CD cu ajutorul autoforantelor de 3,5 mm, avand grija ca profilul nostru sa fie la fata atei(asta e rostul atei in planeitate). Clemele se prind cam din 80 in 80 cm pe verticala peretelui in dreptul CD-ului. h) se repeta procedura cu fiecare profil in parte. i) dupa crearea structurii de profile se fixaeaza placile de gipscarton. O placa de gipscarton obisnuita are dimensiuni 120x260cm(260 cm e dimensiunea obisnuita a unei camere). Se masoara cat este din pardoseala pana in tavan si se taie placa(din lungime) folosind un cutter. Latimea placii e distanta pe care o avem sin perete pana intr-al doilea CD. Se fixeaza placa in picioare din perete pana in axul la al doilea CD60. Urmatoarea placa se fixeaza din axul Cd-ului de acum pana la al patrulea Cd... etc. Prinderea placilor se face cu autofiletante de 25mm care se introduc (cu ajutorul unei surubelnite cu acumulator) din 20 in 20 cm.La mijlocul placii trebuie sa mai existe un profil iar pentru a sti unde se afla sa prindem placa, avem niste semne facute de producator j) Daca a iesit cum trebuie bei o sticla cu vin. 2. Pentru gletuirea acestui perete se foloseste pasta de imbinare pentru rosturile dintre placile de gips carton(recomand de la Knauf). a) la imbinarea dintre placi si la cea dintre placile de rigips si tavan se aplica o banda de armare din fibra de sticla( gasesti in comert la materiale de cons fasa pentru rigips).Ea are un strat cu adeziv cu ajutorul caruia ramane fixata pe perete. se aplica un strat de knauf pasta imbinare cu ajutorul unei gletiere metalice avand grija ca gletiera sa stea cat mai lipita de perete si sa unple in rost cu material pe rosturi si pe fiecare autofiletant (surub) in parte. c) dupa uscare se mai aplica un strat la fel cautand sa ramana o suprafata cat mai plana si fara gauri sau denivelari. d) in mod normal al urma aplicarea a doua straturi de glet pe toata suprafata placilor.dar daca nu esti meserias o sa strici tot ce ai facut( nu o sa iese drept). e) asa ca dupa uscare se slefuiete cu smirghel de granulatie 80, peste tot pe unde am dat cu glet, urmarind sa ramana o suprafata plana . f) se aplica doua straturi de var lavabil(recomand Spor) g) Va doresc spor la treaba!!! |
#9
Posted 25 January 2010 - 12:25
sylver50, on 25th January 2010, 10:43, said: Cel mai simplu mod de a verifica orizontalitatea unui perete este tot cu dreptarul, de preferat cel de 2 ml care are si o bula pentru orizontalitate. Daca peretii sunt foarte strambi mai bine montezi pereti de rigips. Daca diferentele sunt de doar 1,5-2 cm poti retencui si apoi gletui. Gletul aplicat in strat gros se va exfolia , deci atentie. Gletul se aplica cu gletiera in strat subtire de 1,5-2 mm, se lasa sa se usuce se smirgaluieste . Se aplica in doua straturi, ultimul fiind de obicei de un alb mai intens. Smirgaluirea trebuie sa fie fina, nu ca atunci cand smirgaluiesti lemnul. Inainte de aplicarea gletului intreaga suprafata se desprafuieste bine si se amorseaza cu amorsa diluata maxim 10 %. Daca nu ai toate sculele necesare minime, respectiv : bidinea galeata gletiera inox 30-50 cm spaclu inox - nu de fier ca rugineste. Poti opta pentru unul de fier ca sa cureti galeata si sculele. suport pentru smirgel smirgel bormasina amorsa glet+glet finisaj- atlas de exemplu. ar fi mai indicat sa ti cauti un meserias - dar meserias. SUCCES Banuiesc ca nu ai folosit pana acum un boloboc sau un dreptare si cu rol de boloboc |
#10
Posted 25 January 2010 - 22:35
hulutag, on 25th January 2010, 23:00, said: (va rog fara raspunsuri in doi peri gen "cauta pe net" doar ca sa va mariti numarul de mesaje postate) Gletul este pentru finisare nicidecum indreptare. Edited by hulutag, 25 January 2010 - 22:38. |
|
#11
Posted 26 January 2010 - 11:08
Mersi Bogdan pentru partea de rigips, sper sa ii ajute pe altii, stiu partea tavane si pereti de rigips dar pe suport deja existent si drept.
Tocmai de aceea am aceasta problema la o camera unde peretii au avut N indreptari, gleturi, modificari si care nu au colturile drepte, sunt in valuri, strambi in spatiu etc. Mai exact camera nu are nici un perete egal cu celalalt si colturile sunt vizibil strambe, si desigur totul in valuri... Si nu stiu care perete sau ce sa iau ca punct de reper, pentru ca as vrea sa iasa paraleli cu ceilalti pereti/camere din casa, altfel o sa ajung cand pun un geam mai mare de termopan sa am glaful la cativa centimetri diferenta pe laterale daca nu este cat de cat peretele paralel cu linia exterioara a casei de exemplu. Deci problema la mine este mai mult de spatialitate:) Si ma interesa cum pot afla care perete din cei patru este cel mai drept posibil comparat cu restul casei. Desigur ca "orizontal" in plan oxyz ma refeream la X. Ma gandeam ca poate cineva stie vre-o smecherie "spatiala", ca din verticalitatile, orizontalitatile care pot fi verificate cu bolobocul, sa imi iasa X-ul, ca stau mai prost cu matematica in spatiu... Shapa este 100% orizontala si tavanul. |
#12
Posted 26 January 2010 - 20:35
Se poate sa fim si mai expliciti,nu? Daca punea-i de la inceput astfel problema economiseau si colegii timp si poate primea-i si sfaturi obiective.o idee ar fi sa construiesti la colturi,macar la cele vizibile si cred eu ca cele de la fereastra cate o mica masca de cate 10 cm la fiecare colt.Asa vei avea un colt exterior drept iar la celelalte 2 interioare ai o baza (latura dreapta din gips carton) de unde ai putea sa tragi cu gletiera glet orizontal in "pierdere"in asa fel incat sa acoperi eventualele goluri care apar de la denivelarile peretelui si asa mai salvezi ceva si sigur da impresia de colturi drepte.Nu vine nimeni la tine in vizita cu indreptarul sau cu bolobocul in "buzunar".
|
#13
Posted 02 February 2010 - 11:01
Buna ziua stimati forumisti,
Vin si eu cu o intrebare referitoare la amenajarile interioare, mai exact la partea cea mai delicata: peretii. Apartamentul meu cred ca a fost facut la norma, deoarece nu am niciun perete drept, camerele avand o forma "oarecare". M-am interesat, au venit diversi si au vazut cum sta trea ba insa mi s-a spus ca nu pot obtine pereti drepti decat daca ii incarc foarte mult, ceea ce nu imi convine pentru ca oricum camerele sunt micute. Pe unul din pereti am o "burta" pe centru cu o diferenta de 6.2cm fata de colturi. Mi s-a recomandat sa ii imbrac in rigips (pierd spatiu, dar macar sunt drepti), insa am o problema. Fiind "blocatar" ce se intampla daca ma inunda desteptul de la etajul superior ? Sau ce se intampla daca scapa cultura de gandaci ai vecinei de la etajul inferior (sa presupunem ca are astfel de chiriasi). Or sa fie adevarate autostrazi in spatiul ramas (dintre perete si placa rigips). Personal, imi convine enorm solutia cu rigips, deoarece placile de beton sunt extrem de dure si ar fi un chin si pentru mine si pentru meserias si pentru vecini sa-mi trag instalatia electrica asa cum vreau eu. P.S: diferenta de 6.2cm a fost masurata folosind o ... nu stiu cum se numeste (o bucata de lemn de vreo 2m lungime cu o bula de nivel) si a fost masurata direct pe placa (nu mai am tencuiala, glet....nimic). Astept parerile si recomandarile voastre. Va multumesc. |
#14
Posted 06 February 2010 - 09:42
Ai 3 variante posibile: indrepti cu material ( nu intru acum in amanunte), gipscarton pe profile sau gipscarton lipit direct pe pereti (nerecomandata de meseriasi, dar facuta de mine); daca iti faci asigurare la apt si esti inundat, firma de asigurari iti deconteaza reparatiile (dupa facturi), iar ei il dau in judecata pe vinovat sa-si recupereze paguba; daca matza vecinului de jos se urca pe raft si darama borcanul cu libarci...e alta problema, si ai o multime de variante: dai gandacii in judecata, o mitraliezi pe vecina,pe matza, pe gandaci, pe primar, ii pandesti cu arzatorul, etc, etc. Ai si o parte buna in povestea asta; poti colecta gandacii si sa-i vinzi la chinezi, la ei e considerat delicatesa, la fel si cainii...
|
#15
Posted 08 February 2010 - 15:26
Fain raspuns. Multumesc.
Mi-am cumparat profilele (l-am intrebat pe nenea ala ce am nevoie si mi-a dat ceva cu 30 si cu 60 (UD, WD .. ceva de genul) dar acum am alta problema. Este necesara o anumita distanta fata de perete ? Si asa camera e mica ... ma gandesc daca las 50mm de la perete+grosimea profilului+grosimea plaicii (12,5) .. pierd o gramada de spatiu. Ma gandeam sa motez profilul lipit de peret (o sa am cam 30mm distanta - suficienta pentru ce am nevoie). Pareri ? |
|
#16
Posted 08 February 2010 - 21:37
Pai taie un cd la inaltimea camerei si verifica cu bolobocul cum sunt inclinati peretii.Iar acolo unde profilul este lipit ,poate fi la tavan sau la pardoseala sau poate fi asa intr-o parte a incaperii si invers in cealalta (trebuie verificat),dar sa luam cazul fericit ca tot peretele este inclinat intr-o parte,atunci ma repet acolo unde este lipit acolo prinzi UW 30 (in podea sau in tavan),apoi mai prinzi inca doua in laterale(la boloboc sau fir cu plumb),mai pui si celalalt Uw (care va fi un pic departat)iar apoi montezi cd-urile .Sper ca am fost explicit,spor la munca.
|
#17
Posted 26 January 2011 - 11:08
Eu cand am facut tavanul din rigips am trasat nivelul cu ajutorul furtunului transparent cu apa, denumit tehnic furtun de nivel. Am insemnat cele patru colturi ale camerei (daca ai mai multe colturi, le insemnezi pe toate), apoi de la un colt la altul am intins sfoara si am masurat din 60cm in 60 cm unde vin profilele. restul cred ca se stie cum se monteaza rigipsul si profilele, asa ca nu mai impanzesc si eu topicul.
Scuze, nu abservasem cand a fost deschis topicul. Cred ca de atunci cel care l-a deschis a mai facut cateva camere Oricum las postat aici, poate vor fi si altii interesati de metoda, oricum cred ca e stiuta de multi. Edited by gygyscafes, 26 January 2011 - 11:13. |
#18
Posted 27 January 2011 - 02:42
mendis, on 25th January 2010, 09:59, said: Am tot cautat in lung si in lat dar nu am gasit raspunsul la doua intrebari: 1. Cum se fac peretii drepti orizontal? Vertical nu este o problema cu nivela, dar nu inteleg cum faci ca un perete sa fie drept orizontal, mai ales daca peretele paralel cu el nu este drept sau coltul nu a fost facut exact la 90 de grade cu celalalt perete... (vezi case mai vechi facute la betie) 2. A doua intrebare (care probabil are raspunsul in prima) este cum se face gletuirea dreapta, adica fara valuri etc... Se foloseste un dreptar pentru nivelarea gletului? Si ce coordonate iti iei ca va iesi drept chiar si cu dreptar tinand cont ca nu sunt stalpi facuti ca la tencuiala? Si colturile drepte cum se fac? (va rog fara raspunsuri in doi peri gen "cauta pe net" doar ca sa va mariti numarul de mesaje postate) Daca gletul ese in valuri atunci e clar ca tencuiala a fost facuta prost, nu te astepta sa faci mari minuni reparand cu glet(eu unele reparatii am reusit sa le fac dupa ce am dat a doua mana de glet si sa uscat am folosit masina de driscuit electrica care se foloseste la tencuit mecanizat dar cu o spunie speciala) mendis, on 25th January 2010, 09:59, said: Am tot cautat in lung si in lat dar nu am gasit raspunsul la doua intrebari: 1. Cum se fac peretii drepti orizontal? Vertical nu este o problema cu nivela, dar nu inteleg cum faci ca un perete sa fie drept orizontal, mai ales daca peretele paralel cu el nu este drept sau coltul nu a fost facut exact la 90 de grade cu celalalt perete... (vezi case mai vechi facute la betie) 2. A doua intrebare (care probabil are raspunsul in prima) este cum se face gletuirea dreapta, adica fara valuri etc... Se foloseste un dreptar pentru nivelarea gletului? Si ce coordonate iti iei ca va iesi drept chiar si cu dreptar tinand cont ca nu sunt stalpi facuti ca la tencuiala? Si colturile drepte cum se fac? (va rog fara raspunsuri in doi peri gen "cauta pe net" doar ca sa va mariti numarul de mesaje postate) -se face cu dreptarul dar sa fie de cel putin 2,5 m pt orizontal si diabonal -se face vertical cu preptarul pe care se pune cumpana( nu cumpana direct pe perete, se verifica cumpana si cum sta dreptarul lipit de perete in acelas timp) -se verifica cu sfoara Verificare interior - se face cu dreptarul si cumpana -se controleaza unghiurile sa fie la 90 grade - se masoara lungimile si latimile peretilor - ultimile doua verificari se fac foarte insistent in bai si bucatarii avand in vedere ca majoritatea isi fac montajul de mobila si alte utilitare dupa masura( mod uzat in italia la controlul tencuitului mecanizat) Pentru cei care vor tencuesc in tara aveti grija la ce materiale folositi, aici se folosesc o gama de peste 20 de feluri(exista si materiale care au in ele rumegus, polistiren, reziduri de fibra optica) toate se aleg in functie de materialul din care sunt facuti peretii si pretentiile clientului.De mentionat ca la tencuit mecanizat fasonii se scot si nici un material nu este termoizolant cum se aude prin tara |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users